Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest anonnym
Skrevet

Her takker en annen kjendis, en mannlig skuespiller "stylist Kemma" for å ha ordna han. Dette er lagt ut mellom bilder av Ørjan, så det er bevis for at både Kemma og Ørjan var der samtidig. 

Screenshot_20190410-052842_Instagram.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bollapinnsvin103
Skrevet
On 4/6/2019 at 8:47 PM, Justlooking said:

Når han fortsatt holder på sånn og i tillegg har medsammensvorne som spikker fliser vil det gjøre vondt verre. Det eneste rette er å legge seg helt flat - uten forbehold - som han burde gjort med en eneste gang saken eksploderte i media. Jo lenger de holder på sånn dess verre blir det for ham å komme tilbake.

Enhver medierådgiver ville anbefalt det - i stedet for hvordan eksmanageren raste rundt i alle kommentarfelt for å kneble diskusjonen og true med brev fra Elden, før han trakk seg.

Enig, så enig.

Disse to brukerne @Justsayingog @Baresierdet gjør ikke annet enn vondt verre. De holder liv i diskusjonen, det skal de ha. 

Gjest Bollapinnsvin103
Skrevet (endret)
2 hours ago, anonnym said:

Hva het den bedriften KJH jobbet for igjen. Var ikke det House of Singles? For i følge dette instagraminnlegget til Ørjan så takker han dem for "å kle opp denne slasken av en kar", han lyver altså så mye, helt utrolig. Men da har vi altså bevis for at han lyver selv om noe så enkelt som det. 

FB_IMG_1554546949952.jpg

Deler denne jeg. Lurer på hva @Justsaying har til forsvar. Og nå mener jeg ikke dra inn denne Kemma-historien igjen, for der er nok de færreste her interessert i å høre din versjon. Men sånn i forhold til at ØB er kjent for ljuging. Hva synes du? 

Endret av Bollapinnsvin103
Gjest Gul_gul
Skrevet (endret)

Her er en annen løgn: Det er fra angrelanseringen av podcasten (en VG artikkel skrevet av manager-ven/journalist Atle Jørstad Wergeland) hvor ØB forteller om å ha 'flørtet med feil jenter'... men det hadde tatt slutt for 4-5 år siden. Bare en uke senere satt VG og Dagbladet/Se og Hør på en haug av skjermdump av trakasserende meldinger ØB skulle ha sent inntil for ganske nylig. 

Kort sagt, ØB dikter bare opp ting når han trenger, og bryr seg ikke om hvor enkelt det kan bli avslørt. Dette er ikke en løgn han kunne forvente aldri å bli tatt i. 

(Jeg har sladdet første del av svaret pga KGs regler om bare å sitere 2-3 setninger). 
Screen-Shot-2019-04-10-at-06-16-03.png

VG 2019-02-11: Ørjan Burøe om trakasseringsanklagene: Det er mye jeg skulle vært foruten 

Endret av Kragebein
Ryddet for svar til slettede innlegg.
Gjest Justsaying
Skrevet

Det er forskjell på å være ansatt hos Ørjan eller å være ansatt hos Hsc vil jeg tro? 

KJH var redd for å miste jobben sin så turte derfor ikke si fra om trakasseringen, hvem skulle sparket henne for det? Hun var ikke ansatt hos Ørjan.

Og hvilket lys setter hun, og dere nå, hsc i da? Da kan man betvile hva de har gjort for å hjelpe Kemma da hun opplevde dette, sin ansatt. 

Gjest Justsaying
Skrevet

Så da er også disse ansatt hos Ørjan? Litt av en storkar med så mange ansatte. 

A225F9EF-7C4C-4AC3-B97F-A8FD36EEB226.jpeg

Skrevet

Jeg har vært på to stand up show i det siste. Begge gjorde narr av Burøe, til masse latter.

For å sitere David Sedaris, it's like watching someone you hate getting robbed

Veldig greit at han ikke skjønner at en pause fra det offentlige liv ville vært bedre for imaget hans. Så lenge han og hans medsammensvorne (...) holder han relevant vil folk kunne snakke om hans seksuelle trakassering.

• Liker 21
Skrevet
På 27.2.2019 den 2.28, Linaria skrev:

Det var jævla støtende. Jeg har aldri i hele mitt liv rørt eller sett på en mann på den måten. At andre kvinner har gjort det kan da ikke jeg måtte ta ansvar for? Det er jo menn som deg, som mener at kvinner må "tåle litt" som er grunnen til hele #metoo.

👏🏻

• Liker 9
Gjest Justsaying
Skrevet

Noen som hørte podcasten med Kemma idag? På Ukultur. 

Jeg ble, om mulig, mer overbevist om at denne saken skurrer. Ønsker en saklig debatt på dette! 

Hun påstår hennes daværende kjæreste ikke fikk vite om noe som foregikk fordi da hadde han blitt sjalu. Sjalu? Blir man sjalu om dama blir trakassert? Skulle tro han heller hadde blitt sint. 

Hun snakker mest om boken sin, snakker om drap (?) og når hun snakker om metoo og mørketall nevner hun eksempler på kvinner som blir voldtatt. Det er jo ikke det metoo handler om. 

Hun nevner å ha blitt voldtatt før (av en vestkantforfatter) og presiserer at hun har bevis på det, hvorfor er det viktig å nevne? 

Hun fniser og fjaser, til og med rundt temaet dickpics, klarer ikke å forstå at dette skal være seriøst. 

Det er mye som burde belyses i denne saken, vil tro at det kommer mer fra den som er blitt målskiven i denne saken - men er det ikke veldig rart at troverdigheten legges på noe som man bare har hørt fra en side?

Skrevet

Tusvik er og blir en bølle, som slår hardt i mange retninger, uten å klare å se seg selv i det hele. Troverdigheten hennes er etter min mening veldig lav, og hun blir stadig mer uspiselig. Hun har tatt steget fra å være kun komiker med noen meninger, til å bli en slags poltisk aktivist.

Conradi-saken gjør det hele bare enda mer komisk. Hun har ingen troverdighet når det kommer til metoo whatsoever.

• Liker 8
Gjest Justsaying
Skrevet
13 timer siden, Example skrev:

Tusvik er og blir en bølle, som slår hardt i mange retninger, uten å klare å se seg selv i det hele. Troverdigheten hennes er etter min mening veldig lav, og hun blir stadig mer uspiselig. Hun har tatt steget fra å være kun komiker med noen meninger, til å bli en slags poltisk aktivist.

Conradi-saken gjør det hele bare enda mer komisk. Hun har ingen troverdighet når det kommer til metoo whatsoever.

👏🏻 hun minner meg om Hans Bauge, hvis noen er voksne nok til å huske han. 

Tror ikke Lisa og Sigrid gjør hverandre bedre akkurat.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, personangrep, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet
På 22.2.2019 den 3.21, Linaria skrev:

Jeg opplevde for noen år siden at en mann kløp meg skikkelig i rumpa på bar. Jeg sa fra med EN gang. Jeg fikte ikke til ham, men jeg ropte til ham at det er IKKE greit og det kom vel et par banneord også. Reaksjonen var at han og kompisene sto og lo av at jeg kjeftet, og dama hans holdt på å fly på meg, så jeg måtte bare forlate baren.

Hva i all verden gjør man da? Ringte til baren og sa fra til eierne, og de sa at de ikke hadde merket noe og de får ikke gjort noe med sånt uansett, men beklaget at jeg var såret, eller noe i den duren. Fantes jo ikke noe bevis, og det var jo "bare et klyp i rumpa" så er det vits i å gå til politiet og sitte i en evighet der for å få et henleggelsesbrev i posten?

Det er fryktelig frustrerende hvor utrolig lite makt vi damer har i disse situasjonene, og akkurat da hadde det vært fryktelig hyggelig om en holdningsendring førte til at de andre i baren ikke lo, men heller fortalte denne mannen at sånt skal man ikke gjøre, sånt er ikke kult, istedenfor at jeg må føle meg latterliggjort og forlate stedet for å ikke bli banket opp av en annen dame. 

Kjedelig at du og andre opplever slik oppførsel. Jeg skal i hvertfall gjøre mitt for at du og andre kvinner skal slippe å oppleve slikt, og det er et løfte. 

• Liker 6
Gjest Justsaying
Skrevet
22 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Kjedelig at du og andre opplever slik oppførsel. Jeg skal i hvertfall gjøre mitt for at du og andre kvinner skal slippe å oppleve slikt, og det er et løfte. 

Lykke til 😁 Burde snakket med alle bareiere også, bedt de lage et skilt med advarsel mot sjekking. Eventuelt bare å innse at vi er tilbake til 1819 hvor man ber damene om å få kysse de på hånden.

Skrevet
På 10.4.2019 den 10.43, venus* skrev:

Jeg har vært på to stand up show i det siste. Begge gjorde narr av Burøe, til masse latter.

For å sitere David Sedaris, it's like watching someone you hate getting robbed

Veldig greit at han ikke skjønner at en pause fra det offentlige liv ville vært bedre for imaget hans. Så lenge han og hans medsammensvorne (...) holder han relevant vil folk kunne snakke om hans seksuelle trakassering.

Han er i vinden blandt alle komikere, forståelig. Han har jo i flere år vært ekkel mot sine medkollegaer, så godt han får så hatten passer ! 

• Liker 21
Gjest Justsaying
Skrevet
8 timer siden, Anonym1990. skrev:

Han er i vinden blandt alle komikere, forståelig. Han har jo i flere år vært ekkel mot sine medkollegaer, så godt han får så hatten passer ! 

Han har i flere år vært en kompis med sine medkolleger stemmer bedre. Han ble plutselig kastet til ulvene av sine medkolleger, med en haug påstander uten noe som helst beviser. Hvorfor er det ikke anmeldt? Hvis han skal være verre enn Giske, verre enn Louis og på linje med Weinstein så er det forunderlig at ingen har anmeldt. Er vel fordi de vet det kan bevises at han _ikke_ er verre enn hverken de andre i spotlighten eller lyskasterne.

Skrevet

Hvem er Ørjan Burøe?🤷‍♀️🤭

• Liker 5
Gjest Ispahan
Skrevet
8 timer siden, Justsaying skrev:

Han har i flere år vært en kompis med sine medkolleger stemmer bedre. Han ble plutselig kastet til ulvene av sine medkolleger, med en haug påstander uten noe som helst beviser. Hvorfor er det ikke anmeldt? Hvis han skal være verre enn Giske, verre enn Louis og på linje med Weinstein så er det forunderlig at ingen har anmeldt. Er vel fordi de vet det kan bevises at han _ikke_ er verre enn hverken de andre i spotlighten eller lyskasterne.

Hvor mange år tok det før Weinstein ble anmeldt? Var han uskyldig frem til da?

Skrevet

Tenkte først at Weinstein og Burøe var en helt søkt sammenligning, men ved nærmere ettertanke kanskje den er helt korrekt. Weinstein flørtet og klådde på unge stjerneskudd i filmbransjen, som lot seg flørte med uten å klage, noen byttet endog seksuelle tjenester med ham mot filmroller. Slik foregikk det, kjent for alle og enhver i bransjen, helt til noen "avslørte" ham i en stor avis. Da skulle alle hive seg med i hylekoret og okke seg over for en gris han var, for et monster, for en overgriper.

Gjest Justsaying
Skrevet
2 timer siden, Ispahan skrev:

Hvor mange år tok det før Weinstein ble anmeldt? Var han uskyldig frem til da?

Er man skyldig før man er dømt? Er man skyldig fordi noen sier man er det? Uten bevis? Hvis det ble lagt frem bevis ville de vist at de ikke var bevis. 

Jeg snakker om Ørjan, det er helt utrolig å sammenligne disse to. 

Bør ikke alle frem i lyset? Hvorfor får Ørjan så mye oppmerksomhet rundt dette og ikke de andre som har gjort det samme, om ikke verre? Fordi Ørjan ble upopulær blant konkurrentene da han ble mer populær på markedet. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...