Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Fullrulle skrev:

Nå var jeg inne å skrollet gjennom noen kommentarfelt av nysgjerrighet og helt ærlig hadde jeg svart på samme måte. Kanskje enda frekkere! Når folk kverulerer på den måten så fortjener de en smekk tilbake. Ærlig talt, å henge seg opp i antall ganger dattera har stått på slalåm vs langrenn og viktigheten av balansetrening på langrenn... really? Er det konstruktiv kritikk? Folk henger seg opp i mye rart, hvorvidt det faktisk snødde på Geilo, hvor mye det snødde og at LK burde ta et nettkurs i fotografering, at enkelte mente dattera satt så mye i pulk and the list goes on! Hvorfor skal ikke hun få svare tilbake på idiotisk tiltale?

Hun hadde vel fått mer respekt om hun ikke hadde sunket ned på deres nivå?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Aquarius04 skrev:

Edit: ser at dette er postet før. Moderatorene kan slette innlegget om det er nødvendig. 

Fint at andre bloggere og influencere kommer med kritikk til egen bransje. Lurer på om det er frua hun sikter til...

 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/oRjKAj/ut-mot-haarsaare-bloggere-vi-maa-taale-at-ikke-alle-er-enige-med-oss-hele-tiden?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Ser at noen har slengt den ut på "Stort og smått om sosiale medier". Laber respons for å si det mildt 🤣

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at de prøver å få opp temperaturen i kommentarfeltet, i går hadde de under 22 000 lesere. Spår innlegg om innredet barnerom veldig snart. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
24 minutter siden, Firestone skrev:

Skjønner at de prøver å få opp temperaturen i kommentarfeltet, i går hadde de under 22 000 lesere. Spår innlegg om innredet barnerom veldig snart. 

Eller en delikat bildebonanza av  mindreårige. Under 22.000 lesere er lite. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Firestone skrev:

Skjønner at de prøver å få opp temperaturen i kommentarfeltet, i går hadde de under 22 000 lesere. Spår innlegg om innredet barnerom veldig snart. 

Hvor finner man antall lesere? Etter blogglisten opphørte vet jeg ikke hvor man finner det 😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Emmy_H skrev:

Eller en delikat bildebonanza av  mindreårige. Under 22.000 lesere er lite. 

Men uansett er 22 000 personer mye, er det ikke rart at det ikke er med enn 10-20 kommentarer under de fleste innleggene? Bikker det over det er det fordi hun publiserer kritiske/‘hetsende’ kommentarer som hun svarer kvasse på og så lar ballen rulle.

Jeg syns det er svært lite genuin interesse i kommentarfeltet. Nesten uansett hva hun skriver om er de fleste kommentarene spørsmål om klærne eller sminken. 

 

Endret av Halle-Palle
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
3 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men uansett er 22 000 personer mye, er det ikke rart at det ikke er med enn 10-20 kommentarer under de fleste innleggene? Bikker det over det er det fordi hun publiserer kritiske/‘hetsende’ kommentarer som hun svarer kvasse på og så lar ballen rulle.

Jeg syns det er svært lite genuin interesse i kommentarfeltet. Nesten uansett hva hun skriver om er de fleste kommentarene spørsmål om klærne eller sminken. 

 

Jeg er enig, samme gjelder på IG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men uansett er 22 000 personer mye, er det ikke rart at det ikke er med enn 10-20 kommentarer under de fleste innleggene? Bikker det over det er det fordi hun publiserer kritiske/‘hetsende’ kommentarer som hun svarer kvasse på og så lar ballen rulle.

Jeg syns det er svært lite genuin interesse i kommentarfeltet. Nesten uansett hva hun skriver om er de fleste kommentarene spørsmål om klærne eller sminken. 

