Gå til innhold

Tråden for oss som reiser alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, elvital skrev:

Go for it! 
tenk mestringsfølelsen du kommer til å føle på underveis og etterpå? Du trenger jo ikke å være borte mange nettene heller

jada :) du sier noe der. har ikke bestillt enda, og det er en uke til planlagt utreisedato :( og hele mnd har jeg brukt på å tenke "ikveld bestiller jeg". men steget er stort.

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker said:

jada :) du sier noe der. har ikke bestillt enda, og det er en uke til planlagt utreisedato :( og hele mnd har jeg brukt på å tenke "ikveld bestiller jeg". men steget er stort.

Anonymkode: a8752...42f

Do it! Bestill nå!

Altså, skulle det bli heeeelt forferdelig, så kan du vel "bare" bestille deg ny returbillett litt tidligere når du er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, elvital skrev:

Do it! Bestill nå!

Altså, skulle det bli heeeelt forferdelig, så kan du vel "bare" bestille deg ny returbillett litt tidligere når du er der?

er bare 3 netter likevel. Det er ikke å være i byen i seg selv jeg er redd for. Men følelsen av å reise alene, å være alene. Som sagt, jeg kjenner 2 som er der som kan møtes. men de er der for en grunn...jeg er liksom der fordi jeg ikke har så mye å gjøre.

Jeg liker å reise, se nytt, se forskjellige byer. 

Det gir så forskjellig følelse å være på forskjellige steder. Og hvordan man liker seg enkelte steder.
Jeg har vært i Athen, det likte jeg ikke så godt. Store deler av Italia, der liker jeg meg og har lagt igjen mange gode minner. men kjenner jeg trenger nye utfordringer. Jeg har også vært i Tyrkia og elsket det, men vet ikke om jeg tør dra dit alene. og det er ikke fordi jeg er redd for muslimer, men fordi jeg er redd noen vil prøve å lure meg for penger. 
Nå tenkte jeg mest på England. :) 

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

hjelpes du er tøff. Så langt!! og til en så fremmed kultur!

Anonymkode: a8752...42f

Vet ikke om jeg er så tøff akkurat 😅 Men jeg elsker å reise og har alltid hatt lyst til å reise til Thailand, og ettersom jeg ble singel i sommer å skal feire julen alene uansett, hvorfor ikke dra da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elvital skrev:

Do it! Bestill nå!

Altså, skulle det bli heeeelt forferdelig, så kan du vel "bare" bestille deg ny returbillett litt tidligere når du er der?

men jeg ser for meg så mye... jeg finner ikke frem (er vant med google maps så har funnet frem andre steder)
er redd for at engelsken er for dårlig til at de skjønnner? 😛 klarer meg fint med engelsk i ITalia og Hellas
Er redd for at jeg skal miste flyet
Er redd for at jeg skal bli ranet
Er redd for at jeg på en eller annen måte må ut med jævla mye penger
 :S 

Er redd for at jeg ikke skal være gladi  det hele tatt.

likevel er jeg nesten desperat etter å gjøre noe selv, men  jeg finner liksom aldri noen grunn til det. :( 

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er også redd for å stå uten tak over hodet. at det skal skje noe med bestillingen. jeg bruker booking og hotels.com . 
 

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

er bare 3 netter likevel. Det er ikke å være i byen i seg selv jeg er redd for. Men følelsen av å reise alene, å være alene. Som sagt, jeg kjenner 2 som er der som kan møtes. men de er der for en grunn...jeg er liksom der fordi jeg ikke har så mye å gjøre.

Jeg liker å reise, se nytt, se forskjellige byer. 

Nå tenkte jeg mest på England. :) 

Anonymkode: a8752...42f

De jeg har uthevet over her.. Du har jo noe å gjøre - du reiser! Du opplever verden. Om du så ender opp med å være på hotellet, gå å kjøpe mat og tilbake på hotellet, så er det noe annet enn å være hjemme :) 

6 hours ago, AnonymBruker said:

men jeg ser for meg så mye... jeg finner ikke frem (er vant med google maps så har funnet frem andre steder)
er redd for at engelsken er for dårlig til at de skjønnner? 😛 klarer meg fint med engelsk i ITalia og Hellas
Er redd for at jeg skal miste flyet
Er redd for at jeg skal bli ranet
Er redd for at jeg på en eller annen måte må ut med jævla mye penger
 :S 

Er redd for at jeg ikke skal være gladi  det hele tatt.

likevel er jeg nesten desperat etter å gjøre noe selv, men  jeg finner liksom aldri noen grunn til det. :( 

Anonymkode: a8752...42f

-Google maps er genialt, og skulle du ikke finne frem så kan du alltid spørre folk. Folk flest er vennlige og behjelpelige. 
-Klarer du deg i andre land, klarer du deg i England. Kanskje snakker de for fort, da spør du om de kan gjenta og litt saktere. Worst case så skriver du det du vil si på telefonen og viser dem. Tenk at folk reiser jo over alt uten å kunne hverken engelsk eller lokalspråk og det går fint. Man kommer langt med kroppsspråk og et smil. 
-Mister du flyet, så går du til flyselskapet og får ordnet med billett til neste fly. Evt kontakter reiseforsikringen din.
-Ran vet man aldri når skjer. Du kan like gjerne bli ranet i Norge. Ta dine forhåndsregler - ikke gå på sketchy steder, ikke flash penger..
-Lag et budsjett, og ha en liten buffer i bakhånd du kan bruke hvis det skulle være krise på en eller annen måte. 
- Det er vel kanskje en større sannsynlighet at du er glad der enn hjemme, siden du får oppleve noe nytt og får mestringsfølelse?

6 hours ago, AnonymBruker said:

jeg er også redd for å stå uten tak over hodet. at det skal skje noe med bestillingen. jeg bruker booking og hotels.com . 
 

Anonymkode: a8752...42f

Bestill et hotell med greie og mange tilbakemeldinger, så vet du at det er seriøst. Da skal det litt til at du plutselig står uten tak over hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 1.33, AnonymBruker skrev:

men jeg ser for meg så mye... jeg finner ikke frem (er vant med google maps så har funnet frem andre steder)
er redd for at engelsken er for dårlig til at de skjønnner? 😛 klarer meg fint med engelsk i ITalia og Hellas
Er redd for at jeg skal miste flyet
Er redd for at jeg skal bli ranet
Er redd for at jeg på en eller annen måte må ut med jævla mye penger
 :S 

Er redd for at jeg ikke skal være gladi  det hele tatt.

likevel er jeg nesten desperat etter å gjøre noe selv, men  jeg finner liksom aldri noen grunn til det. :( 

Anonymkode: a8752...42f

Start med en reise i Norge (ev. Sverige)? Vil tro du føler deg mye tryggere da og kan slappe av på en helt annen måte enn hvis du reiser til utlandet. Hvis det verste skulle skje når du er på reise i Norge er det bare å ta toget eller bussen hjem. Hvis du skulle bli utsatt for noe kriminelt vet du at du kan stole på politiet og du kjenner lovene. 

Anonymkode: 34bdc...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Start med en reise i Norge (ev. Sverige)? Vil tro du føler deg mye tryggere da og kan slappe av på en helt annen måte enn hvis du reiser til utlandet. Hvis det verste skulle skje når du er på reise i Norge er det bare å ta toget eller bussen hjem. Hvis du skulle bli utsatt for noe kriminelt vet du at du kan stole på politiet og du kjenner lovene. 

Anonymkode: 34bdc...1da

Har reist i Norge mange ganger. Er så dritt lei angst!!!!! Det er Europa som er planen da. men nå føler jeg det er mye jeg burdte turt for lenge siden. føler ikke jeg har tid til å gå glipp av mer. 

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 22.10.2019 den 1.18, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vurdert i 3 uker om jeg skal eller ikke! Til hver gang jeg går inn og skal bestille billett tør jeg ikke:( 
Det er Englad jeg har tenkt til nå. Tenker at det klaffer jo aldri for folk å være med, så da må man nesten reise selv. 
Jeg kjenner 2 stykker der, som kan møte meg. 
Men jeg er moderat deprimert og går i behandling. har også blitt arbeidsledig. men har 200.000 ca på konto, så har ikke krav på navstøtte. er jobbsøker og kommer til intervju, men ikke mer foreløpig.
Tenker liksom at jeg kanskje hadde hatt godt av å komme meg litt vekk ? Men jeg er redd for å være alene :( 

Anonymkode: a8752...42f

Gjør det gjør det gjennomfør det 🙌🏻

Anonymkode: 3e6b3...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 1.33, AnonymBruker skrev:

men jeg ser for meg så mye... jeg finner ikke frem (er vant med google maps så har funnet frem andre steder)
er redd for at engelsken er for dårlig til at de skjønnner? 😛 klarer meg fint med engelsk i ITalia og Hellas
Er redd for at jeg skal miste flyet
Er redd for at jeg skal bli ranet
Er redd for at jeg på en eller annen måte må ut med jævla mye penger
 :S 

Er redd for at jeg ikke skal være gladi  det hele tatt.

likevel er jeg nesten desperat etter å gjøre noe selv, men  jeg finner liksom aldri noen grunn til det. :( 

Anonymkode: a8752...42f

Just do IT! Jeg strever med massiv angst og er katastrofetenker ut av en annen verden,men den friheten og mestringsfølelsen jeg kjenner når jeg reiser alene er helt amazing!

Anonymkode: 3e6b3...925

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg "bumper" denne tråden litt. Veldig koselig tråd.

Noen som planlegger å reise alene i tiden fremover?        

Anonymkode: 62307...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "bumper" denne tråden litt. Veldig koselig tråd.

Noen som planlegger å reise alene i tiden fremover?        

Anonymkode: 62307...012

Er ikke før i september,men blir nok en tur til London alene. Har forelsket meg helt i London 😍

Anonymkode: 3e6b3...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke før i september,men blir nok en tur til London alene. Har forelsket meg helt i London 😍

Anonymkode: 3e6b3...925

September 2020 regner jeg med

Anonymkode: a8752...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

September 2020 regner jeg med

Anonymkode: a8752...42f

Ja. Derfor jeg skrev at det ikke var før i september 

Anonymkode: 3e6b3...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/25/2019 at 11:06 PM, AnonymBruker said:

Jeg "bumper" denne tråden litt. Veldig koselig tråd.

Noen som planlegger å reise alene i tiden fremover?        

Anonymkode: 62307...012

Liker også denne tråden!

Jeg reiser alene til Phuket, Thailand i januar. Har bodd der tidligere og kjenner litt folk der så helt alene blir det kanskje ikke.

Er det noen som har erfaringer med å reise alene i f.eks Jordan, Israel, Japan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en langhelg alene til favorittbyen Amsterdam om noen mnd - det er årevis siden sist jeg dro på ferie alene (de siste årene har det vært med venner) til utlandet så jeg gleder meg som en unge til å gjøre akkurat det jeg vil når jeg vil! Skal sove til jeg våkner (ingen fastsatt tid mellom 8 og 9 her i gården), spise en lang frokost og tusle rundt i mitt rusletempo mens jeg shopper, sightseer og gateglor, før det blir en enda lengre lunsj, liten hvil på hotellet og sen middag. Kanskje spa, kino eller konsert iløpet av helgen. Batteriene skal ihvertfall lades!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat 3 dager i italia alene, nydelig!! :) 

Overgår mye av det å reise med venninner der alt skal skje i flokk, alle skal henge i rumpa på hverandre hele dagen. Slippe diskusjon om mat.....

Nordmenn er rare, er tabu å reise alene.

Anonymkode: 80461...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bumper denne.....burde vært klistret! Å reise alene drømmer mange om, uten å ta sjansen!

Anonymkode: 58aac...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...