Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Christine Eleonora skrev:

Oppskriften og fremgangsmåten hennes på menemen ligner fryktelig på den jeg fant på https://www.etkjokken.com/2016/06/menemen-tyrkisk-eggerore-med-tomat-og-paprika/. Det er jo ren avskrift... Mette godkjente selvfølgelig ikke kommentaren der jeg påpekte dette. 

Nå synes jeg at "ren avskrift" var veldig overdrevent...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Christine Eleonora skrev:

Fra etkjokken.com: 

Menemen er nemlig en av de mest kjente og kjære tyrkiske frokostrettene. Å kalle det eggerøre yter retten egentlig ikke noen rettferdighet, for dette både smaker, ser ut og føles litt annerledes. Også er det ikke festmat, slik eggerøre i Norge jo gjerne er. Dette er en luksusfrokost. 

Fra Mette sin blogg:

Menemen er nemlig en av de mest kjente og kjære tyrkiske frokostrettene. Å kalle det eggerøre yter retten egentlig ikke noen rettferdighet, for dette både smaker, ser ut og føles litt annerledes. Også er det ikke festmat, slik eggerøre i Norge jo gjerne er. Dette er rett og slett en luksusfrokost.  

Ganske likt spør du meg..

Okey, den overså jeg. Resten av oppskriften derimot...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan ødelegge ekteskapet vårt utenom meg og min tyrkiske mann, skriver hun. Enig i det, det klarer de nok helt fint alene. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Christine Eleonora skrev:

Fra etkjokken.com: 

Menemen er nemlig en av de mest kjente og kjære tyrkiske frokostrettene. Å kalle det eggerøre yter retten egentlig ikke noen rettferdighet, for dette både smaker, ser ut og føles litt annerledes. Også er det ikke festmat, slik eggerøre i Norge jo gjerne er. Dette er en luksusfrokost. 

Fra Mette sin blogg:

Menemen er nemlig en av de mest kjente og kjære tyrkiske frokostrettene. Å kalle det eggerøre yter retten egentlig ikke noen rettferdighet, for dette både smaker, ser ut og føles litt annerledes. Også er det ikke festmat, slik eggerøre i Norge jo gjerne er. Dette er rett og slett en luksusfrokost. 

Ganske likt spør du meg..

Hahaha! Dette her er bare FLAUT!

Håper alle løgner og kopiering/stjeling av andres ord og tekster kommer fram i lyset vær bidige gang disse bloggerne prøver seg.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare helt ærlig ikke forstå hvorfor du ønsker å «leve livet» ditt på nett? Du jobber mye, sitter mye på nett og du reiser også mye per nå. Hvor mye er det igjen til familien egentlig? Å leve her og nå og ikke oute og forsvare alt du gjør. Hva med å kutte ut blogg og sosiale medier og bare leve fredelig med din mann og dine barn og barnebarn. Hva har livet på nett å gjøre?? Egentlig..

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
1 time siden, Lexii skrev:

Hahaha! Dette her er bare FLAUT!

Håper alle løgner og kopiering/stjeling av andres ord og tekster kommer fram i lyset vær bidige gang disse bloggerne prøver seg.

Jeg har ikke kopiert... Må ikke ta alles ord for god fisk!! 

Men nå melder jeg meg ut for en stund. 

Ønsker dere alle en flott uke ❤️ her er det snart Tyrkia ❤️

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg har ikke kopiert... Må ikke ta alles ord for god fisk!! 

Men nå melder jeg meg ut for en stund. 

Ønsker dere alle en flott uke ❤️ her er det snart Tyrkia ❤️

Du har bare helt tilfeldig skrevet ord for ord samme teksten som etkjokken.com? Hvor dumme tror du egentlig folk her inne er?

Det blir mye mindre bråk rundt de som har gjort noe dumt og legger seg flate, enn de som benekter sannheten. Syns det er på tide at du lytter til det gode rådet flere har gitt deg i denne tråden - du gjør deg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å stadig komme med kommentarer her inne.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
7 minutter siden, cassio skrev:

Du har bare helt tilfeldig skrevet ord for ord samme teksten som etkjokken.com? Hvor dumme tror du egentlig folk her inne er?

Det blir mye mindre bråk rundt de som har gjort noe dumt og legger seg flate, enn de som benekter sannheten. Syns det er på tide at du lytter til det gode rådet flere har gitt deg i denne tråden - du gjør deg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å stadig komme med kommentarer her inne.

Vanskelig å svare deg, om jeg ikke kan komme inn her 😆 Men jeg skrev over at jeg skulle logge ut. Du får gå inn å lese det innlegget om du ikke tror meg. Oppskriften er ikke den samme i det hele tatt og teksten min er ikke kopiert. 

Men jeg gikk på nett for inspirasjon og har latt meg inspirere i en liten del av innlegget. 

Screenshot_20190514-004827.jpg

Screenshot_20190514-004849.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye

Har fjernet den setningen som var veldig lik, nå. Fant altså inspirasjon til LITT av teksten på nettet. Men har tatt det vekk nå, slik dere ønsker.

Oppskriften min er fra svigerfamilien min. Den er nok ikke unik, ettersom dette er en tradisjonell rett og lages over hele Tyrkia. Men den er ikke den samme som i det innlegget det ble linket til. 

Det er maaaange måter å lage denne retten på og en kan prøve seg ut med det en gar I kjøleskapet. 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habibi

Vel, det er jo helt tydelig hvem hun lærer av! (Beklager, eg bare måtte skrive det)

Dette er ganske trist og jeg skal fortelle deg hvorfor:
Som jeg har nevnt tidligere så har jeg ved flere anledninger vært innom å lest bloggen din (før dette sirkuset her inne) Jeg likte bloggen din og syns den var koselig, den var alminnelig samtidig spennende og mye man kunne kjenne seg igjen i og DET er noe en leser liker. Jeg syns du var tøff som satset på kjærligheten og syns det var spennende da du reiste for å gifte deg. PLUTSELIG blir det drama ut av en annen verden og etter å ha lest de sist innleggene dine (spesielt det siste) så vil jeg si at det er du som selv egger opp til diskusjoner pga måten du seriøst angripere oss som leser på og DEN taktikken har vi alle lest før. Det at du også skriver hele tiden her inne gjør ikke situasjonen bedre. Du kan ikke si at du ikke har endre skrivemåte for det er ganske tydelig!

Dessuten har du jo allerede begynt å lyve selv om bevisene ligger rett foran oss alle sammen. Med en gang dette påpekes trekker du deg ut av diskusjonen. Du er ikke vanskelig å gjennomskue og jeg skjønner det er dette du ønsker, ja å bli en toppblogger (koste hva det koste vil) men det er absolutt ikke måten å bli det på selv om noen sikkert forteller deg at dette er veien å gå om du vil fort opp på listen. Det å få (eller lage en selv) en tråd her inne er et mål i seg selv (Det har t.o.m din mentor hentydet når det gjaldt henne selv). Men hvis du ønsker å bli "kjent" på denne måte så kjør på, men da må du også regne med at folk snakker om deg og ikkje minst diskuterer deg i det vide og det breie og livet ditt vil etter hvert kun dreie seg om å måtte forsvare seg selv. Du må til tider ty til løgner og ballen begynner å rulle...

Jeg har selv skrevet blogg i mange år (MYE lengre enn din mentor...) og jeg har lest mange blogger over flere år så jeg føler meg godt dreven i gamet og du min kjære medblogger er kommet inn på en feil sti! Du kunne virkelig fått en flott blogg fordi du har mye bra og ikkje minst spennende å by på! Du er fortsatt forholdsvis ung, du har en voksen datter og har 2 skjønne tvillinggutter som barnebarn, du har giftet deg med en ung mann (Bare der har du en super blogg). Du er gift med en muslim, der har du også en spennende blogg, du hadde virkelig muligheten til å fronte noe flott ved å f.eks vise at det går fint an å være gift med en yngre muslim. Du kunne (slik du har hatt) fine reiseinnlegg fra Tyrkia! Eg koset meg da dere campet på fjellet!! Dette har du faktisk nå ødelagt ved å velge den retningen du gjorde. VIT at eg sier ikkje dette for å være ond, for dette komme fra hjertet!!

Jeg VET, av å ha lest det siste innlegget ditt, at du overhodet ikke bryr deg om gode råd, men du burde trekt deg fra det kurset og tatt noen råd fra folk som har holdt på en stund i steden for å angripe og slå ned på de som faktisk gir deg gode råd. Du bør, for egen del, heller ikke skrive så høyt om at ingen vet hvordan dere har det. Ja jeg vet at det har vært skrevet mye om mixekteskap, men hallo? Hvis du ikke hele tide påpeker "Min TYRKISKE ektemann" så tror jeg ikke folk generelt hadde hevet et øyebryn en gang. Hadde du lagt det frem på en annen måte hadde det heller ikke blitt en diskusjon ut av det(Men mulig du gjør det med vilje??), hvis du bare hadde vært et hakk mer ydmyk.

Som sagt: Du kunne virkelig fått en fantastisk flott blogg for du har mye å by på, kanskje det ikke er for sent å snu?

LYKKE TIL ❤️ 

Endret av Habibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses....her kjemper vi med hud og klør🤭 Blir godt med TYRKISK ferie med TYRKISK mann😅

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye

Hei. 

Sikkert helt unødvendig av meg å skrive dette, men jeg ønsker å informere, før jeg bare forsvinner fra forumet. 

Jeg er en person som liker en god diskusjon og brenner ofte i fingrene etter å kaste meg inn, når jeg ser noe som engasjerer meg. Men når diskusjonen handler om meg, ender det ofte opp med at jeg plutselig mister kontrollen og diskusjonen utvikler seg til noe helt annet enn jeg trodde.

Som flere av dere har sagt, så burde jeg ikke være her på tråden om meg selv, da den stjeler tiden min fra det jeg burde fokusert på. Jeg ser jo at jeg heller ikke er til hjelp for meg selv, da jeg bare ender opp med å gjøre det verre.

Det er utrolig vanskelig å ikke gå inn å lese på denne tråden da det handler om å slippe kontrollen på hva som blir sagt om meg og mine, noe jeg har vanskelig med å gjøre. Men jeg vet at når jeg først går inn, så blir jeg samtidig alt for fristet til å svare på spørsmål og prøve å oppklare misforståelser. Deretter utvikler det seg og jeg går i forsvar og dummer meg egentlig bare ut til slutt.

Jeg gjør feil og jeg prøver å lære av det. Som en sterk personlighet, hvor jeg er vant til å ta uenigheter og missforstålser med en dialog. Så var det vanskelig for meg å ikke svare på ting som ble sagt her inne. Men det var feil av meg og jeg gjorde dessuten ikke noen god jobb med å forklare meg heller.

Nå har jeg tatt valget med å melde meg helt ut av denne diskusjonen og la dere få ha den i fred, uten mine innlegg.

Beklager om jeg har latt mine følelser påvirke meg til å være skarp mot noen som kanskje ikke fortjente det.

Jeg skal prøve å lære av mine feil, fokusere på det som er viktig og ikke henge meg opp i hva andre tenker om meg. 

Har dere spørsmål, uansett hva det måtte være, kan dere spørre på bloggen min. - Og om dere ikke ønsker å gi den klikk, kan dere spørre på Facebook siden min. Jeg skal svare på hva enn det skulle være og jeg skal holde meg saklig.

Nyr tirsdagen og ta vare på det som er viktig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Hvis bloggeieren trekker seg ut av denne tråden, så tenker jeg den dør ut ganske raskt, og da er det ikke noe å ha kontroll over.

Bloggen er en kopi, både i tekst og innhold. Det "dramaet" som presenteres nå (tanker om selvmord, mennesker som prøver å ødelegge forholdet) har vi sett hos mentoren i mange år allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ispahan
51 minutter siden, Christine Eleonora skrev:

Fra: https://www.kk.no/livstil/ansiktsmasker-for-alle-hudtyper/67778848

Fra bloggen til Mette (printscreenet denne gangen så hun ikke endrer det og sier hun ikke har kopiert)

Dette er flaut! Anne Brith har visst ikke så høye krav til de hun skal kurse. Det viktigaste er nok at de kan betale kursavgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo faktisk ren plagiering. Det er helt sykt at bloggeren holder på sånn, får bevisene presentert, og fortsatt blånekter fakta. Jeg skal ærlig innrømme at den eneste grunnen til at jeg klikket meg inn på bloggen var denne tråden, og jeg blir helt satt ut. Hadde dette vært noe annet enn en liten, personlig blogg ville en slik type plagiering fått store konsekvenser. Jeg er sikkert påvirket av årene mine med studier og oppgaveskriving, men hvis jeg hadde gjort det samme uten å tydelig markere at jeg siterte og ikke henviste til kilder ville det ikke blitt noen mastergrad på meg. Var det virkelig så vanskelig å kreditere den opprinnelige oppskriften? 

Jeg er så lei av at bloggere kontinuerlig kommer unna med slikt. 

Jeg ser også at bloggeren har kommentert på at hun er "god til å formidle" skriftlig, noe jeg ikke kan si meg enig i. Bloggen er ikke godt skrevet, der er mange merkelige setningsstrukturer og det er mye skrivefeil. Noe jeg virkelig ikke forstår er at det skal være så vanskelig å korrekturlese eller eventuelt betale noen for å gjøre det når man legger så mye vekt på bloggingen. Tjener man 60 000 på en instagram post slik som de store bloggerne gjør, eller bruker 14 000 på et bloggkurs, så kan det vel ikke være så vanskelig. Det tar mye lengre tid å skrive en bloggpost enn å korrekturlese den, så jeg ser virkelig ikke problemet. Språk bør være viktig når man er blogger og det finnes mange flotte ressurser på internett som kan hjelpe folk til å forbedre språkferdighetene sine, så det finnes egentlig ingen unnskyldning. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...