Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Det må være slitsomt å være blogger. Følge med på trådene om seg selv, så skrive innlegg som skal tilbakevise påstander som har vist seg å være skrevet på bloggen tidligere, men når det blir påpekt så blir det nytt innlegg om å forandre mening, eller oppklare, overforklare.... evig runddans.

Så at hun hadde skrevet innlegg om flybillettpriser, dokumentert at hun har matpakke med (jmf. kommentar her om at det koster å spise på flyplassen) o.s.v., o.s.v...

Jeg ser ikke noe galt i at lesere sjekker priser all den tid det har vært så mye motstridende hele veien. Bloggere skal ikke bare få slenge ut påstander om det ene og andre som sannheter, de er jo tross alt influensere. Bloggere har et særlig ansvar for å spre korrekt informasjon.Mange, spesielt unge, ser opp til bloggerne og tar alt som de skriver for god fisk.  Nå mener jeg ikke at Mette er pliktig til å oppgi hva hun har betalt for flybillettene altså ! Jeg mener rent generelt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnAngel skrev:

Det må være slitsomt å være blogger. Følge med på trådene om seg selv, så skrive innlegg som skal tilbakevise påstander som har vist seg å være skrevet på bloggen tidligere, men når det blir påpekt så blir det nytt innlegg om å forandre mening, eller oppklare, overforklare.... evig runddans.

Så at hun hadde skrevet innlegg om flybillettpriser, dokumentert at hun har matpakke med (jmf. kommentar her om at det koster å spise på flyplassen) o.s.v., o.s.v...

Jeg ser ikke noe galt i at lesere sjekker priser all den tid det har vært så mye motstridende hele veien. Bloggere skal ikke bare få slenge ut påstander om det ene og andre som sannheter, de er jo tross alt influensere. Bloggere har et særlig ansvar for å spre korrekt informasjon.Mange, spesielt unge, ser opp til bloggerne og tar alt som de skriver for god fisk.  Nå mener jeg ikke at Mette er pliktig til å oppgi hva hun har betalt for flybillettene altså ! Jeg mener rent generelt. 

Det samme har jeg tenkt på! Jeg hadde blitt smårar og superfrustrert! Glad jeg ikke er blogger. Jeg hadde selvsagt lest alt som hadde blitt skrevet om meg her inne. Hadde ikke klart å la være 😅 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lady T skrev:

Det samme har jeg tenkt på! Jeg hadde blitt smårar og superfrustrert! Glad jeg ikke er blogger. Jeg hadde selvsagt lest alt som hadde blitt skrevet om meg her inne. Hadde ikke klart å la være 😅 

Jeg hadde ikke klart å la være jeg heller 😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
5 minutter siden, AnAngel skrev:

 

Jeg ser ikke noe galt i at lesere sjekker priser all den tid det har vært så mye motstridende hele veien. Bloggere skal ikke bare få slenge ut påstander om det ene og andre som sannheter, de er jo tross alt influensere. Bloggere har et særlig ansvar for å spre korrekt informasjon.Mange, spesielt unge, ser opp til bloggerne og tar alt som de skriver for god fisk.  Nå mener jeg ikke at Mette er pliktig til å oppgi hva hun har betalt for flybillettene altså ! Jeg mener rent generelt. 

Syns det er litt spesielt at man faktisk orker å ta seg tid til å sjekke priser på flyreiser som de kanskje kan skrive om? Mye man kan skrive om Mette og valg hun tar. Men prisen på flybilletten er ikke noe å prøve å ta henne på syns jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kalkulator
30 minutter siden, Bacon2015 skrev:

Akkurat der kan vi være enige - det er visse ting man kan spare seg for å si ;) Som f.eks det å blottlegge hele livet sitt på nett, det kan man spare seg for. 
Det er ikke slik at man kan legge ut hele livet sitt offentlig på en blogg og forvente hjerter og klemmer tilbake. Man må kunne tåle at noen påpeker åpenbare feilberegninger og feilsteg ved det man gjør. 
Alt er ikke hets eller «stygt sagt», noen ganger er det så enkelt som sannheten :)

Dårlig argument for å forsvare hvordan andre sprer yfyseligheter/usakeligheter. Men enkelte er dessverre ikke bedre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Spørsmål om moderering kan tas på Ris og Ros Rampelyset eller på PM til meg. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, expatityrkia skrev:

Syns det er litt spesielt at man faktisk orker å ta seg tid til å sjekke priser på flyreiser som de kanskje kan skrive om? Mye man kan skrive om Mette og valg hun tar. Men prisen på flybilletten er ikke noe å prøve å ta henne på syns jeg da. 

Jeg tenker det har sammenheng med utbrettingen om den dårlige økonomien som førte til økt banklån, noen dager etterpå tar man seg råd til å reise til Tyrkia. Jeg synes ikke det er så rart om folk lurer på hva det koster. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnAngel skrev:

Jeg tenker det har sammenheng med utbrettingen om den dårlige økonomien som førte til økt banklån, noen dager etterpå tar man seg råd til å reise til Tyrkia. Jeg synes ikke det er så rart om folk lurer på hva det koster. 

Jeg har aldri vært i Tyrkia, men kun flybilletter utenom sesong pleier ikke være så dyrt da. Jeg tok fly til Spania for 600,- en gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Scoop skrev:

Hun har også skrevet at hun ikke har lyst å gå rundt alene mens hun er der, og at det derfor er greit å være på hotellrommet. Får håpe det stemmer..

Jeg forstår akkurat det. Jeg hadde heller ikke likt det i et slikt land. Det er annerledes i vestlige land. Samtidig vil jeg tro at det ville brakt skam over han om hun gikk rundt alene. I disse miljøene holdes kvinner under oppsikt. De har folk overalt som observerer og rapporterer. Slik er det dessverre også i Norge. 
Da hun reiste på tur til Tromsø så ble han sint/sjalu og hun måtte rapportere til han når hun var på tur. 
Har han valgt å gifte seg med en norsk dame og vil bosette seg her, så må ha innrette seg i kulturen, og. Man er ikke utro fordi om man går rundt ute alene. Man blir heller ikke påkjørt. Hadde jeg hatt en mann som var redd for det, hadde jeg ikke blitt smigret slik som Mette. Spesielt er det uheldig at han aldri har vært utenfor Tyrkia. Når ferien er over for disse to, tror jeg det fort vil bli problemer.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
10 minutter siden, Surikatt skrev:

Jeg forstår akkurat det. Jeg hadde heller ikke likt det i et slikt land. Det er annerledes i vestlige land. Samtidig vil jeg tro at det ville brakt skam over han om hun gikk rundt alene. I disse miljøene holdes kvinner under oppsikt. De har folk overalt som observerer og rapporterer. Slik er det dessverre også i Norge. 
 

Føler meg 100 prosent trygg når jeg går ute her. Så annerledes er det ikke i Alanya i forhold til vestlige land. Hadde vært mer nervøs på Karl Johan i Oslo en jeg er her. Og det er da slettes ikke skam at vi damer går ute alene uten mannen vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
15 minutter siden, Surikatt skrev:

Husk at han kommer fra bygda ikke fra Alanya. 

Men nå er det nå snakk om at hun kan bevege seg fritt rundt i Alanya på dagtid, som de tyrkiske kvinnene gjør. Det bringer ikke skam over han. Om det er han som har bestemt at hun ikke får gå ut alene, så er han av den meget ekstreme sorten. Og det skal bli utrolig vanskelig for dem i Norge om han innehar en sånn type holdning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, expatityrkia skrev:

Men nå er det nå snakk om at hun kan bevege seg fritt rundt i Alanya på dagtid, som de tyrkiske kvinnene gjør. Det bringer ikke skam over han. Om det er han som har bestemt at hun ikke får gå ut alene, så er han av den meget ekstreme sorten. Og det skal bli utrolig vanskelig for dem i Norge om han innehar en sånn type holdning

Han var visst redd for henne i trafikken når hun var alene 🙄🙈

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest expatityrkia
Akkurat nå, Kritt skrev:

Han mente visst at han var redd for henne i trafikken når hun var alene 🙈

Huff ja det er jo så farlig her, bilene jakter på blonde turistjenter som går alene 😛 Absolutt ikke trygt å gå ut alene! 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia

Men håper for hennes del at det faktisk er hun som vil sitte inne, og ikke han som tvinger henne. Ikke så lett å vite når man ikke kjenner noen av de, eller har sett de sammen i real life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går helt fint å gå ute på dagtid i turistområder helt alene for de aller fleste.  De har tom kjøpesenter der, ingen innkastere eller masete tyrkere på provosjonslønn på slike plasser og man får gå fint i fred. Hun liker å se på folk skriver hun jo.

Det hadde ikke vært min mann som hadde syntes det hadde vært greit om jeg satt på et hotellrom og spiste kald mat og ville gjort sitt ytterste for å motivere meg ut på egen hånd om jeg hadde insistert på å sitte inne. Slik har jeg inntrykk av at de fleste tyrkere er, spes om det er ferien vår. Betaler tusenvis av kroner for å sitte på et hotellrom og spise kald lahmacun ei hel uke, uaktuelt for de aller aller fleste. 

Men igjen, så har de brukt å bo på et horehotell. Ikke sikkert det er så kult å la kona gå ut og inn derifra alene 😅 

Helt merkelig å bo på et slikt hotell uke etter uke med kona di og, men men er ikke alt man skal forstå.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, expatityrkia skrev:

Føler meg 100 prosent trygg når jeg går ute her. Så annerledes er det ikke i Alanya i forhold til vestlige land. Hadde vært mer nervøs på Karl Johan i Oslo en jeg er her. Og det er da slettes ikke skam at vi damer går ute alene uten mannen vår. 

Nervøs for å gå på Karl Johan, fremfor Alanya? Right. Godt du ikke overdriver 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visvas skrev:

Ja det går helt fint å gå ute på dagtid i turistområder helt alene for de aller fleste.  De har tom kjøpesenter der, ingen innkastere eller masete tyrkere på provosjonslønn på slike plasser og man får gå fint i fred. Hun liker å se på folk skriver hun jo.

Det hadde ikke vært min mann som hadde syntes det hadde vært greit om jeg satt på et hotellrom og spiste kald mat og ville gjort sitt ytterste for å motivere meg ut på egen hånd om jeg hadde insistert på å sitte inne. Slik har jeg inntrykk av at de fleste tyrkere er, spes om det er ferien vår. Betaler tusenvis av kroner for å sitte på et hotellrom og spise kald lahmacun ei hel uke, uaktuelt for de aller aller fleste. 

Men igjen, så har de brukt å bo på et horehotell. Ikke sikkert det er så kult å la kona gå ut og inn derifra alene 😅 

Helt merkelig å bo på et slikt hotell uke etter uke med kona di og, men men er ikke alt man skal forstå.

Horehotell? Wtf! Seriøst? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke på MA som godtar det som er nevnt her om å sitte på et hotellrom med kald mat, sjalu ektemann osv. Vi mennesker er forskjellige, jeg hadde aldri godtatt slik oppførsel av min mann, men trives hun med det er det jo sikkert fint for henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...