Hedy Lamarr Skrevet 12. mars 2019 #1401 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, Medici skrev: De deler ingenting personlig eller privat? Hva slags sfære anser de barnerommene for å være da? For ikke å si morsdagsfrokost i pysjen. 28
Lopploella Skrevet 12. mars 2019 #1402 Skrevet 12. mars 2019 Kyss på munnen, med foreldrene og hverandre. At barna spør om de skal sende filmen til besteforeldrene. Morsdagsfrokost i senga. Hva de får til jul og bursdag. Neida, ikke noe privat... 😳 38
Gjest Hold the door Skrevet 12. mars 2019 #1403 Skrevet 12. mars 2019 Om de så hadde iscenesatt 100% av det eksponeringen viser uten at noe personlig eller privat hadde kommet frem, så er det jo andre ting enn å få privatlivet krenket og frarøvet som er problematisk med slik eksponering, som feks at barna blir tatt fra muligheten til å skape sin egen digitale identitet, (noen ønsker jo ikke å ha en engang.)
Rev. Revenge Skrevet 12. mars 2019 #1404 Skrevet 12. mars 2019 1 time siden, Lopploella skrev: Kyss på munnen, med foreldrene og hverandre. At barna spør om de skal sende filmen til besteforeldrene. Morsdagsfrokost i senga. Hva de får til jul og bursdag. Neida, ikke noe privat... 😳 Hvis dette ikke er privat, så lurer jeg på hva DE anser å være privat. Hvor har de satt grensen? Er det bilder av snørr, skitne klær etter lek og feberhete kinn som er grensen? Eller tenker de overhodet ikke over at eksponeringen er daglig bare gjennom TEKSTENE i innleggene, ikke bare bildene? 22
Hoppelopp Skrevet 12. mars 2019 #1405 Skrevet 12. mars 2019 Syns det er mange «forglemmelser» av bedriften som har holdt på i 10!år og påstår de er best i klassen når det kommer til merking av reklame. På bloggen er kakelovnen merket som reklame, på insta er det visst ikke så viktig å opplyse om at den var rabattert i 2017 selvom den er blikkfang på bildet 😤 16
Gjest Emmy_H Skrevet 12. mars 2019 #1406 Skrevet 12. mars 2019 7 timer siden, tuttavims skrev: En leser kommenterer på eksponering av barn- at innlegg uten er de beste og at CBD bør tenke over konsekvensene det kan få av å utlevere ting de sier og gjør. Svaret er helt textbook bloggeren: «vi deler kun drypp, ingenting personlig og privat, vi står inne for det og trenger ikke å diskutere det med noen andre enn barnas nærmeste» En hel gjeng nærmeste som alle sitter med hodet i sanden, der altså... Og vi lo og vi lo...(eller gråt mtp på de som blir eksponert for penger).
Surikatt Skrevet 13. mars 2019 #1407 Skrevet 13. mars 2019 Grensen for hva som er privat vil jeg si det ikke er Caroline Berg-Eriksen eller mannen som avgjør, men barna selv når de er gamle nok til å forstå hva som foregår. Bare det å finne et bilde av seg selv på nettet kan være flaut for et barn. Når man da finner tusenvis av bilder og tekster fra man var et foster, hvilke konsekvenser kan dette få for et barn og en ungdom som synes slike ting er kleint? Familieliv er privatliv. Tror at hun etter 10 år som blogger mister disse hemningene pga hig etter oppmerksomhet. Det er nok nå. Hun har ingen erfaring med det å være foreldre til større barn og ungdom. Jeg kan garantere at jentene som hun kaller dem hele tiden, ikke vil like dette. 30
Tørst Skrevet 13. mars 2019 #1408 Skrevet 13. mars 2019 6 timer siden, Surikatt skrev: Grensen for hva som er privat vil jeg si det ikke er Caroline Berg-Eriksen eller mannen som avgjør, men barna selv når de er gamle nok til å forstå hva som foregår. Bare det å finne et bilde av seg selv på nettet kan være flaut for et barn. Når man da finner tusenvis av bilder og tekster fra man var et foster, hvilke konsekvenser kan dette få for et barn og en ungdom som synes slike ting er kleint? Familieliv er privatliv. Tror at hun etter 10 år som blogger mister disse hemningene pga hig etter oppmerksomhet. Det er nok nå. Hun har ingen erfaring med det å være foreldre til større barn og ungdom. Jeg kan garantere at jentene som hun kaller dem hele tiden, ikke vil like dette. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syns det er så guffent når hun kaller dem "jentene" hele tiden. Som om de er ett, kollektivt titulert, som om de er så voksne, føler de seg så innmari voksne? Helt uironisk, liksom? For jeg har hele tiden gått rundt og bare lol av at jeg liksom er voksen, liksom har barn, liksom har jobb og liksom må gjøre kjedelige voksenting. Som om at det er en spøk. Men det er lite ironisk distanse til noe av det cbe fronter og holder på med. Hun mener jo absolutt alt hun gjør, enda mesteparten er dilldall. 5
Halle-Palle Skrevet 13. mars 2019 #1409 Skrevet 13. mars 2019 Siste bloggpost. Bloggeier poserer lekkert ved siden av sitt åpne kjøleskap😂 Stopp verden, jeg vil av. 20
Pæddan Skrevet 13. mars 2019 #1410 Skrevet 13. mars 2019 8 minutter siden, Halle-Palle skrev: Siste bloggpost. Bloggeier poserer lekkert ved siden av sitt åpne kjøleskap😂 Stopp verden, jeg vil av. Jeg gjør det HVER dag🙄 altså.... Poserer med morratryne og klarer knapt finne smørboksen 😄 10
Isild Skrevet 13. mars 2019 #1411 Skrevet 13. mars 2019 15 minutter siden, Halle-Palle skrev: Siste bloggpost. Bloggeier poserer lekkert ved siden av sitt åpne kjøleskap😂 Stopp verden, jeg vil av. Sjelden jeg er innom bloggen, men nå måtte jeg jo bare sjekke hva dette var.. Og det jeg sitter igjen med er: "De spiser da utrolig mye squash, tomater og blåbær???" Dagens lærdom der altså! Det ville jeg nemlig ikke visst dersom jeg IKKE fulgte med i svingene her.. Spøk til side. Uinteressant å se i kjøleskapet, men det er fint å se at de har et helt normalt et 3
virkelig Skrevet 13. mars 2019 #1412 Skrevet 13. mars 2019 1 time siden, Isild skrev: Sjelden jeg er innom bloggen, men nå måtte jeg jo bare sjekke hva dette var.. Og det jeg sitter igjen med er: "De spiser da utrolig mye squash, tomater og blåbær???" Dagens lærdom der altså! Det ville jeg nemlig ikke visst dersom jeg IKKE fulgte med i svingene her.. Spøk til side. Uinteressant å se i kjøleskapet, men det er fint å se at de har et helt normalt et Og hadde du lest teksten også så skrev hun dette i tillegg. "Hva skjer med all squashen tenker kanskje du?! Vi laget en helt magisk god squashgryte til middag i dag *mmm*" . Og blåbær og tomater har vi sikkert like mye av i vårt kjøleskap. Men enig , helt vanlig innhold i kjøleskapet. Flere bloggere som deler innhold , bl.a KA
Isild Skrevet 13. mars 2019 #1413 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, virkelig skrev: Og hadde du lest teksten også så skrev hun dette i tillegg. "Hva skjer med all squashen tenker kanskje du?! Vi laget en helt magisk god squashgryte til middag i dag *mmm*" . Og blåbær og tomater har vi sikkert like mye av i vårt kjøleskap. Men enig , helt vanlig innhold i kjøleskapet. Flere bloggere som deler innhold , bl.a KA 'Innrømmer at jeg kun så på bildene først ( leste teksten senere) Trenger naturligvis endel Squash til gryte 1
Eveliina Skrevet 13. mars 2019 #1414 Skrevet 13. mars 2019 3 timer siden, Tørst skrev: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syns det er så guffent når hun kaller dem "jentene" hele tiden. Som om de er ett, kollektivt titulert, som om de er så voksne, føler de seg så innmari voksne? Helt uironisk, liksom? For jeg har hele tiden gått rundt og bare lol av at jeg liksom er voksen, liksom har barn, liksom har jobb og liksom må gjøre kjedelige voksenting. Som om at det er en spøk. Men det er lite ironisk distanse til noe av det cbe fronter og holder på med. Hun mener jo absolutt alt hun gjør, enda mesteparten er dilldall. Slik opplever ikke jeg det - angående å omtale barn som 'jentene'. I min omgangskrets er det flere familier som har barneflokker hvor alle er av samme kjønn. Da faller det seg fort naturlig å referere til søskenflokkene som 'jentene' eller 'guttene'. Det tror jeg er ganske vanlig? Hvor er ungene? Har ungene spist? osv blir lett til - hvor er guttene? Har guttene spist? Uten at det ligger noe mer i det. 17
Mme Blavatsky Skrevet 13. mars 2019 #1415 Skrevet 13. mars 2019 CBE.no viser hyppig frem barna i sin kommersielle blogg, men vil ikke delta i noen offentlig diskusjon rundt det: https://influencere.wordpress.com/2019/03/13/caroline-berg-eriksen-om-bruk-av-barn-i-sine-some-kanaler/ 17
Tørst Skrevet 13. mars 2019 #1416 Skrevet 13. mars 2019 2 timer siden, Eveliina skrev: Slik opplever ikke jeg det - angående å omtale barn som 'jentene'. I min omgangskrets er det flere familier som har barneflokker hvor alle er av samme kjønn. Da faller det seg fort naturlig å referere til søskenflokkene som 'jentene' eller 'guttene'. Det tror jeg er ganske vanlig? Hvor er ungene? Har ungene spist? osv blir lett til - hvor er guttene? Har guttene spist? Uten at det ligger noe mer i det. Så voksne alle er, da. 😁
Eveliina Skrevet 13. mars 2019 #1417 Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, Tørst skrev: Så voksne alle er, da. 😁 neida, egentlig så faker vi som alle sammen er nok ganske vanlig å føle at et 'later som om vi vet hva vi holder på med', sånn uansett hva en kaller ungeflokken sin 2
BruceOldfield Skrevet 13. mars 2019 #1418 Skrevet 13. mars 2019 (endret) . Endret 13. mars 2019 av BruceOldfield angret 1
Bestemorskogmus Skrevet 13. mars 2019 #1419 Skrevet 13. mars 2019 Synes "...spennende, alt annet enn kjedelig,..." er en flott måte å omtale dagens middag på (fnis 😄 😗) Ble fire ord ekstra, og lengre innlegg 👍 5
terteskjell Skrevet 13. mars 2019 #1420 Skrevet 13. mars 2019 10 timer siden, Tørst skrev: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syns det er så guffent når hun kaller dem "jentene" hele tiden. Bare lurte litt på hva du mener hun skal skrive fremfor jentene? Bare nysgjerrig 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå