Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forresten var det to turer til Tyrkia og innredning av datteren bolig. Er økonomien på skinner igjen? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser jo at hun har store planer om å bytte ut mye møbler når frøken datter flytter ut. Koster jo litt det også. Ser at 2 stoler koster 4000 kr. Regner ikke med jotex har tenkt å sponse henne med dette. Blir jo ofte litt slik,  når en er for impulsiv så ser en ikke lengre frem enn dagen i dag.  Har jo sett det før, mye av det som planlegges dør jo ut. 

• Liker 2
Gjest spaniasol
Skrevet
2 timer siden, Tildittbeste skrev:

Leser jo at hun har store planer om å bytte ut mye møbler når frøken datter flytter ut. Koster jo litt det også. Ser at 2 stoler koster 4000 kr. Regner ikke med jotex har tenkt å sponse henne med dette. Blir jo ofte litt slik,  når en er for impulsiv så ser en ikke lengre frem enn dagen i dag.  Har jo sett det før, mye av det som planlegges dør jo ut. 

Hun bekrefter sin manglende interesse/evne(?) til planlegging i et blogginnlegg. Der forteller hun at hun aldri planlegger hva hun skal skrive, hun bare legger i veg, og ser hva det blir til. Småprat. Det er vel også det riktige inntrykket jeg har av bloggen. Når hun forsøker å begi seg inn på mer komplisert tematikk, som samfunn, kultur og slikt, faller hun helt gjennom. For all del; det kan være mange som liker en sånn form. Den blir i hvert fall veldig personlig.

Skrevet

Bare en ting jeg lurer på: Mette skriver at hun skal kjøre oppover fra Bergen til Oslo...Får det ikke til å stemme:riste: Kjører en "oppover" fra Bergen havner en  nordover? Slik tenker jeg, men er sikkert helt på viddene😑

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Jonette skrev:

Bare en ting jeg lurer på: Mette skriver at hun skal kjøre oppover fra Bergen til Oslo...Får det ikke til å stemme:riste: Kjører en "oppover" fra Bergen havner en  nordover? Slik tenker jeg, men er sikkert helt på viddene😑

Jeg måtte smile litt da jeg leste det :) Hun vurderer også å kjøre seg en liten tur til Ullared når hun først er i Oslo. Mette; er du klar over at det er nesten 40 mil en vei og mellom 4,5-5 timers kjøring? Slitsom dagstur?

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, Jonette skrev:

Jeg tenker det kanskje er pga de må kjøre over fjellet. Ser hun skriver det tar 7 timer også. Det stemmer ikke helt, spesielt ikke med to babyer med på turen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det kommer til å ta lenger tid enn 7 timer med to småtasser i bilen, de kommer ikke fram til Oslo før ut på kvelden. Neste dag tur/retur Ullared. Hjelpe meg, det skal bli slitsomt. En ting er all kjøringa, Ullared er veldig stort, så der inne går timene fort skal en få sett seg litt rundt der inne.

Endret av Oppland
  • Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg tenker det kanskje er pga de må kjøre over fjellet. Ser hun skriver det tar 7 timer også. Det stemmer ikke helt, spesielt ikke med to babyer med på turen.

De må nok over et fjell (hvilket?) og da stemmer det nok med å kjøre oppover. Men i min forestilling er Oslo sør for Bergen.Blir vel nedover da?

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Jonette skrev:

De må nok over et fjell (hvilket?) og da stemmer det nok med å kjøre oppover. Men i min forestilling er Oslo sør for Bergen.Blir vel nedover da?

Nå vet ikke jeg hvilken vei de skal kjøre da. Men når vi kjører, så kjører vi Hemsedal eller Hardangervidda . E16 går jo litt nordover før den går sørover igjen. Men joda, Oslo ligger litt mer sør i forhold til Bergen. :) 

• Liker 1
Skrevet

''Har skikkelig uren hud en gang i måneden og må derfor bruke bilder jeg har tatt tidligere, for å slippe å være pizza i fjeset på bilder.''

Kan skjønne at ungdommen pakker seg inn på sosiale mediummer når selv 40 åringer ikke tør å vise seg med uren hud. Trist

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Nå vet ikke jeg hvilken vei de skal kjøre da. Men når vi kjører, så kjører vi Hemsedal eller Hardangervidda . E16 går jo litt nordover før den går sørover igjen. Men joda, Oslo ligger litt mer sør i forhold til Bergen. :) 

Takk, har alltid trodd at Oslo ligger lenger sør. Mener jeg så at det var fare for snø i fjellet, så de må satse på vinterdekk, da😜

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. 

Sol, admin.

Skrevet

Kanskje lurt å se litt på kartet og regne litt på tiden.  Ullared er ikke naboen til Oslo.. 

• Liker 5
Skrevet

Vi bor i Bergen og vi kjører vitterlig ikke OPPOVER til Oslo. Her må kanskje noen sjekke kartet. Vi kjører iallefall bort....eller for å gjøre det enda enklere for visse - Vi kjører til Oslo. Fra Bergen til Oslo er det 7,5 timer å kjøre. Uten stopp. Med stopp og mat og bytting av bleier og slikt kan man plusse på et par timer. Da er man i over ni timer en vei. I tillegg er det nå følgebil forbi Bolstadøyri grunnet ras så vips her går det lett en halvtime ekstra. Tipper derfor de bruker 10 timer en vei. Ullared er heller ikke en svipptur fra Oslo. Been there - done that. Oslo Ullared er 4,5 timer EN vei uten stopp. Pluss på litt kø og stopp så er det seks timer en vei. 

Værsegod Mette. 

• Liker 19
Skrevet

De siste innleggene på bloggen har vært clickbaits, intetsigende og relativt uten noen som helst substans  med innholdsmessig tyngde eller mening, pluss at hun sier hun skal ta gratis-ferja fra Sandefjord.....eh.....er vel ingen ferje som er gratis vel?

• Liker 1
Skrevet

Nei, ferja Sandefjord - Strømstad er ikke gratis, har reist der mange ganger. 

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, Skrottefar skrev:

De siste innleggene på bloggen har vært clickbaits, intetsigende og relativt uten noen som helst substans  med innholdsmessig tyngde eller mening, pluss at hun sier hun skal ta gratis-ferja fra Sandefjord.....eh.....er vel ingen ferje som er gratis vel?

Hele dama er dørgende kjedelig, spør du meg. Det går på repeat med loop på 2-3 måneder. Det virker som om hun trenger nye prosjekter hele tiden, lurer på hvor lang tid det tar før denne tyrkia-fasen er over. Gjesp. 

• Liker 6
Skrevet

Fjordline er gratis for medlemmer (medlemskapet er gratis) og det florerer av gratisbilletter til Color Line og, så dette har Mette faktisk rett i... 

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, Oppland skrev:

Nei, ferja Sandefjord - Strømstad er ikke gratis, har reist der mange ganger. 

Fjordline er gratis for medlemmer (medlemskapet er gratis) og det florerer av gratisbilletter til Color Line og, så dette har Mette faktisk rett i... 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...