Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Altså de to kloke hodene der, de tenker veldig kort. De må jo kunne bevise at de har vurdert på feil grunn lag. Og det hjelper nok svært lite å møte opp i Ankara,  er ikke de som sitter og tar i mot søknaden som behandler den vil jeg tru. Er jo like dumt som forslaget om å reise ned og hente no en få kroner for å hjelpe til med dem økonomiske krisen hun hadde. De har regler for søknader som gjelder for alle, uansett hvor mye en kan synes det er urettferdig dessverre.

Ja jeg ser litt den at de tror de er unike og at deres sak er unik og derfor må de få unik behandling. Jeg har sett dette mange ganger før og det er dessverre ikke slik det fungerer. For ambassade og UDI så er vi bare papirarbeid og hvis man ser ufullstendig ut på papiret så er det yyyytterst sjeldent det hjelper å være unik. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mon tro om det snart blir sak i media om dette siden MA allerede har fått kontakt med journalister tidligere og kommet på trykk :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skrottefar skrev:

Mon tro om det snart blir sak i media om dette siden MA allerede har fått kontakt med journalister tidligere og kommet på trykk :P

Det gjør det sikkert. ABC Nyheter kan egentlig kopiere denne artikkelen, bytte navn og publisere på nytt. Det er 90% samme story som Mette sin :)

https://www.abcnyheter.no/livet/2014/08/10/205448/fikk-ikke-dele-svangerskapet-og-fodselen-med-pappaen

 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CMarie skrev:

Det gjør det sikkert. ABC Nyheter kan egentlig kopiere denne artikkelen, bytte navn og publisere på nytt. Det er 90% samme story som Mette sin :)

https://www.abcnyheter.no/livet/2014/08/10/205448/fikk-ikke-dele-svangerskapet-og-fodselen-med-pappaen

 

 

Oi, den historien var lik! Jobbet til og med som nattevakt 😮 . En bekreftelse på at dette kan ta tid, ja.  Jeg har ikke mye greie på dett, men skjønner ikke hvorfor de ikke heller går for familiegjenforening med en gang i stedet for besøksvisum.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kritt skrev:

Oi, den historien var lik! Jobbet til og med som nattevakt 😮 . En bekreftelse på at dette kan ta tid, ja.  Jeg har ikke mye greie på dett, men skjønner ikke hvorfor de ikke heller går for familiegjenforening med en gang i stedet for besøksvisum.

Meg bekjent er ikke familie gjenforening noe enklere enn turist visum. Dessuten koster den sykt mye og behandlingstid på 14 mnd i følge udi sine sider. Og det sies at det er en fordel at vedkommende har vært i landet før. Og ikke nok med det, det er veldig synd de allerede har påpekt at de gifta seg fort, det kan de bruke senere som proforma og da blir hvertfall ikke saken noe enklere. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tildittbeste skrev:

Meg bekjent er ikke familie gjenforening noe enklere enn turist visum. Dessuten koster den sykt mye og behandlingstid på 14 mnd i følge udi sine sider. Og det sies at det er en fordel at vedkommende har vært i landet før. Og ikke nok med det, det er veldig synd de allerede har påpekt at de gifta seg fort, det kan de bruke senere som proforma og da blir hvertfall ikke saken noe enklere. 

Jeg tenkte ikke at det var enklere, jeg tenkte bare at om målet var at han flytter hit så snart som mulig, var det best å ikke drøye med å søke. Er vel viktigere å komme i gang med det nye livet her enn å komme på besøk. Men dersom det er lettere å få gjennom familiegjenforening dersom han har vært her på besøk/ferie først, ser jeg jo poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Kritt skrev:

Jeg tenkte ikke at det var enklere, jeg tenkte bare at om målet var at han flytter hit så snart som mulig, var det best å ikke drøye med å søke. Er vel viktigere å komme i gang med det nye livet her enn å komme på besøk. Men dersom det er lettere å få gjennom familiegjenforening dersom han har vært her på besøk/ferie først, ser jeg jo poenget.

Enig med deg,  men nå har nå ikke disse to gått samme vei som mange andre ville valgt. Vet ikke om det fortsatt er snakk om både å fullføre studie og militæret jeg  🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg lurer på om hu i det hele tatt ønsker at han skal komme til Norge. Alt hun gjør er fullstendig ulogisk hvis målet er å få han hit.. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

Nesten så jeg lurer på om hu i det hele tatt ønsker at han skal komme til Norge. Alt hun gjør er fullstendig ulogisk hvis målet er å få han hit.. 

Ja man kan begynne å lure. Det virker iallefall som hun velger å stole på feil folk i denne prosessen. Mannen reiste bla maaange timer ekstra opp til Ankara for de fikk så god hjelp der, hvis denne hjelpen ikke engang har fått med skolepapirene hans? 

Lese seg opp og slutte å stole på feil folk. To avslag og muligens nå under radaren for proforma? Nå MÅ de ha lært vel?  

Kanskje hadde det vært lurt å følge noen av de slemme kritikerne her inne sine råd istedenfor jatterne som maler himmelen rosa? 🤷‍♀️

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Visvas skrev:

Ja man kan begynne å lure. Det virker iallefall som hun velger å stole på feil folk i denne prosessen. Mannen reiste bla maaange timer ekstra opp til Ankara for de fikk så god hjelp der, hvis denne hjelpen ikke engang har fått med skolepapirene hans? 

Lese seg opp og slutte å stole på feil folk. To avslag og muligens nå under radaren for proforma? Nå MÅ de ha lært vel?  

Kanskje hadde det vært lurt å følge noen av de slemme kritikerne her inne sine råd istedenfor jatterne som maler himmelen rosa? 🤷‍♀️

Kanskje jeg husker feil eller har misforstått, men har han ikke avbrutt studiene eller lagt de på is for en stund?  Da er det vel ikke noen skolepapirer av betydning å legge ved heller. 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bloggeren burde betale for noen timers juridisk hjelp, i stedet for å kave rundt i regelverket.
Juridisk bistand er garantert billigere enn å reise til Ankara for å «troppe opp ved skranken», det er jo nytteløst uansett. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Kanskje jeg husker feil eller har misforstått, men har han ikke avbrutt studiene eller lagt de på is for en stund?  Da er det vel ikke noen skolepapirer av betydning å legge ved heller. 🤔

Hm...Nei må jo være aktiv student for å få papirer på det vil jeg tro

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Hm...Nei må jo være aktiv student for å få papirer på det vil jeg tro

Hun har skrevet at de skal levere skolepapirene når de skal troppe opp med klage så da går han på skole? 

 

Siterte feil😅

 

Endret av Visvas
La til en setning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir en dyr klage. Et raskt søk på billetter er rundt 8000 og må vell ha hotell i tillegg. Er omtrent det de trenger på familie gjenforening det..Hadde nok revurdert den klagen gitt

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bare ett vers på den sparevisa?🤫

Hjelpes - reise til Ankara, og hva det koster, ser noen påpeker at hun gjerne ikke får komme inn en gang, kun mannen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnAngel skrev:

Var det bare ett vers på den sparevisa?🤫

Hjelpes - reise til Ankara, og hva det koster, ser noen påpeker at hun gjerne ikke får komme inn en gang, kun mannen... 

Og så skal hun bli der i inntil 2 uker når hun først er der nede, skal være med H til familien hans. Er det ferie hun tar ut eller bare fri-dager mon tro? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest expatityrkia
8 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Kjære vene.. Hjelper ikke å møte opp i skranken på ambassaden i Ankara.. Det er ikke engang der man leverer søknadene.. Alle søknadere levers til noe som heger vfs global... Som igjen leverer til ambassaden.. Nettopp for å slippe at folk kommer på dørene.. Det ER så lite gjennomtenkt.. Mannen burde jo fortelle henne dette? Kjære blogger.. Siden du leser her.. Drar du for å prøve å klage ved oppmøte utsetter du deg og fosteret ditt for mye stress, kjas og kav for ingenting.. Just sayin'..

Nå er det noen år siden jeg og min mann søkte besøksvisum, men vi søkte via internett og måtte levere papirer ved ambassaden, han var inne til et kort intervju. Mulig de har endret prosedyre de seneste årene, er 8 år siden vi søkte besøksvisum nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kanelisvingen skrev:

Kjære vene.. Hjelper ikke å møte opp i skranken på ambassaden i Ankara.. Det er ikke engang der man leverer søknadene.. Alle søknadere levers til noe som heger vfs global... Som igjen leverer til ambassaden.. Nettopp for å slippe at folk kommer på dørene.. Det ER så lite gjennomtenkt.. Mannen burde jo fortelle henne dette? Kjære blogger.. Siden du leser her.. Drar du for å prøve å klage ved oppmøte utsetter du deg og fosteret ditt for mye stress, kjas og kav for ingenting.. Just sayin'..

Finnes det i det hele tatt noe fornuftig i topplokket til disse 2 som tror det hjelper å møte opp på ambassaden i Ankara for å klage på et vedtak? Lite gjennomtenkt som du sier 😎

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...