Gå til innhold

Ørjan Burøe

Gumman87

Anbefalte innlegg

Gjest juoigi
41 minutter siden, pøbelsara said:

Jeg har bare lyst til å si at hvis Ørjan Burde har sendt slibrige og eksplisitte meldinger til ulike kvinner, så spiller det overhodet ingen rolle hva de har gjort "for å stoppe det" - eller hva de har svart. Det er ikke de som har gjort noe galt.

jeg synes de helt ustoppelige forsøkene i denne tråden til å så tvil om historiene til alle som har vært utsatt for dette, er sanne, og å skylde på de som har mottat slik oppmerksomhet ved å si at de ikke har sagt nei - tydelignok eller mange nok ganger, er patetisk. Hvis noen sender meg en melding hvor de sier de skal pule meg i rompa med en agurk, er det ikke min skyld, det er ikke mitt problem og det er ikke mitt ansvar å si fra at det ikke er greit. Jeg tenker det er YTTERST få man kan sende slike meldliger til uten at det er å regne som et overgrep. 

Det er IKKE greit å skylde på ofrene - uansett hvor vondt noen har i akilles, hvor mye de jar drukket eller hva nå dagens eller årets unnskyldning er. 

Fanken heller. :regler: :kjefte:

👏🏻👏🏻👏🏻 YES! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Justsaying
3 minutter siden, S.P.C. skrev:

Ingen her har behov for å bevise noe for deg, det er helt uinteressant. Du påberoper deg å sitte på sannheten, men har fremlagt like lite bevis som noen andre. 

Hva vil du vite? 😎 

Jeg håper og tror at det kommer frem endel snart, denne uken kan by på mye, jeg håper det snart løsner litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi

Denne uken sier du? Ikke overraskende. Så heftig som Ørjan og Co følger med på Kvinneguiden så kommer han vel med noe så fort Kvinneguiden stenger for Påsken, tenker jeg, så det ikke kan diskuteres med det første. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
3 minutter siden, juoigi skrev:

Denne uken sier du? Ikke overraskende. Så heftig som Ørjan og Co følger med på Kvinneguiden så kommer han vel med noe så fort Kvinneguiden stenger for Påsken, tenker jeg, så det ikke kan diskuteres med det første. 

Det hadde vært litt morsomt da 🤣 Ser for meg en hønsegård med en rev inni. 

Men jeg vet jo ikke hva som kommer til å skje og når, så skal ikke gi noen forhåpninger. Eller angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Firestone skrev:

Forsøkene i tråden på å forsvare ØB og bagatellisere hans handlinger, er pinlige og gjør absolutt ingenting for å forbedre inntrykket av han, tvert i mot. Forøvrig enig med @pøbelsara

Det blir liksom litt som forsøkene på brannslokking fra daværende manager Bakke, ved å helle på litervis med bensin. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Amber skrev:

Hva skjer på fredag?

Kemma skal være gjest i en podcast.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amber skrev:

Hvilken da?

Ukorrekt, tror jeg den heter. Litt usikker, så hvis noen andre husker, eller jeg tar feil så må de rette på meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
40 minutter siden, Baresierdet skrev:

Kemma skal være gjest i en podcast.🙂

Håper de i ukultur har mer baller og stiller de vanskelige spørsmålene-litt mer kritiske enn T&T. De har vært stille om Ørjan en stund, har de funnet veien ut av salaten? 

Endret av Justsaying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Justsaying skrev:

Håper de i ukorrekt har mer baller og stiller de vanskelige spørsmålene-litt mer kritiske enn T&T. De har vært stille om Ørjan en stund, har de funnet veien ut av salaten? 

Ja det er på tide at de kristiske spørsmålene kommer opp på bordet også 🙂 

Ja, de har hatt lite å si. Gudene vet hvorfor, men kan jo hende de har fått høre at sannheten ligger noen svinger unna. Og de vet at de har presset litt ekstra hardt og kanskje vært litt urimelige til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Baresierdet skrev:

Ja det er på tide at de kristiske spørsmålene kommer opp på bordet også 🙂 

Ja, de har hatt lite å si. Gudene vet hvorfor, men kan jo hende de har fått høre at sannheten ligger noen svinger unna. Og de vet at de har presset litt ekstra hardt og kanskje vært litt urimelige til tider. 

Håper det, kanskje vi ser de og Gjelsvik i debatten på Nrk om noen uker😇🙈 

Tenker at hvis T&T har kun sett et brev så kan de jo ha blitt forevist mer etter den tid og dermed roet seg ned, eller hvis jeg ikke husker feil så jobber vel typen til Tusvik i Vg så kan jo være hun har fått vite mer via noe og klokelig setter på bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Justsaying skrev:

Tenker at hvis T&T har kun sett et brev så kan de jo ha blitt forevist mer etter den tid og dermed roet seg ned, eller hvis jeg ikke husker feil så jobber vel typen til Tusvik i Vg så kan jo være hun har fått vite mer via noe og klokelig setter på bremsene.

De gjør det hvertfall lurt å avvente det umennskelige presset de drev med en stund til.. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
Akkurat nå, Baresierdet skrev:

De gjør det hvertfall lurt å avvente det umennskelige presset de drev med en stund til.. 🙂 

Ja jeg ønsker nesten de fikk smake litt egen medisin, og de har gått langt over streken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hvorfor i all verden skulle ØB være med i Debatten?  

7 minutter siden, Justsaying skrev:

Både Tusvik og Tønne har jo hatt tvilsom nærkontakt med ØB begge to. 

Det er helt märklig det du driver med. Bare ett av disse tilfellene er jo helt fullstendig uakseptable - og her snakker vi mange jenter/kvinner - over mange, mange år. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Haha, hvorfor i all verden skulle ØB være med i Debatten?  

Både Tusvik og Tønne har jo hatt tvilsom nærkontakt med ØB begge to. 

Det er helt märklig det du driver med. Bare ett av disse tilfellene er jo helt fullstendig uakseptable - og her snakker vi mange jenter/kvinner - over mange, mange år. 

Jeg skrev ikke ØB, jeg skrev T&T og Gjelsvik. 

Hvilket tilfelle sikter du til? Da Ørjan tok Tusvik på låret eller da han kyssa på Lisa? Sier ikke at det er ok å ta på låret til noen eller prøve kysse noen, men altså...trakassering? Metoo? Overgrep? 

Er det virkelig der vi skal legge listen? 

Når dette har blitt en annen dans skal jeg stå frem, å fortelle hvordan det føles å være et offer for overgrep og være tilskuer til at løgnere får være et talerør uten skrupler for noe som tar fokuset vekk fra virkelige overgrep. Hvis Ørjan skal tas for ting så burde ikke andre få frigang, da skal de andre grisene få løpe i samme binge. Og det er min mening, både før jeg fikk vite sannheten og etter. Mens enkelte her mener at Ørjan er dømt uansett hva som kommer frem, da sier det mye om hvor altfor langt ting har gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 8.4.2019 den 19.26, vintage skrev:

Kemma skal snakke om metoo-kampanjen i ukas «ukultur» som kommer på fredag.

http://www.buzzsprout.com/267885?fbclid=IwAR0J3UmyG9wR-rOorJEy_mAEvaqeRJQW8vSkhdm_oAoNZf027o9FmVgqIrk

Tror det er riktig link. 

33 minutter siden, Amber skrev:

Hvilken da?

Linket bare til meg selv, jeg :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, vintage skrev:

Linket bare til meg selv, jeg :)

Ukultur var det 🙈 hadde på følelsen at jeg tok feil 🤦🏼‍♀️😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Baresierdet skrev:

Ukultur var det 🙈 hadde på følelsen at jeg tok feil 🤦🏼‍♀️😂

Ukultur, ukorrekt - det var ikke så langt unna, da 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Justsaying skrev:

Jeg skrev ikke ØB, jeg skrev T&T og Gjelsvik. 

Hvilket tilfelle sikter du til? Da Ørjan tok Tusvik på låret eller da han kyssa på Lisa? Sier ikke at det er ok å ta på låret til noen eller prøve kysse noen, men altså...trakassering? Metoo? Overgrep? 

Er det virkelig der vi skal legge listen? 

Når dette har blitt en annen dans skal jeg stå frem, å fortelle hvordan det føles å være et offer for overgrep og være tilskuer til at løgnere får være et talerør uten skrupler for noe som tar fokuset vekk fra virkelige overgrep. Hvis Ørjan skal tas for ting så burde ikke andre få frigang, da skal de andre grisene få løpe i samme binge. Og det er min mening, både før jeg fikk vite sannheten og etter. Mens enkelte her mener at Ørjan er dømt uansett hva som kommer frem, da sier det mye om hvor altfor langt ting har gått. 

Seriøst? ER du seriøs? Han tok ikke Sigrid Tusvik på låret. Og SIgrid Tusvik har forøvrig sagt gang på gang at dette ikke handler om henne og det sm skjedde med henne. Selv om det også selvsagt var HELT uakseptabelt.

Han har drevet med grov trakassering og helt virkelige overgrep. hvordan han har tenkt til å bortforklare dette, er jeg virkelig spent på. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...