Gjest Kritt Skrevet 14. november 2019 #4321 Skrevet 14. november 2019 (endret) 2 minutter siden, Surikatt skrev: Jo, derfor er det greit å komme seg til Norge. Mette bor jo i et slott sammenlignet med det huset han bor i. Derfor tror jeg heller ikke på han. Som jeg også har nevnt i annet innlegg; jeg skjønner ikke hvorfor du og andre mener det ikke kan være både og - både kjærlighet og et ønske om et nytt liv et annet sted. Det første forsterker kanskje det andre, men det er ikke uærlig det. Endret 14. november 2019 av Kritt
Gjest expatityrkia Skrevet 14. november 2019 #4322 Skrevet 14. november 2019 1 time siden, Kritt skrev: Ja, stusset over at de koker mat på bål på bakken ute 😳. Og det så jo ganske så stusselig ut rundt der. Husene rundt så nærmest ut som jordhytter. Vet ikke hvordan det er inne hos dem, da. Svigerfamilien min lager mye mat ute, de liker det sånn. Foretrekker å ikke bruke steinovn. Fordi om de bor annerledes og lever annerledes, så er det sånn de er vant med. Vi sitter alltid på gulvet hos tyrkiske familier og spiser, og de sitter ved bordet og spiser hos oss.
Gjest expatityrkia Skrevet 14. november 2019 #4323 Skrevet 14. november 2019 53 minutter siden, Minipilla skrev: Nå kjenner meg litt fæl, men er det ikke veldig primitivt der nede? Det er jo primitivt i forhold til det livet nordmenn lever. Men dette er jo det livet de er vant med, og for dem er det ikke primitivt. I landsbyene kan det bo folk i kummerlige forhold som har penger i madrassen. Det jeg virkelig liker med svigerfamilien er det enkle livet de lever. De er fornøyd med det de har, de higer ikke etter materielle ting. De bryr seg fint lite om klærne matcher, og de er så naturlige. Det er befriende å være blandt mennesker med de verdiene.
Gjest expatityrkia Skrevet 14. november 2019 #4324 Skrevet 14. november 2019 20 minutter siden, Kritt skrev: Som jeg også har nevnt i annet innlegg; jeg skjønner ikke hvorfor du og andre mener det ikke kan være både og - både kjærlighet og et ønske om et nytt liv et annet sted. Det første forsterker kanskje det andre, men det er ikke uærlig det. Ja jeg tenker at han kan jo elske henne, samtidig som han vil til Norge. Må jo ikke være uekte bare fordi han vil dit.
CMarie Skrevet 14. november 2019 #4325 Skrevet 14. november 2019 2 timer siden, Kritt skrev: Ja, stusset over at de koker mat på bål på bakken ute 😳. Og det så jo ganske så stusselig ut rundt der. Husene rundt så nærmest ut som jordhytter. Vet ikke hvordan det er inne hos dem, da. Da får jeg litt vondt av Mette om hun skal koke middag på bål en hel uke. 2
Lemmon Skrevet 14. november 2019 #4326 Skrevet 14. november 2019 5 timer siden, Visvas skrev: På ambassaden ja, de har jo lønna si de. Tviler på at et hjelpekontor jobber gratis? Fortsatt spent på om klagen er levert eller ikke, siden vi ikke fikk info eller bilder av ambassaden. Håper det ordner seg for dem. Klagen ble scannet IG sendt direkte til UDI 😊
Veslefrikk Skrevet 14. november 2019 #4327 Skrevet 14. november 2019 5 minutter siden, Lemmon skrev: Klagen ble scannet IG sendt direkte til UDI 😊 Hvordan vet du det? 🤔 5
Visvas Skrevet 14. november 2019 #4328 Skrevet 14. november 2019 (endret) 31 minutter siden, Veslefrikk skrev: Hvordan vet du det? 🤔 Det ble redigert inn i etterkant. Mye vits i å reise til Ankara for å troppe opp på ambassaden når de ikke engang skulle til ambassaden🙈 Endret 14. november 2019 av Visvas 4
Lemmon Skrevet 14. november 2019 #4329 Skrevet 14. november 2019 31 minutter siden, Veslefrikk skrev: Hvordan vet du det? 🤔 Det står i kommentarfeltet på bloggen
Lemmon Skrevet 14. november 2019 #4330 Skrevet 14. november 2019 1 minutt siden, Visvas skrev: Det ble redigert inn i etterkant. Mye vits i å reise til Ankara for å troppe opp på ambassaden 🙈 Det ble ikke redigert i etterkant...det står i kommentarfeltet på bloggen 2
Visvas Skrevet 14. november 2019 #4331 Skrevet 14. november 2019 Akkurat nå, Lemmon skrev: Det ble ikke redigert i etterkant...det står i kommentarfeltet på bloggen Hun har redigert det inn i bloggposten etter mange av oss leste den for første gang. 2
Veslefrikk Skrevet 14. november 2019 #4332 Skrevet 14. november 2019 5 minutter siden, Visvas skrev: Det ble redigert inn i etterkant. Mye vits i å reise til Ankara for å troppe opp på ambassaden når de ikke engang skulle til ambassaden🙈 4 minutter siden, Lemmon skrev: Det står i kommentarfeltet på bloggen Ok. Jeg leser ikke bloggen.
Visvas Skrevet 14. november 2019 #4334 Skrevet 14. november 2019 7 minutter siden, Veslefrikk skrev: Ok. Jeg leser ikke bloggen. Ikke ofte jeg gjør det jeg heller, men var veldig spent på om hun kom inn på ambassaden slik hun sa hun skulle. For det er ikke enkelt...
Moongirl Skrevet 14. november 2019 #4335 Skrevet 14. november 2019 (endret) Hvorfor sende en klage som tar hele 6 måneder og behandle??😳 Det er jo nå han har tid til å reise til Norge...i mai er han jo i full jobb som han har skrevet kontrakt på og lovet myndighetene, og kan vel ikke være i Norge i 3 måneder??🤔 Endret 14. november 2019 av Moongirl 11
Visvas Skrevet 14. november 2019 #4336 Skrevet 14. november 2019 4 minutter siden, Moongirl skrev: Hvorfor sende en klage som tar hele 6 måneder og behandle??😳 Det er jo nå han har tid til å reise til Norge...i mai er han jo i full jobb som han har skrevet kontrakt på og lovet myndighetene, og kan vel ikke være i Norge i 3 måneder??🤔 Like godt gjennomtenkt som alt annet. 13
Gjest Raggis Skrevet 14. november 2019 #4337 Skrevet 14. november 2019 56 minutter siden, Moongirl skrev: Hvorfor sende en klage som tar hele 6 måneder og behandle??😳 Det er jo nå han har tid til å reise til Norge...i mai er han jo i full jobb som han har skrevet kontrakt på og lovet myndighetene, og kan vel ikke være i Norge i 3 måneder??🤔 Kan det ha med økonomi å gjøre. Kanskje det er gratis å klage.
Gjest expatityrkia Skrevet 14. november 2019 #4338 Skrevet 14. november 2019 1 time siden, Visvas skrev: Er H tyrkisk? Ja tror hun skrev en gang at han er tyrkisk?
Visvas Skrevet 14. november 2019 #4339 Skrevet 14. november 2019 (endret) 16 minutter siden, expatityrkia skrev: Ja tror hun skrev en gang at han er tyrkisk? Jeg jeg også trodde det, men de har andre ord enn jeg har hørt før på bla nar (=granateple). Det kan hende hun dama på snappene bare er på besøk, men det var en spesiell tyrkisk hu snakka isåfall. Lyder jeg ikke har hørt før, men hørte ett og annet tyrkisk ord innimellom. Endret 14. november 2019 av Visvas 3
Gjest expatityrkia Skrevet 14. november 2019 #4340 Skrevet 14. november 2019 (endret) 20 minutter siden, Visvas skrev: Jeg jeg også trodde det, men de har andre ord enn jeg har hørt før på bla nar (=granateple). Det kan hende hun dama på snappene bare er på besøk, men det var en spesiell tyrkisk hu snakka isåfall. Lyder jeg ikke har hørt før, men hørte ett og annet tyrkisk ord innimellom. Enten så snakker de köy (landsby) tyrkisk, eller så er det kanskje kurdisk? Har ikke snap så har ikke hørt noe selv. Endret 14. november 2019 av expatityrkia
Fremhevede innlegg