Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil de aller fleste med IG-stories? Er det ikke oppmerksomhet og bekreftelse? Bortsett fra at CBEs instagram er en salgsplattform der man også serveres reklame innimellom all sammenblanding av søtt, salt og surt i løpet av oppmerksomhetssøkingen.

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Tar jeg feil nå, men har ikke du påstått at kritikken ville vært mer gyldig om kritikerne var mer nyansert? 
Synes ikke det holder å si at det er mye du er kritisk til, men ikke vil bidra til kritikken her. 

I tillegg synes jeg det er uforståelig at man er mindre kritisk til lovbrudd enn kritiske røster som påpeker lovbruddene.

@Nudeldama, du har jo en gyllen mulighet til å nyansere kritikk. La meg prøve: 

Det er trist å se at barna brukes i reklame igjen, selv om bedriftseier har sagt de ikke skal brukes i reklame (Fotoknudsen). Det er også merkelig hvordan man ikke anser kanalens content til å være reklame selv om det ikke er direkte salg. Bloggens formål er jo reklame og annonsesalg. 
Hun har mange flotte bilder av f.eks påskebord og andre fine ting. Jeg hadde gjerne fulgt henne i sosiale medier om det var mer av dette og mindre eksponering av barn og fronting av det som for meg er et usunt kroppsbilde. 

På Internett vil det ALLTID være troll som er usaklige av ulike grunner. Enten for å være «morsom», fordi de er drittfolk, fordi de vil diskreditere tråden, fordi de vil avspore, fordi de har dårlig oppførsel og er kjipe, osv osv. Som bedriftseier har man mest å tjene på å skille dette. Det er selvsagt vanskelig når man ikke har andre å sparre kollegialt med, eller erfaring fra annet arbeidsliv. Og det er vanskelig hvis man har kommet inn i et mønster hvor man tar alle tilbakemelding personlig. Kanskje var det en god forretningsidé å kalle bloggen ved sitt navn. Kanskje var det en dårlig idé. Jeg tror det ikke er svart/hvitt. 

• Liker 24
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Hva vil de aller fleste med IG-stories? Er det ikke oppmerksomhet og bekreftelse? Bortsett fra at CBEs instagram er en salgsplattform der man også serveres reklame innimellom all sammenblanding av søtt, salt og surt i løpet av oppmerksomhetssøkingen.

Alle skal få! Til de gamle bestemødrene og kvisete tenåringsgutter. Her må alle stille opp, fra gamle hunder til barn som ikke har et valg om de vil eller ikke. Når managementet sin sjef og kone har opprettet en egen IG konto for sin førstefødte, så kan man anta at dette er kulturen i UI? Bare se på Komikerfrue som også bruker barn i reklame.

Endret av Carma
Skrevet (endret)

Såvidt jeg husker, har også førstefødte arving til Treasures AS egen instakonto. Den er heldigvis ikke aktiv.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 9
Skrevet
1 time siden, Carma skrev:

Alle skal få! Til de gamle bestemødrene og kvisete tenåringsgutter. Her må alle stille opp, fra gamle hunder til barn som ikke har et valg om de vil eller ikke. Når managementet sin sjef og kone har opprettet en egen IG konto for sin førstefødte, så kan man anta at dette er kulturen i UI? Bare se på Komikerfrue som også bruker barn i reklame.

Det bli gjort av inspirasjon fra AR= Anna Rassmuss. Hun opprettet en konto til sin datter etter mye tilbakemeldinger på at datteren burde bli barne fotomodell. Men det gikk ikke helt etter planen og det ble stilt. Kontoen er å finnes enda på IG. Om den er aktiv vet jeg ikke for det er lenge siden jeg var innom å tok en titt.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Såvidt jeg husker, har også førstefødte arving til Treasures AS egen instakonto. Den er heldigvis ikke aktiv.

1 minutt siden, MaleficentAurora skrev:

Det bli gjort av inspirasjon fra AR= Anna Rassmuss. Hun opprettet en konto til sin datter etter mye tilbakemeldinger på at datteren burde bli barne fotomodell. Men det gikk ikke helt etter planen og det ble stilt. Kontoen er å finnes enda på IG. Om den er aktiv vet jeg ikke for det er lenge siden jeg var innom å tok en titt.

For en psyk verden. «Velkommen til verden lille venn, vi som skal utøve foreldreskapet har allerede tatt høyde for at vi kan gjøre deg om til en del av vårt varemerke. Vi gleder oss til å tjene penger på dette.»

Skrevet
4 timer siden, Nudeldama skrev:

Ja. Hun lever ikke av å bli kalt ufyselig eller at hver minste ting hun sier/gjør/innreder blir hakket på hver dag over måneder og år.

You really don’t get it, do you...? 🤦🏻‍♀️

• Liker 16
Skrevet (endret)
On 4/5/2020 at 5:56 PM, Inkognitogata said:

I dag er det Lasse sin tur til å posere med gapesmil. 

Jaja.

On 4/5/2020 at 3:41 PM, Surikatt said:

Leser: du er så utrolig vakker. 
Caroline Berg-Eriksen : tusen takk snille deg. 
Og sånn går dagene i den selvdiggende, utseendefikserte bloggeren liv. Må ha bekreftelser på seg selv hele tiden. At noen orker å leve et liv sammen med et slikt menneske. Mannen virker tross alt ikke så selvopptatt. 

On 4/6/2020 at 7:15 AM, Aquarius04 said:

Skulle likt å se dette skje CBE og Co. Steppe inn som ekstrahjelp på Kiwi og risikere skitt under neglene? 😅

On 4/6/2020 at 9:21 PM, 123Frustrert said:

Synes bloggen cbe.no begynner å bli mer og mer uspiselig selv, @Minni Mus. Det er jo et menneske helt uten feil og mangler det der, i følge henne selv. De er ressurssterke, strukturerte, oppegående, snille, omtenksomme, god mor og nå sist ; kjernesunn. Jeg gir meg ende over! For et unikum av et menneske! Cbe.no glemmer helt at hun går i morgen kåpen til mitt på dagen, drikker ganske ofte alkohol, smører seg tykt med sminke, opererer bryst, bruker fillers og har et ekstremt behov for anerkjennelse. Ut fra bloggen kan jeg faktisk ikke se noe av det cbe ønsker å beskrive seg selv som, tvert om.

On 4/6/2020 at 7:22 PM, Minnie Mus said:

Janei altså, der i gården trenger dem nok ikke å bekymre seg over økonominen, men ofrer to sekunder på å skrive at andre har det verre....Det betyr ikke at dem bryr seg. De kan uansett sitte der i villaen sin og ta selfies i undertøyet og pynte egg med blomsterkranser og servietter. Dere må bare rapportere og slette innlegget mitt så mye dere bare vil altså, men dette paret eier null empati og forståelse for andre mennesker, utenom de gangene det kan gagne dem selv. Ufordragelige mennesker, rett og slett! Og med det samme jeg er i gang, det der omvendt julenisse.... kun for å hevde seg selv, kun for å få ros og skryt, nothing else! Å det mener jeg utifra at det finnes en haug med andre mennesker og organisasjoner som gjør en mye bedre innsats for de som har det vanskelig, og det UTEN å fremheve seg selv sånn til de grader som paret i villaen gjør.

Jeg drar frem igjen disse såkalte "miljøtiltakene" deres, med å plukke søppel og ta mere offentlig transport. Hva skjedde der liksom? CBE la ut et innlegg på bloggen der ho tok tog, å det var visst en grusom opplevelse. Så kom noen bilder der de liksom plukket søppel, med lange påsatte klør (negler).

Så kom omvendt julenisse, der de (CBE) og andre skulle gi av sin overflod og hjelpe familier i nød, de som ikke har så mye fra før av. Vel og bra det altså, men hva var den egentlige hensikten? Sutreinnlegg der de ber om hyssing/tråd og sakser eller hva det nå var, der frua står og griner over sin egen godhet, men samtidig hverken kan bruke sin egen bil til å kjøre ut varer til folk eller kan bruke sin egen saks.... oppi det hele, tar hun seg fett betalt for å hjelpe folk i nød i andre land, ved å legge ut bilder der ho sitter og koser seg foran peisen.... Influenceren og forbildet sitt det!

On 4/7/2020 at 6:06 AM, MarianneE said:

Omvendt Julenisse og andre som driver med veldedighet  her hvor jeg bor har delt ut mat ved flere anledninger nå de siste ukene, hvordan går det med Omvendt Julenisse i Sarpsborg? Er de fremdeles aktive og bidrar nå som så mange venter på penger fra nav, eller har engasjementet dabbet litt av?

