Gå til innhold

Ørjan Burøe

Gumman87

Anbefalte innlegg

Gjest Justsaying
På 7.4.2019 den 10.14, Gul_gul skrev:

Bare hvis noen skulle være i tvil...

"Jeg skal så jævlig knulle deg i rumpa med en agurk."

"Jeg skal spanka deg til rumpa di blør."

"Jeg skal gagge deg til du spyr."

"Jeg skal knulle den lille fitta di".

Sitat fra Kemmas hiistorie via Tusvik & Tønne podcast/facebook. 

Dette er ikke en typ tilbudsavis ( :eeeh:  !?!?!) fra ØB, som han har vært så flink og hjelpsom å sende til KJH, i tilfelle av hun kanskje skulle ha lyst på noe. Det er prima facie trusler om seksuel vold og voldtekt. 

2 minutter siden, Gasellen skrev:

- Men samtidig er han er kjærlig familiepappa som danser rundt i  Frostkostyme og bruker småungene sine til å tjene penger.

For et scoop av en mann. Bra jobba Marna! Han her må du ta vare på👌

Men hvis dette er bare en del av kommunikasjonen hvordan kan dere vite hva som er det hele bildet da? 

Ja Marna og Ørjan burde holde på hverandre - morsomt og sterkt par. Gode foreldre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Justsaying
Akkurat nå, S.P.C. skrev:

Han sa i podcasten at han hadde foreslått at han kunne være et ansikt på metoo i norge. Hvorfor skulle han det hvis det han har gjort ikke har noe med metoo å gjøre?

Fordi andre sa det hadde noe med det å gjøre? Kanskje han prøvde å være morsom i det tragiske. Tror han er komiker faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justsaying skrev:

Fordi andre sa det hadde noe med det å gjøre? Kanskje han prøvde å være morsom i det tragiske. Tror han er komiker faktisk. 

Takk for opplysningen. Han sa dette i en ikke-humoristisk setting, ikke som en spøk.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Justsaying skrev:

Karrieren truet? Snakker du da om feks Hodnekvam som inviterte Marna og Ørjan på premierefesten? Jonna som ble fadderen til minste? Eller bare si hvem som fikk karrieren sin truet, enklere det.

Og ja, gjør man dumme ting så kommer det tilbake. Det gjelder jo alle ;) 

Hvem tror du det var som var med han til New York i 2015....:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
9 minutter siden, S.P.C. skrev:

Takk for opplysningen. Han sa dette i en ikke-humoristisk setting, ikke som en spøk.

Han sa noe om det i podcasten, husker ikke ordrett men noe med at jenter likte han og humoren og la seg etter, noe som er typisk med damer (og menn) i sosiale settinger med kjendiser. Og at han hadde utnyttet dette. Og det er vel i metoo-kampanjens ånd? Tror ikke han mente at han hadde trakassert av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Justsaying skrev:

Han sa noe om det i podcasten, husker ikke ordrett men noe med at jenter likte han og humoren og la seg etter, noe som er typisk med damer (og menn) i sosiale settinger med kjendiser. Og at han hadde utnyttet dette. Og det er vel i metoo-kampanjens ånd? Tror ikke han mente at han hadde trakassert av den grunn.

Har du i det hele tatt skjønt hva metoo handler om?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
4 minutter siden, minimymlen skrev:

Har du i det hele tatt skjønt hva metoo handler om?

Selvsagt, det handler om å misbruke sin lederposisjon. Det handler ikke om at noen kan flørte og deretter kalle det trakassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
5 timer siden, sannhet skrev:

Komikerkollega Christoffer Schjelderup står fortsatt for meningen sin på facebook: 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10161332718400487&id=793100486

5 timer siden, sannhet skrev:

Komikerkollega Vidar Hodnekvam står også for meningen sin fremdeles, selv om Ørjan har slettet sin unnskyldning :

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10161302101165034&id=788265033

Har fremdeles ikke hørt hvem han skal ha truet med karrieren? Hva ellers har CS å stå for? 

