Gå til innhold

Tråden for oss som reiser alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst å reise i sommer, men har ingen å dra med 🙄 Hadde trengt å komme litt bort 🙂

Hvor anbefaler dere? Gjerne storby - glad i det jeg 🙂

Kvinne34 

Anonymkode: 5e601...f7e

Tja, første tur? Hvor langt vil du dra. Nord-norge er jo kjempefint på sommeren. masse å aktivere seg på.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, første tur? Hvor langt vil du dra. Nord-norge er jo kjempefint på sommeren. masse å aktivere seg på.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Ja, første gang jeg reiser alene 🙂 Vil helst reise med noen, men slik blir det ikke tror jeg. 

Vil helst en tur til utlandet. Så gjerne en storby i utlandet et sted. Fortrinnsvis Europa. 

Anonymkode: 5e601...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, første gang jeg reiser alene 🙂 Vil helst reise med noen, men slik blir det ikke tror jeg. 

Vil helst en tur til utlandet. Så gjerne en storby i utlandet et sted. Fortrinnsvis Europa. 

Anonymkode: 5e601...f7e

København bruker jeg alltid som førstetur-tips. Mye å se på, fint ved vannet om man vil. Så kan du evt flytte deg videre i danmark om du vil etterpå. Ha det litt åpent.

Når du er ute å reise alene må du lære deg å ta deg rundt. Bare det alene skaper mestring. Mange tørr ikke annet enn taxi, men jeg bruker alltid kollektivet. Billigere også.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst å reise i sommer, men har ingen å dra med 🙄 Hadde trengt å komme litt bort 🙂

Hvor anbefaler dere? Gjerne storby - glad i det jeg 🙂

Kvinne34 

Anonymkode: 5e601...f7e

Første gang jeg reiste alene dro jeg til Danmark. Føltes ikke så skummelt, ikke langt hjemmefra, samme kultur, skjønte språket etc. Var noen dager i København, leide deretter bil og kjørte til Nordsjælland. Nydelig tur 😊 

Etter det har jeg reise mange steder alene, både i Europa og til USA.

Jeg er ikke sånn at jeg MÅ reise alene, noen ganger reiser jeg med ungene mine og noen ganger med venner. Men faktisk er de fineste turene de jeg er alene. 

Så mitt råd er; kast deg uti det. Tror ikke du kommer å angre. God tur 😊 

Anonymkode: 612a1...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

København bruker jeg alltid som førstetur-tips. Mye å se på, fint ved vannet om man vil. Så kan du evt flytte deg videre i danmark om du vil etterpå. Ha det litt åpent.

Når du er ute å reise alene må du lære deg å ta deg rundt. Bare det alene skaper mestring. Mange tørr ikke annet enn taxi, men jeg bruker alltid kollektivet. Billigere også.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Enig, Danmark er et flott ferieland. Også enig med å ta seg rundt, jeg reiser også alltid kollektivt så langt det lar seg gjøre. Har tatt taxi noen ganger når det har vært sent og jeg ikke har kjent meg helt trygg. 

I de store byene er ofte kollektiv tilbudet bra og man skjønner fort hvordan man tar seg fram. Og har man problem, spør noen som ser ut som lokalbefolkning. Jeg har aldri opplevd å ikke få hjelp, folk er rent generelt hyggelige og hjelpsomme. 

Anonymkode: 612a1...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
On 6/1/2019 at 12:22 PM, AnonymBruker said:

Ja, første gang jeg reiser alene 🙂 Vil helst reise med noen, men slik blir det ikke tror jeg. 

Vil helst en tur til utlandet. Så gjerne en storby i utlandet et sted. Fortrinnsvis Europa. 

Anonymkode: 5e601...f7e

Du kan komme til Edinburgh og besøke meg 🤗

Manchester i morgen. Skal med kjæreste, men han skal jobbe hele dagen og kvelden og natta, så jeg må finne på noe selv. Blir nok shopping i Afflecks Palace, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drar til Belfast igjen i morgen, bare en liten tur da, venninnen skal gifte seg. Men like fullt en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 16.53, Linaria skrev:

Alene i Riga til fredag. Hva skal jeg finne på?

Dra på spa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Just now, Fju said:

Dra på spa? 

Må jeg ikke ha badetøy og sånn? Har med meg tre topper og tre truser i ennsekk. 

Et annet alene-problem: Jeg elsker å smake masse god mat, men jeg klarer jo for fanken ikke å spise mer enn en forrett. Spiser alltid halv hovedrett. Hater å ikke spise opp, men jeg hater å være stappmett og porsjonene er digre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For massasje og sånt trenger du ikke badetøy. 

Anonymkode: 33d37...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
3 hours ago, AnonymBruker said:

For massasje og sånt trenger du ikke badetøy. 

Anonymkode: 33d37...ed0

Kult. Har aldri vært på spa. Synes det er litt skummelt, som alt annet som jeg aldri har gjort før. Må jobbe masse i morgen, så dropper det nok denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Tror jeg skal reise alene i slutten av juli, men vet ikke hvor. Noen tips? Har tenkt på Italia eller Frankrike

Anonymkode: a0d0b...b66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bumper denne, nå er det jo ferie! Selv blir det en liten storbytur 3 netter alene bare, ellers hjemme i norges flotte landskap.

TS.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2019 den 15.03, AnonymBruker skrev:

Tror jeg skal reise alene i slutten av juli, men vet ikke hvor. Noen tips? Har tenkt på Italia eller Frankrike

Anonymkode: a0d0b...b66

Utrolig varmt da, så ville nok valgt noe ved sjøen. Så man får litt bris derfra. Holder meg stort sett i norge mellom juni-august selv.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.7.2019 den 15.03, AnonymBruker skrev:

Tror jeg skal reise alene i slutten av juli, men vet ikke hvor. Noen tips? Har tenkt på Italia eller Frankrike

Anonymkode: a0d0b...b66

En av mine første soloreiser gikk til Kroatia. Det var helt supert. 

Anonymkode: 4aa1e...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer å reise til Istanbul snart. Det er vanskelig å få med seg folk. Har dessverre ikke så veldig mange nære venner, mange er opptatt med familie/jobb/a4 livet... min nærmeste venn er en mann og han har dame, så kan ikke liksom bare ta med han på tur heller. 
Så det blir nok å reise alene. Ingen by har jeg trivdes bedre i enn der, hadde en flørt der for et par år siden, men det ble bare med meldinger.. hater at jeg ikke har nettverk der :( kommer til å bli rart å reise dit alene, men jeg synes det er helt sykt at det er over 1 år siden jeg var der nå.... 

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite hjertesukk som alenereisende. Jeg elsker det og har hatt så mange fantastisk opplevelser! Men guuuuuuud så mye angst folk har på mine vegne! Det er jo fordi de er livredde for å gjøre noe lignende selv. Og så tyter det ut angst og fordommer for andre land og folk. Jeg er så lei at nå garn jeg begynt å be den ta ansvar for sin egen angst og ikke overføre den på meg. Skulle gjerne tvangssendt dem på ferie til Langtvekkistan alene i tre uker. 

Anonymkode: 24d6a...1fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et lite hjertesukk som alenereisende. Jeg elsker det og har hatt så mange fantastisk opplevelser! Men guuuuuuud så mye angst folk har på mine vegne! Det er jo fordi de er livredde for å gjøre noe lignende selv. Og så tyter det ut angst og fordommer for andre land og folk. Jeg er så lei at nå garn jeg begynt å be den ta ansvar for sin egen angst og ikke overføre den på meg. Skulle gjerne tvangssendt dem på ferie til Langtvekkistan alene i tre uker. 

Anonymkode: 24d6a...1fd

jeg er også så lei slike!!!!! Hvorfor har folk så mye angst? Nei folk klarer ikke ta ansvar for egen angt. Har ei mor som bor på bygda, hun har blit dårlig bare av at jeg har dratt alene, til et trygt land. Dro også til Istanbul en gang med venner, og bare at jeg nevnte det fikk henne til å bli dårlig. Syn jeg ikke bare sa at det er hennes jævla problem,

Anonymkode: a8752...42f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...