On 4/7/2020 at 6:30 PM, Chrisssi said:

Ga frua et feilklikk, og åpnet innlegget og påskeverksted. Sorry, men det er noe regissert og uekte over hele innlegget, der de små sitter linet opp med håret flommende ned over stolryggen. Det er mulig de har det hyggelig, men det er faktisk jobb. 

Og frua har problemer med å skrive tekstmeldinger uten de lange klørne 😳

Livet er visst som vanlig i Villa Kulås 

On 4/8/2020 at 12:42 AM, Surikatt said:

Min tanke om det sminkebordet er trenger virkelig noen så mye sparkel for å bli fornøyd med seg selv. I tillegg har hun skapet fullt på badet.  I tillegg til botox, Restylane og Photoshop er det ikke rart det blir dårlig tid til å hjelpe 1. klassingen med skolearbeidet. Litt mindre meg, meg, meg.  I påskeferien må barna jobbe og mor mimrer tilbake til fjorårets påske ved å poste filmsnutter der hun drar ned bikinibuksa og gapesmiler til seg selv mens hun tar selfier. 

On 4/8/2020 at 9:41 AM, 123Frustrert said:

Men, hun er jo kjernesunn! Så da så.

Mitt bilde av jenter/damer som er kjernesunne er har friske røde roser i kinnene, knapt sminke og er aktive på en typ funksjonell måte. Delar det bra med seg selv og er sterke, fysisk og psykisk. Et godt og variert kosthold, men nok av energi. 
Cbe.no er det motsatte; stiv sminket for en treningsøkt for å se bra ut. Manisk løping på en tredemølle for å holde en innhul mage, hvor man er ekstremt opptatt av påvise pulsklokka og den nakne magen, pre-, per- og posttrening. Ørsmå porsjoner med mat, hamburgere uten brød ( for hamburgerbrød er ikke bra, ikke en gang når man skal kose seg). 
NEI, cbe er ikke kjernesunn!! Over hodet ikke!

On 4/8/2020 at 12:06 PM, Surikatt said:

Ja, hun er veldig opptatt av den innhule magen. Hva er fint med det? Jeg synes det ser sykt ut. 

On 4/8/2020 at 5:15 PM, Dævendøtte said:

Måtte inn på bloggen for å se 🤣🤣🤣 Haha, må ha vært noe utrolig festlig! "Tilsynelatende tvekroket av latter" jeg fikk meg en god latter av innlegget ditt og CBE 😅 

On 4/8/2020 at 5:18 PM, Ultiva said:

Jeg er enig i at beskrivelse av selve kroppen bør utelukkes, selv om den desidert fremstilles som bedriftseierens viktigste verdi og valuta. For det er CBE selv som i 11 år har valgt å ha et enormt kroppsfokus i alle sine kanaler på sosiale medier. Trange klær, lite klær, heftig retusjering og mye bar hud. Selv på langrennsski så måtte bloggerfoten løftes og gapesmilet frem, for det naturlige og uretusjerte er sjelden godt nok. Å vise ansiktet fra noe annet enn venstre side er nærmest utenkelig, og gravidmagen måtte dokumenteres ukentlig gjennom svangerskapet i svært lite tøy for å høste ros. Daglige filmer og bilder på Instastory hvor hun skryter av at hun har trent, eller gått 12 000 skritt før lunsj.

Behovet for bekreftelse via sosiale medier fremstår altoppslukende, og signaliserer at man selv som voksen tobarnsmamma bør bruke flere timer hver eneste dag på å dyrke sin egen kropp og sitt eget utseende.

Statistikk og forskning viser at jo høyere utdannelse man har, jo mindre poster man i sosiale medier. Det er vel verdt å tenke over hvorfor det faktisk er slik.

On 4/8/2020 at 7:11 PM, Minnie Mus said:

Jadda, EEENDELIG et møte i Oslo! Et veldig etterlengtet møte, som er superviktig, pluss at frua har fått fylt på med nye hudpleieprodukter, hurra! Jisess så overfladiske mennesker er....

On 4/8/2020 at 9:01 PM, Zokutine said:

Nå er vel ikke akkurat noe med jobben hennes særdeles viktig, vil jeg påstå 😅

On 4/8/2020 at 10:24 PM, Klementine said:

Møte = innkjøp av hudpleieprodukter. Forstår at det var viktig med egentid akkurat idag! Det har tross alt vært svært hektisk å sjonglere morsrollen med hjemmeskole og trening. Det handler tross alt om prioriteringer!!! 

On 4/9/2020 at 7:52 AM, Klaraku78 said:

Det positive med at CBE var i Oslo alene, var jo at ungene fikk en fridag fra mobilen og sosiale medier. 

On 4/9/2020 at 9:50 AM, pøbelsara said:

Det som er merkverdig er jo 1) at hun faktisk drar til et fysisk møte inn til Oslo hvor smitten definitivt er mest utbredt - hun som lever av sosiale medier, til og med. Man skulle tro hun hadde både muligheter til og kunnskap om alternative møteformer. Og 2) at hun skriver om det/poster bilder og film i sine kommersielle kanaler. Kun nødvendige reiser, er rådet. Hjemmekontor for de som kan, er rådet.

Ergo antar jeg at dette postes i firmakanalene for å skape debatt. 

On 4/9/2020 at 10:11 AM, Kollontaj said:

Oslo på møte? Nei, tror ikke det. Antar hun dro til Oslo, men det møtet tror jeg ikke noe på, iallfall ikke at det var jobbrelatert. 

On 4/9/2020 at 10:37 AM, Gunvald said:

«Legge makeup»? Prater folk sånn?

On 4/9/2020 at 11:00 AM, Inocybe said:

Ja filterbruken på instastories er helt hinsides. På Bloggerne og andre kanaler ser vi jo hun er en helt normalt pen dame. Hvorfor ønsker hun å se ut som en freak på instastories? Filterbruken gir meg assosiasjoner til kjærlighetsbarnet mellom Sophie Elise og en Alien. Det er absolutt ikke sunne verdier den bloggerne fronter og det hjelper ikke at bloggerparet selv omtaler seg som sunne når bildebevisene viser det rake motsatte. 

On 4/9/2020 at 2:32 PM, Klementine said:

Hun er jo morsom også da. Det er jo dette med moderne kvinne, strukturert og effektiv. Bedriften bekrefter jo gang på gang at de overhodet ikke henger med i virkeligheten til ledere eller karrièrefolk. 😂😂

On 4/9/2020 at 2:54 PM, Kollontaj said:

Konfidensielt, ja. Klart det! 🤪 Går det an å bli mer virkelighetsfjern? Høres ut som langt viktigere enn å ha møte med Norges bank.  

On 4/9/2020 at 3:21 PM, Pjolterbeist said:

Konfidensielt ... ok. Er det arvtageren til "magisk"? 

On 4/9/2020 at 6:22 PM, Finlay said:

Tipper også treningstøy, det passer godt til lanseringen av Netfit.

Korte, trange magetopper med volanger kanskje.

On 4/9/2020 at 8:57 PM, EvenBeinlaus said:

Blir vanskelig å sette botox og restylane på seg selv

On 4/9/2020 at 9:04 PM, Xstrella said:

Ja noen må jo få spesialbehandling til sine delikate bilder. #levebrød...

On 4/9/2020 at 9:54 PM, Frøken Scott said:

.....når folk med verdens mest meningsløse og unyttige "jobb" prøver å gjøre seg viktige....

Det er i seg selv ufrivillig komikk fra selgerduoen som jeg vanligvis ville ledd rått av.  Men desperasjonen etter oppmerksomhet til en haltende blogg blir litt drøy når man er villig til å gå i mot råd fra myndighetene. 

Men de rådene er sikkert like teite og dumme som alkoholloven.

On 4/9/2020 at 10:07 PM, Skrottefar said:

Og de kommer aldri til å innrømme at det faktisk er de som er teite og dumme som ikke skjønner elementære oppfordringer.....nuvel, dem om det sier jeg bare 🤣

On 4/9/2020 at 10:19 PM, Minnie Mus said:

Det blir vel syting 24/7 på insta, den dagen dem pådrar seg corona.. Har siste forkjølelse og magesjau friskt i minne, der alt på insta dreide seg om hvor syk barna og mannen var, mens frua løp rundt med munnbind og lange klør, mens hun klaget sin enorme nød

On 4/9/2020 at 10:34 PM, Revenge o'Cavatina said:

Ja det stemmer...daglig leder kjøpte seg munnbind for ikke å bli smittet av familien. Da er det jo rart hun ikke valgte munnbind like lett til korona-turen igår, da Covid-19 er særdeles smittsomt. Jeg ser flere hver dag med munnbind, rart å se selvsagt da vi ikke har kultur for det men sikkert fornuftig for de som absolutt ikke må bli smittet uavhengig av årsak. Men det er kanskje ikke delikat nok for et møte i hovedstaden.

Det er veldig mye unødvendig kritikk, summen av alt er massiv og ekstrem, og det er daglig kommentarer på at hun er ufyselig, alt hun gjør blir hakket på, men å følge en blogger man forakter hver eneste dag kun for å ta vedkommende på ting er ganske spesielt, det er klart man reagerer selv om man kan være kritisk til bloggeren selv.

«Jeg mener at debatten om barneeksponering er høyest nødvendig og samfunnviktig!»

-Ja, enig, men nå var det vel ikke diskusjon om barneeksponeringen som ble kritisert, selv om det kan være bedre å ta det i en generell debatt som ikke tar for seg disse eksakte barna, men den enorme nedrakkingen og latterligjøringen hver dag...

«JeNnY sKaVlAn eR gOd pÅ å sKjErMe bArNa!»

-Ja, men ingen her har sagt seg uenig om at diskusjon på et generelt plan om eksponering ikke er viktig  men nå er det vel ikke akkurat en ryddig diskusjon rundt barneeksponering som går mest igjen i denne tråden og som ble kritis...

«ReDd BaRnA, UnIcEf, #sHaReNtIng!»
«Hun sa jo ingenting om hvorfor hun skulle til Oslo! Ergo: Hudpleie og joggetur!»

-...

Og sånn går no dagan 😆

1. Enklere å vri debatten inn på det sporet slik at man kan høste noen poeng og slippe å stå til ansvar eller ta selvkritikk for dritten som daglig blir postet ellers som var årsaken til kritikken av tråden.
2. Tråden virker mer samfunnsnyttig, bare synd siteringene ovenfor viser en helt annen historie. Det er slik tråden ser ut ellers, ikke en tørr diskusjon om barneeksponering. Dette gjelder forsåvidt ikke alle, men summen av det.

Endret av Luvinesta
  • Liker 16
Skrevet (endret)

@luvinesta - jeg velger å svare på det du har sitert meg på. Hva var dritt med det?  Jeg kommenterer hva helsemyndighetene har sagt - og undrer meg over at de både velger å ikke følge anbefalingene og at de poster opplysninger om at de har gjort slik i sine kommersielle kanaler. 

Hva tror du er årsaken til at hun skriver om AT hun har vært i møte i sine kommersielle kanaler?

Så kan jo andre svare for seg. Men jeg vil opplyse om at jeg har rapportert flere av innleggene du siterer over her, fordi jeg mener de er avsporing eller kommentarer om kropp og derfor ikke er lov. Moderator har valgt å la det stå. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 40
Skrevet

@Luvinesta say what? Mitt spørsmål om bedriften CBE bidrar til veldedighet gjennom Omvendt Julenisse nå eller om det var et kortere engasjement kun før jul da fokuset på slikt er stort... DET er unødvendig kritikk hvor summen er massiv og ekstrem?

• Liker 27
Skrevet (endret)

@Luvinesta

Kan du forklare hva som er dritt i det du siterer  meg på med tanke på bruk av munnbind før korona-pandemien men ikke bruk av munnbind under korona-pandemien i selve episenteret for smitte, samt ikke ta hensyn til helsemyndighetenes anbefalinger?

• Liker 30
Skrevet (endret)

@pøbelsara Å bare anta og spekulere i at bloggeren poster ting på bloggen sin kun for å provosere for å få høyere lesertall/skape debatt uten å vite hva som var hensikten med turen er ikke spesielt fruktbart eller konstruktivt. 

@MarianneE Med tanke på hvor mye pes bloggeieren har fått tidligere med tanke på det veldedige prosjektet, så går det fint an å lese mellom linjene. Du lurte altså velment og i fullt alvor om de nå skal dele ut gaver eller penger fordi folk er permitterte/arbeidsløse i disse tider, eller om engasjementet har dabbet av fordi de ikke gjør dette? Tror nok alle vet svaret på det i og med at de ikke har skrevet noe om det. Om du stilte spørsmålet fordi du oppriktig var nysgjerrig, så beklager jeg siteringen.

@Revenge o'Cavatina Å bruke munnbind er kanskje ikke delikat nok for et møte i hovedstaden? Virkelig?

Endret av Luvinesta
  • Liker 11
Skrevet

@Luvinesta: Og poenget ditt var? (Jeg sikter til siteringen din av mitt innlegg, ikke resten - sånn i tilfelle du ikke skjønner spørsmålet)

• Liker 14
Skrevet

@Luvinesta Er det nå også slemt å skrive at CBE er en pen dame? Jammen meg ikke lett å gjøre deg til lags 😂. Jeg kritiserer filterbruken som er, som jeg skrev, helt hinsides. Du skjønner det er en gedigen forskjell på å kritisere utseendet og kritisere redigeringsjobben? Ja kommentaren min er sleivete men jeg står ved budskapet: Hun er mye penere uten alle fiksfakseriene. 

Siterer også deler av et innlegg jeg skrev tidligere i dag. Så da lurer jeg på. Hvordan  er rosablogging så essensiell samfunnskritisk virksomhet den må opprettholdes nå under den værste krisen landet har opplevd siden krigen? 

Regjeringen laget en prioriteringsliste med punkter med hvilke samfunnsfunksjoner som skal opprettholdes fram til restriksjonene løsnes litt på 20. april. Og selv i de bransjene som står på regjeringens liste så skal alt som kan utføres hjemmefra nettopp utføres hjemmefra. Disse harde prioriteringene er satt opp for å få kontroll på spredningen, beskytte de i risikogrupper og ikke minst beskytte de som faktisk må jobbe med de regjerings-definerte samfunnsviktige funksjonene.

Jeg har lest regjeringens liste og ikke funnet hverken rosablogger eller influencer eller noe som ligner på disse, så da mener jeg det kan konkluderes at disse ikke er prioritert og der med burde følge regjeringens og helsemyndighetenes oppfordring om å holde seg hjemme. Det er  altså helt innafor å kritisere disse to møtene bloggerparet hadde i Oslo.

• Liker 30
Skrevet

Er hvis noen som har tatt på seg moralpoliti hatten i dag når det gjeld gjennomgang av kommentarene om CBE&co😳 

Når kommentarene enda står så er det en klar beskjed fra moderatorene at de ikke stride mot regelverket av KG. Mulig jeg tar feil.

• Liker 8
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Luvinesta skrev:

@Revenge o'Cavatina Å bruke munnbind er kanskje ikke delikat nok for et møte i hovedstaden? Virkelig?

"Delikat" er et uttrykk bloggeieren selv bruker for å sette standard for hva hun velger å publisere. Bare det er delikat nok er for eksempel  barneeksponering greit.

Hun valgte å bruke munnbind da familien var syk. Munnbind er dessverre ikke det mest delikate - eller trendy om du vil, tilbehøret, men en svært nødvendig element som noen velger å bruke dersom de virkelig ikke ønsker å bli eller spre smitte. Hun valgte bort å bruke munnbind da hun reiste en unødvendig og ikke av helsemyndighetene anbefalt tur til episenteret for koronasmitte for et møte og flere andre aktiviteter som kunne vært planlagt annerledes. Dette er virkelig. Og virkelig unødvendig.

• Liker 30
Skrevet (endret)
1 hour ago, Inocybe said:

@Luvinesta Er det nå også slemt å skrive at CBE er en pen dame? Jammen meg ikke lett å gjøre deg til lags 😂. Jeg kritiserer filterbruken som er, som jeg skrev, helt hinsides. Du skjønner det er en gedigen forskjell på å kritisere utseendet og kritisere redigeringsjobben? Ja kommentaren min er sleivete men jeg står ved budskapet: Hun er mye penere uten alle fiksfakseriene. 

Siterer også deler av et innlegg jeg skrev tidligere i dag. Så da lurer jeg på. Hvordan  er rosablogging så essensiell samfunnskritisk virksomhet den må opprettholdes nå under den værste krisen landet har opplevd siden krigen? 

Regjeringen laget en prioriteringsliste med punkter med hvilke samfunnsfunksjoner som skal opprettholdes fram til restriksjonene løsnes litt på 20. april. Og selv i de bransjene som står på regjeringens liste så skal alt som kan utføres hjemmefra nettopp utføres hjemmefra. Disse harde prioriteringene er satt opp for å få kontroll på spredningen, beskytte de i risikogrupper og ikke minst beskytte de som faktisk må jobbe med de regjerings-definerte samfunnsviktige funksjonene.

Jeg har lest regjeringens liste og ikke funnet hverken rosablogger eller influencer eller noe som ligner på disse, så da mener jeg det kan konkluderes at disse ikke er prioritert og der med burde følge regjeringens og helsemyndighetenes oppfordring om å holde seg hjemme. Det er  altså helt innafor å kritisere disse to møtene bloggerparet hadde i Oslo.

Og sleivete kommentarer var grunnen for at folk reagerte på tråden. Å si at hun ser ut som en normal pen dame er ikke slemt, å si at hun ser ut som en freak og kjærlighetsbarnet til Sophie Elise og en Alien på instastories pga. filter er beyond sleivete...

Så lenge jeg ikke vet årsaken til hvorfor møtet ble holdt så kan jeg ikke si så mye, men ja, jeg er enig i på et generelt grunnlag at det er lite gjennomtenkt å dra på et møte i storbyen i disse tider, om det da gjelder en kolleksjon etc. Man vet heller ikke om det var i sentrum, om hvordan forholdsregler de tar med tanke på avstand. Det er derfor veldig dumt å spekulere og anta når man ikke vet. Men ja, jeg er fullstendig enig i at slike turer ikke bør bli prioritert nå i disse tider. Og det jeg reagerte på var at det ble konkludert her inne med at de dro til Oslo for treningstur og påfyll av hudpleie, når dette ble avkreftet av bloggeier selv, og dermed gjøres for å få mer bensin på bålet for å fortsette den diskusjonen om hvor teite de, nok en gang, er.

Endret av Luvinesta
  • Liker 10
Skrevet
22 minutter siden, Luvinesta skrev:

@pøbelsara Å bare anta og spekulere i at bloggeren poster ting på bloggen sin kun for å provosere for å få høyere lesertall/skape debatt uten å vite hva som var hensikten med turen er ikke spesielt fruktbart eller konstruktivt. 

Spørsmåelt mitt er Hvorfor poster de slik? Hvorfor sier de A, men ikke B? Hva er hensikten? Hvorfor poste at man er i møte, hvis man ikke ønsker å fortelle hvorfor? Jeg jobber hver eneste dag med pandemien - og, ja, jeg blir provosert av folk som ikke følger reglene. Når hun velger å poste AT hun kjører til et fysisk møte, men velger å ikke fortelle hvorfor, har jeg valget mellom å tenke at hun enten har ikke har tenkt så nøye over dette og at hun ikke tenker så nøye over hva hun poster - eller at hun etter 11 år som en av de absolutt ledende i bransjen, faktisk vet hva hun gjør og at det dermed er en tanke bak det hun gjør. 

At hun ikke skjønner at noe slik er provoserende, tror jeg ikke noe på. Hun har ikke blitt så stor som hun er, ved å poste ting uten å ha en plan for det.

Men forklar meg gjerne hva du tenker om å poste slike opplysninger og halvkvedede viser i sine kommersielle kanaler.

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, Luvinesta skrev:

Og sleivete kommentarer var grunnen for at folk reagerte på tråden. Å si at hun ser ut som en normal pen dame er ikke slemt, å si at hun ser ut som en freak og kjærlighetsbarnet til Sophie Elise og en Alien på instastories pga. filter er beyond sleivete...

Så lenge jeg ikke vet årsaken til hvorfor møtet ble holdt så kan jeg ikke si så mye, men ja, jeg er enig i på et generelt grunnlag at det er lite gjennomtenkt å dra på et møte i storbyen i disse tider, om det da gjelder en kolleksjon etc. Man vet heller ikke om det var i sentrum, om hvordan forholdsregler de tar med tanke på avstand. Det er derfor veldig dumt å spekulere og anta når man ikke vet. Men ja, jeg er fullstendig enig i at slike turer ikke bør bli prioritert nå i disse tider. Og det jeg reagerte på var at det ble konkludert med at de dro til Oslo for treningstur og påfyll av hudpleie, når bloggeier selv skriver at det ikke var tilfelle.

Men dette var det eneste hun opplyste om turen - at hun hentet produkter - og hun viste også frem posen med produkter og tagget hudpleieren i SoMe.  Mitt første tips - og jeg er ikke en gang profesjonell SoMe-aktør - er at hvis jeg ikke ønsker at folk skal vite noe - eller diskutere noe, nei da poster man IKKE noe om det i sine vidåpne kanaler. 

SÅ kritikken min går både på at hun publiserer adferd som er frarådet i disse tider - og at hun ikke har bedre dømmekraft som proff some-aktør.

• Liker 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...