Gå til innhold

Ørjan Burøe

Gumman87

Anbefalte innlegg

Er det så mye som har blitt avlyst, da? 

Det jeg kommer på i farta er standupen på Rådhusteateret i Ski som ble avlyst pga hans sykemelding (det sto på eventet på FB) og at han ble droppet som konferansier på Vestbyfesten https://www.vestbyavis.no/vestby/sosiale-medier/kultur/vestbyfesten-dropper-kjent-komiker-konferansier-etter-medieoppslag-om-seksuell-trakassering/s/5-53-337484

Turneen skulle vel ikke starte før høsten 2019.

Men klart, det blir nok vanskeligere å selge showet uten en manager. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gul_gul
5 minutter siden, minimymlen said:

Er det så mye som har blitt avlyst, da? 

Jeg mener noen her i tråden sa det var flere enn det, men kanskje jeg har misforstått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn

Uten sammenligning forøvrig så er Søviknes fortsatt politiker med statslønn og Morten Krogvold "jeg skal sette meg på rakett til månen hvis min gode venn Rune Øygard er skyldig" leies fortsatt inn til kulturopsetninger og er ettertraktet fotograf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Gul_gul skrev:

Jeg mener noen her i tråden sa det var flere enn det, men kanskje jeg har misforstått? 

Trodde ikke showet hans startet før til høsten, jeg? Har ikke sett noen andre avlysninger enn Ski og at Trondheim ikke ville han. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
14 minutter siden, vintage skrev:

Trodde ikke showet hans startet før til høsten, jeg? Har ikke sett noen andre avlysninger enn Ski og at Trondheim ikke ville han. 

Syns det er grovt at som feks Byscenen ikke vil ha ØB der, vi snakker folkerett - som om de skal avgjøre hvor galt noe er. Skulle tro at publikum skulle få velge det selv. Får lyst å velge å ikke gå på Byscenen eller andre steder som leker sheriff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, minimymlen said:

Men klart, det blir nok vanskeligere å selge showet uten en manager. 

Alle som googler etter anmeldelser av Ørjans show vil heldigvis finne mange avisartikler om hvordan Ørjan er som person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, SVK skrev:

Alle som googler etter anmeldelser av Ørjans show vil heldigvis finne mange avisartikler om hvordan Ørjan er som person. 

Jeg mente selve oppgavene som gjøres av en manager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul_gul
2 hours ago, Ninnn said:

Uten sammenligning forøvrig så er Søviknes fortsatt politiker med statslønn og Morten Krogvold "jeg skal sette meg på rakett til månen hvis min gode venn Rune Øygard er skyldig" leies fortsatt inn til kulturopsetninger og er ettertraktet fotograf.

Jeg skjønner hva du mener (og ikke mener). Men som jeg ser det, er ikke det største problemet for ØB hva han har gjort (dvs alvorsgraden), men hvem han har gjort det mot. Med andre ord, jeg tror ikke han "mister jobben" fordi folk flest ikke vil kjøpe billetter til showet hans av moralske grunner. Jeg tror det blir vanskelig for ham å fortsette på nivå som før, fordi han er så godt som fryst ut av komikermiljøet. Han er bortvist fra flere scener, nesten ingen andre komikere vil jobbe med ham, han har ikke et byrå bak seg som sender en annen top-level komiker hvis han må avlyse, osv. Og som jeg sa ovenfor; podcasten hans ble kansellert (og slettet!) etter tre episoder. Den offisielle begrunnelsen var press mot ØB, men det er jo åpenbart at ingen annonsører ville assosieres med ØB akkurat nå. 

Endret av Gul_gul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul_gul
1 hour ago, vintage said:

Ok, da er det nok jeg som har misforstått omfanget av hvor mye han har avlyst i første halvdelen av 2019. Beklager.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreftguiden ja.. Ørjan bjeffer i fra seg på sin siste snap. Gud bedre den mannen er blottet for empati, skam og folkeskikk.

Og morsom finnes han jo ikke, aldri vært, men synes faktisk han blir mindre og mindre morsom. Sånn isolert sett.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi
15 hours ago, Justsaying said:

Syns det er grovt at som feks Byscenen ikke vil ha ØB der, vi snakker folkerett - som om de skal avgjøre hvor galt noe er. Skulle tro at publikum skulle få velge det selv. Får lyst å velge å ikke gå på Byscenen eller andre steder som leker sheriff.

Det er ikke «grovt» å take a stand når det gjelder slike ting. På samme måte som Netflix avsluttet samarbeidet sitt med Kevin Spacey. Snakker du om «folkerett» da også? 

For det er ikke sensur, skjønner du, det er opp til selskaper hva de selv ønsker å promotere eller ikke. Og det er kjempebra at noen selskaper tør å stå opp for slike ting, vi trenger mer av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul_gul
52 minutter siden, juoigi said:

(...) det er opp til selskaper hva de selv ønsker å promotere eller ikke. Og det er kjempebra at noen selskaper tør å stå opp for slike ting, vi trenger mer av det. 