Og Vidar, står eksen hans for meningen hans da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
7 minutter siden, sannhet skrev:

I såfall har jeg flere jeg vil dele... 

Hvem stopper deg? Eller hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet
På 8.4.2019 den 15.03, Justsaying skrev:

Hvem stopper deg? Eller hva? 

Slettet

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justsaying skrev:

Burøe sa vel selv: Jeg må stå for det jeg har gjort, samtidig må jeg ta avstand fra alt jeg ikke har gjort, men blir beskyldt for.

Sier vel mye?

Nei. Utdyp. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
Akkurat nå, Gasellen skrev:

Nei. Utdyp. 

Beklager men det gidder jeg bare ikke. Dette sto så enkelt at hvis du legger godviljen til så forstår du det uten meg😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Justsaying skrev:

Beklager men det gidder jeg bare ikke. Dette sto så enkelt at hvis du legger godviljen til så forstår du det uten meg😎

Du slipper ikke så lett unna med den ass..

Jeg prøver og prøver, men jeg greier ikke å se at å knulle noen hardt med en agurk, gagge noen til dem spyr eller dickpics er flørting.. 

Så du må nesten utdype, slik at vi alle skjønner. Du gir deg jo ikke på tørre møkka her og forsvarer Burøe som om du var hodestups forelska i fyren. Du har brukt så mye tid på å forsvare han her inne at du kan like gjerne komme med ett konstruktivt innlegg som forklarer all møkka han har rota seg inn i og hvorfor han er en bra fyr. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi
On 4/4/2019 at 1:03 AM, juoigi said:

Kan for øvrig nevne at dette handler om mer enn slibrige meldinger. Å henge seg opp i dét og sammenlikne det med julebord-oppførsel er bare er forsøk på å minimalisere alvoret og flytte fokus.

Meldingene han har sendt til så mange jenter, er et symptom på et større problem - at Ørjan tilsynelatende ikke forstår hvor grensene ovenfor andre mennesker går, og spesielt ovenfor kvinner. Det er ikke sånn unge jenter på en arbeidsplass skal måtte advares om oppførselen til en mann, i forkant av at han møter opp. Det er ikke sånn at kvinnelige kolleger av han skal måtte godta å få en truende hånd ned i trusa (kollega som fortalte om dette på sin Facebook etter Schjelderup sitt innlegg) når man er på jobb, eller at mannlige kolleger skal få truet karrieren sin når de prøver å forhindre at han sender kjæresten deres ekle og pågående meldinger. (Mannlig kollega på Facebook) 

Ørjan har selv skrevet at alle som føler seg urettferdig behandlet eller har følt at han har gjort de ukomfortable, skal få lov til å komme frem uten å være redd. Det er hans egne ord (hvis vi skal stole på det) og da lurer jeg på hvorfor det sitter to (?) stykker her inne som prøver så hardt å forhindre det. Og det er jo interessant at Ørjan er så lei seg og fortsetter med den samme unnskyldningen men forventer at det gjør opp for alt. Da angriper han de som diskuterer han og gjør seg selv til et offer.

Det er faktisk ikke synd på Ørjan Burøe. Ørjan har kommet unna med en oppførsel som tilsynelatende er ganske horribel, og han kan forsøke å angripe alle som prøver å si ifra, men det vil aldri endre sannheten. 

Jeg siterer meg selv jeg, for fokuset blir stadig vekk dratt over til mindre viktige SMS'er og chattemeldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest jentekvinne

Visse skriker etter bevis her. Jeg trenger ikke å se noen meldinger for å skjønne at Ørjan har oppført seg som en dritt de siste 20 årene. Sånne historier dukker ikke opp hvis man har oppført seg som en engel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, vintage skrev:

Kemma skal snakke om metoo-kampanjen i ukas «ukultur» som kommer på fredag.

Ser frem til fredag 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi

Hei, JustSaying, jeg tror på meg selv og mine egne erfaringer, og de uttalige jentene jeg har snakket med som har liknende opplevelser.

Det dere driver med her inne gjør meg bare enda sikrere på at det jeg har gjort for å få slutt på dette, var riktig valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...