Gå til innhold

Ørjan Burøe


Gumman87

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Firestone skrev:

Vi har fått forklaringer fra navngitte kvinner, dvs bevis. Hva slags bevis snakker du om? 

Forklaringer er ikke det samme som bevis. Hvem som helst kan forklare hva som helst.  Det betyr ikke at set er sannheten! Jeg vil vite sannheten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Justsaying
28 minutter siden, heavyheart skrev:

Hvordan skal du se bevis på at han klår på damer eller sender bilder på snap de ikke screenshotter..?

 

25 minutter siden, Firestone skrev:

Vi har fått forklaringer fra navngitte kvinner, dvs bevis. Hva slags bevis snakker du om? 

De bevisene de selv hevder å ha gitt til avisene kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Baresierdet skrev:

Har jeg heller aldri påstått. Men det er påtide å se beviser og ikke bare påstander 

 

Han ble sparket, og andre nekter å jobbe med ham. Det er vitner. Han har innrømmet.

Men neida. Han har sikkert bare ordlagt seg feil. Misunnelse for den enorme suksessen. Hvis jenter snakker med noen, eller flørter, da betyr visst det at de ber om dickpics og ufine kommentarer over lang tid. 

Heldigvis har han ikke hevdet disse tingene selv, det gjør andre for ham. Jeg skjønner på et vis behovet for å bagatelliserer det å trakassere folk. Mange gode folk gjør det. Flere føler kritikken gjelder dem, selv om de aldri har trakassert. Kanskje har de sett på, uten å si noe. 

Jeg er glad for at drittsekkoppførsel får konsekvenser. 

Jeg er også glad media får litt opplæring i å gjøre disse sakene mer grundige. Det kan bare bli bedre. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Justsaying skrev:

 

De bevisene de selv hevder å ha gitt til avisene kanskje?

Hvorfor i alle dager innbiller du deg at noen skulle ønske å gi deg dokumentasjon på noe som helst? Hvem er du, liksom? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Justsaying skrev:

 

De bevisene de selv hevder å ha gitt til avisene kanskje?

Damer hevder å ha motatt ufine sms fra Burøe, Burøe går går ut og bekrefter å ha vært ufin, men du tror altså ikke på damene for du må se de spesifikke sms’ene. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
13 minutter siden, Firestone skrev:

Hvorfor i alle dager innbiller du deg at noen skulle ønske å gi deg dokumentasjon på noe som helst? Hvem er du, liksom? 

Meg? Jeg forlanger ikke å få det forevist meg, jeg snakker om media. Nå er det ikke Ørjan som har noe å bevise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
8 minutter siden, heavyheart skrev:

Damer hevder å ha motatt ufine sms fra Burøe, Burøe går går ut og bekrefter å ha vært ufin, men du tror altså ikke på damene for du må se de spesifikke sms’ene. 

And still, metoo? Ufine meldinger er metoo, trakassering, overgrep og det som er påstått her inne? 

Jeg trenger ikke se noe ;) Å være ufin er ikke noe å henge en mann for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Justsaying skrev:

 

De bevisene de selv hevder å ha gitt til avisene kanskje?

Så du forventer at aviser skal trykke dickpicks og slibrige meldinger? Det er ikke nok bevis for deg at fruen til helten gikk ut å bekreftet drittsekk oppførselen i et blogginnlegg, som hun riktignok slettet etter kort tid? Eller at helten din gikk ut å beklaget sin manglende oppførsel på facebook, dette også slettet etter kort tid. Men begge innlegg lever i beste velgående på nettet, så ta et Google søk.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elina har heller ikke kommer med noen form for dokumentasjon på verken varsel eller at han har fått sparken. Ifølge Ørjan burøe selv er det feilaktig informasjon. Så hvordan kan dere vite at det stemmer at han fikk varsel og sparken? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi

Det evige maset om «bevis» og flisespikkeri på ordet «trakassering» kommer nok aldri til å bli borte, så jeg foreslår at vi hindrer at denne tåkeleggingen får videre fart på seg. Brukerne har fått nok av svar på sine gjentagende spørsmål men nekter å akseptere svarene de får, og da kan de ha det så godt. 

VG har bevis for ufin oppførsel på meldinger/bilder fra en hel del kvinner. Det er nemlig ikke dette som er klaget inn for PFU, det er semantikken ang oppsigelse og dokumentasjon fra blant annet Elina.  (Burøe kunne jo ha klaget inn disse meldingene, men det er vel en grunn til at det ikke er gjort, ikke sant) 

Dagens fattige unnskyldning fra VG forandrer ingenting, og for meg er det komisk at Burøe og gjengen tror dette er en triumf. Hva har forandret seg? Ingenting. 

