Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Centimeteren skrev:

Mette har aldri vært i Oslo, faktisk. Kan ikke være mange på den alderen det gjelder.

Det virker jo litt rart når søsteren bor i Moss. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.9.2019 den 18.06, Centimeteren skrev:

''Har skikkelig uren hud en gang i måneden og må derfor bruke bilder jeg har tatt tidligere, for å slippe å være pizza i fjeset på bilder.''

Kan skjønne at ungdommen pakker seg inn på sosiale mediummer når selv 40 åringer ikke tør å vise seg med uren hud. Trist

Tipper den urene huden er fordi hun tar seg i ansiktet hele tiden når hun filmer på snap. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Centimeteren skrev:

Mette har aldri vært i Oslo, faktisk. Kan ikke være mange på den alderen det gjelder.

Jeg har aldri vært i Oslo heller. Har ikke hatt behov for det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jævla "lure" overskriftene hennes. Endelig tenkte jeg svaret kom på hvorfor hverdagen ikke vær så bra for noen dager siden.  Men neida det var at været er så dårlig i Bergen 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe særlig spesielt med ikke å ha vært i Oslo?!

Jeg har kun vært i Oslo ifb med jobb. Første gang i en alder av 30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Tildittbeste skrev:

De jævla "lure" overskriftene hennes. Endelig tenkte jeg svaret kom på hvorfor hverdagen ikke vær så bra for noen dager siden.  Men neida det var at været er så dårlig i Bergen 🤷‍♀️

Det samme tenkte jeg.  Nå  kan  vi vente oss enda flere og av samme slaget om ikke enda verre for i dag er de på kurs hos AB. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har det skjedd igjen. Hun anbefaler en blogg som morosam men har selvsagt ikke lest hele,  og i ettertid må hun beklage.  Det er dette jeg har påpekt før også.  Hun lærer virkelig ikke av sine feil.  De er fra ulike temaer, men felles nevneren er at hun ikke undersøker godt nok før hun slenger ting ut på bloggen sin. Hun lager storm i et vannglass av slike feil tråkk stadig vekk.

Endret av Tildittbeste
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den tyrkiske mannen begynt å styre Mette. Krangel fordi Mette skal på tur og julebord hvor hun vil drikke litt alkohol. Bare begynnelsen tenker jeg. Ref siste blogginnlegg 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CMarie skrev:

Da har den tyrkiske mannen begynt å styre Mette. Krangel fordi Mette skal på tur og julebord hvor hun vil drikke litt alkohol. Bare begynnelsen tenker jeg. Ref siste blogginnlegg 

Selvfølgelig også et clikbait for å få oss til å begynne og diskutere og skape engasjement på bloggen hennes. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har du sett. 

Er ikke så lenge siden hun skrev at de aldri kranglet og at hun visste de aldri kom til å krangle 🤔 (vi alle visste jo at det var 99,99% sjans for at det var feil, men ikke Mette🙋‍♀️ ) 

Nå viser det seg faktisk at de krangler som vanlige folk de også.... 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visvas skrev:

Nei har du sett. 

Er ikke så lenge siden hun skrev at de aldri kranglet og at hun visste de aldri kom til å krangle 🤔 (vi alle visste jo at det var 99,99% sjans for at det var feil, men ikke Mette🙋‍♀️ ) 

Nå viser det seg faktisk at de krangler som vanlige folk de også.... 

 

Håper det åpnet øynene hennes litt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den så hun ikke komme? Skal hun ringe og sende SMS for å rapportere til mannen når hun er ute? Hadde han vært her, hadde han nok nektet henne å reise. Og dette tror hun han skal venne seg til. Det skjer aldri. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Surikatt skrev:

Og den så hun ikke komme? Skal hun ringe og sende SMS for å rapportere til mannen når hun er ute? Hadde han vært her, hadde han nok nektet henne å reise. Og dette tror hun han skal venne seg til. Det skjer aldri. 

Spesielt ikke siden hun har vist seg å sitte på hotellrommet ferie etter ferie.... hun har jo allerede lagt lista der spør du meg...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forhold mellom en tyrkisk mann og norsk kvinne kan fungere utmerket hvis mannen er utdannet og er noenlunde liberal. Men hun har jo funnet en mann som bor på bygda, med svært gammeldagse tradisjoner, og da blir jeg med engang en smule skeptisk.  Han er vant med damer som går med skaut og er underdanige, og så skal han plutselig bo i et land hvor kvinnen har like stor bestemmelsesrett i et forhold. Tror på henne når hun sier at hun går lite ut, men hvis den ene turen på byen i året skal føre til krangel og sinne fra ham, så tror jeg de kommer til å slite litt. Han kommer til å krysse grensen til Norge med en kultur som kanskje kan sammenlignes med kulturen i Norge på 1800-tallet, og den blir ikke plutselig borte  selv om han kommer til Norge. Hvis hun viser seg sterk og ikke godtar at hans sjalusi skal styre henne, så tror jeg det kan gå seg til på lengre sikt, men hvis hun stadig gir etter for å dempe hans sjalusi så tror jeg forholdet vil ryke. En voksen norsk kvinne med bein i nesa vil tæres ned om hennes utenlandske partner skal detaljstyre hennes liv. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, CMarie skrev:

Da har den tyrkiske mannen begynt å styre Mette. Krangel fordi Mette skal på tur og julebord hvor hun vil drikke litt alkohol. Bare begynnelsen tenker jeg. Ref siste blogginnlegg 

For ei som syntes at likestilling i Norge har gått for langt så bør jo dette med at han bestemmer om hun kan dra på julebord eller ikke være midt i blinken 😉

Endret av Bacon2015
Feil ord
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var imidlertid too much information for min del. Hva tenker Tyrkeren om at private deler av ekteskapet hans utleveres for kreti og pleti? Trengte vi å vite at de krangler om sjalusi og grenser? Hun er sta (ingen hedersbetegnelse i mine øyne) og han er redd, usikker, sjalu og har det sikkert vondt både i hjertet sitt og æren sin. Det er jo tross alt han som skal "svare" for hennes atferd blant sine egne, og de har nok sin grad av fremmedfrykt de også. 

Når bloggeren nå utleverer de litt mer krevende sidene av et flerkulturelt ekteskap burde dette ha vært noe som var avklart på før de giftet seg.  Jeg tenker faktisk at hans opplevelse, tanker og følelser rundt problemstillingen er helt reell og ikke et blogginnlegg verdig. Dette burde voksne folk ordne opp på privaten. Ikke utlevere såre følelser hos den andre parten på denne måten.

Dette tjener i grunnen ikke til annet enn å blåse opp og forsterke fordommer og var-det-ikke-det-vi-sa innlegg. 

(Ser at jeg også på side 76 hadde noen tanker om dette)

Endret av Jammf
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Ikke søren om jeg ville vært sammen med enn mann som krevde at jeg ringte og sendte meldinger hvis jeg var ute og hygget meg. Jeg får frysninger langt nedover ryggen. Har inntrykk av at hun tar hva som helst og finner seg i hva som helst for å skaffe seg et barn. Egentlig ganske trist. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...