Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ørjan driver å dukker opp i Snapchat feeden min enda jeg har trykket at jeg vil se mindre av han. 

Jeg avinnstallerer snart hele jævla appen

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Baresierdet skrev:

Så hvorfor følger du Ørjan og dama? Det er valgfritt hvem man vil følge, hva man vil se og hva man vil lese 👌🏼

Følger han ikke og har aldri gjort det. Men han er overalt. Fyren er som pisslukta på ett offentlig toalett. Forsvinner ikke samme faen hva du gjør for å bli kvitt han

• Liker 25
Gjest Gul_gul
Skrevet

Aha: Burøe sier til DN at klagen handler om VGs kildehåndtering og prosesser frem til de trykker en sak. Han sier igjen at han er lei seg for det han har gjort

Med andre ord: Han innrømmer å ha gjort det. 'Nuff said. 

Gjest Gul_gul
Skrevet (endret)

Ikke helt nytt, men er det andre enn Støme og Jerman* som har kommentert at VG-journalisten (Atle Jørstad Wergeland) som skrev første sak om Burøe (som var 100% reklame, 0% journalistikk), er venn av manageren (Erlend Bakke, nå eks-) til Burøe? 

* Episode 140 @ 13:52. Diskusjonen begynner 12:05. 

On 2/21/2019 at 7:08 AM, nurcos said:

Fyren som skrev første saken om Burøe i VG er visstnok venn av manageren hans. De pratet om det på podcasten til Støme og Jerman.

On 2/21/2019 at 7:52 AM, Firestone said:

Det er en grunn til at Østby tok over, ja. Sjefredaktøren forsto vel at dette kunne blitt en sak for PFU.

Endret av Gul_gul
Skrevet

Klarer ikke la være å tenke at det ligger en kynisk strategi bak den pfu-klagen. VG er i hardt vær om dagen og tilliten er svekket. Kan se ut som Ørjan bare rir den bølgen videre. Forsåvidt helt greit det, blir spennende å se på hvilken måte saken blir vurdert og om det finnes kritikkverdige forhold der. Men jeg tviler på at vi får en Giske-sak i reprise. Jeg har forøvrig slutta å lese VG fordi det har blitt en drittavis. 

• Liker 16
Gjest Gul_gul
Skrevet

Har ikke sett denne før nå. Anbefaler episoden Fandens Oldemor 38 (fra 19:54). De diskuterer og svarer på spørsmål, f.eks. om hvorfor de ikke gjorde mer selv enn "bare" å advare alle om Ørjan (ca. 31:00), om å ta hensyn til familien hans (ca. 35:00). 

On 2/24/2019 at 12:38 PM, Denobulan said:

Det er en podcast til som tar opp ØB og det er "Heimlaga" med Erlend Osnes- Crosspod med Klagemuren til Kevin Kildal

De har lenge kjent til "problematikken" rundt ØB, da de har vært i miljøet en stund.

For de som er interessert så hør episodene onsdag 13. februar og de første 20-25 min av episoden 21. februar. 

Gjest juoigi
Skrevet
2 hours ago, Gul_gul said:

Har ikke sett denne før nå. Anbefaler episoden Fandens Oldemor 38 (fra 19:54). De diskuterer og svarer på spørsmål, f.eks. om hvorfor de ikke gjorde mer selv enn "bare" å advare alle om Ørjan (ca. 31:00), om å ta hensyn til familien hans (ca. 35:00). 

Den episoden er virkelig fantastisk! 

Skrevet

Ørjan dukker alltid opp i feeden min. Har aldri sett på storyene hans eller noe relatert til han men han er der hele tiden

• Liker 5
Skrevet

Hos meg og, bare at i dag måtte jeg kikke litt. OG da hadde han altså en moralpreken som gikk noe ala dette: "om noen skriver eller sier forferdelige ting om andre mennesker, så definerer du ikke det andre menneske, men du definerer veldig deg selv- sånn! Ha en fin dag" Altså, noe så dobbeltmoralsk tror jeg aldri at jeg har hørt!!! Snakk om null selvinnsikt!

3 timer siden, Kakemiriam skrev:

Ørjan dukker alltid opp i feeden min. Har aldri sett på storyene hans eller noe relatert til han men han er der hele tiden

• Liker 16
Skrevet

Ble så skuffet..... var i Asker i dag. På kulturhuset henger det en stor plakat ang fyren og at han skal ha show..... 

• Liker 13
Skrevet
27 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Ble så skuffet..... var i Asker i dag. På kulturhuset henger det en stor plakat ang fyren og at han skal ha show..... 

Ville det vært aller best for deg hvis han mistet levebrødet sitt?

Skrevet
2 minutter siden, Nuna skrev:

Han kan vel omskolerte seg? 

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Trude.lutt skrev:

Han kan vel omskolerte seg? 

Kan han sikkert, men hva skal han gjøre da? Finnes det noen bransjer der det er greit å trakassere kvinner? 

Gjest Ispahan
Skrevet
2 minutter siden, Nuna skrev:

Det ville vel vært best for alle om Ørjan fant en jobb utenom komikermiljøet. Jeg tenker ikke bare almenpreventivt, men husk at komikermiljøet er lite, på alle scener vil det sannsynligvis være tidligere ofre for trakasseringen hans. Selvfølgelig må Ørjan jobbe, som alle andre, men det er ingen menneskerett å jobbe som komiker. Han er ikke den første i historien som har byttet yrkesvei.

Skrevet
På 27.3.2019 den 17.59, Justsaying skrev:

Det er dog ikke et lovbrudd,

Å trakassere andre mennesker er straffbart slik jeg har forstått. Men ofte anmelder man ikke slikt siden den som trakasserer kan gjøre livet enda mer surt for offeret. Nå snakker jeg generelt. 

• Liker 12
Gjest Gul_gul
Skrevet
36 minutter siden, Nuna said:

Hahahahahaha!!!!!

Ørjan Føkkings Burøe slapp unna med å trakkassere så godt som samtlige kvinner i komikermiljøet han kom i nærheten av i to årtier... fordi han systematisk truet med å ødelegge karrieren deres hvis de angav ham for trakassering.

Men nå skal vi føle synd på Burøe hvis han kanskje mister jobben sin!? 

:skratte::skratte::skratte:

Hatten av for en aprilsnarr! 

Skrevet
1 time siden, Nuna skrev:

For å være komiker er det eneste han kan leve av? 

• Liker 11
Skrevet
28 minutter siden, Gul_gul skrev:

Hahahahahaha!!!!!

Ørjan Føkkings Burøe slapp unna med å trakkassere så godt som samtlige kvinner i komikermiljøet han kom i nærheten av i to årtier... fordi han systematisk truet med å ødelegge karrieren deres hvis de angav ham for trakassering.

Men han mister jo ikke jobben sin. Han selger billetter og kjører show, han. 

Må nok bare innse at folk flest bryr seg ikke. 

Gjest Justsaying
Skrevet
36 minutter siden, Gul_gul skrev:

Hahahahahaha!!!!!

Kvinner/menn som hater menn

Gjest Gul_gul
Skrevet (endret)
2 hours ago, Nuna said:

Men han mister jo ikke jobben sin. Han selger billetter og kjører show, han. 

Må nok bare innse at folk flest bryr seg ikke. 

Ja han er typ frilanser og har eget AS, så det er litt diffust hva det vil si å miste jobben. Men han har brennt veldig mange broer i det miljøet han egentlig jobber i. 

Han ble droppet av Stand Up Norge (bookingbyrået) allerede i 2017 og bortvist fra Latter (hovedscenen i Oslo). Han må selv stå for logistikken (billettsalg, hyre av scene, PR, osv.). Han er uønsket på Byscenen i Trondheim, og det var før saken sprakk; hvem vet om flere følger etter? Manageren hans har droppet ham. Andre komikere nekter å stå på samme scene som ham. Han har måtte avlyse mange (alle?) show siden februar. Hans nylanserte podcast har blitt droppet; offisielt på grunn av "umenneskelig press" men man kan jo tenke seg det kanskje var litt vanskelig å finne annonsører. Så jeg vet egentlig ikke om det går så fryktelig godt for Ørjan Burøe akkurat nå?

Men instagramkarrieren kan nok ingen ta fra ham. 

Endret av Gul_gul
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...