På samme måte som Elina Krantz muligens overdriver hvor kjapp hu var på avtrekkeren ang oppsigelse/kontraktsbrudd, har Bakke og Burøe vist at de bare kastet seg på klage-bølgen når VG er ute for hardt vær. 

For denne klagen og unnskyldningen i seg selv betyr ingenting for det store bildet. 

Endret av juoigi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja send dem til en avis. God idé. Hvorfor i alle dager bare sitte på dette. Og rante om at ingen viser fram bevis. 

Vel, bortsett fra den åpenbare grunnen da. 😏

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge seg ut med Elina Krantz. Hm, for et sjakktrekk. Hvilke broer gjenstår å brenne :)

Snakk om å Leah teit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva Ørjan har beklaget jeg - dersom han ikke har gjort noe galt og kun har sendt grisete meldinger og bilder til jenter som ville ha grisete meldinger og bilder.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Justsaying skrev:

https://www.vg.no/i/dO7Vdj 

Fin lesning, veldig relatert på mange mange måter. Og flott at Vg trykker denne nå :) 

Problemet er at den ikke er relatert. ØB gikk ut selv, han tenkte på å gjøre det allerede da meetoo var på sitt mest aktuelle, men ble frarådet det. 

 

«Han beskriver seg selv som «en jævla idiot», men hevder at han har endret seg nå. Det takker han blant annet #metoo-kampanjen for.

- For meg har hele aksjonen vært en bra ting, og. Jeg tror jeg ble et bedre menneske av det.»

«- I podkasten sier du at du vurderte å stå fram da #metoo-bølgen begynte. Hva holdt deg tilbake?

- Dette skjedde lenge før #metoo kom til Norge. Først og fremst så lyttet jeg til de jeg jobbet for. De var redde for at det ville gå utover deres og min omsetning.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/apner-opp-om-metoo-anklagene---var-et-raeva-menneske/70754688

Endret av Firestone
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lede oppmerksomheten hen på en annen sak, hjelper ikke.

Selv om media har gjort noe klanderverdig.

Saken ser ikke bedre ut ved siden av noe annet som er ille. 

Endret av MildeMarie
Dårlige formuleringer. Burde endre sånt.
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, MildeMarie skrev:

Å lede oppmerksomheten hen på en annen sak, hjelper ikke.

Selv om media har gjort noe klanderverdig.

Saken ser ikke bedre ut ved siden av noe annet som er ille. 

Det er ingen som prøver å lede oppmerksomheten bort. 

Men før man trekker konklusjoner bør også alle fakta være på bordet. Det er fåtall som innrømmer at de tok feil når det kommer til hva media har skrevet tidligere. Men vrir på det så de likevel skal ha rett. Det blir feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 time siden, Firestone skrev:

Problemet er at den ikke er relatert. ØB gikk ut selv, han tenkte på å gjøre det allrede da meetoo var på sitt mest aktuelle, men ble frarådet det. 

 

«Han beskriver seg selv som «en jævla idiot», men hevder at han har endret seg nå. Det takker han blant annet #metoo-kampanjen for.

- For meg har hele aksjonen vært en bra ting, og. Jeg tror jeg ble et bedre menneske av det.»

«- I podkasten sier du at du vurderte å stå fram da #metoo-bølgen begynte. Hva holdt deg tilbake?

- Dette skjedde lenge før #metoo kom til Norge. Først og fremst så lyttet jeg til de jeg jobbet for. De var redde for at det ville gå utover deres og min omsetning.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/apner-opp-om-metoo-anklagene---var-et-raeva-menneske/70754688

Men er ikke metoo ment for å endre holdningen til menn da??? Så når noen sier at den faktisk endrer holdningen deres så er det galt? 

Han innrømte at han tok på låret til Sigrid, så endret hun det til tissen - er det greit? Er det ikke greit å fokuserer på det som er galt fra den siden snart for dere også? 

For nå har Sigrid løyet, Kemma har løyet, Elina har løyet men fremdeles: Ørjan har gjort dette uansett? Dere skjønner jo at det er et spørsmål om tid før noen knekker og sier unnskyld Ørjan, vi tok feil. Og da mener jeg ikke som nå: Vg. Som har sett skjermdumper av hva _Ørjan_ har skrevet, ikke hva som sto utenom hans meldinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet akkurat like godt som alle andre som har hørt podcasten der det for første gang snakkes om hva som skjedde på det julebordet, kommer frem fra ST nøyaktig hva som hendte, forøvrig samme historie som er gjentatt senere. 

 

Endret av Firestone
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Firestone skrev:

Du vet akkurat like godt som alle andre som har hørt podcasten der det for første gang snakkes om hva som skjedde på det julebordet, kommer frem fra ST nøyaktig hva som hendte, forøvrig samme historie som er gjentatt senere. 

 

Kanskje du burde lytte til den en gang til? For nå tar du feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...