Gå til innhold

Ørjan Burøe

Gumman87

Anbefalte innlegg

Hater offentlig gapestokk og heksejakt, men nå er jeg oppriktig nysgjerrig. Hva er det han har gjort egentlig? Annet enn å ha elendig underbuksehumor og personligheten til en ungdomsskolegutt. Han sendte grove vitser på sms til hun stylisten sin? Og sluttet ikke på oppfordring? Kjenner til det med Tusvik. Altså, han har trakassert (etter sin mening flørtet) på sms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For nye lesere som ikkje har satt seg inn i saken: Det er for mykje å oppsummere i eit kort innlegg. Han har sendt grove, trakasserende meldinger til kvinnelege kollegaer, klådd og tafset over ein lav sko (ikkje sånn smekk på rumpa, meir hendene nedi trusa), og sendt manager og advokat etter dei som har snakka ut om det. 

Anbefaler å lese innlegget til Christoffer Schjelderup, og spesielt kommentarfeltet. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Breakeven said:

Har nå lest unnskyldningen hans på FB, ingen tvil om at han har fått hjelp der ja. Men uansett, han skriver hele tiden mannen jeg VAR. Nei, dette er mannen du ER. Det kom jo fram at han har holdt på med det samme for senest et par uker siden?

Jeg ser også utelukkende positive kommenterer under innlegget hans, folk mener det holder nå og at han har satt unnskyld mange ganger nå. Altså, hva er galt med folk. For det første så har han håpet at dette skulle gå bort nå i flere år, og han har bare fortsatt og skulle fortsette å leve som normalt (han skriver det ikke har gått en dag uten at han har tenkt på ofrene, BS, hvordan ellers har han bare fortsatt å leve som ingenting har skjedd?)

For det andre, når han først kommer med en «unnskyldning» så er det laaangt ifra sannheten og han utelukker å nevne hva han faktisk har gjort, og kaller det flørting og han setter seg i offerrollen.

Jeg er all for tilgivelse, men denne mannen er ikke lei seg for der han har gjort, han er lei seg for at han (endelig) ble tatt og for at ofrene ikke gadd å holde kjeft mer. Kjøper ikke den unnskyldningen for fem øre, det er damage control. Han ror og ror til han tilslutt ikke kunne ro mer, nå var han presset så langt inn i hjørnet at alt han hadde å gjøre var å gi en ordentlig unnskyldning.

Han burde også svare på spm til Se & Hør om han vil bli tatt alvorlig fra nå av og hvis han virkelig vil gjøre opp for seg.

Og tilslutt, jeg er sjokkert over noen av kommentarene på FB der kvinner sier de er lei av metoo!!!

Ååå, han har nok tenkt på ofra sine, men ikkje med skyldfølelse..

Eg er også lei av #metoo, men ikkje av at folk står fram. Lei av at folk framleis ikkje tar hintet om at det ikkje er OK å halde på på den måten som m.a Trond Giske og ØB har gjort. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har nok hjulpet han med å formulere unnskyldningen nå ja. Nå fremstår den som angrende. Og helt verdiløs, fordi den så åpenbart ikke er skrevet slik han selv opplever situasjonen. Den første "unnskyldningen" kom nok fra hjertet. Et kaldt og kalkurerende hjerte.

Det er også så vanvittig krasj mellom angrende synder og moro-bilder fra ferie. 

Han trenger selvsagt ikke å låse seg inn i en kjeller, men igjen så burde noen informere om at smilende bilder (med barna) er så jævlig upassende.

Men han skjønner virkelig ikke noe som helst. Lost case

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å kaste en brannfakkel her nå; nå når de enorme skadene har skjedd (taushet, ignorering, trusler, rævva unnskyldning osv osv) hva ville vært bra av han å gjøre? Hva hadde blitt godtatt som unnskyldning nå?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Fullrulle skrev:

Trist at denne saken blir lagt lokk på. Vi er waaay forbi stadiet med «ryktespredning» dessverre. Når en såret Anne Brith får spalteplass på VG, men ØB ikke blir nevnt med et ord i media, ja da kan en begynne å lure på hva i h.... det er som skjer!

jeg syns også KG bør forklare hvorfor tråden ble slettet? Etter hva jeg leste ble det kun diskutert innhold i gårsdagens podcast. Blir vi virkelig kneblet til taushet her inne og?

👊🏾👊🏾👊🏾

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fullrulle skrev:

Trist at denne saken blir lagt lokk på. Vi er waaay forbi stadiet med «ryktespredning» dessverre. Når en såret Anne Brith får spalteplass på VG, men ØB ikke blir nevnt med et ord i media, ja da kan en begynne å lure på hva i h.... det er som skjer!

jeg syns også KG bør forklare hvorfor tråden ble slettet? Etter hva jeg leste ble det kun diskutert innhold i gårsdagens podcast. Blir vi virkelig kneblet til taushet her inne og?

Lagt lokk på. Vel, skal f.eks VG kjøre hardt på det krever det masse ressurser. Det er ikke gjort på er par timer når det er såpass grove saker.

Så gjør de sikkert sin vurdering om ressursbruken er verdt det for en mann de fleste ikke vet hvem er. Noe helt annet med Giske som er a-kjendis.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marimekkoen skrev:

Hvor leser dere de nye unnskyldningene? Under Trine Grung sitt Facebookinnlegg? 

Trine Grung! :lol:Hahaha! Den dama hadde jeg nesten glemt. 😂

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unnskylder på ingen måte det ØB har gjort. Det er så galt så galt som det går ann å bli. Faktisk mener jeg han burde langskjemmes, og skjønner ikke hvordan han klarer å gå rakrygget og se folk inni øyene. De er på ferie, og ØB framstår som ingenting har skjedd. Han framstår glad og lykkelig på de siste dagers snapping.

Men når det er sagt. Han ber om unnskyldning. Det er en begynnelse. Selv om han burde treffe personene ansikt til ansikt og be om unnskyldning. Kanskje det kommer i nærmeste fremtid, for nå blir alt satt på spill for ØB.

Burde ikke mannen få tid til å bevise at det aldri vil skje igjen? Alle fortjener en ny sjanse. Jeg tror aldri han vil tørre å vise liknende atferd igjen. Da blir det i så fall flere politianmeldelser og komiker karrieren hans tar slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sjokka skrev:

Jeg unnskylder på ingen måte det ØB har gjort. Det er så galt så galt som det går ann å bli. Faktisk mener jeg han burde langskjemmes, og skjønner ikke hvordan han klarer å gå rakrygget og se folk inni øyene. De er på ferie, og ØB framstår som ingenting har skjedd. Han framstår glad og lykkelig på de siste dagers snapping.

Men når det er sagt. Han ber om unnskyldning. Det er en begynnelse. Selv om han burde treffe personene ansikt til ansikt og be om unnskyldning. Kanskje det kommer i nærmeste fremtid, for nå blir alt satt på spill for ØB.

Burde ikke mannen få tid til å bevise at det aldri vil skje igjen? Alle fortjener en ny sjanse. Jeg tror aldri han vil tørre å vise liknende atferd igjen. Da blir det i så fall flere politianmeldelser og komiker karrieren hans tar slutt.

Jo, det bør han. Nå er det jo en måneds tid siden han var på ballen sist, så det er bare å vente og se.

Unnskyldning er bra. Forrige unnskyldning bestod av å unnskylde seg, å late som at det er old News og litt sånn "fylla har skylda" , når det i realiteten var et par uker siden han hadde vært ute og "sjarmert" sist. Det er ikke greit.

Men vi får se nå da. Det er ett års tid siden det kom frem i lyset, og han fortsatte da, så om han tørr å fortsette er ikke noe spørsmål. Spørsmålet da er om han vil fortsette. 

Når man har oppført seg sånn som han i åresvis så tar det tid å bevise seg igjen. Det er ikke gjort med en unnskyldning.

Endret av neiognei
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Purple Basil skrev:

Jeg ser det er kvinner som forsvarer Burøe på Facebooksiden til Se og Hør. Trist å se på hvordan de bagatelliserer all denne sextrakasseringen. 

Ikke sant? Det er helt utrolig at det går an å være så korttenkt offentlig med fullt navn å greier. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cagoaa005 skrev:

Jøss! At det ble Se og Hør som endelig turte å ta denne saken opp på en skikkelig måte hadde jeg aldri trodd! Men så bra at resten av Norge, og ikke bare vi som leser kg og kommentarfelt på facebook, får øynene opp for hvordan denne saken egentlig er. Og for hvilken ufyselige type øb er.... Endelig

Dessverre, vil jeg si. Har hørt flere kommentarer i dag som går på "Se og Hør skriver bare sladder. De er ikke et troverdig medie". På facebook-profilen hans er det også en som skriver det. Og det tror jeg er gjengs blant flere. Saken ville stått helt annerledes og hatt en annen kraft om det var noen aviser som hadde skrevet dette, og dokumentert saken grundig. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny sjanse? Hvor mange sjanser skal en person få etter 20 år med systematisk trakassering? Det er tre uker siden siste eskapader. 

Det han kan gjøre nå, som han (og pr-teamet) skriver i den nye unnskyldningen, er å la alle som har en historie få lov til å fortelle den, uten at han og den slukke-brann-med-bensin-mangageren sin prøver å diskreditere de. La de få rom i offentligheten, det er deres tur til å bli hørt nå. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aviser omtaler konsekvent ikke navn på overgripere og det er for å beskytte de som er offer. I drapssaker, narkosaker osv gir de ut navn når personene er dømt, men det gjør de ikke i overgrepssaker. Er nok derfor de ikke tar tak i saken noe mer enn de har gjort. 

Aner ikke hvorfor, men de navngir politikere over en lav sko, så det er tydeligvis noen unntak. 

Heldigvis finnes det i dag andre medier hvor offer kan fortelle hva de er blitt utsatt for. Eller. "Gapestokk", som noen som er veldig opptatt av overgriperes vern, kaller det da. 

Endret av neiognei
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Denne er nok delt før, men jeg deler den igjen.

https://itunes.apple.com/no/podcast/beige-fest-tindersvindel-og-kemmas-historie/id570214251?i=1000430148779&l=nb&mt=2 

De siste 25 minuttene.. OMG

Er denne typen trakasering «lov»? Er det virkelig ikke noe å anmelde? Kan kvinnene som er utsatt for dette krapylet gå til en slags masseanmeldelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...