AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #161 Del Skrevet 19. februar 2019 Jeg har en viss forståelse for at enkelte hundeeiere er på desperat jakt etter passende område i perioden for båndtvang. (nei, ikke alle kommuner har egnede hundeparker å dra til). Det er selvsagt ugreit med avføring i barnehage. Men jeg får inntrykk på noen her at hunder må for all del aldri innom gjerdet, selv om de er ferdig luftet og i bånd. Det synes jeg bare er rart. Og så lurer jeg på hva dere tenker om kattehold? Bør katteeiere også påse at katter holder seg unna? Anonymkode: dd11d...ae6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 19. februar 2019 #162 Del Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en viss forståelse for at enkelte hundeeiere er på desperat jakt etter passende område i perioden for båndtvang. (nei, ikke alle kommuner har egnede hundeparker å dra til). Det er selvsagt ugreit med avføring i barnehage. Men jeg får inntrykk på noen her at hunder må for all del aldri innom gjerdet, selv om de er ferdig luftet og i bånd. Det synes jeg bare er rart. Og så lurer jeg på hva dere tenker om kattehold? Bør katteeiere også påse at katter holder seg unna? Anonymkode: dd11d...ae6 Katter er selvsagt også et problem som bør ses nærmere på, i en del områder. Det er ikke alle steder som egner seg for kattehold. Det er forøvrig ikke kommunen som sitter med ansvaret for at folk kan holde hund på en forsvarlig måte. Det er hundeeier som sitter med ansvaret for at hunden kan leve et godt og innholdsrikt liv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #163 Del Skrevet 19. februar 2019 2 timer siden, Oppgitt78 skrev: Argumentet med at det allerede er andre bakterier der, så da er det greit å tilføre flere, er ren idioti. Hvis du bor slik til at det er umulig å trene hunden din uten at det går ut over andre, så bør hundeholdet, eller bosituasjonen, revurderes.. Vet du i hele tatt noe om bakterier? Tror du bare er en kjip person med kjipe holdninger. Som provoserer grenseløst. Anonymkode: 1b9b9...3fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 19. februar 2019 #164 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du i hele tatt noe om bakterier? Tror du bare er en kjip person med kjipe holdninger. Som provoserer grenseløst. Anonymkode: 1b9b9...3fd Jeg skal ikke påberope meg noen spesialkompetanse når det gjelder bakterier, men jeg har såpass sunn fornuft at jeg klarer å forstå at selv om det finnes bakterier der fra før av, så er ikke det et frikort til å pøse på med flere. Hvis vi skal følge den tankegangen, så er det jo bortkastet for bedrifter å kutte ned på utslipp, bortkastet å gjøre bilparken mer miljøvennlig, osv.. Hvordan du anser meg, er revnende likegyldig. Det er nok flere som lar seg provosere «grenseløst» av bedritne/sløve/dumme hundeeiere (på generelt grunnlag).. Endret 19. februar 2019 av Oppgitt78 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 19. februar 2019 #165 Del Skrevet 19. februar 2019 På 18.2.2019 den 1.58, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det ofte på kveldene. Men noen har skilt med at hunder er forbudt og da går jeg ikke dit;) Anonymkode: 1b9b9...3fd Føler du deg truffet, forresten? Hvis en skal tolke den blunkesmileyen på slutten der, så er det jo nærliggende å tro at du er en av de som driter i forbudskiltet.. Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missyme2 Skrevet 19. februar 2019 #166 Del Skrevet 19. februar 2019 Nei, absolutt ikke greit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #167 Del Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har aldri vært med hundene mine i en barnehage! Men hadde gjort det uten å nøle om jeg hadde trengt det. Alle hunder fortjenter å løpe løst. Surprise!! Hundene mine betyr myyyyye mere for meg enn fremmede folks barn. Anonymkode: c0694...724 Surprise. Barnehagen er ikke en lekegrind for de (fremmede) bikkjene dine. Anonymkode: b86b1...ad0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 20. februar 2019 #168 Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) 6 timer siden, Oppgitt78 skrev: Det er mange steder i landet der skiløyper er finansiert av privatpersoner og driftet av frivillige.. Når vi først er inne på dette med skiløyper, så bør det vurderes forbud mot hunder i løypa. Det er lite trivelig å smøre skiene med dritt når en er ute på tur.. En del steder er det forbud mot hunder i skiløypa faktisk, pga at de tråkker i stykker løypa, og kan lage farlige situasjoner. Endret 20. februar 2019 av MissPierce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 20. februar 2019 #169 Del Skrevet 20. februar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Surprise. Barnehagen er ikke en lekegrind for de (fremmede) bikkjene dine. Anonymkode: b86b1...ad0 Det er tydeligvis enkelte som har vanskelig for å forstå dette. Hva som ligger til grunn for at det er slik, kan vi bare spekulere i.