Bokdamen Skrevet 18. oktober 2019 #181 Skrevet 18. oktober 2019 Så godt at samboeren er hjemme og at mini har det godt, det må ha vært en lang og ekkel dag 💕
boblevann Skrevet 20. oktober 2019 Forfatter #182 Skrevet 20. oktober 2019 På 18.10.2019 den 7.15, Irisiri skrev: Godt alt var bra og at han bare skremte dere litt💙 På 18.10.2019 den 13.42, Bokdamen skrev: Så godt at samboeren er hjemme og at mini har det godt, det må ha vært en lang og ekkel dag 💕 Ja det var veldig ekkelt - er så uendelig takknemlig for at han gav meg små livstegn alle fall. Hadde det vært helt stille der inne tror jeg at jeg hadde fått sammenbrudd 🥺 Selv om det var lite nok til å bli bekymret, visste jeg hvert fall at det var liv 🥰 Han har vært veldig aktiv siden, så han hadde vel bare en hviledag 🤭 ———————————————— 39+2 Ingen tegn til mini.. Har fått en ny runde med begredelig dårlig søvn de siste dagene, men nå er jeg jo i permisjon helt uten planer for dagene så det går bra 😄 Hatt én lur på 30 min og én på 1,5 time i dag 🙈 Synes disse dagene er så spennende! Får skikkelig kick av hver eneste murring og stikning for tiden omtrent - «kaaaaanskje dette er noe?» 🤭 Blir sikkert drittlei etter hvert, men akkurat nå er dette ganske spennende 💙 1
Irisiri Skrevet 21. oktober 2019 #183 Skrevet 21. oktober 2019 Åå, så spennende å gå og kjenne etter små tegn. Plutselig er det i gang😍
boblevann Skrevet 22. oktober 2019 Forfatter #184 Skrevet 22. oktober 2019 19 timer siden, Irisiri skrev: Åå, så spennende å gå og kjenne etter små tegn. Plutselig er det i gang😍 Ja det er så utrolig spennende 😍 Kjenner jeg blir piittelitt skuffet hver morgen jeg våkner og det ikke har skjedd noe 😂 1
boblevann Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter #185 Skrevet 24. oktober 2019 40+0 Førti uker gravid og lillegull er helt ferdig bakt 💙 Kroppen driver å sender meg tullete signaler og teaser meg skikkelig. Har litt modningsrier/sterke kynnere, men akkurat når det har pågått så lenge eller blitt så vondt at jeg får forhåpninger - så gir de seg Prøver så godt jeg kan å fylle dagene med litt aktivitet, men blir mye sofasløving fremdeles.. Har hatt siste kontroll hos jordmor, og lille hadde det som plommen i egget der inne 😅 Har vanvittig dårlig matlyst for tiden, så skammer meg over både kosthold og aktivitetsnivå. Særlig middag byr meg aldeles i mot, det eneste jeg får ned av varmmat er av typen pizza, taco osv. Altså lett mat 😛 Blir uvel bare jeg ser en tallerken middag med brun saus og potet.. Spiser mye frukt og brødmat med vanlig pålegg da, så jeg tenker at det er så pass kort tid igjen at den middagen får bare være! Bedre med feil kalorier enn ingen kalorier vel? For alternativet er at jeg sløyfer hele middagen merker jeg.. Får bare ikke ned «vanlig» middagsmat, kun tullemat Håper lillegull vil ut snart, for jeg vil møte han nå 💙 Er så spent på hvordan han ser ut, hvilken type han er og hvordan vi vil takle å bli foreldre! Gleder meg sånn 🥰
Irisiri Skrevet 25. oktober 2019 #186 Skrevet 25. oktober 2019 Hurra for 40 uker!🎉 Ble du henvist til overtidskontroll da eller? Det er helt klart bedre med «dårlig» mat enn for lite mat! Jeg ser for meg at det verste du kan gjøre er å gå inn i fødsel med lite næring i kroppen og utslitt. Så spis mat du klarer å spise, er ikke akkurat lett å spise mye av noe som ikke frister heller.
boblevann Skrevet 25. oktober 2019 Forfatter #187 Skrevet 25. oktober 2019 4 timer siden, Irisiri skrev: Hurra for 40 uker!🎉 Ble du henvist til overtidskontroll da eller? Det er helt klart bedre med «dårlig» mat enn for lite mat! Jeg ser for meg at det verste du kan gjøre er å gå inn i fødsel med lite næring i kroppen og utslitt. Så spis mat du klarer å spise, er ikke akkurat lett å spise mye av noe som ikke frister heller. Jepp, skal på «trivselskontroll» som de kaller det - 7 dager over termin. Håper jeg slipper den 🤭🤭 Ellers sa hun at alle spørsmål/ting som oppstår skal jeg nå ta med fødeavdelingen! Ja det er det jeg og tenker, prøver å spise det jeg har lyst på. Har jo hatt et greit kosthold gjennom svangerskapet synes jeg, så bør jo være begrenset hvor mye ugagn maks to uker med tullemiddag kan gjøre 🙈 1
Bokdamen Skrevet 25. oktober 2019 #188 Skrevet 25. oktober 2019 Spis det du har lyst på og klarer å få ned, ville prioritert å få i meg nok energi 😘 Ekstremt spennende dager, nå kan han komme når som helst!! Har en venninne som skulle på trivselskontroll, endte med at de tok vannet og to timer senere var hun mor 🤩
boblevann Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter #189 Skrevet 26. oktober 2019 23 timer siden, Bokdamen skrev: Spis det du har lyst på og klarer å få ned, ville prioritert å få i meg nok energi 😘 Ekstremt spennende dager, nå kan han komme når som helst!! Har en venninne som skulle på trivselskontroll, endte med at de tok vannet og to timer senere var hun mor 🤩 Det tenker jeg og 🥰 Ja det er spennende! To dager til termin, men jeg føler liksom at han «aldri» kommer til å komme 😂 Jeg driver å legger planer for hele neste uke/helg, og samboer må minne meg på at det kan jo hende vi er på føde/barsel de dagene 🙈 2
boblevann Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter #190 Skrevet 27. oktober 2019 40+3 Termin ser ut til å passere i stillhet 🤨 Klokka er bare like over midnatt (har termin i morgen, mandag), så det er jo ennå håp - men jeg har ingen følelse av at dette blir dagen 🤯 Nå er jeg lei, og jeg er ikke offisielt på overtid ennå en gang Føler jeg blir større og tyngre for hver dag som går. Får mer og mer småvondter for hver dag, sover dårligere og dårligere for hver natt, det blir tyngre å bevege deg, snu seg etc. Lille er superaktiv om dagen, selv om det er veldig koselig så er det også ganske vondt til tider. Han er stor nå 😅 Synes formen «forverres» ganske dramatisk fort, med tanke på at jeg faktisk ennå kan gå 12 dager til før noe gjøres 🙄 Prøver å bevege meg mer for å få i gang ting, har sex som om det skulle vært verdensmesterskap, og blir mer og mer gretten for hver morgen jeg våkner og ikke noe har skjedd Alle mine forsøk på å starte fødselen gir ikke annet enn supersterke kynnere. Ikke vonde, men det strammer forferdelig. Ellers har jeg fortsatt noen få modningsrier for dagen, som skrevet tidligere - akkurat sterke nok og ofte nok til å gi meg forhåpninger før det dabber av 🙄 Har lyst å skyte alle rundt meg som mener jeg må nyyyyte den siste tiden og hvile meg! Jeg er uthvilt for pokker 🤣 Angrer sikkert på disse ordene om en måned eller to 🙈
Irisiri Skrevet 28. oktober 2019 #191 Skrevet 28. oktober 2019 Termindato!!👏🎉 Leste at 29% føder ila. uke 40, og totalt har hele tre av fire har født innen utgangen av uke 40. Krysser fingrene for at du slipper overtid🤞 Begynner folk å bli masete ang. om lille har kommet og sånt? Jeg merker allerede nå at jeg følges med på av noen, fordi folk er nysgjerrige på om baby har kommet. Ikke plagsomt enda for min del, men ser for meg at det fort blir det når man er utålmodig selv🙊
boblevann Skrevet 28. oktober 2019 Forfatter #192 Skrevet 28. oktober 2019 Ja! Det er noe tull dette med termin egentlig, hva er egentlig sjansen for at han skal komme akkurat i dag bare fordi en jordmor har «bestemt» det? Ganske liten vil jeg tro 🤭 Har lest at bare 5% eller noe føder på termin! Ja jeg blir nøye fulgt med på.. Har en noe perifer slektning som ringer meg hele tiden f.eks. Hvis jeg ikke tar den så ringer hun omtrent konstant - og det eneste hun lurer på er om det er noe på gang. Som om jeg hadde tatt telefonen hvis jeg lå i full fødsel?? Svigermor og svigerinne sender også daglige meldinger om jeg kjenner noe.. Selv om vi har informert klart og tydelig om at vi ikke kommer til å si noe når det skjer 😒 Får også merkelige meldinger av bekjente som jeg mistenker bare sendes fordi de vil sjekke om de får svar.. Som i går, fikk JEG melding av en kompis av mannen jeg omtrent aldri snakker med, hvor det bare stod «god natt» Jeg skjønner at folk er nysgjerrige altså, jeg gjør det. Jeg er jo selv daglig innom profilene til høygravide bekjente for å sjekke om de har lagt ut noe 😅 Men kjenner jeg i perioder får spørsmålene ganske opp i halsen... 3
Bokdamen Skrevet 28. oktober 2019 #193 Skrevet 28. oktober 2019 🥳🥳 for termin! Uansett om ingneting skjer er det liksom den siste milepælen.. Nå er jeg en av de som faktisk fødte på termin, så jeg sliter nok veldig om jeg går over for jeg er så innstilt på det samme denne gang 😅 Jeg skjønner ikke hva som feiler de som maser. Kjenner følelsen av å være nysgjerrig og følge med på andres sosiale medier, men jeg har jo manerer. Det skjer når det skjer og du får vite det når foreldrene synes du skal vite det 🙄 Men han kompisen var litt morsom da 😂
boblevann Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter #194 Skrevet 29. oktober 2019 På 28.10.2019 den 18.19, Bokdamen skrev: 🥳🥳 for termin! Uansett om ingneting skjer er det liksom den siste milepælen.. Nå er jeg en av de som faktisk fødte på termin, så jeg sliter nok veldig om jeg går over for jeg er så innstilt på det samme denne gang 😅 Jeg skjønner ikke hva som feiler de som maser. Kjenner følelsen av å være nysgjerrig og følge med på andres sosiale medier, men jeg har jo manerer. Det skjer når det skjer og du får vite det når foreldrene synes du skal vite det 🙄 Men han kompisen var litt morsom da 😂 Ja jeg trodde jeg var innstilt på å gå over termin, men kjenner nå at jeg egentlig ikke var det 🤯😅 Det tenker jeg og, særlig i forhold til svigermor - jeg har jo presisert ettertrykkelig at hun (selvfølgelig) er den aller første som får vite det sammen med min mor 🙈 Ja han er jo bare søt, men litt merkelig er det jo 😂 40+4, 1 dag over termin Fremdeles ingen tegn til mini.. Har følt meg skikkelig dritt i dag, småkvalm, trøtt, tjukk og masse kynnere 😯 Vondt i ryggen og støl i magen.. Kanskje straff for at jeg var så effektiv og fysisk aktiv i går? 🍁 Håper mini kommer ut snart, jeg lengter sånn etter å treffe han 💙 Svigermor mener han kommer i morgen (hun har tippet 30. Lenge), la oss håpe hun har rett 🤩 2
Irisiri Skrevet 29. oktober 2019 #195 Skrevet 29. oktober 2019 Krysser fingrene for natten/morgendagen🤞👏
Bokdamen Skrevet 29. oktober 2019 #196 Skrevet 29. oktober 2019 30.10 er jo en veldig fin dato, så vi heier på morgendagen 👏👏
boblevann Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter #197 Skrevet 30. oktober 2019 40+5, 2 dager over termin Ser ut som svigermor tok feil.. Skal hun få rett, må det i så fall bli en styrtfødsel som starter som lyn fra klar himmel! Og det er vel sjelden 🙄 Formen er bedre enn i går, men humøret er verre Masse kynnere i dag, men det er bare én og annen innimellom som er vond/ubehagelig. Flesteparten er helt smertefrie slik mine kynnere pleier.. Sa til samboer før i dag at det er veldig merkelig å ha så lyst til å få vondt, jeg sitter her og er dritsur for at jeg ikke har vondt liksom! Forferdelig spesiell situasjon å vente på fødsel altså 😂👶🏼 4
Irisiri Skrevet 30. oktober 2019 #198 Skrevet 30. oktober 2019 For hver dag blir i alle fall sannsynligheten for fødsel veldig mye større! 👏 Jeg har troa på at det blir 1. november😉 Eller kanskje det blir en Halloween-baby?👻👶🏼
Bokdamen Skrevet 30. oktober 2019 #199 Skrevet 30. oktober 2019 Det er en utrolig merkelig følelse å være så fokusert på én ting som man gjerne vil at skal skje. Men på en eller annen måte skulle det bare mangle, dette er jo den største tingen dere kommer til å ha opplevd i livet 🤩 Den følelsen da mini ble lagt på brystet mitt kommer jeg aldri til å glemme 💕 Det første jeg sa var noe sånt som «der er du endelig» og så var alt verdt det. All ventetiden og ubehaget og de lange dagene og nettene man trodde aldri skulle ta slutt. Glemt på to sekunder og verden var helt ny! Jeg håper dere får en helt fantastisk opplevelse 😍🤩 3
boblevann Skrevet 30. oktober 2019 Forfatter #200 Skrevet 30. oktober 2019 4 timer siden, Irisiri skrev: For hver dag blir i alle fall sannsynligheten for fødsel veldig mye større! 👏 Jeg har troa på at det blir 1. november😉 Eller kanskje det blir en Halloween-baby?👻👶🏼 Det er sant! Jeg leste (på babyverden?) at for hver dag man går over termin så minker sannsynligheten for igangsetting med 10% eller noe. Trøster meg med det 🙈 Huff ja, tenkte faktisk på det.. Håper ikke han får bursdag på Halloween stakkar, tenk om ingen kommer i bursdagen hans fordi de heller vil gå Halloween? Ikke at det er veldig utbredt her.. Men jeg overtenker, har for god tid om dagen 😩 2 timer siden, Bokdamen skrev: Det er en utrolig merkelig følelse å være så fokusert på én ting som man gjerne vil at skal skje. Men på en eller annen måte skulle det bare mangle, dette er jo den største tingen dere kommer til å ha opplevd i livet 🤩 Den følelsen da mini ble lagt på brystet mitt kommer jeg aldri til å glemme 💕 Det første jeg sa var noe sånt som «der er du endelig» og så var alt verdt det. All ventetiden og ubehaget og de lange dagene og nettene man trodde aldri skulle ta slutt. Glemt på to sekunder og verden var helt ny! Jeg håper dere får en helt fantastisk opplevelse 😍🤩 Ja sant! Åh det høres så magisk ut 🥰🥰 Håper virkelig vi også får en fin opplevelse! Har heldigvis relativt raske og greie fødsler på mor- og mormor-siden, altså når de først setter i gang da 🙄 Overtiden er en klassiker for dem og jeg ser ut å føye meg til rekken. Håper jeg arvet de greie fødslene også 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå