Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Pust skrev:

Oi. Jeg syns det er litt nifst at bloggeren legger ut så himla mye privat informasjon. :sjokkbla:

Eg var inne og kikka eg og, men det vart som å kikka i dagboka til bror min utan lov. Greitt å ha personleg blogg, men når eg begynte å lesa om kor mange puter ein har i senga meldte eg meg ut. Men oppskriftene var bra!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenkerFORmye
8 minutter siden, decker skrev:

Eg var inne og kikka eg og, men det vart som å kikka i dagboka til bror min utan lov. Greitt å ha personleg blogg, men når eg begynte å lesa om kor mange puter ein har i senga meldte eg meg ut. Men oppskriftene var bra!

Hahaha da har du isåfall trykket deg inn på feil blogg. Jeg selv vet ikke engang hvor mange puter jeg har i sengen! Men ja, jeg er åpen, ærlig og personlig. Det er personligheten min. Men jeg deler ingenting som er privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
17 minutter siden, Pust skrev:

Oi. Jeg syns det er litt nifst at bloggeren legger ut så himla mye privat informasjon. :sjokkbla:

Fortell meg gjerne hva du oppfatter som himla privat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 time siden, Surikatt skrev:

Hvis du må ha en slik kontroll vil det føre til at du blir paranoid til slutt. Jo mer du deler på bloggen din jo mer tid må du bruke på å ha kontroll. Hadde det ikke vært bedre å leve et mer skjermet liv eller liker du å diskutere dine valg med fremmede mennesker? 

Her og nå ønsker jeg å være delaktig, ha dialog og ha oversikt over hva som blir sagt. 

Hva jeg gjør seinere for tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 time siden, Peaky Blinders skrev:

Jeg tenker derimot at det er fint at en blogger faktisk kommer inn i en tråd som handler om bloggen, når bloggeren er åpne for diskusjon, råd og ulike meninger. Da ser jeg på det som intet annet enn fruktbart. 

Samtidig enig at det er veldig fornuftig å holde en del privat, ettersom det kan bli strevsomt at mange mennesker vet om private ting og at man ikke kan slette dette - en gang på internett, alltid på internett. 

Enig med deg :)

 

Jeg vet jeg er personlig, åpen og ærlig I skrivemåten min. Det er slik jeg er som person. Men det private holder jeg privat. Mulig det er forskjellige syn på hva som er privat eller ikke, men det er jo slik vi mennesker er satt sammen. Jeg holder mye privat og deler det jeg føler er greit å dele. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg likte denne bloggen. Lange tekster med innhold og et spennende innblikk i en type forhold som gjerne har lett for å bli stigmatisert (norsk dame/tyrkisk mann). 

Deilig å slippe og bli bombet med reklame, samt lese innlegg med substans 

Dere som henger dere opp i skrivefeil og formuleringer - er det ikke uansett mye mer «givende» å lese denne bloggen enn blogger med «se her er jeg på stranda med photoshop oh utringing», «Jeg er deprimert, 20% avslag på tannbleking», «jeg opererte rumpen i Tyrkia», «jeg er nedsynket i gjeld men har nok egenkapital til å bygge hus» og «se alle mine barn i genser fra samme merke, rabattkode gullunger2019»?

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker for det meste bloggen, og jeg liker å lese lange tekster med bilder som ikke er ihjelredigerte med fokus på kropp. 

Jeg synes det er interessant å lese om et forhold som ikke er helt A4, om kulturforskjellene, og det blir spennende å lese fremover hvordan prosessen blir rundt det å få den tyrkiske mannen til Norge. Og såklart heier jeg på graviditet og at det ikke blir vanskelig å bli gravid (tipser om å bruke eggløsningstester som reelt vil vise om det er en eggløsning og ikke en app som viser at det mest sannsynlig vil være en eggløsning. Når kroppen slipper et egg kan variere, en app vil ikke vise det) 

Da jeg er på samme alder som bloggeren selv så synes jeg også det er interessant å lese om det å være ung bestemor (og jeg må innrømme at jeg håper at min 20-årige datter ikke får barn enda), men samtidig så ønsker jeg ikke å lese ren utlevering av de to små babyene. Eller den mindreårige sønnen. Det går an å skrive om barn uten å utlevere. 

En ting jeg har vært skeptisk til etter at jeg leste at Mette nå går på kurs hos ABD er om bloggeren kommer til å følge ABD sin oppskrift på «suksess», dvs om vi å kan forvente oss tårevåte og dramatiske innlegg som ABD kaller for A-innlegg. Hun uttalte i et stort intervju med ei avis at hun delte innleggene inn i A og B-innlegg der A-innleggene var de mest personlige og gripende innleggene, som f.eks brystkreft og konemishandling 

Derfor ble jeg skeptisk da det på bloggen kom to innlegg etter hverandre der det ene innlegget handlet om at bloggeren var glad hun ikke tok selvmord, og et der mannen ble beskyldt for utroskap og farskap. Disse to innleggene ville vært klassiske A-innlegg aka Anne Brith... 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
11 minutter siden, skruf skrev:

Jeg liker for det meste bloggen, og jeg liker å lese lange tekster med bilder som ikke er ihjelredigerte med fokus på kropp. 

Jeg synes det er interessant å lese om et forhold som ikke er helt A4, om kulturforskjellene, og det blir spennende å lese fremover hvordan prosessen blir rundt det å få den tyrkiske mannen til Norge. Og såklart heier jeg på graviditet og at det ikke blir vanskelig å bli gravid (tipser om å bruke eggløsningstester som reelt vil vise om det er en eggløsning og ikke en app som viser at det mest sannsynlig vil være en eggløsning. Når kroppen slipper et egg kan variere, en app vil ikke vise det) 

Da jeg er på samme alder som bloggeren selv så synes jeg også det er interessant å lese om det å være ung bestemor (og jeg må innrømme at jeg håper at min 20-årige datter ikke får barn enda), men samtidig så ønsker jeg ikke å lese ren utlevering av de to små babyene. Eller den mindreårige sønnen. Det går an å skrive om barn uten å utlevere. 

En ting jeg har vært skeptisk til etter at jeg leste at Mette nå går på kurs hos ABD er om bloggeren kommer til å følge ABD sin oppskrift på «suksess», dvs om vi å kan forvente oss tårevåte og dramatiske innlegg som ABD kaller for A-innlegg. Hun uttalte i et stort intervju med ei avis at hun delte innleggene inn i A og B-innlegg der A-innleggene var de mest personlige og gripende innleggene, som f.eks brystkreft og konemishandling 

Derfor ble jeg skeptisk da det på bloggen kom to innlegg etter hverandre der det ene innlegget handlet om at bloggeren var glad hun ikke tok selvmord, og et der mannen ble beskyldt for utroskap og farskap. Disse to innleggene ville vært klassiske A-innlegg aka Anne Brith... 

Så koslig å få litt positive meldinger her inne ❤️ ikke så mange av de her inne føler jeg. 

Men du, jeg må bare spørre. Hva har jeg skrevet om barna og barnebarna som utlevere de? 

Innlegget som handlet om at jeg var glad jeg ikke tok selvmord. Handlet om at jeg slet med depresjon og selvhat som barn og ungdom, men at jeg klarte å jobbe meg opp når jeg ble gravid som 18 åring. Budskapet mitt var til andre som kanskje hadde det tung og slet med det samme jeg gjorde som ung, at en ikke må gi op, fordi det blir bedre. Jeg jobbet meg opp av mørket for 20 år siden og har ikke falt ned igjen. For meg er det egentlig en liten hjertesak som jeg ønsker å skrive mer om. At redningen ligger i deg selv og at du kan snu det vonde og jobbe deg opp til ett lykkelig liv. Men slettet innlegget og skal ikke skrive mer om barndom/ungdomstid etter ønske fra familie.

Men jeg kan love dere på alt jeg har og alt jeg er, at det har ingenting med kurset jeg går på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
7 timer siden, Nevod skrev:

Norges klart beste blogg, ingen tvil om det. :)

Ble litt usikker på om det var ironi 😂 haha.. Men om du virkelig mener det, så tusen tusen takk. Deilig med litt positivitet innimellom her ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest bloggen, men ville holdt meg langt unna AB Davidsen og hennes metoder. Veldig langt unna. 

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
3 timer siden, Nana skrev:

Må si jeg likte denne bloggen. Lange tekster med innhold og et spennende innblikk i en type forhold som gjerne har lett for å bli stigmatisert (norsk dame/tyrkisk mann). 

Deilig å slippe og bli bombet med reklame, samt lese innlegg med substans 

Dere som henger dere opp i skrivefeil og formuleringer - er det ikke uansett mye mer «givende» å lese denne bloggen enn blogger med «se her er jeg på stranda med photoshop oh utringing», «Jeg er deprimert, 20% avslag på tannbleking», «jeg opererte rumpen i Tyrkia», «jeg er nedsynket i gjeld men har nok egenkapital til å bygge hus» og «se alle mine barn i genser fra samme merke, rabattkode gullunger2019»?

 

Ååååhhhh nå ble jeg utrolig glad. Så fantastisk herlig å lese ❤️ nesten litt på gråten. Blir veldig mye negativt her inne og selv om det ikke går inn på meg, er det fantastisk deilig med noe posetivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting; ikke bli helt Anne Brith og skyld alt negativt på kvinneguiden. Må innrømme jeg himlet litt med øynene da du skrev at de utroskapbeskyldningene sikkert var fra noen fra kvinneguiden... 

Nei, det er nødvendigvis ikke det. Det finnes forskrudde mennesker utenfor kvinneguiden også. Det er folk til alt her i verden. 

At ABD har et horn i siden til kg er velkjent. 

Edit; og ikke all kritikk er hets. Og værsåsnill å ikke begynn med «haters» om de som stiller kritiske spørsmål. Da slutter jeg seriøst å lese bloggen 

Endret av skruf
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Ble litt usikker på om det var ironi 😂 haha.. Men om du virkelig mener det, så tusen tusen takk. Deilig med litt positivitet innimellom her ❤️

Ikke ironi ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette. Det virker som du har fått til en del økonomisk ifht at du har eget hus du kjøpte tidlig og pusser opp. Kan du ikke legge ut litt om økonomi? Ikke privat økonomi  din, men tips og triks til sparing og hva du gjør for å spare inn penger. Feks på matbudsjett. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habibi

Men helt ærlig...? Jeg finner det ganske rart at en blogger bruker KG til å profilere seg?? Da blir det fort en blogg hvor folk klikker seg inn BARE fordi den blir sett på med kritiske øyne. Mye av grunnen til at AB ble stor var jo fordi mange ble nysgjerrig på galskapen og måtte se det med "egne øyne". Syns MYE minner om AB med denne bloggen. Bloggen har hoppet opp fra langt nede på listen ved hjelp av Clickbait og intet annet. Jeg begynte å klikke meg inn på bloggen for lenge siden, men jeg ser veldig godt likhetstrekk som jeg absolutt ikke setter pris på. Det var samme mønster jeg så hos AB da hun gikk fra å være en koselig kakeblogger til å bli en skikkelig Clickbait blogger uten særlig substans i innleggene...Bare nevner det...

Ja, jeg syns det gir meg en flau smak i munnen å se hvordan hun profilerer seg her inne, blir litt feil på en måte, eller er jeg helt på viddene?? Kanskje dette kan blir den nye BloggPlattformen? Alle bloggerene får profilere seg selv? Nei, det er virkelig noe som skurrer. Kanskje punkt 1 hos AB var: "Få deg en tråd på KG og mye er gjort" haha

Endret av Habibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Habibi
5 minutter siden, hobbykokken skrev:

Mette. Det virker som du har fått til en del økonomisk ifht at du har eget hus du kjøpte tidlig og pusser opp. Kan du ikke legge ut litt om økonomi? Ikke privat økonomi  din, men tips og triks til sparing og hva du gjør for å spare inn penger. Feks på matbudsjett. :)

Matbudsjettet er sikkert på 1.000 kr i uka... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
På 12.5.2019 den 11.14, hobbykokken skrev:

Mette. Det virker som du har fått til en del økonomisk ifht at du har eget hus du kjøpte tidlig og pusser opp. Kan du ikke legge ut litt om økonomi? Ikke privat økonomi  din, men tips og triks til sparing og hva du gjør for å spare inn penger. Feks på matbudsjett. :)

Huset fikk jeg bygget for mange år siden (året 2006) og har brukt mange år på å pusse det opp. Ikke noe hokus pokus 🙈 Fikk kjøpt tomt billig av besteforeldre mine, en filleonkel som var arkitekt, tegnet huset billig, så fant jeg ett byggefirma som tok jobben med å bygge huset billig og min far hjalp meg med å planere tomten og lage ringmur. 

Så jeg har vært heldig og har hatt en fantastisk familie som har hjulpet meg. 

Jeg er økonomisk, men ikke en av de flinkeste 🙈 mat budsjett kan jeg sikkert skrive om en dag. Takk for tips. 

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
16 minutter siden, Habibi skrev:

Matbudsjettet er sikkert på 1.000 kr i uka... :)

Ikke så langt ifra sannheten 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
18 minutter siden, Habibi skrev:

Men helt ærlig...? Jeg finner det ganske rart at en blogger bruker KG til å profilere seg?? Da blir det fort en blogg hvor folk klikker seg inn BARE fordi den blir sett på med kritiske øyne. Mye av grunnen til at AB ble stor var jo fordi mange ble nysgjerrig på galskapen og måtte se det med "egne øyne". Syns MYE minner om AB med denne bloggen. Bloggen har hoppet opp fra langt nede på listen ved hjelp av Clickbait og intet annet. Jeg begynte å klikke meg inn på bloggen for lenge siden, men jeg ser veldig godt likhetstrekk som jeg absolutt ikke setter pris på. Det var samme mønster jeg så hos AB da hun gikk fra å være en koselig kakeblogger til å bli en skikkelig Clickbait blogger uten særlig substans i innleggene...Bare nevner det...

Ja, jeg syns det gir meg en flau smak i munnen å se hvordan hun profilerer seg her inne, blir litt feil på en måte, eller er jeg helt på viddene?? Kanskje dette kan blir den nye BloggPlattformen? Alle bloggerene får profilere seg selv? Nei, det er virkelig noe som skurrer. Kanskje punkt 1 hos AB var: "Få deg en tråd på KG og mye er gjort" haha

Jeg har ikke lest hennes blogg og kan ikke uttale meg om det. Alt jeg vet er at bloggen min er min og at jeg skriver utifra meg selv og mitt liv. Ikke etter hvordan andre bloggere er! Om det ga mening? 

Om du ikke liker mine innlegg, så leser du du det ikke. Enkelere er det ikke. 

Ang det at jeg skriver her inne... Hvorfor i all verden skal jeg ikke få kommentere på ting som blir skrevet om meg? Er ikke det normalt at en person som blir omtalt kan få lov til å få si sin mening? Eller burde jeg bare latt folk skrive hva de ville uten å gjøre meg til kjenne? Vell... Sånn er ikke jeg. Her er det folk som prater om meg og da føles det naturlig for meg å bli med i samtalen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...