HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #421 Del Skrevet 20. februar 2019 11 minutter siden, Dødningehode skrev: Showbiz skal være skittent, må være skittent, men det skal være saftig, rykende, fuktig skitt, ikke uttørket, crispy vegetarianerlort. Noe sier meg at du har en fascinasjon for Showbiz? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dødningehode Skrevet 20. februar 2019 #422 Del Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Noe sier meg at du har en fascinasjon for Showbiz? 😊 Det er mer ekskrementdelen som fascinerer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poit Skrevet 20. februar 2019 #423 Del Skrevet 20. februar 2019 13 minutter siden, Dødningehode skrev: Showbiz skal være skittent, må være skittent, men det skal være saftig, rykende, fuktig skitt, ikke uttørket, crispy vegetarianerlort. Enkelte ting funker bedre på film enn i virkeligheten. Vil si dette er en sånn ting. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 20. februar 2019 #424 Del Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, misspinky skrev: Det er så mye med den mannen som får meg til å bli uvel. Disse sms'ene fra Antonsen for en god stund siden f.eks. Antonsen ba om unnskyldning privat. Burøe velger etter det å gå til media.Tolker det som at unnskyldningen ikke var akseptert. Får masse sympati. Bruker systematisk barna i sosiale medier. Særlig den yngste. Kalkulerende spør du meg. Har trakassert kvinner i en årrekke. Det som ble lest opp i podcaste til t og t gjorte meg kvalm. At det har vært mulig å holde på sånn over så lang tid er for meg en gåte. Bra at dette kommer for dagen og at han nå må stå til ansvar for det han har gjort. Håper han innser selv at han trenger hjelp. I følge Antonsen selv, i tråden til Christoffer Schjelderup, så beklaget han bare for formen det kom i, ikke innholdet 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dødningehode Skrevet 20. februar 2019 #425 Del Skrevet 20. februar 2019 3 minutter siden, Poit skrev: Enkelte ting funker bedre på film enn i virkeligheten. Vil si dette er en sånn ting. For sent å si det til Ørjan Burøe nå, men jeg skal ta det med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 20. februar 2019 #426 Del Skrevet 20. februar 2019 2 minutter siden, Dødningehode skrev: Det er mer ekskrementdelen som fascinerer meg. Nuvel, jeg tror jeg forstår hva du mener, og at "dirty" bare er dirty og ikke trakassering. Heller intriger, svette, affærer og alt der i mellom. Men for min egen del er jeg jævlig glad jeg ikke tilhører den bransjen. Faen for et slitsomt liv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 21. februar 2019 #427 Del Skrevet 21. februar 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, brukerdebatt og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurcos Skrevet 21. februar 2019 #428 Del Skrevet 21. februar 2019 Fyren som skrev første saken om Burøe i VG er visstnok venn av manageren hans. De pratet om det på podcasten til Støme og Jerman. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. februar 2019 #429 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Det er en grunn til at Østby tok over, ja. Sjefredaktøren forsto vel at dette kunne blitt en sak for PFU. Endret 21. februar 2019 av Firestone 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 21. februar 2019 #430 Del Skrevet 21. februar 2019 Jeg skjønner bare ikke all den støtten han får jeg. At alle har gjort feil i livet stemmer sikkert, men dette er jo ikke liten feil som er gjort en gang akkurat. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
June_1 Skrevet 21. februar 2019 #431 Del Skrevet 21. februar 2019 Vi alle kan "bæsje på leggen" inni mellom.. Men dette er jo noe som systematisk har foregått over flere år. Da kan det vel ganske så sikkert defineres som et personlighetstrekk og et valg fra hans side. Dette kom også ut for lang tid siden, men først nå, når han skal promotere sin eget varemerke, står han frem. Så jeg forstår hvorfor offrene i denne saken ikke nødvendigvis føler at unnskyldningen hans er så oppriktig. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninnn Skrevet 21. februar 2019 #432 Del Skrevet 21. februar 2019 Kall meg kynisk, men jeg nekter å tro Burøe er den verste i norsk showbiz til å holde på sånn her. Da er det merkelig at dette blåses sånn opp nå. Jeg tror derimot det er lett å velge seg ut ham som skyteskive fordi han er en usympatisk fyr, uten de rette vennene, ikke kul eller med cred nok, "hvit mann" som noen endatil sa i anklagende tone i omtalen av ham og denne saken. Også er det lett å henge seg på når ganske kule folk kritiserer deg. Han er en enkel blink for å vise hvor rettskaffen, "med" og bra en selv er. Jeg har ikke noen som helst befatning med stand-up miljøet i Norge, men tilogmed jeg har hørt historier, til dels svært grove, om hvordan mange av disse spradebassene oppfører seg og ter seg. Høye på seg selv og oppmerksomheten de føler de har krav på. Flere av historiene kan nok bevises lett, men folk velger å ikke gå ut med det. Da stiller jeg meg skeptisk til at det blir slik lynsjestemning rundt Burøe nå. Det smaker emment. Litt nerden på ungdomsskolen som et øyeblikk trodde han var kul, og nå skal jekkes ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 21. februar 2019 #433 Del Skrevet 21. februar 2019 Og en annen ting. Det er flere grunner til at man ikke sier et bestemt NEI og mer et sånn "hehe nei" Personen som utsetter deg for dette kan påvirke om du har penger til å betale husleie neste måned Personen som utsetter deg for dette kan påvirke fremtidig karriere Du har opplevd andre tilfeller der det å være bestemt i avvisningen har ført til at menn har blitt aggressive mot deg, og du ser på det som ditt ansvar å "skåne" følelsene deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 21. februar 2019 #434 Del Skrevet 21. februar 2019 10 minutter siden, Ninnn said: Da stiller jeg meg skeptisk til at det blir slik lynsjestemning rundt Burøe nå. Det smaker emment. Litt nerden på ungdomsskolen som et øyeblikk trodde han var kul, og nå skal jekkes ned. Hvordan kan det å kritisere Ørjan for terrorisering av drøssevis av kvinner over en lang tidsperiode sammenlignes med å prøve å jekke ned nerden på ungdomsskolen som trodde han var kul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nantucket Skrevet 21. februar 2019 #435 Del Skrevet 21. februar 2019 8 minutter siden, Ninnn skrev: Kall meg kynisk, men jeg nekter å tro Burøe er den verste i norsk showbiz til å holde på sånn her. Da er det merkelig at dette blåses sånn opp nå. Jeg tror derimot det er lett å velge seg ut ham som skyteskive fordi han er en usympatisk fyr, uten de rette vennene, ikke kul eller med cred nok, "hvit mann" som noen endatil sa i anklagende tone i omtalen av ham og denne saken. Også er det lett å henge seg på når ganske kule folk kritiserer deg. Han er en enkel blink for å vise hvor rettskaffen, "med" og bra en selv er. Jeg har ikke noen som helst befatning med stand-up miljøet i Norge, men tilogmed jeg har hørt historier, til dels svært grove, om hvordan mange av disse spradebassene oppfører seg og ter seg. Høye på seg selv og oppmerksomheten de føler de har krav på. Flere av historiene kan nok bevises lett, men folk velger å ikke gå ut med det. Da stiller jeg meg skeptisk til at det blir slik lynsjestemning rundt Burøe nå. Det smaker emment. Litt nerden på ungdomsskolen som et øyeblikk trodde han var kul, og nå skal jekkes ned. Kynisk. Uansett om han er den verste eller ikke, er det han har gjort så ille og av en slik karakter at han fortjener at dette kommer frem i lyset. "Noen andre er verre", er ingen unnskyldning! Er det noen som er verre enn Ørjan så kom gjerne med det, men det er ikke formildende i det hele tatt når det gjelder hans sak og hva hans ofre har måttet gjennomgå. Dette handler ikke om et øyeblikk hvor han var høy på seg selv, det handler om systematisk trakassering av x antall kvinner og flere år. Grunnen til at han ikke har så mange venner er vel fordi han har mistet en del pga oppførselen sin? Kollegaer/kompiser som har sagt ifra hva de synes om oppførselen hans og ikke vil ha noe med han å gjøre hverken i jobbsammenheng eller privat. Dette handler ikke om hvem Ørjan henger med, hvor sympatisk han er, hvor kul han er eller hvor mye cred han har - dette handler om at han har bevisst trakassert kvinner over flere år til tross for gjentagende beskjeder om å slutte. Om han nå står ganske alene i stormen så er det utelukkende hans egen feil. Er helt enig med deg at det nok finnes mange flere spradebasser der ute, og disse bør også få seg en real smekk uansett hvem de er. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninnn Skrevet 21. februar 2019 #436 Del Skrevet 21. februar 2019 1 minutt siden, SVK skrev: Hvordan kan det å kritisere Ørjan for terrorisering av drøssevis av kvinner over en lang tidsperiode sammenlignes med å prøve å jekke ned nerden på ungdomsskolen som trodde han var kul? Fordi jeg tror dette er ganske vanlig sjargong i enkelte miljøer? Forsåvidt helt riktig å ta et oppgjør med det hvis den nye generasjonen er drittlei (derav #metoo). Men denne utvelgelsen av Burøe og hvor jævlig han er, skurrer for meg. Jeg vet foreksempel at en av de som har gått offentlig ut mot ham også sender dickpicks uoppfordret. At en annen kollega har et velbegrunnet rykte om å gå etter mindreårige jenter på fest(!?). Osv. Hvor er oppgjøret mot disse? Den kollektive og offentlige fordømmelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skarpegg Skrevet 21. februar 2019 #437 Del Skrevet 21. februar 2019 25 minutter siden, Ninnn said: Kall meg kynisk, men jeg nekter å tro Burøe er den verste i norsk showbiz til å holde på sånn her. Da er det merkelig at dette blåses sånn opp nå. Jeg tror derimot det er lett å velge seg ut ham som skyteskive fordi han er en usympatisk fyr, uten de rette vennene, ikke kul eller med cred nok, "hvit mann" som noen endatil sa i anklagende tone i omtalen av ham og denne saken. Også er det lett å henge seg på når ganske kule folk kritiserer deg. Han er en enkel blink for å vise hvor rettskaffen, "med" og bra en selv er. Jeg har ikke noen som helst befatning med stand-up miljøet i Norge, men tilogmed jeg har hørt historier, til dels svært grove, om hvordan mange av disse spradebassene oppfører seg og ter seg. Høye på seg selv og oppmerksomheten de føler de har krav på. Flere av historiene kan nok bevises lett, men folk velger å ikke gå ut med det. Da stiller jeg meg skeptisk til at det blir slik lynsjestemning rundt Burøe nå. Det smaker emment. Litt nerden på ungdomsskolen som et øyeblikk trodde han var kul, og nå skal jekkes ned. Whataboutism.. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninnn Skrevet 21. februar 2019 #438 Del Skrevet 21. februar 2019 1 minutt siden, Lanolin skrev: Whataboutism.. Ja, får så være. Men hvorfor bare Burøe, så unisont, så massivt og akkurat nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skarpegg Skrevet 21. februar 2019 #439 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) 2 minutter siden, Ninnn said: Ja, får så være. Men hvorfor bare Burøe, så unisont, så massivt og akkurat nå? Fordi det er han varsla handlar om. Den dagen folk begynner å varsle om trakasserande oppførsel frå disse "andre" kjendisane så kan vi heller snakke om det. Men i denne tråden her er det Ørjan Burøe vi snakker om. Mengden som har kommet fram no er jo pga han sjølv tok det opp, og prøvde å gi inntrykk av at det var noko anna enn det det var, og då reagerte dei som har blitt utsatt for det. Endret 21. februar 2019 av Lanolin la til siste avsnitt 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 21. februar 2019 #440 Del Skrevet 21. februar 2019 Akkurat nå, Ninnn skrev: Fordi jeg tror dette er ganske vanlig sjargong i enkelte miljøer? Forsåvidt helt riktig å ta et oppgjør med det hvis den nye generasjonen er drittlei (derav #metoo). Men denne utvelgelsen av Burøe og hvor jævlig han er, skurrer for meg. Jeg vet foreksempel at en av de som har gått offentlig ut mot ham også sender dickpicks uoppfordret. At en annen kollega har et velbegrunnet rykte om å gå etter mindreårige jenter på fest(!?). Osv. Hvor er oppgjøret mot disse? Den kollektive og offentlige fordømmelsen? Hvorfor har ikke DU tatt et oppgjør med disse? Hvorfor fordømmer ikke DU dem offentlig? Du vet jo tydeligvis om det de gjør. Jeg vet ikke hva andre standupkomikere gjør og kan ikke gjøre noe for å stoppe det, men DU vet og kan ta ansvar. Men du bryr deg egentlig ikke, gjør du vel, det er jo bare "denne nye generasjonen" av skjøre persilleblader som blir litt lei, selv om det jo bare er humor og vanlig sjargong i miljøet? Og nei, at andre er nesten like ille, like ille eller kanskje til og med verre enn Burøe er ingen formildende omstendighet for Burøe. Du er jo fullstendig på feil jorde. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg