Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Her skriver du selv med egne ord at reaksjonene er hysteriske. Det er disse kvinnene du angriper, disse kvinnene er blitt seksuelt trakassert av Giske.  Å hevde at innlegget mitt er en skivebom er så latterlig. 

B6273309-243B-407C-9705-2B512883A89E.jpeg

Dette er tredje gangen jeg forklarer deg at jeg ikke snakker om reaksjonen til disse seks kvinnene men til reaksjonene vi har sett i prosessene rundt Giske, eksempelvis Tajik som var "sjokkert som jurist". 

Når har jeg forklart deg dette tre ganger. Er du ferdig med å krangle med deg selv nå?

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
2 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Denne naive tilnærmingen din i denne debatten er til å bli matt av.

Du har jo ikke kunnskap om seksuell trakassering overhodet. 

Enlighten us.

Er du utdannet i fagfeltet seksuell trakassering?

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
40 minutter siden, herzeleid skrev:

Dette er tredje gangen jeg forklarer deg at jeg ikke snakker om reaksjonen til disse seks kvinnene men til reaksjonene vi har sett i prosessene rundt Giske, eksempelvis Tajik som var "sjokkert som jurist". 

Når har jeg forklart deg dette tre ganger. Er du ferdig med å krangle med deg selv nå?

Når en I Arbeiderpartiet bryter egne retningslinjer så tenker ikke de fleste at dette er i overkant hysterisk. Retningslinjene sier ikke noe om graden eller voldsomhetene i trakkaseringen. Så at en jurist er sjokkert, er vel på sin plass også med tanke på at de er partifeller?

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Når en I Arbeiderpartiet bryter egne retningslinjer så tenker ikke de fleste at dette er i overkant hysteriske. Retningslinjene sier ikke noe om graden eller voldsomhetene i trakkaseringen. Så at en jurist er sjokkert, er vel på sin plass også med tanke på at de er partifeller?

Nei. Å si, dette bryter partiets retningslinjer, er ikke hysterisk eller en overreaksjon. Å si at varslene er "rystende lesning både som menneske, nestleder og jurist" fremstår som en klar overreaksjon og noe hysterisk, om en det som er varslet om overhodet ikke innebærer noe lovbrudd, og alvorlighetsgraden er som gjengitt i nettavisen-artikkelen postet tidligere. 

Nå skal de sies at det ikke er rart at en dreven politiker som Tajik hevder seg "rystet" der det er politisk opportunt, men det er synd om andre lar seg rive med, og pressen i så liten grad er kritiske til dette. 

• Liker 2
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
7 minutter siden, herzeleid skrev:

Nei. Å si, dette bryter partiets retningslinjer, er ikke hysterisk eller en overreaksjon. Å si at varslene er "rystende lesning både som menneske, nestleder og jurist" fremstår som en klar overreaksjon og noe hysterisk, om en det som er varslet om overhodet ikke innebærer noe lovbrudd, og alvorlighetsgraden er som gjengitt i nettavisen-artikkelen postet tidligere. 

Nå skal de sies at det ikke er rart at en dreven politiker som Tajik hevder seg "rystet" der det er politisk opportunt, men det er synd om andre lar seg rive med, og pressen i så liten grad er kritiske til dette. 

Jeg skjønner hva du sikter til, men det er rystende at en voksen mann elger seg inn på unge jenter i fylla. Det er så mye stigma i det , at jeg skjønner ikke helt hva du tenker at pressen kan gjøre med det?

Skrevet
2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg skjønner hva du sikter til, men det er rystende at en voksen mann elger seg inn på unge jenter i fylla. Det er så mye stigma i det , at jeg skjønner ikke helt hva du tenker at pressen kan gjøre med det?

En burde nok vært betraktelig mer var for det politiske spillet, og at en hadde temmelig mange og tunge politiske aktører som så seg tjent med å blåse dette opp så mye som mulig. 

Kanskje burde også krevd å få vite hva anklagene gikk ut på før en bar ved til bålet. Om han har kysset noen vorker det urinelig å dømme ham som om han hadde utført grove overgrep. 

• Liker 3
Skrevet

@Snaskesnusken jeg er bare ikke enig med deg. 

Jeg vet av erfaring at når kollegaer, møtes på barer, nattklubber, og fester er vi ikke lenger på jobb, fordi om det ble avtalt i kantinen. 

Jeg vet av erfaring ar om man er på type nachspiel fest, etter å ha drukket, pratet, danset, satt på fanget, sett hverandre inn i øynene er det temmelig sannsynlig noen prøver seg på et kyss.

Dette vet både menn og kvinner, helt uavhengig av alder. Klart relasjonen spiller en rolle.

Det viktige er jo om han ga seg, når avvist.

• Liker 6
Skrevet

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/KvpvWG/vi-som-varslet-om-giske-anonym-kvinne 

Tenkte denne var relevant. Siden disse 6 varslene i realiteten ser ut til å være et, og ingen snakker om de andre. Ingen snakker om de andre, for det er svært lite å snakke om. 

Tenkte denne artikkelen kunne opplyse litt mer, både ved hva hun sier, og det hun ikke sier. 

• Liker 1
Gjest Sitronmelisse
Skrevet
21 timer siden, HarryDotter skrev:

Du må forstå konteksten her da

Utifra den informasjonen jeg har fått med meg, syntes jeg Giske dømmes i overkant brutalt. Han har ikke voldtatt eller forgrepet seg mot noen. Han gjorde enkelte kvinner ekstremt utilpass med den keitete flørtingen sin...mot unge jenter. 

Du er så naiv. Du veit når en statsråd legger seg etter 18-åringene i partiet så er det ikke snakk om «keitete flørting». Det er rovdrift. Han velger ut de svakeste, de som ikke har vært ute en vinternatt før. Eklingen.

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
2 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Du er så naiv. Du veit når en statsråd legger seg etter 18-åringene i partiet så er det ikke snakk om «keitete flørting». Det er rovdrift. Han velger ut de svakeste, de som ikke har vært ute en vinternatt før. Eklingen.

Jeg er enig.

Skrevet
4 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Hvordan vet du dette?

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Uthevet av meg: viktig poeng.

det er ofte interessant å sammenligne (sånne) menns oppførsel mot damer på 30 eller 50 kontra 19. 

• Liker 2
Skrevet
På 10.10.2019 den 23.52, herzeleid skrev:

En burde nok vært betraktelig mer var for det politiske spillet, og at en hadde temmelig mange og tunge politiske aktører som så seg tjent med å blåse dette opp så mye som mulig. 

Kanskje burde også krevd å få vite hva anklagene gikk ut på før en bar ved til bålet. Om han har kysset noen vorker det urinelig å dømme ham som om han hadde utført grove overgrep. 

Er balansert innlegg.

6 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Et ikke balansert innlegg. Å angripe noen som er uenig, og overdrive ord og begreper, er ødeleggende for debatten. 

Hva med å argumentere på en redelig måte?

• Liker 2
Skrevet
På 10.10.2019 den 22.54, herzeleid skrev:

Du skjønner ikke at disse kvinnene er Giskes ofre? Hvor mange ganger må dette forklares!  Er du ferdig med å gjøre deg selv til latter nå! 

• Liker 3
Skrevet (endret)
20 timer siden, Madame Butterfly skrev:

@Snaskesnusken jeg er bare ikke enig med deg. 

Jeg vet av erfaring at når kollegaer, møtes på barer, nattklubber, og fester er vi ikke lenger på jobb, fordi om det ble avtalt i kantinen. 

Jeg vet av erfaring ar om man er på type nachspiel fest, etter å ha drukket, pratet, danset, satt på fanget, sett hverandre inn i øynene er det temmelig sannsynlig noen prøver seg på et kyss.

Dette vet både menn og kvinner, helt uavhengig av alder. Klart relasjonen spiller en rolle.

Det viktige er jo om han ga seg, når avvist.

Du vet av erfaring?

Jeg sitter med en opplevelse av at du ikke skjønner hva seksuell trakassering er. Du fremstår som særdeles naiv slik som du uttaler deg! fremsnakker du seksuell trakkasering? 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 2
Annonse
Skrevet
6 timer siden, herzeleid skrev:

Hvordan vet du dette?

Kødder du? 

Skrevet
37 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du skjønner ikke at disse kvinnene er Giskes ofre? Hvor mange ganger må dette forklares!  Er du ferdig med å gjøre deg selv til latter nå! 

34 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du vet av erfaring?

Jeg sitter med en opplevelse av at du ikke skjønner hva seksuell trakassering er. Du fremstår som særdeles naiv slik som du uttaler deg! fremsnakker du seksuell trakkasering? 

Dette er en sak med mange aspekter. Som er interessant å snakke om. På en skikkelig måte.

Hvis du ikke kan snakke til folk på en skikkelig måte, så bør du forlate tråden. 

• Liker 4
Skrevet

@Snaskesnusken tror du jeg, eller andre blir mer enig med deg, ved at forteller oss hvor dumme vi er? 
Slik argumentasjon kan vel sies å være trakasserende 🤔 

Sorry, det var litt flåsete. Jeg er ikke naiv, jeg vet hva seksuell trakassering er, og dette bærer ikke preg av å være det, fra et eneste av varslene. 

Jeg fremsnakker heller ikke seksuell trakassering, heller tvert i mot. Begrepet blir jo helt utvannet om alt mulig skal puttes i samme sekk. 

Hvilke ord skal traumatiserte, offer for seksuell trakassering, og overgrep bruke, når det blir oppbrukt på dette viset? Det er språklig feil helt feil, i mine øyne.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Svaret ditt virker å ha veldig lite med det innlegget du prøver å svare på å gjøre og fremstår som et klassisk "økseskaft". 

Prøv igjen.

6 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Kødder du? 

Se om du klarer å formulere argumenter og hele setninger så blir denne diskusjonen mer givende. 

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
17 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Hvordan vet du det? Kjenner du Giske? Vet du hvordan han tenker? Vet du hvem de "svake" offrene er på et personlig plan?

Nei jeg tror ikke det! Derfor bør du holde deg for god til å dømme og mene hvor rovdyr Giske er. Har det fallt deg inn at både media, AP og varslerne kan ha en agenda bak? Ja kanskje alle har litt å vinne på at Giske blir hengt ut til tørk?

Det er du som er naiv! Du ser det media fórer deg med og straks biter du på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...