Gå til innhold

Er det innafor å slippe løs hunden i inngjerdet barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker jeg får helt vondt av enkelte av holdningene her. At det er helt greit for noen av dere å slippe hunden løs på barnas lekearena, det er jo hinsides all fornuft. Selv om du som hundeeier ser et inngjerdet området, er det ikke synonymt med at det er der for å være boltreplass for hunden din. Det gjelder andre folks hager, kirkergårder og ikke minst barnehager. Vil du ha et inngjerdet område som hunden din kan løpe fritt på, må du kjøpe deg et hus, netting og gjerdestolper, og sette igang å gjerde selv.

http://finn.no/eiendom

http://gjeteren.no

https://www.hunden.no/nyheter/vis/6641/Slik-bygger-du-en-hundeg-rd/

I tillegg til at ikke barna skal måtte leke i en bikkjegård som er full av hundedritt, er det ett og annet barn som er både allergiske og hyperallergiske. Merker jeg blir ordentlig provosert av sånt som dette. Eier ikke folk vanlig sunt vett?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Kontorotta skrev:

Som hundeier selv, nei, man tar ikke med seg en hund inn på barnehagens områder. Verken i bånd eller fritt slik at den skal leke. Litt respekt og folkeskikk bør man ha.

 

Takk! :blomst:

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke lov uansett, hunder pisser og driter, bakterier kan komme i sår og barn kan bli syke. Et barn i barnehagen min ble veldig sykt fordi hun slo seg og fikk kattedritt bakterier i såret.

Anonymkode: 3189e...59f

Jeg vil anta at kattedrit ikke kom dit via en hund. 

 

Anonymkode: dd11d...ae6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, etnavn skrev:

Merker jeg får helt vondt av enkelte av holdningene her. At det er helt greit for noen av dere å slippe hunden løs på barnas lekearena, det er jo hinsides all fornuft. Selv om du som hundeeier ser et inngjerdet området, er det ikke synonymt med at det er der for å være boltreplass for hunden din. Det gjelder andre folks hager, kirkergårder og ikke minst barnehager. Vil du ha et inngjerdet område som hunden din kan løpe fritt på, må du kjøpe deg et hus, netting og gjerdestolper, og sette igang å gjerde selv.

http://finn.no/eiendom

http://gjeteren.no

https://www.hunden.no/nyheter/vis/6641/Slik-bygger-du-en-hundeg-rd/

I tillegg til at ikke barna skal måtte leke i en bikkjegård som er full av hundedritt, er det ett og annet barn som er både allergiske og hyperallergiske. Merker jeg blir ordentlig provosert av sånt som dette. Eier ikke folk vanlig sunt vett?

Velformulert og informativt innlegg! Takk! Jeg blir også utrolig provosert over disse hundeeierne som slipper hunden løs på barnehagens område. Fatter ikke hvordan de kan tro at dette er greit? 

Håper dere hundeeiere som gjør dette leser det siterte innlegget og tenker dere litt om. Dette handler om folkeskikk og sunt vett. 

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, for noe tull. Så katter, insekter, bakterier osv det finnes ikke i barnehager? Men når en hund er der da er det full beredskap og alarmer på? Jesus føkkking christ. Hva med hund i en familie? Hunden og barna kan aldri leke i hagen? Barna kan aldri falle, rulle, leke på åpne områder hvor dyr også kan befinne seg? 

 

Anonymkode: 1b9b9...3fd

Det er skjeldent å se noen som virkelig bekrefter teorien om en del hundeeiere så tydelig. 

Takk for det! 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oppgitt78 skrev:

Det er skjeldent å se noen som virkelig bekrefter teorien om en del hundeeiere så tydelig. 

Takk for det! 

 

Jaha? Og hva er de?

Så fordi jeg tar med hunden min i barnehager i ny og ne, leker med han i 20-30 min og går igjen uten å etterlate oss bæsj(kanskje bittelitt tiss) så er jeg en forferdelig person? Hva sier det om deg at du dømmer meg nord og ned på den måten? Jeg er enig at det ikke er ok å oppholde seg i timesvis og å ha hundetreff der. Det finnes mellomting, verden er ikke svart/hvitt. 

Anonymkode: 1b9b9...3fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Yng Plyng skrev:

Gjør hundeeiere virkelig slikt? Ikke rart jeg er en katteierperson.

Jo, det er rart. Du eier et dyr som pisser og driter overalt uten at du følger med.

Katteeiere er jo SÅ mye mer ansvarlig og oppegående enn hundeeier, de passer jo på dyra sine konstant så de aldri er til sjenanse for noen. :balltre: 

Sarkasme...

Anonymkode: 6d52e...ff9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Og hva er de?

Så fordi jeg tar med hunden min i barnehager i ny og ne, leker med han i 20-30 min og går igjen uten å etterlate oss bæsj(kanskje bittelitt tiss) så er jeg en forferdelig person? Hva sier det om deg at du dømmer meg nord og ned på den måten? Jeg er enig at det ikke er ok å oppholde seg i timesvis og å ha hundetreff der. Det finnes mellomting, verden er ikke svart/hvitt. 

Anonymkode: 1b9b9...3fd

Det bør du slutte med. Hvorfor tror du mange barnehager har satt opp skilt med hund uønsket? En barnehage er ikke din hunds private luftegård. Det er frekt å ta seg til rette på den måten. 

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lufter ikke hunder i barnehager utelukkende fordi jeg vet at andre ikke liker det. Så da blir det heller skogstur eller tur til en fotballbane den kan løpe på.

Dersom hundeeierne faktisk plukker opp, har luftet hunden godt og ikke lar hunden ødelegge noe inne i barnehageområdet så ser jeg derimot ikke problemet.

Anonymkode: 6d52e...ff9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Og hva er de?

Anonymkode: 1b9b9...3fd

Du siterte meg på den selv, på forrige side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det bør du slutte med. Hvorfor tror du mange barnehager har satt opp skilt med hund uønsket? En barnehage er ikke din hunds private luftegård. Det er frekt å ta seg til rette på den måten. 

Anonymkode: 3e251...0c0

Jeg går ikke veldig ofte i barnehager. Men de gangene jeg gjør det, går jeg selvfølgelig ikke inn der hvor det står hunder forbudt. 

Anonymkode: 1b9b9...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det bør du slutte med. Hvorfor tror du mange barnehager har satt opp skilt med hund uønsket? En barnehage er ikke din hunds private luftegård. Det er frekt å ta seg til rette på den måten. 

Anonymkode: 3e251...0c0

Dette med at hundeeiere "tar seg til rette" i barnehager, fotballplasser og hockeybaner er jo rett og slett fordi kommunene ikke tilbyr oss noen bedre alternativer! Det er INGEN hundepark eller friområde for hund i den kommunen jeg bor i, samtidig som det er ordinær båndtvang fra 1. april til 20. august. Fire og en halv måned er det... 

Samtidig står det i dyrevelferdsloven over hundehold at alle hunder har rett på bevegelse og mosjon som stimulerer naturlig atferd. Deriblant lek og løping. Hvor skal vi få gjort dette? 

Ja - barnehager er ikke hundegårder. Men jeg kan faktisk forstå at noen ikke ser andre muligheter. Kommunene driter så langt faen i oss og bruker penga på parker ingen bruker istedet. Dersom både hundeeiere og andre folk satte krav til kommunene om friområder og parker til hund så hadde barnehagene fått mange færre besøk av hundeeiere. 

Anonymkode: 6d52e...ff9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Du siterte meg på den selv, på forrige side.

 

Men hva er så forferdelig med det jeg gjør? Les siste innlegg jeg siterte deg på. Katter pisser og driter overalt? Har du barn selv? Og hvorfor dømmer du folk på den måten?

Anonymkode: 1b9b9...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke veldig ofte i barnehager. Men de gangene jeg gjør det, går jeg selvfølgelig ikke inn der hvor det står hunder forbudt. 

Anonymkode: 1b9b9...3fd

Det er ingen barnehager som ønsker at hunder skal oppholde seg innafor gjerdet, uansett om de har skilt eller ikke. Ledelse, ansatte og foreldre (og svært mange andre) misliker det sterkt.

Noen steder er det et stort problem. Hunden pisser på lekeapparater, og du vet ikke 100% sikkert at den ikke driter når du ikke ser det. Noen steder må ansatte gå runder hver morgen for å samle opp all dritten. Jeg sier ikke at du ikke plukker opp, men når du lar din hund gå løs på barnehagens område så tror også andre hundeeiere at det er greit. Og mange er sløve med å plukke opp dritt. 

Det er rett og slett frekt og dårlig gjort mot barn og ansatte i barnehagen. Hvis du blir tatt på fersken i å slippe hunden løs i en barnehage kan du vente deg reaksjoner. 

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette med at hundeeiere "tar seg til rette" i barnehager, fotballplasser og hockeybaner er jo rett og slett fordi kommunene ikke tilbyr oss noen bedre alternativer! Det er INGEN hundepark eller friområde for hund i den kommunen jeg bor i, samtidig som det er ordinær båndtvang fra 1. april til 20. august. Fire og en halv måned er det... 

Samtidig står det i dyrevelferdsloven over hundehold at alle hunder har rett på bevegelse og mosjon som stimulerer naturlig atferd. Deriblant lek og løping. Hvor skal vi få gjort dette? 

Ja - barnehager er ikke hundegårder. Men jeg kan faktisk forstå at noen ikke ser andre muligheter. Kommunene driter så langt faen i oss og bruker penga på parker ingen bruker istedet. Dersom både hundeeiere og andre folk satte krav til kommunene om friområder og parker til hund så hadde barnehagene fått mange færre besøk av hundeeiere. 

Anonymkode: 6d52e...ff9

Bør man i det hele tatt skaffe seg hund da? Hvis man ikke har noen gode alternativer i nærområdet til å få luftet den? Å slippe den løs i barnehager er iallfall ikke et godt alternativ. 

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnehagen jeg jobber i, sliter vi Mer med menneskeavføring en dyreavføring..

Syns heller ikke det er greit med hundeeiere som KUN lufter hunden i barnehagen. MEN så TENKER JEG at om nå det er noen som gjør det etter en lang tur, hvor trening, innkalling osv er det som jobbes med, så er det noe annet.. da er blikket 100% på hunden. 

Noen har kanskje tom langline på. 

Det er forskjell på å slippe løs i barnehagen og slippeløs ved trening i barnehage, er vertfall mine tanker:)

Anonymkode: ceda3...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er så forferdelig med det jeg gjør? Les siste innlegg jeg siterte deg på. Katter pisser og driter overalt? Har du barn selv? Og hvorfor dømmer du folk på den måten?

Anonymkode: 1b9b9...3fd

Du lar andres barn leke i avføringen etter hunden din (selv om det bare skulle være litt tiss). At du ikke selv klarer å se at dette ikke er greit, forteller mye om hvordan du er som person. 

Jeg har barn selv, og jeg har hatt hund i mange år. 

Jeg forbeholder meg retten til å dømme enhver som oppfører seg idiotisk, så «forferdelig» er jeg faktisk.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette med at hundeeiere "tar seg til rette" i barnehager, fotballplasser og hockeybaner er jo rett og slett fordi kommunene ikke tilbyr oss noen bedre alternativer! Det er INGEN hundepark eller friområde for hund i den kommunen jeg bor i, samtidig som det er ordinær båndtvang fra 1. april til 20. august. Fire og en halv måned er det... 

Samtidig står det i dyrevelferdsloven over hundehold at alle hunder har rett på bevegelse og mosjon som stimulerer naturlig atferd. Deriblant lek og løping. Hvor skal vi få gjort dette? 

Ja - barnehager er ikke hundegårder. Men jeg kan faktisk forstå at noen ikke ser andre muligheter. Kommunene driter så langt faen i oss og bruker penga på parker ingen bruker istedet. Dersom både hundeeiere og andre folk satte krav til kommunene om friområder og parker til hund så hadde barnehagene fått mange færre besøk av hundeeiere. 

Anonymkode: 6d52e...ff9

Det du siterer fra dyrevelferdsloven er ikke rettet mot at andre skal stå ansvarlig for å legge til rette for ditt hundehold. 

Bor man slik til at et forsvarlig/godt hundehold er vanskelig, så får man droppe å ha hund, eller flytte.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er så forferdelig med det jeg gjør? Les siste innlegg jeg siterte deg på. Katter pisser og driter overalt? Har du barn selv? Og hvorfor dømmer du folk på den måten?

Anonymkode: 1b9b9...3fd

Du misforstår jo fullstendig. Det er ingen som dømmer deg. Det er handlingen din som dømmes. Det betyr ikke at du er forferdelig. Det betyr at folk reagerer på at du gjør noe som de fleste ikke syns er greit. I denne tråden har du fått mange svar på hvorfor dette ikke er greit. Kanskje du skal ta det til deg da. 

Anonymkode: 3e251...0c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...