Gjest Justsaying Skrevet 24. april 2019 #1781 Skrevet 24. april 2019 1 time siden, Ninnn skrev: Tenkte først at Weinstein og Burøe var en helt søkt sammenligning, men ved nærmere ettertanke kanskje den er helt korrekt. Weinstein flørtet og klådde på unge stjerneskudd i filmbransjen, som lot seg flørte med uten å klage, noen byttet endog seksuelle tjenester med ham mot filmroller. Slik foregikk det, kjent for alle og enhver i bransjen, helt til noen "avslørte" ham i en stor avis. Da skulle alle hive seg med i hylekoret og okke seg over for en gris han var, for et monster, for en overgriper. Helt søkt sammenligning! Forøvrig, hvis man bli tvunget til sex er det en ting - men hvis noen har sex med en fyr for å få en filmrolle så sier det søren meg like mye om de som ligger seg til karriere. Da legger de til rette for en slik holdning og burde heller latt være. For jo: man kan si nei å gå! Det er ikke tvang hvis døren er åpen og man kan gå. Det er ikke en ufrivillig Dp hvis man ber om det eller sender like bilder selv. Det er ikke trakassering kun fordi de samme ordene kommer fra en manns munn, og kalles tull når en kvinne sier de samme ordene.
Gjest Ninnn Skrevet 24. april 2019 #1782 Skrevet 24. april 2019 21 minutter siden, Justsaying skrev: Helt søkt sammenligning! Forøvrig, hvis man bli tvunget til sex er det en ting - men hvis noen har sex med en fyr for å få en filmrolle så sier det søren meg like mye om de som ligger seg til karriere. Da legger de til rette for en slik holdning og burde heller latt være. For jo: man kan si nei å gå! Det er ikke tvang hvis døren er åpen og man kan gå. Det er ikke en ufrivillig Dp hvis man ber om det eller sender like bilder selv. Det er ikke trakassering kun fordi de samme ordene kommer fra en manns munn, og kalles tull når en kvinne sier de samme ordene. Vi er ikke uenige. Mitt inntrykk av Burøe-saken, i den grad det er noen sak, er at han har holdt på slik i årevis. Akkurat hva dette "holdt på slik" innebærer er det delte meninger om. For meg virker det som patetisk flørting og breial-kjekkas framferd som ikke alltid har blitt tatt varmt imot. Men ingen har reagert nevneverdig før saken sprekker i media, og "alle" skal ha en mening om eller en dårlig historie om fyren. Skal ikke dra det forlangt i noen retning her, men akkurat denne Weinstein-saken og lignende saker er veldig interessante. Tror det handler om hvilket menneskesyn man har. Hvordan man ser på kjønnene. Er kvinner barn? Kan de ta egne, gode, selvstendige valg, eller må de hele tiden passes på og beskyttes? Kan en kvinne råde over egen skjebne, eget liv, eller er hun hele tiden et offer for omgivelsene sine?
Gjest Justsaying Skrevet 24. april 2019 #1783 Skrevet 24. april 2019 5 minutter siden, Ninnn skrev: Vi er ikke uenige. Mitt inntrykk av Burøe-saken, i den grad det er noen sak, er at han har holdt på slik i årevis. Akkurat hva dette "holdt på slik" innebærer er det delte meninger om. For meg virker det som patetisk flørting og breial-kjekkas framferd som ikke alltid har blitt tatt varmt imot. Men ingen har reagert nevneverdig før saken sprekker i media, og "alle" skal ha en mening om eller en dårlig historie om fyren. Skal ikke dra det forlangt i noen retning her, men akkurat denne Weinstein-saken og lignende saker er veldig interessante. Tror det handler om hvilket menneskesyn man har. Hvordan man ser på kjønnene. Er kvinner barn? Kan de ta egne, gode, selvstendige valg, eller må de hele tiden passes på og beskyttes? Kan en kvinne råde over egen skjebne, eget liv, eller er hun hele tiden et offer for omgivelsene sine? Veldig sant, kvinner som roper om likestilling og likeverd - men samtidig skal de ha særbehandling både når de ligger seg til goder og når de angrer på feilskjær og vil gi menn skylden. Syns sammenligningen med Weinstein og Ørjan er søkt fordi ingen har ligget seg til topps med Ørjan, det er heller flørt som har vært gjensidig men så har noen angret og/eller plutselig innsett at de ikke var den eneste og følt seg dumpet. Alle de som plutselig fikk meninger om dette er feige idioter som heller fant ut at de ville heller bli med å kaste stein enn å bli kastet stein på selv. Kjent taktikk, få fokusen på noen andre og vekk fra en selv.
vintage Skrevet 24. april 2019 #1784 Skrevet 24. april 2019 Jeg satt igjen med en blandet følelse etter å ha hørt podcasten med Kemma. Er jeg alene om det? 4
Gjest Justsaying Skrevet 24. april 2019 #1785 Skrevet 24. april 2019 5 minutter siden, vintage skrev: Jeg satt igjen med en blandet følelse etter å ha hørt podcasten med Kemma. Er jeg alene om det? You are not alone. Fniste som en fjortis som snakket om sitt første kyss og virket veldig lite troverdig. Ivrigere å snakke om boken sin. Og hvor kom alt pratet om drap etc fra? Hun fikk angst i forbindelse med Ørjanavsløringen(!) men visste ikke om det kom akkurat av det? Nei med sannsynligvis kom den av at hun kanskje begynte å tenke på konsekvensene av å være i spotlighten for noe som hun vet kommer til å bli vanskelig å lyve seg fra når sannheten kommer ut
Baresierdet Skrevet 24. april 2019 #1786 Skrevet 24. april 2019 10 minutter siden, vintage skrev: Jeg satt igjen med en blandet følelse etter å ha hørt podcasten med Kemma. Er jeg alene om det? Nei. Du er langt fra alene! 1
Forrest Skrevet 24. april 2019 #1787 Skrevet 24. april 2019 Hvor ble det av innlegget med podcasten med Kemma? Jeg håper virkelig ikke eksen hennes har tilgang til våpen, utifra hva hun sa, så er han ikke videre stabil når han er i et forhold. Jeg har ikke "tatt part" i denne saken, men er bra sikker på at Ørjan har oppført seg som en drittsekk. Er også sikker på at mye av det som har kommet fram er sant. Men denne podcasten med Kemma ang saken er veldig diffus. Joda, jeg fikk med meg hva han hadde sagt, og skrevet, men i forhold til alt "oppstusset" så passer det bare ikke. Det var dette med denne fjøra og disse hønsa.. Nei jeg unnskylder han ikke, men jeg tror det kan bli spennende å følge saken videre, tror det kan komme fram litt mer om saken fra han sin side. 4
heavyheart Skrevet 24. april 2019 #1788 Skrevet 24. april 2019 5 timer siden, Ninnn skrev: Vi er ikke uenige. Mitt inntrykk av Burøe-saken, i den grad det er noen sak, er at han har holdt på slik i årevis. Akkurat hva dette "holdt på slik" innebærer er det delte meninger om. For meg virker det som patetisk flørting og breial-kjekkas framferd som ikke alltid har blitt tatt varmt imot. Men ingen har reagert nevneverdig før saken sprekker i media, og "alle" skal ha en mening om eller en dårlig historie om fyren. Skal ikke dra det forlangt i noen retning her, men akkurat denne Weinstein-saken og lignende saker er veldig interessante. Tror det handler om hvilket menneskesyn man har. Hvordan man ser på kjønnene. Er kvinner barn? Kan de ta egne, gode, selvstendige valg, eller må de hele tiden passes på og beskyttes? Kan en kvinne råde over egen skjebne, eget liv, eller er hun hele tiden et offer for omgivelsene sine? Greia er jo at det måtte eksplodere for å få en slutt på det? Hva med de regissører en ikke trenger å ligge med for å få roller? Hvorfor er det kvinner som skal passe både på seg selv og menn som ikke har integritet og sier nei når det går ut over profesjonaliteten? 6
