Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Eg er så kynisk at eg tenker at det å legga ut bilete av mage og legga opp til diskusjon rundt det er nok eit grep for å få reaksjonar og trafikk til bloggen. (Og for å bidra med ei anektdote så er eg rimeleg slank og godt trent, men etter inntak av visse typar mat og drikke kan eg blåsa opp magen sånn eg ser ut som om eg er minst seks-sju mnd på veg. Kjekt partytriks.) Men uansett ein uting å diskutera korleis magen ser ut, det er lege og jordmor sin jobb å passe på helsa til den gravide, ikkje kommentarfelt, så får ein passa på å ikkje gå på limpinnen der.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magen hennes er helt lik min da jeg ble gravid i moden alder.... og ingenting å skamme seg over. Ikke alle har CBE sin mage hvor man retusjerte den mindre 🙄

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, CMarie skrev:

Mette kan lære litt av sin romvenninne Wenche Larsen når det gjelder bedre bilder og mer innbydende presentasjon av hotellfrokosten de begge har skrevet om i dag. 
https://www.wenchelarsen.no/2019/10/beste-maten-a-starte-dagen-pa/

Denne romvenninnen har et veldig godt språk, og skriver på en mer detaljert måte uten at det blir kjedelig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pæddan skrev:

Magen hennes er helt lik min da jeg ble gravid i moden alder.... og ingenting å skamme seg over. Ikke alle har CBE sin mage hvor man retusjerte den mindre 🙄

Ja slike fjollete kommentarer som er skrevet om Mette's mage skulle jeg ønske vi slapp å se. Noen gravide får stor mage veldig tidlig, andre får nesten ikke mage i det hele tatt. Begge deler er like naturlig,  og burde ikke være et tema for diskusjon. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CMarie skrev:

Mette kan lære litt av sin romvenninne Wenche Larsen når det gjelder bedre bilder og mer innbydende presentasjon av hotellfrokosten de begge har skrevet om i dag. 
https://www.wenchelarsen.no/2019/10/beste-maten-a-starte-dagen-pa/

Ja her var det fine bilder og mye bedre språk. 

Satser på at hun tar til seg litt tips og triks denne helgen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, JaVel skrev:

Denne romvenninnen har et veldig godt språk, og skriver på en mer detaljert måte uten at det blir kjedelig. 

Imøteser at romvenninnen forklarer oss hva en ribb er... ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
1 minutt siden, Jammf skrev:

Imøteser at romvenninnen forklarer oss hva en ribb er... ;)

Det er en gummibåt med store motorer. Det er et konsoll (vil jeg kalle det) midt i båten. Den går fort, hopper og spretter oppå bølgene. Kun for dem som liker fart og spenning. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, spaniasol skrev:

Det er en gummibåt med store motorer. Det er et konsoll (vil jeg kalle det) midt i båten. Den går fort, hopper og spretter oppå bølgene. Kun for dem som liker fart og spenning. 😂

Jeg vet- det var heller den "litt" forenklede forklaringen til M. jeg hintet til :) Ingen tvil om at W har et bedre språk :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
24 minutter siden, Jammf skrev:

Jeg vet- det var heller den "litt" forenklede forklaringen til M. jeg hintet til :) Ingen tvil om at W har et bedre språk :)

Sorry - jeg har ikke lest forklaringen. Jeg ble så ivrig fordi jeg visste hva det var.😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, spaniasol skrev:

Sorry - jeg har ikke lest forklaringen. Jeg ble så ivrig fordi jeg visste hva det var.😂😂😂

😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er noe saklig kritikk her inne, men over 60 prosent av det som skrives er, etter min mening, latterliggjørende, eller å tolke det bloggeren skriver, i verste mening. Jeg har selv vært med på det, shame on me! 

Endret av JaVel
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg synes det er noe saklig kritikk her inne, men over 60 prosent av det som skrives er, etter min mening, latterliggjørende, eller å tolke det bloggeren skriver, i verste mening. Jeg har selv vært med på det, shame on me! 

Selvfølgelig, innlegg kan tolkes i alle retninger, utifra hva hun skriver, siden det til tider kan være veldig diffust hva hun mener, og om det kommer latterliggjørende meninger her i debatten så er det nok et resultat av hva hun forsøker å formidle pluss det faktum at det kan virke som om hun er veldig vinglete med hva hun mener og gjør, så på en måte så legger hun opp til det selv spør du meg, selv om direkte ufine og hatfulle meninger bør absolutt ikke forekomme :)

Du sier du selv har vært med på det, men hva er det du skammer deg over å ha sagt og ment da og hvorfor har du snudd?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Mette selv legger opp til spekulasjonene med villedende overskrifter. Nå svinser hun rundt med magen sin påkledd og avkledd. I Tyrkia sitter mannen som hun ikke har truffet siden hun ble gravid. Skulle ikke han flytte for seg selv i en leilighet og hun skulle besøke han der 1-2 ganger i måneden. Alt går jo skeis ja, bortsett fra at hun fikk ønsket sitt oppfylt og ble gravid. Hvordan hun har tenkt å fikse økonomien blir interessant å se. For alle vet jo at å få barn koster penger. Og det virker som hun på toppen av det hele spekulerer i at det blir tvillinger. I tillegg skal hun forsørge sønnen og kanskje mannen eller reise til Tyrkia med barnet en gang i måneden, betjene huslån og reparere bilen. Hun er naiv. Bloggen er mer til skrekk og advarsel. 

Endret av Surikatt
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Surikatt said:

Og det virker som hun på toppen av det hele spekulerer i at det blir tvillinger.

Mette får håpe på gutter da, så kan de arve alt som er av nevøene sine :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, spaniasol skrev:

Forklaringen ligger på bloggen nå 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, CMarie skrev:

Forklaringen ligger på bloggen nå 👍

Samt forklaringen på hennes situasjon om at hun trenger tid alene,  men er også sosial. Bra vi får svar, siden vi har stilt spm her inne.👍👏

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
16 timer siden, Surikatt skrev:

Jeg synes Mette selv legger opp til spekulasjonene med villedende overskrifter. Nå svinser hun rundt med magen sin påkledd og avkledd. I Tyrkia sitter mannen som hun ikke har truffet siden hun ble gravid. Skulle ikke han flytte for seg selv i en leilighet og hun skulle besøke han der 1-2 ganger i måneden. Alt går jo skeis ja, bortsett fra at hun fikk ønsket sitt oppfylt og ble gravid. Hvordan hun har tenkt å fikse økonomien blir interessant å se. For alle vet jo at å få barn koster penger. Og det virker som hun på toppen av det hele spekulerer i at det blir tvillinger. I tillegg skal hun forsørge sønnen og kanskje mannen eller reise til Tyrkia med barnet en gang i måneden, betjene huslån og reparere bilen. Hun er naiv. Bloggen er mer til skrekk og advarsel. 

Det er da ikke noe problem å være aleneforelder i Norge? Kontantstøtte 7000kr, overgangsstønad og tre barnetrygder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er da ikke noe problem å være aleneforelder i Norge? Kontantstøtte 7000kr, overgangsstønad og tre barnetrygder? 

Kontantstøtte gjelder i 12 måneder, overgangsstønad er også i en begrenset periode og man får ikke overgangsstønad når man har jobb.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Skrottefar skrev:

Selvfølgelig, innlegg kan tolkes i alle retninger, utifra hva hun skriver, siden det til tider kan være veldig diffust hva hun mener, og om det kommer latterliggjørende meninger her i debatten så er det nok et resultat av hva hun forsøker å formidle pluss det faktum at det kan virke som om hun er veldig vinglete med hva hun mener og gjør, så på en måte så legger hun opp til det selv spør du meg, selv om direkte ufine og hatfulle meninger bør absolutt ikke forekomme :)

Du sier du selv har vært med på det, men hva er det du skammer deg over å ha sagt og ment da og hvorfor har du snudd?

Feks latterliggjøring av hennes naivitet til hans " vakre ord". Har aldri forstått meg på kvinner som faller for ord som , Vi skal elske hverandre i all eternity, du er min dronning, jeg skal bære deg gjennom livet på mine hender etc, etc. Se på atferden til den du vil gifte seg med, og legg for søren meg ikke vekt på billig smiger. Ingenting er nemlig så enkelt som å slenge ut en haug med smiger-ord. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...