Angående ØB kan det rett og slett være et spørsmål om å beskytte personalet (e.g. garderobejenter) mot trakkasserier. Det burde arbeidsgiver egentlig ha plikt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente jeg synes det var litt gøy at det sitter «bedrevitere» og vet at noen av showene er avlyst, så viser det seg at ingen er det. Det her er vel nettopp det jeg mener, før man tror på noe så må man ha hørt to sider av saken. Her inne sitter det folk som tror på alt noen sier, bare det er negativt ang Ørjan så tror man på det 🙂 og for meg blir det feil. Jeg gleder meg til å se det nye showet hans 👏🏼

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Baresierdet skrev:

Jeg kjente jeg synes det var litt gøy at det sitter «bedrevitere» og vet at noen av showene er avlyst, så viser det seg at ingen er det. Det her er vel nettopp det jeg mener, før man tror på noe så må man ha hørt to sider av saken. Her inne sitter det folk som tror på alt noen sier, bare det er negativt ang Ørjan så tror man på det 🙂 og for meg blir det feil. Jeg gleder meg til å se det nye showet hans 👏🏼

Ingen med rettferdighetssans eller har det minste imot «narsissistiske», arrogante overgripere som har terrorisert kollegaer og Gud vet hvem de siste ti årene burde støtte denne kjipingen. Han har kommet med en halvveis unnskyldning på sin egen Facebook-profil etter at han forstod at han var i ferd med å bli offentlig avslørt, og ellers ikke turt eller sett verdien av å stille til intervju i mediene som har bedt om hans kommentar. Der kunne han ha gitt en bedre unnskyldning og lagt seg flat, men denne selvopptatte fjotten er mer interresert i å spille offer og å tenke på seg selv oppi det hele. Er det mulig å være så arrogant. Siden han heller ikke er spesielt morsom og flink til annet enn å være pr-kåt og å stilke seg frem ved første og beste anledning burde det være en enkel sak å boikotte showene hans å bruke den tiden og de pengene på å se noen som ikke er et rasshøl og faktisk er morsomme. Ørjsn B er forøvrig så selvopptatt at han helt sikkert leser denne tråden..

Endret av Rakel Rips
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, miss summers skrev:

Se bevis? Du vil se at han har grafset kvinner i skrittet eller har slengt frem den ekle pikken sin når det har passet? Når tenkte du man samler bevis, når det skjer? Mekker en delorean og går tilbake i tid og knipser bilder eller filmer? 

Nei, det har han vel innrømmet selv. Men det er vel enkelte som sitter på meldinger men ikke vil at bevisene skal komme på avveie feks.. det er for meg merkelig å brette ut om alt men ikke ville bevise at det man sier stemmer... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul_gul

Utdrag fra Undskyldning 2.0 fra Ørjan Burøe på Facebook :  ... jeg [forstår] at mine tidligere venner, kollegaer, samarbeidspartnere ikke kunne fordra meg og at de hatet meg. Hvilken gift mann sender sexmeldinger til dama til en god venn og kollega? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke satt meg så godt inn i dette, men hørte nylig podcastene til T&T og lest meg litt mer opp. Forkastelig. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gul_gul skrev:

Tyve år, faktisk. 

Men vil for øvrig bare minne om at et tosifret antal kvinner har fremlagt bevis for bl.a. Dagbladet, VG og Se og Hør. Grunnen til medierne ikke publiserer bevis er for å beskytte ofrene, bl.a. mot videre trakassering. (Kanskje ikke så vanskelig å forstå når man ser hvordan visse deler av "Team ØB" oppfører seg). 

Så det kan ikke deles anonymt? Så man ikke ser eller skjønner hvem ofrene er? Den er litt tynn for meg. Og jeg er ikke «team Ørjan» mer team kritisk til både håndteringen av saken, Ørjan og ofrene 👌🏼 Hvis de har valgt å dele dette med alle disse avisene, hvorfor har de gjort det om de ikke vil at det skal pubiliseres?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 time siden, Gul_gul skrev:

Tyve år, faktisk. 

Men vil for øvrig bare minne om at et tosifret antal kvinner har fremlagt bevis for bl.a. Dagbladet, VG og Se og Hør. Grunnen til medierne ikke publiserer bevis er for å beskytte ofrene, bl.a. mot videre trakassering. (Kanskje ikke så vanskelig å forstå når man ser hvordan visse deler av "Team ØB" oppfører seg). 

Fins det noen kilde på at mediene ikke går ut med dette eller er det noe du antar? Mediene trenger vel ikke beskytte noen som har stått frem fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
14 minutter siden, Baresierdet skrev:

Så det kan ikke deles anonymt? Så man ikke ser eller skjønner hvem ofrene er? Den er litt tynn for meg. Og jeg er ikke «team Ørjan» mer team kritisk til både håndteringen av saken, Ørjan og ofrene 👌🏼 Hvis de har valgt å dele dette med alle disse avisene, hvorfor har de gjort det om de ikke vil at det skal pubiliseres?

Så ikke denne før jeg hadde svart. Men ja, å ikke ville bevise noe så «alvorlig» er jo urimelig. Og de har jo sagt hva som angivelig er skrevet i meldinger så hvorfor ikke bare vise det frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...