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #170 Del Skrevet 20. februar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Surprise. Barnehagen er ikke en lekegrind for de (fremmede) bikkjene dine. Anonymkode: b86b1...ad0 Ha! Om jeg en dag velger å slippe hundene mine løst i en barnehage, noe jeg til dags dato ikke har gjort så er det INGENTING du får gjort med det.🙂 Anonymkode: c0694...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 20. februar 2019 #171 Del Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ha! Om jeg en dag velger å slippe hundene mine løst i en barnehage, noe jeg til dags dato ikke har gjort så er det INGENTING du får gjort med det.🙂 Anonymkode: c0694...724 Det er mange (helt lovlige) ting som går an å gjøre med det, faktisk.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollybby Skrevet 20. februar 2019 #172 Del Skrevet 20. februar 2019 14 minutter siden, Oppgitt78 said: Det er mange (helt lovlige) ting som går an å gjøre med det, faktisk.. Lykke til:)😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 20. februar 2019 #173 Del Skrevet 20. februar 2019 2 minutter siden, Lollybby skrev: Lykke til:)😂 Jeg har da aldri sagt at jeg skal gjøre noe med det.. Men, det var riktig å påpeke at påstanden om at det var INGENTING å gjøre med det, var direkte feil.. 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #174 Del Skrevet 20. februar 2019 Det er iallfall helt klart at skilt med forbud mot hunder skal skaffes til barnehagen vår. Når enkelte har slike holdninger som kommer fram her! For de aller fleste holder det med normal folkeskikk og sunt vett, så får vi opp forbudskiltet som noen tydeligvis trenger når folkeskikken ikke strekker til. Anonymkode: 3e251...0c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 20. februar 2019 #175 Del Skrevet 20. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er iallfall helt klart at skilt med forbud mot hunder skal skaffes til barnehagen vår. Når enkelte har slike holdninger som kommer fram her! For de aller fleste holder det med normal folkeskikk og sunt vett, så får vi opp forbudskiltet som noen tydeligvis trenger når folkeskikken ikke strekker til. Anonymkode: 3e251...0c0 Tror ikke du kan regne med at et forbudskilt nødvendigvis vil bli respektert, heller.. Men, det hjelper muligens litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #176 Del Skrevet 20. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Da burde alle andre også bekoste utgifter ved sin hobby. Bompenger i skiløypet for eksempel? Anonymkode: bb649...a56 Jokes on you, tror du det er gratis å preparere skiløyper og vedlikeholder dem? 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det overrasker meg ikke at hundeeiere kan finne på å gjøre sånn, det finnes ikke mer uhygienisk og ekkelt enn hund. Blir kvalm av tanken, og så lukta da 🤮 Anonymkode: 51d50...bb9 Jo, det finnes det. Katter. 🙂 Anonymkode: 6d52e...ff9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #177 Del Skrevet 20. februar 2019 12 hours ago, Oppgitt78 said: Jeg skal ikke påberope meg noen spesialkompetanse når det gjelder bakterier, men jeg har såpass sunn fornuft at jeg klarer å forstå at selv om det finnes bakterier der fra før av, så er ikke det et frikort til å pøse på med flere. Hvis vi skal følge den tankegangen, så er det jo bortkastet for bedrifter å kutte ned på utslipp, bortkastet å gjøre bilparken mer miljøvennlig, osv.. Hvordan du anser meg, er revnende likegyldig. Det er nok flere som lar seg provosere «grenseløst» av bedritne/sløve/dumme hundeeiere (på generelt grunnlag).. Det pøses ikke på med bakterier om en hund oppholder seg på området. Det vil være i så liten mengde at det er ubetydelig. Jeg har selv aldri luftet i annen barnehage enn en nedlagt i min kommune som benyttes til hundelufting. Men det er altså ikke slik at det er uante mengder skumle humanpatogene bakterier som hopper ut av pelsen på en hund. Det pøses ikke på. Anonymkode: dd11d...ae6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 20. februar 2019 #178 Del Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det pøses ikke på med bakterier om en hund oppholder seg på området. Det vil være i så liten mengde at det er ubetydelig. Jeg har selv aldri luftet i annen barnehage enn en nedlagt i min kommune som benyttes til hundelufting. Men det er altså ikke slik at det er uante mengder skumle humanpatogene bakterier som hopper ut av pelsen på en hund. Det pøses ikke på. Anonymkode: dd11d...ae6 Alle bekker små, osv.. En trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #179 Del Skrevet 20. februar 2019 Ts: Jeg skjønner ikke hvorfor du vil lufte hunden i en barnehage. Hvorfor går du ikke i skauen med hunden på langtur hver dag? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 20. februar 2019 #180 Del Skrevet 20. februar 2019 Nei! Bikkjer driter overalt, og det er lite moro å få hjem en unge full av dritt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå