Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest expatityrkia
11 timer siden, Visvas skrev:

Veldig mye enklere igjennom Sverige. Vet mange som ikke klarer å oppfylle kravene i Norge som tar den løsningen. Er flere grupper på facebook om denne løsningen. 

 

Ja jeg kjenner endel som har fått det via Sverige, og ganske raskt Så EØS løsningen via Sverige er ganske smart når man sliter med å få de til Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, expatityrkia skrev:

Ja jeg kjenner endel som har fått det via Sverige, og ganske raskt Så EØS løsningen via Sverige er ganske smart når man sliter med å få de til Norge :)

Slipper Sverige inn alle som har giftet seg med en svensk statsborger uten å sjekke om ekteskapet feks er proforma? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
19 minutter siden, JaVel skrev:

Slipper Sverige inn alle som har giftet seg med en svensk statsborger uten å sjekke om ekteskapet feks er proforma? 

Det vet jeg ikke. Men vet at de får vente på svar sammen i Sverige, og så snart oppholdskortet er kommet så kan de lovlig flytte tilbake til Norge sammen. Har aldri tenkt på den prosessen, men kjenner andre som har gjort det på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting, for MA skriver på bloggen i dag at en klage på et avslag tar lenger tid å få behandlet enn å sende inn en ny søknad, men allikevel så velger de å klage, er det noe fornuft i det? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skrottefar skrev:

Jeg lurer på en ting, for MA skriver på bloggen i dag at en klage på et avslag tar lenger tid å få behandlet enn å sende inn en ny søknad, men allikevel så velger de å klage, er det noe fornuft i det? 

Eneste jeg kan tenke meg er at en klage muligens blir sett på med «nye» øyne? Mens en ny søknad kanskje kjapt blir avslått på samme måte som de to siste. Hvis han ikke har fast jobb eller eiendom i hjemlandet er det lettere rett i nei-bunken igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Skrottefar skrev:

Jeg lurer på en ting, for MA skriver på bloggen i dag at en klage på et avslag tar lenger tid å få behandlet enn å sende inn en ny søknad, men allikevel så velger de å klage, er det noe fornuft i det? 

Gratis å klage 😱 men mulig de skal legge ved flere papirer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Gratis å klage 😱 men mulig de skal legge ved flere papirer??

Joda, men det koster å reise frem og tilbake, og de papirene som skal legges ved vil nok neppe gjøre den store forskjellen vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skrottefar skrev:

Joda, men det koster å reise frem og tilbake, og de papirene som skal legges ved vil nok neppe gjøre den store forskjellen vil jeg tro

Hun har vel bevist for «hele verden» at hun ikke er god hverken på planlegging eller økonomi. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FruenFraHavet skrev:

Hun har vel bevist for «hele verden» at hun ikke er god hverken på planlegging eller økonomi. 

Nettopp og derfor ser hun på dette som den beste løsningen 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Surikatt said:

Derfor tror jeg dette er proforma fra hans side og han er en veldig god skuespiller. 

Men Mette er jo såååå pen, hun ser såååå ung ut og de ser heeelt jevnaldrende ut

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser henne irl så ser man godt hun ikke er 25 altså, så om de ser jevnaldrene ut er det fordi han ser mye eldre ut enn det han er.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Centimeteren skrev:

Men Mette er jo såååå pen, hun ser såååå ung ut og de ser heeelt jevnaldrende ut

Og han er sååååå forelsket 🙌 

 

Jeg håper jo virkelig at dette ikke er proforma, igjen så er det ingenting i denne historien som tilsier at det ikke er det. Det er mange gode tyrkiske skuespillere, det er selvfølgelig mange som ikke er det også. Å bruke tid før man gifter seg for å bli så kjent man kan med avstand er jo definitivt lurt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Mette er ei pen dame, men hun ser ut som sin egentlige alder. Det er jo ingenting galt i det synes jeg, så forstår ikke det higet etter å skulle se yngere ut.

Endret av Visvas
La til en setning
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Visvas skrev:

Og han er sååååå forelsket 🙌 

 

Jeg håper jo virkelig at dette ikke er proforma, igjen så er det ingenting i denne historien som tilsier at det ikke er det. Det er mange gode tyrkiske skuespillere, det er selvfølgelig mange som ikke er det også. Å bruke tid før man gifter seg for å bli så kjent man kan med avstand er jo definitivt lurt. 

Ting er jo ikke svart eller hvitt, jeg tenker ikke at dette er enten et kjærligshetsforhold eller et proformaekteskap. Jeg tror det er kjærlighet, men jeg tror også at hennes statsborgerskap og muligheten for et bedre liv har spilt inn. Som andre her sa - han hadde aldri blitt sammen med en tyrkisk ti år eldre tobarnsmor. Det er nok lettere å bli forelsket når man vet at forholdet kan være billetten til et bedre liv ;)

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kritt skrev:

Ting er jo ikke svart eller hvitt, jeg tenker ikke at dette er enten et kjærligshetsforhold eller et proformaekteskap. Jeg tror det er kjærlighet, men jeg tror også at hennes statsborgerskap og muligheten for et bedre liv har spilt inn. Som andre her sa - han hadde aldri blitt sammen med en tyrkisk ti år eldre tobarnsmor. Det er nok lettere å bli forelsket når man vet at forholdet kan være billetten til et bedre liv ;)

Jeg tror heller ikke det er svart hvitt. 

Og er enig i at det nok kan være blanding av mye. Ønske om bedre liv, barn, kjærlighet osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil bli problemer når Mette må rapportere til eiesyk, tyrkisk mann hver gang hun skal ut døren. Han har aldri vært utenfor Tyrkia. Det å være sjalu og bli mistenkeliggjort for alt mulig, er livsfarlig. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er dere så negative til at Mette drar ril Tyrkia og er med på prosessen med søknaden? De lengter nok etter hverandre, så er nok utrolig godt å møtes etter så lang tid også!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lemmon skrev:

Hvorfor er dere så negative til at Mette drar ril Tyrkia og er med på prosessen med søknaden? De lengter nok etter hverandre, så er nok utrolig godt å møtes etter så lang tid også!!

Det er vel pga det økonomiske aspektet ved saken.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Hvorfor skriver hun i siste innlegg,  at uhellet ble snudd til lykke??

Det er vel lykke at barnet hun bærer på er friskt? Om du leser innlegget så er det lov å tenke litt selv også

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...