Gå til innhold

Tråden for oss som reiser alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Europa har nok å ta av, man trenger ikke reise langt! Smart å prøve seg på en kortere reise selv, men helst utenfor norge. Da er du mer "anonym" og på egenhånd.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Europa har nok å ta av, man trenger ikke reise langt! Smart å prøve seg på en kortere reise selv, men helst utenfor norge. Da er du mer "anonym" og på egenhånd.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Dette! :) 

Min første tur alene var 2 dagers tur til Stockholm

Anonymkode: 3e6b3...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! :) 

Min første tur alene var 2 dagers tur til Stockholm

Anonymkode: 3e6b3...925

Selv vil jeg anbefale københavn som førstetur.

Flyr til kastrup, så tar du metroen inn til byen. Lett. Bo gjerne i amager, litt før sentrum. Billigere, så kan du leie deg en sykkel å leve livets glade dager.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
11 hours ago, AnonymBruker said:

Selv vil jeg anbefale københavn som førstetur.

Flyr til kastrup, så tar du metroen inn til byen. Lett. Bo gjerne i amager, litt før sentrum. Billigere, så kan du leie deg en sykkel å leve livets glade dager.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Enig i dette. København er veldig fin by å reise alene i.

Hva gjør dere andre som reiser alene når det regner? Jeg har sikkert fått Australias verste vær akkurat nå, fossregn og 11 grader i Melbourne. Aner ikke hva jeg skal finne på, da planene mine var ute. Har paraply, men ikke regntøy. Skal slutte å regne i ettermiddag en gang. Nå er klokka ni på morgenen.

Har også fryktelig jet lag, men den gir seg nok. Sovna da jeg kom til rommet og sov til midnatt. Trenger alltid litt tid på å komme meg, ellers blir jeg lett forkjølet og det er i hvert fall ikke gøy.

Hva er det bra å spise i Melbourne om man ikke vil bruke for mye penger? Tenker noe grillmat hadde vært godt, gjerne kenguru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Da stikker jeg og ser første forestilling av Detective Pikachu om tre timer. Kom på at den har premiere i dag, så det passer flott å gjøre i regnet. Tenker også å spise kengurubiff til middag. Deilig å reise alene, for man kan gjøre akkurat det man selv vil 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er også noen-og-førti, og reiser alene innimellom.

Jeg er ute etter opplevelser, men er ikke spesielt sosialt anlagt, så jeg unngår steder eller situasjoner der meg må small-talke kleint med andre. Liker å ha med meg en bok når jeg er på f.eks. restauranter, og fordyper meg i den, og håper det signaliserer til omverdenen at de ikke trenger å komme bort til meg og snakke.

Elsker å ta tog langs spennende strekninger, eller rusle rundt i fremmede byer. Gå på konsert eller teater.

Elsker å oppleve fremmede steder, reiser ikke for å møte mennesker. Hvis det er lov å si det :)

Anonymkode: d1383...852

Deilig å lese at det er flere som tenker sånn. :) Selv reiser jeg med barna mine, selvsagt, men jeg/vi er interessert i å gå på museum, se på landskap, natur etc. Uinteressant å møte folk.

Anonymkode: e43e3...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.5.2019 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Dette! :) 

Min første tur alene var 2 dagers tur til Stockholm

Anonymkode: 3e6b3...925

Det samme gjorde jeg. Jeg ville teste hvor gøy/skummelt/spennende det var å reise alene så jeg tok meg en helg der. Hadde vært i byen før sammen med andre så jeg var litt kjent på forhånd. 

Av en eller annen grunn synes jeg det "skumleste" med hele reise alene konseptet er distansen fra flyplass til hotell første dagen. :ler: Da er jeg liksom i ingenmannsland. Så snart jeg er innkvartert på hotellet så har jeg et "hjem" så da er det bare å turistere i vei. 

Når det gjelder hotellvalg har jeg forresten et tips. Nå når jeg har penger til det så velger jeg gjerne litt "finere" hoteller for jeg vet jeg bruker hotellrommet mer når jeg reiser alene og da kan jeg like gjerne ha det koselig. Er man mer på "budget" og mer sosial enn jeg er så kan ungdomsherberge være et godt valg. Mange herberger i dag er ganske fine og har enkel hotellstandard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med sikkerheten når man bor på ungdomsherberger? Er dere ikke redde for å bli frastjålet ting mens dere sover eller når dere er på badet? 

Anonymkode: 34bdc...1da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 10.52, Cata skrev:

Det samme gjorde jeg. Jeg ville teste hvor gøy/skummelt/spennende det var å reise alene så jeg tok meg en helg der. Hadde vært i byen før sammen med andre så jeg var litt kjent på forhånd. 

Av en eller annen grunn synes jeg det "skumleste" med hele reise alene konseptet er distansen fra flyplass til hotell første dagen. :ler: Da er jeg liksom i ingenmannsland. Så snart jeg er innkvartert på hotellet så har jeg et "hjem" så da er det bare å turistere i vei. 

Når det gjelder hotellvalg har jeg forresten et tips. Nå når jeg har penger til det så velger jeg gjerne litt "finere" hoteller for jeg vet jeg bruker hotellrommet mer når jeg reiser alene og da kan jeg like gjerne ha det koselig. Er man mer på "budget" og mer sosial enn jeg er så kan ungdomsherberge være et godt valg. Mange herberger i dag er ganske fine og har enkel hotellstandard. 

Kjenner meg igjen dette. Pluss sikkerhets kontroll etc på flyplassen i landet jeg reiser til.

