Kragebein Skrevet 3. april 2019 #1501 Skrevet 3. april 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, ryktespredning, personangrep, avsporinger og samtlige svar til dette. Kragebein, adm
Marriet Skrevet 4. april 2019 #1502 Skrevet 4. april 2019 7 timer siden, Baresierdet skrev: Sigrid omtalte det først som tull først, så jeg står på mitt og mener at Sigrid ikke er offer for seksuelt overgrep🙂 Og jeg sa i 15 år at det var frivillig samleie fordi jeg så gjerne ville tro på det selv. Argumentasjonen holder ikke mål. 14
Gjest Justsaying Skrevet 4. april 2019 #1503 Skrevet 4. april 2019 37 minutter siden, Marriet skrev: Og jeg sa i 15 år at det var frivillig samleie fordi jeg så gjerne ville tro på det selv. Argumentasjonen holder ikke mål. Argumentasjonen gjelder Tusviks episode og ikke din, så det burde holde. Det er bare å høre på Podcasten deres fra januar 2016, da var det låret og da var det morsomt. Å bruke det på en så kynisk måte og endre både på hva som skjedde og i tillegg plutselig er det overgrep sier mer om T&T enn om Ørjan. Som offer for et brutalt overgrep tar jeg det som en fornærmelse at en komiker bruker en tidligere morsom episode til å bli et overgrep - og stiller spørsmål til hva hensikten med det kan være. Og det bekymrer meg hvilke følger det får for de som forteller om antasting mm, det vil da naturlig kunne bli stilt spørsmål som; Er du sikker på det var tissen og ikke låret? Andre har overdrevet og endre historien. Ufattelig at ikke folk stopper utviklingen på dette, T&T har regissert en flopp - og jo tidligere de setter på bremsen jo mindre skade gjør de for sitt og andres navn og rykte.
Gjest Justsaying Skrevet 4. april 2019 #1504 Skrevet 4. april 2019 På 1.4.2019 den 19.19, Gul_gul skrev: Ja han er typ frilanser og har eget AS, så det er litt diffust hva det vil si å miste jobben. Men han har brennt veldig mange broer i det miljøet han egentlig jobber i. Han ble droppet av Stand Up Norge (bookingbyrået) allerede i 2017 og bortvist fra Latter (hovedscenen i Oslo). Han må selv stå for logistikken (billettsalg, hyre av scene, PR, osv.). Han er uønsket på Byscenen i Trondheim, og det var før saken sprakk; hvem vet om flere følger etter? Manageren hans har droppet ham. Andre komikere nekter å stå på samme scene som ham. Han har måtte avlyse mange (alle?) show siden februar. Hans nylanserte podcast har blitt droppet; offisielt på grunn av "umenneskelig press" men man kan jo tenke seg det kanskje var litt vanskelig å finne annonsører. Så jeg vet egentlig ikke om det går så fryktelig godt for Ørjan Burøe akkurat nå? Men instagramkarrieren kan nok ingen ta fra ham. Interessant det du sier om Byscenen, han ble uønsket før boblen sprakk? Saken om at han var «uønsket» på Byscenen kom 27.02.2019 noen dager etter at dette tok helt av. De har endret reportasjen etter den ble lagt ut fordi den inneholdt faktafeil. Og det gjør den jo definitivt. Byscenen rir også på bølgen av metoo i denne saken, de har aldri nektet Ørjan å komme med showet han har nå heller, det har aldri vært et tema å ha det der fordi det allerede på hans forrige show ble avklart at scenen ikke passet for hans show fordommer av tekniske grunner. Så Byscenen har mistet noen gjester ved å bruke dette for å skinne bedre selv. Og avlyst mange show? Det er jo bare løgn, og det minner meg på at det er jo generelt mye usanne påstander i hele denne saken. Noe som gjør alt og alle involverte tappet for troverdighet.
¤flicka¤ Skrevet 4. april 2019 #1505 Skrevet 4. april 2019 8 timer siden, Baresierdet skrev: Sigrid omtalte det først som tull først, så jeg står på mitt og mener at Sigrid ikke er offer for seksuelt overgrep🙂 Sigrid Bonde Tusvik har sagt flere ganger at hennes engasjement i denne saken har veldig lite å gjøre med det som skjedde med henne den gangen. Hun snakker på vegne av de som har opplevd langt verre. (Bare så det er sagt synes jeg det hun opplevde var ille nok og langt over streken) 15
Rakel Rips Skrevet 4. april 2019 #1506 Skrevet 4. april 2019 12 minutter siden, Justsaying skrev: Argumentasjonen gjelder Tusviks episode og ikke din, så det burde holde. Det er bare å høre på Podcasten deres fra januar 2016, da var det låret og da var det morsomt. Å bruke det på en så kynisk måte og endre både på hva som skjedde og i tillegg plutselig er det overgrep sier mer om T&T enn om Ørjan. Som offer for et brutalt overgrep tar jeg det som en fornærmelse at en komiker bruker en tidligere morsom episode til å bli et overgrep - og stiller spørsmål til hva hensikten med det kan være. Og det bekymrer meg hvilke følger det får for de som forteller om antasting mm, det vil da naturlig kunne bli stilt spørsmål som; Er du sikker på det var tissen og ikke låret? Andre har overdrevet og endre historien. Ufattelig at ikke folk stopper utviklingen på dette, T&T har regissert en flopp - og jo tidligere de setter på bremsen jo mindre skade gjør de for sitt og andres navn og rykte. Er morgenvakten i gang allerede. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg sagt. Ta deg et slag golf med vennene dine heller og legg mobilen igjen på hotellet. Så mister du kanskje ikke dem også oppi dette overfokuset på å bagatalisere «hans» gjerninger på Kvinneguiden av alle steder. Du er jo selfølgelig ikke ØB. Det ville jo bare vært ekstremt patetisk og beyond narsissistisk. Hadde ØB ville renvaske seg med all den infoen du og den andre vennen din her sitter inne med. Så hadde han kanskje fått akkuratt nok baller til å takke ja til avisene som ville intervjue ham. Da kunne han bare sitert dere og ikke minst brukt hacking-skillsa dine til å få kloa i disse falske anklagerne og vise norge hvilken ekte, ufalsk og hjertevarmt menneske han er ? 15
vintage Skrevet 4. april 2019 #1507 Skrevet 4. april 2019 16 minutter siden, Justsaying skrev: Det er bare å høre på Podcasten deres fra januar 2016, da var det låret og da var det morsomt. Å bruke det på en så kynisk måte og endre både på hva som skjedde og i tillegg plutselig er det overgrep sier mer om T&T enn om Ørjan. Akkurat her har du et poeng. Det er egentlig synd at det er akkurat T&T som startet dette, det tror jeg har gavnet Ørjan og det at folk flest bryr seg mindre enn forventet. Samtidig ser jeg jo at det er ikke så mange andre enn de to som kunne lest opp det det innholdet i brevet Kemma hadde skrevet. 9
Gjest Gul_gul Skrevet 4. april 2019 #1508 Skrevet 4. april 2019 1 minutt siden, ¤flicka¤ said: Sigrid Bonde Tusvik har sagt flere ganger at hennes engasjement i denne saken har veldig lite å gjøre med det som skjedde med henne den gangen. Hun snakker på vegne av de som har opplevd langt verre. (Bare så det er sagt synes jeg det hun opplevde var ille nok og langt over streken) Ja, presis. Sigrid Bonde Tusvik har ikke anklaget eller anmeldt ØB for seksuelt overgrep for julebordsepisoden. Hun har aldri brukt de ord eller tilsvarende. Hun har karakterisert det som et eksempel på ØBs oppførsel som 'går over streken'. Hun har også sagt hun skjønte ØBs hensikt var tull. (Dette betyr selvklart ikke at alle andre kvinner har plikt til å tolke trakasserier eller seksuelle overgrep som tull). Fra Marna Burøe Haugens blogg, www.komikerfrue.no, 2017-12-09, om hva 'han' (= Ørjan Burøe) gjorde ved 'henne' (= Sigrid Bonde Tusvik). Marna skriver innledningsvis at hun selv var tilstede og så hva som skjedde med Sigrid.
Gjest Justsaying Skrevet 4. april 2019 #1509 Skrevet 4. april 2019 13 minutter siden, Rakel Rips skrev: Er morgenvakten i gang allerede. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg sagt. Ta deg et slag golf med vennene dine heller og legg mobilen igjen på hotellet. Så mister du kanskje ikke dem også oppi dette overfokuset på å bagatalisere «hans» gjerninger på Kvinneguiden av alle steder. Du er jo selfølgelig ikke ØB. Det ville jo bare vært ekstremt patetisk og beyond narsissistisk. Hadde ØB ville renvaske seg med all den infoen du og den andre vennen din her sitter inne med. Så hadde han kanskje fått akkuratt nok baller til å takke ja til avisene som ville intervjue ham. Da kunne han bare sitert dere og ikke minst brukt hacking-skillsa dine til å få kloa i disse falske anklagerne og vise norge hvilken ekte, ufalsk og hjertevarmt menneske han er ? Jeg er ikke Ørjan Og hvis hacking er: å åpne iPhone, åpne Snapchat, finne Ørjan, sende chat å spørre: er du anmeldt? Så JA, da er jeg hacker! Hvorfor ikke bare spørre selv? Man får svar, og han lyver nok ikke om det midt oppi PFU og dette sirkuset. Har aldri definert Ørjan, men kan godt gjøre det: ja han har sikkert svin på skogen, som mange andre, men de som hevder seg trakassert har også svin på skogen. Troverdigheten deres er lik null. Så dess mer som kommer frem, dess mer man faktisk roter litt i mappene og sjekker fakta så er jeg overbevist om at her har skjedd en FAIL! Kvinneguiden kommer til å få mange nye brukere etterhvert, ikke fordi de er nye men fordi de fleste som må svelge kameler når ting kommer frem må lage seg ny bruker fordi de ikke kommer til å våge å si: jeg tok feil.
Gjest Gul_gul Skrevet 4. april 2019 #1510 Skrevet 4. april 2019 Og her har VG sitert hva SBT sa i podcasten om julebordsepisoden. Hverken 'gravid-tiss' eller 'fitta' er synonym for 'lår' så vidt jeg vet... Fra VG 2019-02-12, Sigrid Bonde Tusvik slår tilbake mot Ørjan Burøe: - Det er ett eller annet som skurrer.
Gjest Justsaying Skrevet 4. april 2019 #1511 Skrevet 4. april 2019 20 minutter siden, Gul_gul skrev: Og her har VG sitert hva SBT sa i podcasten om julebordsepisoden. Hverken 'gravid-tiss' eller 'fitta' er synonym for 'lår' så vidt jeg vet... Fra VG 2019-02-12, Sigrid Bonde Tusvik slår tilbake mot Ørjan Burøe: - Det er ett eller annet som skurrer. Har du hørt podcasten fra 11. Januar 2016!?
Pust Skrevet 4. april 2019 #1512 Skrevet 4. april 2019 Selvsagt er det et overgrep å tafse noen oppover låret. For den som blir tafset på er det såpass stor inngripen i privatsfæren at man prøver å le det bort, fleipe med det, i et underbevisst håp om at følelsen av å ha blitt skitnet til - skal gå over. Og når den følelsen likevel ikke blir borte, klarer man (noen ganger) å sette de riktige ordene på det som har skjedd. Kudos til alle kvinner som sier nok er nok. 23
neiognei Skrevet 4. april 2019 #1513 Skrevet 4. april 2019 16 minutter siden, Pust skrev: Selvsagt er det et overgrep å tafse noen oppover låret. For den som blir tafset på er det såpass stor inngripen i privatsfæren at man prøver å le det bort, fleipe med det, i et underbevisst håp om at følelsen av å ha blitt skitnet til - skal gå over. Og når den følelsen likevel ikke blir borte, klarer man (noen ganger) å sette de riktige ordene på det som har skjedd. Kudos til alle kvinner som sier nok er nok. Vanskelig for folk å forstå detta. Hva er overgrep, lurer jeg på. Må man bli voldtatt eller hva ser man for seg. Så klart det er overgrep å bli seksuelt trakassert. 12
Gjest Gul_gul Skrevet 4. april 2019 #1514 Skrevet 4. april 2019 1 minutt siden, neiognei said: Vanskelig for folk å forstå detta. Hva er overgrep, lurer jeg på. Må man bli voldtatt eller hva ser man for seg. Så klart det er overgrep å bli seksuelt trakassert. Hvis man har blitt befølt uten samtykke er det et overgrep. Det er ikke sånn at alt inntil 5 cm fra tissen er offentlig område.
Gjest Gul_gul Skrevet 4. april 2019 #1515 Skrevet 4. april 2019 Faktafeil: Byscenen avviste ØB allerede i mars 2018, ikke august 2018. Venter i spenning på ØB klager avisen inn for PFU. Fra Adresseavisen (adressa.no) 2019-02-27 / 2019-03-15. Pluss-artikkel, men korreksjonen er offentlig.
Baresierdet Skrevet 4. april 2019 #1516 Skrevet 4. april 2019 2 minutter siden, Justsaying skrev: Sant 😄 Enkleste sak i verden, de burde sett snapstoryen hans igår. Ja jeg ventet på at folk skulle kommentere den storyen 🙉
Gjest juoigi Skrevet 4. april 2019 #1517 Skrevet 4. april 2019 18 minutter siden, Baresierdet said: Ja jeg ventet på at folk skulle kommentere den storyen 🙉 Dere er veldig flinke til å reklamere, da, det skal dere ha. 👍🏻
MildeMarie Skrevet 4. april 2019 #1518 Skrevet 4. april 2019 13 timer siden, Baresierdet skrev: Jeg prøver ikke å forhindre noen i å fortelle sine historier. Jeg prøver å komme med et poeng at man bør være kristiske, stille spørsmål rundt historiene og høre begge sider av saken før man forhåndsdømmer et menneske. Jeg sier fortsatt ikke at alle disse jentene lyver, men har vi kun deres forklaringer. For å dømme et menneske så bør alle fakta være på bordet. Helt enig i at vi burde få høre utfyllende fra ham om dette. Det hadde vært allmenhetens interesse. Det kunne bidratt til mer kunnskap om hvordan håndtere slike saker. Til nå har han visst ikke fått til å gi sin side av historien. Så den ballen ligger vel hos ham nå. https://www.dagbladet.no/kjendis/dette-er-sporsmalene-vi-ikke-far-svar-pa/70783519 3
Baresierdet Skrevet 4. april 2019 #1519 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, MildeMarie skrev: Helt enig i at vi burde få høre utfyllende fra ham om dette. Det hadde vært allmenhetens interesse. Det kunne bidratt til mer kunnskap om hvordan håndtere slike saker. Til nå har han visst ikke fått til å gi sin side av historien. Så den ballen ligger vel hos ham nå. https://www.dagbladet.no/kjendis/dette-er-sporsmalene-vi-ikke-far-svar-pa/70783519 Ja den ballen ligger hos han. Men jeg vil anta at han venter på den klagen skal bli behandlet før han gjør noe som helst annet i denne saken. Så man må nok smøre seg med litt tålmodighet 🙂 1
minimymlen Skrevet 4. april 2019 #1520 Skrevet 4. april 2019 "Er det morsomt? Ørjan Burøe føler seg frem" på Rådhusteateret i Ski hadde flere show denne våren https://issuu.com/raadhusteatretiski/docs/program_a4_h_st_2019_issu Showet ble avlyst i februar pga at ØB var sykemeldt https://www.oblad.no/vis/kalender/events/35850748 Det var planlagt flere show, 3.april og et i mai, men de har må mystisk vis blitt slettet som arrangement på Facebook. 9
Fremhevede innlegg