Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

5 timer siden, skruf skrev:

Jeg tror egentlig ikke at disse bloggerne som blogger om seg selv, barna, sminke, hus/hjem osv er dumme, men det å jobbe som såkalt influenser er en veldig selvsentrert jobb. Derfor er det nok fort gjort å bli for navlebeskuende, miste gangsynet rett og slett. Man blir grådig, mye vil ha mer. De bygger opp et narrativ som etterhvert blir en virkelighet 

I tillegg så har de ingen kollegaer eller en sjef over seg til å gi tilbakemelding på jobben de gjør. Særlig viktig er den profesjonelle tilbakemeldingen, der en vanlig arbeidstaker får evaluering og kritikk på jobben sin med rom for forbedring. Det nærmeste en blogger kommer dette er leserene som gir ris og ros. Den store forskjellen her er at konstruktiv kritikk på jobben man gjør blir betegner som hat og hets. 

Hvis avd.leder på min arbeidsplass gir meg tilbakemelding på noe jeg kunne håndtert bedre så tar jeg det til etterretning, lærdom til neste gang jeg står i samme situasjon. Jeg hyler ikke opp og anmelder avd.leder for hets og sjikane.. 

De tøyer egne grenser rett og slett for å hele tiden holde seg på topp og dra inn penger til den livsstilen de har lagt seg til. Når de er vant til å tjene svimlende summer på å utlevere seg selv og sine nærmeste så skal det nok mye til før de slutter å blogge. Mange av toppbloggerne har heller ingen utdanning utover vgs, så å gå fra flere millioner i årsinntekt til å leve på stipend og lån fra Lånekassen blir en umulighet. 

Kampen om å holde seg på topp, være den mest leste og dermed mest attraktiv for annonsørene er nok hard. Det er mange om beinet i blogglandia-land, derfor må man hele tiden pushe grenser. Selge mere, selge seg selv. Og barna. Og sin gamle bestemor 

 

Veldig reflektert og seriøst skrive,,

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Halle-Palle skrev:

Hele det innlegget består av to laaange setninger. Skikkelig hastverksarbeid av en som kaller seg journalist. 

Hverken hun eller pilotfrue har gått på journalisthøgskolen ,er det ikke noe kurs de har tatt da? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Hverken hun eller pilotfrue har gått på journalisthøgskolen ,er det ikke noe kurs de har tatt da? 

Nei, det tror jeg ikke men Eriksen er utdannet journalist på Norges kreative fagskole..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet
1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, det tror jeg ikke men Eriksen er utdannet journalist på Norges kreative fagskole..

Er det tilsvarende en Bachelorgrad? 

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sannhet skrev:

Er det tilsvarende en Bachelorgrad? 

Nei, kortere utdanning på 2 år. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sannhet skrev:

Er det tilsvarende en Bachelorgrad? 

Nei, fagskoleutdanning er ikke tilsvarende bachelor som er en treårig utdanning. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ref. siste innlegg. Så mye mer søt, sjarmerende og ekte hun framstår på disse bildene som er tatt i en naturlig, sosial setting og med ganske vanlige klær! Stor kontrast til de "perfekte", glansa og gørrkjedelige bildene som vanligvis presenteres på bloggen. Det er de samme motivene igjen og igjen og sjelden noe som overrasker. Livløst og usjarmerende. Jeg tror både bedriften og personene bak hadde fremstått som mye mer likandes hvis de ikke var så ekstremt opptatt av perfeksjon, perfeksjon og atter perfeksjon. Bortsett fra når det kommer til språket da..

Endret av Gulleplutt
skrivefeil
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kleenex skrev:

Noen ganger lurer jeg på hvem som skriver teksten av firmaets to ansatte. 

Ja, det er det flere som lurer på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hun ikke inkluderte noen bilder av seg i teatersminke/-kostyme! Kunne vært artig å se.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Rubella skrev:

Rart hun ikke inkluderte noen bilder av seg i teatersminke/-kostyme! Kunne vært artig å se. 

Det hun har på seg i siste innlegg er teatersminke og -kostyme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Luka_S skrev:

Det hun har på seg i siste innlegg er teatersminke og -kostyme.

Seriøst? Ser ut som vanlige klær og sminke x)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rubella skrev:

Seriøst? Ser ut som vanlige klær og sminke x)

Ja, det var nok litt av greia, at statistene hadde ‘vanlige’ klær. Ellers så ser man jo henne sjelden/aldri i så avslappet stil ute blant folk (knapt nok i heimen, faktisk)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rubella skrev:

Seriøst? Ser ut som vanlige klær og sminke x)

Jepp, sier litt om hvor mye sminke det brukes i hverdagen.. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Rubella skrev:

Rart hun ikke inkluderte noen bilder av seg i teatersminke/-kostyme! Kunne vært artig å se.

Hun skriver i siste blogginnlegg at slik hun er sminket der var slik de ville hun skulle se ut på scenen.

Litt merkelig sminke og hår for en som skal spille spedalsk?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Hun skriver i siste blogginnlegg at slik hun er sminket der var slik de ville hun skulle se ut på scenen.

Litt merkelig sminke og hår for en som skal spille spedalsk?

Fikk ikke noe spedalsk-vibber av det, nei...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, BearMama skrev:

😱

Det innlegget var skikkelig ekkelt da det var så utrolig godt skrevet. Slike ting kan faktisk forekomme.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...