Anonymkode: 3e6b3...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første turen valgte jeg charter til et sted jeg hadde vært før. Kjentes mindre skummelt. Var borte en uke. Neste gang ble det charter til ukjent sted i 2 uker. Til sommeren drar jeg helt på egenhånd. Måtte ta det gradvis for å se at dette gikk bra og ikke minst at jeg trivdes alene.

Anonymkode: 72127...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Langt hjemmefra. Noen som har tips til ting å gjøre alene i Auckland? Har ikke bil og er her bare tre dager. Blir lenger tur til Australia/NZ om et par år, så naturopplevelsene får komme da. Denne turen er byferie, neste tur blir bilferie, så bare Auckland nå. 

Frister å se noe på operahuset når jeg er i Sydney igjen, etter 17.-maitoget en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
On 5/12/2019 at 8:52 PM, Cata said:

Det samme gjorde jeg. Jeg ville teste hvor gøy/skummelt/spennende det var å reise alene så jeg tok meg en helg der. Hadde vært i byen før sammen med andre så jeg var litt kjent på forhånd. 

Av en eller annen grunn synes jeg det "skumleste" med hele reise alene konseptet er distansen fra flyplass til hotell første dagen. :ler: Da er jeg liksom i ingenmannsland. Så snart jeg er innkvartert på hotellet så har jeg et "hjem" så da er det bare å turistere i vei. 

Når det gjelder hotellvalg har jeg forresten et tips. Nå når jeg har penger til det så velger jeg gjerne litt "finere" hoteller for jeg vet jeg bruker hotellrommet mer når jeg reiser alene og da kan jeg like gjerne ha det koselig. Er man mer på "budget" og mer sosial enn jeg er så kan ungdomsherberge være et godt valg. Mange herberger i dag er ganske fine og har enkel hotellstandard. 

De fleste byer har en flybuss eller - tog. Min vane har blitt å gå til informasjonen, vise dem hotellet mitt på google maps, de forteller beste måten og jeg finner som oftest frem. Med offentlig transport finner jeg ut hvor man kjøper billett, om billetten må valideres, om det finnes overgangsmuligheter. Så bruker jeg bare google maps der også. 

Jeg velger aldri fine hoteller. Hvis jeg har ekstra penger, går de til neste reise eller opplevelser. Og, hadde fint hotell på Bondi Beach i går, men det var fordi jeg hadde bursdag. Da er det lov.

Men hvordan man bor er jo helt opp til hver enkelt. Jeg er sånn som spiser østers og Champagne, men bor på vandrerhjem. 

 

Jeg har funnet ut at jeg får litt panikk i sikkerhetskontroll i Australia og New Zealand pga. de strenga reglene. Altså, jeg passer på å ikke ha med noe som ikke er lov, men likevel står jeg og skjelver mens jeg viser dem hotellbestillingene mine og må bare forklare at jeg blir nervøs av grensevakter, haha. 

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Linaria skrev:

Men hvordan man bor er jo helt opp til hver enkelt. Jeg er sånn som spiser østers og Champagne, men bor på vandrerhjem

Sånn er jeg også! 😄

Anonymkode: 24d6a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 1.29, Linaria skrev:

De fleste byer har en flybuss eller - tog. Min vane har blitt å gå til informasjonen, vise dem hotellet mitt på google maps, de forteller beste måten og jeg finner som oftest frem.

Greit tips. Som regel er det godt merket på flyplassen og har man gjort "hjemmeleksa" sånn noenlunde før man reiser hjemmefra så er det i realiteten ikke noe problem. Har aldri tullet meg vekk, selv om jeg har måttet stoppe og tenke meg om et par ganger, men informasjonen er en god ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 1.24, Linaria skrev:

Langt hjemmefra. Noen som har tips til ting å gjøre alene i Auckland? Har ikke bil og er her bare tre dager. Blir lenger tur til Australia/NZ om et par år, så naturopplevelsene får komme da. Denne turen er byferie, neste tur blir bilferie, så bare Auckland nå. 

Frister å se noe på operahuset når jeg er i Sydney igjen, etter 17.-maitoget en gang. 

Finn noen grupper på fb. Er flere som heter noe lik travel women mm Der vil du få gode tips.

Anonymkode: 72127...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Booket hotell på egenhånd nå for første gang, synes det er kjempe skummelt:( til London

Anonymkode: a8752...42f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
15 hours ago, AnonymBruker said:

Finn noen grupper på fb. Er flere som heter noe lik travel women mm Der vil du få gode tips.

Anonymkode: 72127...7fb

Jeg er med i mange sånne. Dro til Waiheke Island og det var flott. Nå er jeg i Sydney. Jeg må innrømme at jeg virkelig sliter med maten her. Jeg klarer ikke finne noe jeg liker. Er så lei nå. Betaler masse for mat, men liker ikke noe av det. 

Jeg elsket maten i Sør-Amerika og i Japan og i hele Europa, så føler meg ikke veldig kresen, men synes bare ikke maten er god her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
10 hours ago, AnonymBruker said:

Booket hotell på egenhånd nå for første gang, synes det er kjempe skummelt:( til London

Anonymkode: a8752...42f

Det går så kjempefint! Veldig mestringsfølelse å få det til! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Booket hotell på egenhånd nå for første gang, synes det er kjempe skummelt:( til London

Anonymkode: a8752...42f

Jeg reiser til London for andre gang til sommeren,og gleder meg. Ja litt småskummelt,men når jeg først har kommet meg til hotellet slipper nervene :)

Anonymkode: 3e6b3...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...