Gå til innhold

Tråden for oss som reiser alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
On 5/15/2019 at 4:29 AM, AnonymBruker said:

Kjenner meg igjen dette. Pluss sikkerhets kontroll etc på flyplassen i landet jeg reiser til.

Anonymkode: 3e6b3...925

Jeg trodde jeg skulle dø i New Zealand. Bare "har du med sporstutstyr? Du kan få 100 000 i bot om du lyver." og jeg bare... Jeg tror jeg gikk tur i disse trusene en gang?? *redd for å bli arrester*

De filmet Grensevaktene Australia da jeg landa i går. Var sikker på at jeg skulle bli arrestert på tv. De stilte ikke ett spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reiser alene til London i august, bare én natt, men tar tidligste fly dit og seneste fly hjem dagen etter. Gleder meg! 👏

Anonymkode: 7c773...61a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Reiser alene til London i august, bare én natt, men tar tidligste fly dit og seneste fly hjem dagen etter. Gleder meg! 👏

Anonymkode: 7c773...61a

Så fint, litt kort med bra!

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg alltid kollektiv fra flyplass inn til sentrum.

I noen tilfeller må man ta taxi, når det ikke er noen alternativer. Men dette unngår jeg mest mulig.

Husk en annen ting når du kommet ut av en flyterminal; det kommer alltid noen mot deg å spør om du trenger taxi. Her går mange rett på limpinnen å bruker såkalt private taxier som lurer deg.

Bruk kun taxi som står rett utenfor, gjerne med en som styrer køen. Disse har ofte gul vest  på seg. Må ha takstameter og idkort i bilen!

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 10.51, Linaria skrev:

Jeg er med i mange sånne. Dro til Waiheke Island og det var flott. Nå er jeg i Sydney. Jeg må innrømme at jeg virkelig sliter med maten her. Jeg klarer ikke finne noe jeg liker. Er så lei nå. Betaler masse for mat, men liker ikke noe av det. 

Jeg elsket maten i Sør-Amerika og i Japan og i hele Europa, så føler meg ikke veldig kresen, men synes bare ikke maten er god her. 

Hva er det maten da? Smaker den ikke fersk? Det er jo ganske varmt der men vil tro de har ferske varer..

Anonymkode: a6124...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist alene flere ganger. Hvis ingen venner eller familie kan, så hvorfor ikke?! Reist flere ganger alene til london. Utrolig deilig å gå i de butikkene man selv vil, ta seg god tid alene og bare tusle rundt. 

Ellers har jeg reist på en arrangert tur til italia en gang. Flere som reagerte på at jeg reiste alene men hadde alltid noen å snakke med. Også kunne jeg trekke meg tilbake på mitt rom. 

Egypt var litt skummelt alene men det gikk greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, MissStiles skrev:

Jeg har reist alene flere ganger. Hvis ingen venner eller familie kan, så hvorfor ikke?! Reist flere ganger alene til london. Utrolig deilig å gå i de butikkene man selv vil, ta seg god tid alene og bare tusle rundt. 

Ellers har jeg reist på en arrangert tur til italia en gang. Flere som reagerte på at jeg reiste alene men hadde alltid noen å snakke med. Også kunne jeg trekke meg tilbake på mitt rom. 

Egypt var litt skummelt alene men det gikk greit. 

Egypt alene?! Du er modig.. Hørt så mye horror stories fra personer som reiser der alene..

Anonymkode: a6124...86b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier dere til folk dere kjenner, når dere drar på tur alene? Og hvordan reagerer de?

Hvis jeg tar fri fra jobb så spør kollegene alltid hva jeg skal, og om jeg skal på tur spør de jo alltid hvem jeg skal dra med... Jeg tenker at jeg kunne hatt det dritkult på storbyferie alene, eller hatt det veldig avslappende/fått trent mye på charterferie alene, men bl.a. de på jobben ville nok hatt litt problemer med å skjønne at jeg faktisk trives med å dra alene... og jeg er usikker på om jeg orker å "forsvare"  eller forklare det for alle, om dere skjønner? Det blir litt sånn "stakkars deg, har du ingen å reise med" eller "huff, alene?! det kunne jeg aldri tenkt meg!".  Her må det også nevnes at det er veldig greie mennesker det er snakk om, men det er nok mange som ikke i sine villeste fantasier kunne funnet på å reise noe sted alene... 

For min del hadde det nok vært enklere om svaret kunne vært at "jeg skal delta på Berlin Marathon" eller noe sånt, for da har jeg plutselig et formål med turen, omtrent som å reise alene på jobbseminar/-kurs 😅

Anonymkode: c0242...447

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier dere til folk dere kjenner, når dere drar på tur alene? Og hvordan reagerer de?

Hvis jeg tar fri fra jobb så spør kollegene alltid hva jeg skal, og om jeg skal på tur spør de jo alltid hvem jeg skal dra med... Jeg tenker at jeg kunne hatt det dritkult på storbyferie alene, eller hatt det veldig avslappende/fått trent mye på charterferie alene, men bl.a. de på jobben ville nok hatt litt problemer med å skjønne at jeg faktisk trives med å dra alene... og jeg er usikker på om jeg orker å "forsvare"  eller forklare det for alle, om dere skjønner? Det blir litt sånn "stakkars deg, har du ingen å reise med" eller "huff, alene?! det kunne jeg aldri tenkt meg!".  Her må det også nevnes at det er veldig greie mennesker det er snakk om, men det er nok mange som ikke i sine villeste fantasier kunne funnet på å reise noe sted alene... 

For min del hadde det nok vært enklere om svaret kunne vært at "jeg skal delta på Berlin Marathon" eller noe sånt, for da har jeg plutselig et formål med turen, omtrent som å reise alene på jobbseminar/-kurs 😅

Anonymkode: c0242...447

Kollegaene mine aksepterer at jeg drar alene. Sier bare at venner er opptatte og da er alternativet for meg å dra alene. Blir kjent med folk på nett som er på samme sted samtidig som meg så da sier jeg noe om å møte den og den. 

Anonymkode: 72127...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det maten da? Smaker den ikke fersk? Det er jo ganske varmt der men vil tro de har ferske varer..

Anonymkode: a6124...86b

Generelt smaker den veldig lite, unntatt olje og fett. Smaker som om de ikke har brukt noen krydre eller ingredienser som passer sammen og skaper smak, men bare har tilsatt ekstra fett og det er bare ekkelt. Jeg har prøvd masse forskjellig nå, og ikke likt noe. Det kan godt være jeg er rar. Bor i Storbritannia og de er ikke kjente for god mat, men elsker maten på spisestedene jeg liker der. Er ikke noe glad i frityrstekt mat. 

Er i Brisbane nå. Er mikrobølgeovn her så satser på mikroretter. Det smker det samme som det andre jeg har spist her, og jeg sparer litt penger :P

Mener ikke å klage. Utenom maten er alt helt topp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva sier dere til folk dere kjenner, når dere drar på tur alene? Og hvordan reagerer de?

Hvis jeg tar fri fra jobb så spør kollegene alltid hva jeg skal, og om jeg skal på tur spør de jo alltid hvem jeg skal dra med... Jeg tenker at jeg kunne hatt det dritkult på storbyferie alene, eller hatt det veldig avslappende/fått trent mye på charterferie alene, men bl.a. de på jobben ville nok hatt litt problemer med å skjønne at jeg faktisk trives med å dra alene... og jeg er usikker på om jeg orker å "forsvare"  eller forklare det for alle, om dere skjønner? Det blir litt sånn "stakkars deg, har du ingen å reise med" eller "huff, alene?! det kunne jeg aldri tenkt meg!".  Her må det også nevnes at det er veldig greie mennesker det er snakk om, men det er nok mange som ikke i sine villeste fantasier kunne funnet på å reise noe sted alene... 

For min del hadde det nok vært enklere om svaret kunne vært at "jeg skal delta på Berlin Marathon" eller noe sånt, for da har jeg plutselig et formål med turen, omtrent som å reise alene på jobbseminar/-kurs 😅

Anonymkode: c0242...447

Jeg har ikke kolleger, men vennene mine er vant til at jeg reiser alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen beundrer meg for å reise alene, andre synes jeg er rar. Men så kan jeg forsikre den om at ingen turer har vært så spennende og lite kjedelige som de jeg har reist alene på. Det er så ekstremt lite synd på meg som må dra alene på tur. :) Er mye mer ensom i hverdagen i Norge! 

Anonymkode: 24d6a...1fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier dere til folk dere kjenner, når dere drar på tur alene? Og hvordan reagerer de?

Hvis jeg tar fri fra jobb så spør kollegene alltid hva jeg skal, og om jeg skal på tur spør de jo alltid hvem jeg skal dra med... Jeg tenker at jeg kunne hatt det dritkult på storbyferie alene, eller hatt det veldig avslappende/fått trent mye på charterferie alene, men bl.a. de på jobben ville nok hatt litt problemer med å skjønne at jeg faktisk trives med å dra alene... og jeg er usikker på om jeg orker å "forsvare"  eller forklare det for alle, om dere skjønner? Det blir litt sånn "stakkars deg, har du ingen å reise med" eller "huff, alene?! det kunne jeg aldri tenkt meg!".  Her må det også nevnes at det er veldig greie mennesker det er snakk om, men det er nok mange som ikke i sine villeste fantasier kunne funnet på å reise noe sted alene... 

For min del hadde det nok vært enklere om svaret kunne vært at "jeg skal delta på Berlin Marathon" eller noe sånt, for da har jeg plutselig et formål med turen, omtrent som å reise alene på jobbseminar/-kurs 😅

Anonymkode: c0242...447

Hva er det jeg leser, du skal leve livet ditt etter hva dine kollegaer synes?

Dine kollegaer har ingenting med hva du skal bruke fritiden din på, eller hvor du skal reise, eller med hvem! Du lever en gang!!

Ville vurdert å byttet jobb om de var ekstremt konforme.

Nordmenn er kjemperare, klare aldri gjøre noe alene generelt. Er så deilig å dra til kulturer der man ikke har den ekstreme saueflokkmentaliteten.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Bestilt fly til Japan, Sør-Korea og Taiwan i november. Noen som har vært i de to siste og har tips? Jeg har vært i Japan to ganger før, men tar gjerne imot tips der også. 

Skal også til Riga alene i juni om noen har tips der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2019 at 8:06 PM, AnonymBruker said:

Hva sier dere til folk dere kjenner, når dere drar på tur alene? Og hvordan reagerer de?

Anonymkode: c0242...447

Sier jeg skal på tur, de vet etter hvert at jeg stort sett reiser alene. Men jeg har ofte fått kommentarer om hvor modig jeg er, uten at jeg kan forstå noe som helst av hvorfor. Det er jo ikke veldig skummelt i storbyer i USA og Europa, for det meste. Man kan bli påkjørt eller ranet, men det kan man jo her hjemme også. Noen ganger har jeg reist til mer eksotiske steder, men alltid følt meg trygg. 

Anonymkode: b5ee2...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Kollegaene mine aksepterer at jeg drar alene. Sier bare at venner er opptatte og da er alternativet for meg å dra alene. Blir kjent med folk på nett som er på samme sted samtidig som meg så da sier jeg noe om å møte den og den. 

Anonymkode: 72127...7fb

Er det viktig for deg at dine kollegaer godtar at du drar alene?

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.5.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Hva sier dere til folk dere kjenner, når dere drar på tur alene? Og hvordan reagerer de?

Hvis jeg tar fri fra jobb så spør kollegene alltid hva jeg skal, og om jeg skal på tur spør de jo alltid hvem jeg skal dra med... Jeg tenker at jeg kunne hatt det dritkult på storbyferie alene, eller hatt det veldig avslappende/fått trent mye på charterferie alene, men bl.a. de på jobben ville nok hatt litt problemer med å skjønne at jeg faktisk trives med å dra alene... og jeg er usikker på om jeg orker å "forsvare"  eller forklare det for alle, om dere skjønner? Det blir litt sånn "stakkars deg, har du ingen å reise med" eller "huff, alene?! det kunne jeg aldri tenkt meg!".  Her må det også nevnes at det er veldig greie mennesker det er snakk om, men det er nok mange som ikke i sine villeste fantasier kunne funnet på å reise noe sted alene... 

For min del hadde det nok vært enklere om svaret kunne vært at "jeg skal delta på Berlin Marathon" eller noe sånt, for da har jeg plutselig et formål med turen, omtrent som å reise alene på jobbseminar/-kurs 😅

Anonymkode: c0242...447

Interesserer meg ikke for hva andre mener. Vet at noen kollegaer synes synd på meg, gidder aldri «forsvare» meg overfor den. Jeg synes det er fantastisk og befriende å reise alene noen ganger og koser meg masse. 

Synes egentlig synd på folk som er så uselvstendige, redde eller mistrives i eget selskap at de ikke kan gjøre noe som helst på egen hånd. 

Anonymkode: 612a1...3aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interesserer meg ikke for hva andre mener. Vet at noen kollegaer synes synd på meg, gidder aldri «forsvare» meg overfor den. Jeg synes det er fantastisk og befriende å reise alene noen ganger og koser meg masse. 

Synes egentlig synd på folk som er så uselvstendige, redde eller mistrives i eget selskap at de ikke kan gjøre noe som helst på egen hånd. 

Anonymkode: 612a1...3aa

Som jeg skulle skrevet selv.

Tenk at mennesker er så styrt av andre at livet begrenses totalt pga dette.

Men slik er norske, redd for å leve sitt eget liv. Lever stort sett livet til andre.

Anonymkode: 8dfcc...3fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det viktig for deg at dine kollegaer godtar at du drar alene?

Anonymkode: 8dfcc...3fd

Nei. Det var kun en kommentar til henne som kjente på at kollegaene brydde seg. Kunne brukt et annet ord enn akseptere. Får faktisk ingen reaksjoner og det er sånn det skal være. Jeg forteller litt fra mine reiser så kanskje andre våger en tur alene. 

Anonymkode: 72127...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst å reise i sommer, men har ingen å dra med 🙄 Hadde trengt å komme litt bort 🙂

Hvor anbefaler dere? Gjerne storby - glad i det jeg 🙂

Kvinne34 

Anonymkode: 5e601...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...