Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Visvas skrev:

 

Nå kjenner ikke jeg til hvordan de andre barna du snakker om her har det, men jeg kjenner barn som ikke har fått bodd med faren sin på nesten ti år som har grått sine modige tårer etter far på alle bursdager, høytider, avskjeder, 1. Skoledag osv osv . 

Hvordan du kan mene at dette er et kjekt alternativ klarer jeg ikke forstå!

Så dramatisk klarer ikke jeg se for meg at det trenger bli. Mange barn lever fint uten en av foreldrene - og i dette tilfellet vil det jo være en far etter ett år eller tre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Khloe P.T skrev:

Så dramatisk klarer ikke jeg se for meg at det trenger bli. Mange barn lever fint uten en av foreldrene - og i dette tilfellet vil det jo være en far etter ett år eller tre.

Akkurat det kan vi jo ikke vite. For dette skjer om UDI finner hull historien til de som søker.  De bryr seg nada om det er barn i bildet for alt for mange har lagd barn for å skynde på prosessen før. 

Jeg KJENNER barn som har vært i denne situasjonen hvor foreldrene trodde det skulle ta et år eller to, det tok nesten ti. Jeg tørr påstå at barna jeg kjenner har varige men på ett eller annet vis. Det er ikke bare snakk om avstand til far her. Det er snakk om frustrasjon i avslags og klageprosesser. Tvungen avstand uten å se far på månedsvis, kanskje år pga at man er i en søknadsprosess som feks krever at man opprettholder inntekt, hvor forsørgere kan skje har blitt syk i prosessen osv osv 

Det er meget naivt å tro at alt går på skinner og veldig egoistisk å bevisst sette barn til midt i denne prosessen. 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, Visvas said:

Tvungen avstand uten å se far på månedsvis, kanskje år pga at man er i en søknadsprosess som feks krever at man opprettholder inntekt, hvor forsørgere kan skje har blitt syk i prosessen osv osv 

Så ofte som Mette reiser ned, blir det maks 2-3 uker mellom hver gang far får se barnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Moongirl skrev:

Tipper hun ble gravid når hun var der på ferie med sønnen, men sier at det skjedde på forrige tur....

Det tror jeg du har helt rett i. Men det kan hun jo ikke skrive...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Twinkle~ skrev:

Sitter med en stygg togkræsj-følelse😳

Hun har jo fått sitt største ønske oppfylt så sakte men sikkert ebber vell resten ut

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord, nysgjerrigheten og kikkeren i meg tok overhånd. Jeg så videoen, og nå sitter jeg og er skikkelig brydd. Flau faktisk, på den gravides regning.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Centimeteren skrev:

 

Så ofte som Mette reiser ned, blir det maks 2-3 uker mellom hver gang far får se barnet.

Sånn som det er nå ja, men ting kan jo endre seg. Det er det som er hele poenget mitt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Surikatt skrev:

Det er ikke han som skriver innleggene, eller noen har rettet det. Språket hans i kommentarfeltet er jo veldig dårlig i forhold. 

I stedet for å oversette fra jalla-engelsk til ordinær-engelsk så kunne de like gjerne oversatt til norsk, alle vet jo at det ikke er H som har skrevet det slik.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CMarie skrev:

Oh lord, nysgjerrigheten og kikkeren i meg tok overhånd. Jeg så videoen, og nå sitter jeg og er skikkelig brydd. Flau faktisk, på den gravides regning.

Synes slik nærgående informasjon om noe så privat mellom to mennesker, burde blitt mellom de to. Hun kunne selvsagt opplyst om at hun var gravid en annen dag, men ikke ta seerne med på selve ventingen på resultatet. Feks ,så at ektemannen ble veldig glad over resultatet, men føler at det blir feil at en rekke seere får vite det samtidig som ham, føler meg som en kikker inn i noe veldig privat. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, JaVel skrev:

Synes slik nærgående informasjon om noe så privat mellom to mennesker, burde blitt mellom de to. Hun kunne selvsagt opplyst om at hun var gravid en annen dag, men ikke ta seerne med på selve ventingen på resultatet. Feks ,så at ektemannen ble veldig glad over resultatet, men føler at det blir feil at en rekke seere får vite det samtidig som ham, føler meg som en kikker inn i noe veldig privat. 

Er jo ikke akkurat vanlig å dele dette med Gud og hver mann...litt for privat...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JaVel skrev:

Synes slik nærgående informasjon om noe så privat mellom to mennesker, burde blitt mellom de to. Hun kunne selvsagt opplyst om at hun var gravid en annen dag, men ikke ta seerne med på selve ventingen på resultatet. Feks ,så at ektemannen ble veldig glad over resultatet, men føler at det blir feil at en rekke seere får vite det samtidig som ham, føler meg som en kikker inn i noe veldig privat. 

Nettopp! Det ble veldig, veldig feil. Å selge noe så fint for noe så simpelt som klikk på en blogg... Forstår de ser annerledes på det enn meg

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Visvas skrev:

Sånn som det er nå ja, men ting kan jo endre seg. Det er det som er hele poenget mitt. 

Hvis han nå får barn med henne, vil ikke det ha en positiv effekt på familiegjenforenings-saken?  Tenker da at alt det andre er på plass som giftermål, at hun reiser ofte ned for å besøke ham etc? Kan ikke se noe ved deres forhold som skulle gi et nei på den søknaden? Det eneste måtte være at de giftet seg etter veldig kort bekjentskap, men det kjenner jeg andre som også har gjort, men ingen av dem fikk nei på søknaden, og da var det heller ikke barn i bildet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Centimeteren skrev:

Gratulerer så mye til Mette, Husseyn, tante, onkel og tvillingnevøene 🙂

Tante og onkel? Blir vel heller halvsøster og halvbror :) . 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

Hvis han nå får barn med henne, vil ikke det ha en positiv effekt på familiegjenforenings-saken?  Tenker da at alt det andre er på plass som giftermål, at hun reiser ofte ned for å besøke ham etc? Kan ikke se noe ved deres forhold som skulle gi et nei på den søknaden? Det eneste måtte være at de giftet seg etter veldig kort bekjentskap, men det kjenner jeg andre som også har gjort, men ingen av dem fikk nei på søknaden, og da var det heller ikke barn i bildet. 

Får hvertfall tro de nå dropper utdanningen og militæret og søker med en gang...må vell være pri nr 1 skulle jeg tro

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nobile skrev:

Da er dama gravid. 

 

Ikke engang ha det privat sammen. De burde ha kosa seg med den samtalen bare de to. 

Blir helt forstyrret over tankegangen hennes. Nei nå må jeg legge på sier hun og fortsetter heller samtalen med "oss " altså hva? Der har han nettopp fått beskjed om at han skal bli far og det var det. Noe så privat og fint skal brettes ut for alle, koste hva det koste vil. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...