MildeMarie Skrevet 24. april 2019 #1789 Skrevet 24. april 2019 Blant dem som kunne funnet denne tråden med et søk, er Bakkenteigen kulturhus. De har iflg Tønsbergs Blad booket ØB, og har ikke tenkt å endre bookingen, fordi de «ikke har mottatt noen reaksjoner fra publikum». De fikk en mail nå, vi booker billetter til en teaterforestilling på et annet kulturhus pga dette, fordi vi bryr oss om arbeidsmiljøet til dem som jobber med og for artister. https://www.tb.no/bakkenteigen/horten/nyheter/den-omstridte-komikeren-orjan-buroe-far-holde-show-pa-bakkenteigen/s/5-60-384868 21
Tjukk Norris Skrevet 24. april 2019 #1790 Skrevet 24. april 2019 Bare av ren nyskjerrighet.. fulgte noen av dere ham før skandalene kom frem på snap/sosiale medier? Det jeg lurer på er om han alltid har vært så pinlig lite morsom..? En voksen mann med kleine snap-filtre og pipestemme skal liksom være en morsom komiker? Wow.. 8
Gjest Justsaying Skrevet 24. april 2019 #1791 Skrevet 24. april 2019 3 minutter siden, MildeMarie skrev: Blant dem som kunne funnet denne tråden med et søk, er Bakkenteigen kulturhus. De har iflg Tønsbergs Blad booket ØB, og har ikke tenkt å endre bookingen, fordi de «ikke har mottatt noen reaksjoner fra publikum». De fikk en mail nå, vi booker billetter til en teaterforestilling på et annet kulturhus pga dette, fordi vi bryr oss om arbeidsmiljøet til dem som jobber med og for artister. https://www.tb.no/bakkenteigen/horten/nyheter/den-omstridte-komikeren-orjan-buroe-far-holde-show-pa-bakkenteigen/s/5-60-384868 På grunn av Ørjan? Men uten å nevne en dømt musiker som skal dit? 🤣 Ja du er flink du.
MildeMarie Skrevet 24. april 2019 #1792 Skrevet 24. april 2019 Et ypperlig eksempel på whataboutism over her. Fin strategi det også. 10
DianaV Skrevet 24. april 2019 #1793 Skrevet 24. april 2019 4 minutter siden, Tjukk Norris skrev: Bare av ren nyskjerrighet.. fulgte noen av dere ham før skandalene kom frem på snap/sosiale medier? Det jeg lurer på er om han alltid har vært så pinlig lite morsom..? En voksen mann med kleine snap-filtre og pipestemme skal liksom være en morsom komiker? Wow.. Jeg har aldri syns han har vært verken likanes eller morsom. Har styrt unna alle reality programmer han har vært med i. Aldri følgt han noen steder. Disse trådene er nok og det han selv har sagt i media er patetisk, og at folk faktisk FORSVARER denne mannen er for meg helt ufattelig. Han har til en viss grad innrømmet grove ting han har gjort. Men han burde bli strippet for alle muligheter til å være en offentlig akseptert komiker. 24
Kragebein Skrevet 24. april 2019 #1794 Skrevet 24. april 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, ryktespredning, avsporinger og samtlige svar til dette. Kragebein, adm 1
DianaV Skrevet 24. april 2019 #1795 Skrevet 24. april 2019 (endret) Slettet Endret 24. april 2019 av DianaV
Baresierdet Skrevet 24. april 2019 #1796 Skrevet 24. april 2019 2 timer siden, DianaV skrev: Jeg har aldri syns han har vært verken likanes eller morsom. Har styrt unna alle reality programmer han har vært med i. Aldri følgt han noen steder. Disse trådene er nok og det han selv har sagt i media er patetisk, og at folk faktisk FORSVARER denne mannen er for meg helt ufattelig. Han har til en viss grad innrømmet grove ting han har gjort. Men han burde bli strippet for alle muligheter til å være en offentlig akseptert komiker. Hvor lenge skal han miste de mulighetene synes du? 1
Keaton Skrevet 24. april 2019 #1797 Skrevet 24. april 2019 10 timer siden, Justsaying skrev: Veldig sant, kvinner som roper om likestilling og likeverd - men samtidig skal de ha særbehandling både når de ligger seg til goder og når de angrer på feilskjær og vil gi menn skylden. Syns sammenligningen med Weinstein og Ørjan er søkt fordi ingen har ligget seg til topps med Ørjan, det er heller flørt som har vært gjensidig men så har noen angret og/eller plutselig innsett at de ikke var den eneste og følt seg dumpet. Alle de som plutselig fikk meninger om dette er feige idioter som heller fant ut at de ville heller bli med å kaste stein enn å bli kastet stein på selv. Kjent taktikk, få fokusen på noen andre og vekk fra en selv. Gjensidig flørt? Dette er ETT eksempel på atferden hans: https://www.facebook.com/882505631/posts/10161321535025632?sfns=mo Seksuelt krenkende atferd og seksuelle handlinger, les straffeloven: https://www.politiet.no/rad/voldtekt-og-seksuelle-overgrep/hvor-gar-grensene/ Nei, han er ikke dømt, men det er pokker meg ikke flørting han har bedrevet. 23
Baresierdet Skrevet 24. april 2019 #1798 Skrevet 24. april 2019 (endret) 6 minutter siden, Firestone skrev: Gjensidig flørt? Dette er ETT eksempel på atferden hans: https://www.facebook.com/882505631/posts/10161321535025632?sfns=mo Seksuelt krenkende atferd og seksuelle handlinger, les straffeloven: https://www.politiet.no/rad/voldtekt-og-seksuelle-overgrep/hvor-gar-grensene/ Nei, han er ikke dømt, men det er pokker meg ikke flørting han har bedrevet. Det vet du fordi du leser en Facebook status? Har du sett meldingene? Har du sett dialogen de har hatt frem og tilbake? Man bør passe seg for å forhåndsdømme mennesker uten å ha sett beviser. Ikke tro at du leser. Endret 24. april 2019 av Baresierdet 2
Gjest Justsaying Skrevet 24. april 2019 #1799 Skrevet 24. april 2019 10 minutter siden, Firestone skrev: Gjensidig flørt? Dette er ETT eksempel på atferden hans: https://www.facebook.com/882505631/posts/10161321535025632?sfns=mo Seksuelt krenkende atferd og seksuelle handlinger, les straffeloven: https://www.politiet.no/rad/voldtekt-og-seksuelle-overgrep/hvor-gar-grensene/ Nei, han er ikke dømt, men det er pokker meg ikke flørting han har bedrevet. Hvis man plutselig har en mann i trusa på et utested, hva gjør man da?
Gjest Justsaying Skrevet 24. april 2019 #1800 Skrevet 24. april 2019 15 minutter siden, Firestone skrev: Gjensidig flørt? Dette er ETT eksempel på atferden hans: https://www.facebook.com/882505631/posts/10161321535025632?sfns=mo Seksuelt krenkende atferd og seksuelle handlinger, les straffeloven: https://www.politiet.no/rad/voldtekt-og-seksuelle-overgrep/hvor-gar-grensene/ Nei, han er ikke dømt, men det er pokker meg ikke flørting han har bedrevet. Ps hun er venn med Ørjan på Facebook, lurer på hvorfor.
Fremhevede innlegg