Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest expatityrkia
6 timer siden, DianaV skrev:

Det er virkelig ikke synd på henne, hun har gått all in for dette og har bevisst satt seg selv i en idiotisk situasjon. Det er synd dumme folk finns, men det er ikke synd på de som tar dumme valg igjen og igjen av pur egoisme. 

Regner med du er perfekt selv på alt du har gjort livet ditt til nå, siden du ikke evner å ha medfølelse med noen i en vanskelig situasjon.

Edit: Skrivefeil

Endret av expatityrkia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, expatityrkia said:

Jeg mener at hun ble forelsket, ville gifte seg og få barn. Selv med en tyrkisk kelner som jeg så noen skrev over her. Det må hun få lov til. Hvorfor skulle hun la være å følge hjertet?

Noen vil kanskje mene at Mettes familieliv med ung sønn og datter som ventet barn, atpåtil tvillinger, ikke er forenlig med å date en kar langt unna.

Hun har skrevet at Amalie mente hun burde følge kjærligheten, så det gjør valget litt mer forståelig dog.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
3 minutter siden, Centimeteren skrev:

Noen vil kanskje mene at Mettes familieliv med ung sønn og datter som ventet barn, atpåtil tvillinger, ikke er forenlig med å date en kar langt unna.

Hun har skrevet at Amalie mente hun burde følge kjærligheten, så det gjør valget litt mer forståelig dog.

Perfekt valg er det kanskje ikke men kjærlighet er kjærlighet. Hun burde involvert sønnen sin først, det er jeg enig i. Men gjort er gjort, og ønsker hun bare lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, expatityrkia skrev:

Regner med du er perfekt selv på alt du har gjort livet ditt til nå, siden du ikke evner å ha medfølelse med noen i en vanskelig situasjon.

Edit: Skrivefeil

Absolutt ikke, men så har ikke jeg valgt å gjøre en idiot av meg selv på en offentlig blogg heller, med et ønske om å bli kjendis og gå på rød løper fordi jeg har klart å bli gravid via en tyrkisk servitør 🤷‍♀️

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, expatityrkia skrev:

Jeg mener at hun ble forelsket, ville gifte seg og få barn. Selv med en tyrkisk kelner som jeg så noen skrev over her. Det må hun få lov til. Hvorfor skulle hun la være å følge hjertet? Ja hun sliter nå økonomisk men kommer seg ovenpå, ja hun reiste kanskje litt for ofte hit til Tyrkia, det skadet ingen andre en hun selv og hun har nå tatt lærdom av det. 

Det eneste negative med Mette er at hun ikke involverte sønnen før hun giftet seg. 

Det skader jo sønnen hennes når hun ikke har råd til å gjennomføre ting de planlegger sammen. Når hun ikke betaler regninger går det til slutt utover sønnen hennes det også. Hun er veldig dårlig med økonomi. Det har hun vist gang på gang. Så det vil nok skje igjen. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøken_fjong1 skrev:

Det skader jo sønnen hennes når hun ikke har råd til å gjennomføre ting de planlegger sammen. Når hun ikke betaler regninger går det til slutt utover sønnen hennes det også. Hun er veldig dårlig med økonomi. Det har hun vist gang på gang. Så det vil nok skje igjen. 

Dårlig dømme kraft når du dagen etter å ha Vært i banken og fått hjelp.  Setter deg ned og lager planer og drømmer deg bort. Ikke alt på listen hennes er gratis, og det trengs iallefall en buffer for å gjennomføre det med på følgende krise igjen 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina1975
17 timer siden, Kritt skrev:

Det er kanskje litt sent, og dermed lite konstruktivt råd nå.

Det går jo an å skille seg, hun har jo greit seg fint som alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nina1975 skrev:

Det synes som et lite gjennomtenkt råd når hun først har havnet i denne situasjonen og elsker mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kritt skrev:

Pussig hvordan heiagjengen hennes forsvant fra KG samtidig med at hun trakk seg fra kurset/ABIP.

Heiagjengen har absolutt ikke forsvunnet, men jeg må si at kvinneguiden ikke er noe for meg, det har jeg et alt for godt hjerte til. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lemmon skrev:

Heiagjengen har absolutt ikke forsvunnet, men jeg må si at kvinneguiden ikke er noe for meg, det har jeg et alt for godt hjerte til. 

Here comes the cavalry 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest siste blogginnlegget og den varslede forsvarstalen din Mette. Du skriver noe om at ikke alle er like heldige og bare har 30.000+ i buffer stående, for da må man spare i flere år og droppe ferier. 
Det er nettopp det folk med god styring på livet og økonomien gjør, man må ofre noe for å bygge sparekonto! 
Ellers synes jeg du får dårlige råd av banken din, mtp at du har ca 2 millioner i lån på et hus med estimert verdi på 5 mill. Med det utgangspunktet burde du ikke trenge å møte i banken med regningsbunken for å låne 80.000,-

Endret av CMarie
Skrivefeil
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, CMarie skrev:

Har akkurat lest siste blogginnlegget og den varslede forsvarstalen din Mette. Du skriver noe om at ikke alle er like heldige og bare har 30.000+ i buffer stående, for da må man spare i flere år og droppe ferier. 
Det er nettopp det folk med god styring på livet og økonomien gjør, man må ofte noe for å bygge sparekonto! 
Ellers synes jeg du får dårlige råd av banken din, mtp at du har ca 2 millioner i lån på et hus med estimert verdi på 5 mill. Med det utgangspunktet burde du ikke trenge å møte i banken med regningsbunken for å låne 80.000,-

Stusset jeg på også. Vi har lån på 1,5 mill på et hus verdt 5,5 ca. Og da har vi 2 mill i rammelån som vi kan ta ut akkurat når det passer oss. Historien henger ikke helt på greip. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nussepus skrev:

Stusset jeg på også. Vi har lån på 1,5 mill på et hus verdt 5,5 ca. Og da har vi 2 mill i rammelån som vi kan ta ut akkurat når det passer oss. Historien henger ikke helt på greip. 

Kanskje hun satser på at noen drar igang en Spleis 😂😂😂😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var mye man kunne kommentert i denne forsvarstalen, at hun orker å sette seg så lagelig til for hugg. Hun trenger virkelig ikke kommentere og forsvare alt, da ber hun jo bare om motbør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, Nussepus skrev:

Hvis man ikke har hatt økonomiske utfordringer på denne måten før og trengt økt lån, så vet man kanskje heller ikke noe om hvordan det foregår. Det er jo ikke bankens feil, om hun har bestilt en time for Å drøfte en økonomisk situasjon. I bankens (og mange andres) øyne er jo en utvidelse på 80.000,- ift at hun ellers har mye lån ift verdier ikke noe problem, men for Mette sin har vært vant til å klare seg selv, så var det vel uoverkommelig... Uansett, synes det er bra det ordnet seg, de fleste har en eller annen gang gått på en smell... Det er lett å være etterpåklok... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å kommentere på selvmotsigelsene som ligger i siste innlegg, for de var det mange av. Men det gjelder for Mette som for oss andre: hva kan man lære ut av en slik situasjon slik at det ikke skjer igjen?

Noe som imidlertid går igjen, og som jeg oppfatter hun tenker er en "hedersbetegnelse", er å være sta. Det kan gjerne være lurt å holde en høy integritet og ikke kompromisse på egne verdier osv, men sta? Er ikke det å ikke ta innover seg andres synspunkt, ikke se ting fra flere perspektiv, være så gjenstridig at man nekter å endre standpunkt til tross for at faktum og argumenter andre kommer med kan gi bedre løsninger? Det å være sta forbinder jeg med barn.

Viktig å lytte er nå min erfaring- og tenk, rett som det er så lærer jeg noe av det å lytte :) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia
3 timer siden, Nina1975 skrev:

Hvorfor skal hun skille seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest expatityrkia

Det jeg syns er noe rart er at hun ikke vet hvor mange dager siden det er de søkte besøksvisum. Det er jo noe hun burde ha hatt stålkontroll på, og vært spesielt ivrig på å få svar på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...