 

Dette med engasjementrate står det ganske mye om, med tall, på bloggen influencere.com:

 https://influencere.wordpress.com/category/engasjement/

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Dersom ekteparet Eriksen ønsker å oppdra sterke og selvstendige kvinner vil ikke det skje i rampelyset. Ingen barn har godt av å vokse opp i all offentlighet hvor det er fritt frem for publikum å omtale dem! 

Jeg har stilt dette spørsmålet før og stiller det igjen; Er bloggere dummere enn folk flest? De skjønner jo åpenbart ikke at de ødelegger for egne barn med å eksponere dem i kommersielt virke. Eriksen på sin blogg fremstiller seg selv som lite reflektert og i mange tilfeller direkte kunnskapsløs. 

Dette har jeg lurt på flere ganger, også. Hva er det med enkelte bloggere som gjør at de ikke tar til seg kritikk som går på sikkerheten og tilværelsen til barna. Har de ikke evnen til å reflektere over hvorfor denne kritikken kommer? Forstår de det ikke? Tror de at det er misunnelse? Blåser de i konsekvensene? Jeg er helt oppriktig nysgjerrig på dette...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men uansett er 22 000 personer mye, er det ikke rart at det ikke er med enn 10-20 kommentarer under de fleste innleggene? Bikker det over det er det fordi hun publiserer kritiske/‘hetsende’ kommentarer som hun svarer kvasse på og så lar ballen rulle.

Jeg syns det er svært lite genuin interesse i kommentarfeltet. Nesten uansett hva hun skriver om er de fleste kommentarene spørsmål om klærne eller sminken. 

 

Nå er det jo generelt mye sminke å skue, kanskje derfor et naturlig spørsmål. Nesten alle innlegg består av nye klær, dermed er det noen som spør om disse også, samt at det er jo et spørsmål man vil ha når man vil få folk til å kjøpe disse klærne. Hva skal man ellers spørre om? De kan vel heller ikke hver eneste dag publisere likelydende innlegg som går på at bloggen «oser av kvalitet». 

 

Endret av Firestone
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2019 den 23.21, Surikatt skrev:

Men hvorfor publiserer de dette i utgangspunktet? Er kommentarfelt konstruktivt som hun liker å kalle tilbakemeldinger? Eller er det for å dyrke eget ego? 

Sånn jeg ser det, er det for å dyrke egoet. Det å publisere x antall kommentarer om hvor fantastisk hun er, kommentarer som går direkte på utseendet hennes og til barna, det kan jo ikke være noe annet. Og sitte og svare «tusen takk» år ut og inn. Og hva som er konstruktivt og ikke, ja det er det de som bestemmer. De oppfører seg som to fjortiser og burde slutte med kommentarfelt, de driter seg loddrett ut i tillegg til at man ikke kan vite hvem som egentlig svarer på kommentarer eller til tider skriver innlegg. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror egentlig ikke at disse bloggerne som blogger om seg selv, barna, sminke, hus/hjem osv er dumme, men det å jobbe som såkalt influenser er en veldig selvsentrert jobb. Derfor er det nok fort gjort å bli for navlebeskuende, miste gangsynet rett og slett. Man blir grådig, mye vil ha mer. De bygger opp et narrativ som etterhvert blir en virkelighet 

I tillegg så har de ingen kollegaer eller en sjef over seg til å gi tilbakemelding på jobben de gjør. Særlig viktig er den profesjonelle tilbakemeldingen, der en vanlig arbeidstaker får evaluering og kritikk på jobben sin med rom for forbedring. Det nærmeste en blogger kommer dette er leserene som gir ris og ros. Den store forskjellen her er at konstruktiv kritikk på jobben man gjør blir betegner som hat og hets. 

Hvis avd.leder på min arbeidsplass gir meg tilbakemelding på noe jeg kunne håndtert bedre så tar jeg det til etterretning, lærdom til neste gang jeg står i samme situasjon. Jeg hyler ikke opp og anmelder avd.leder for hets og sjikane.. 

De tøyer egne grenser rett og slett for å hele tiden holde seg på topp og dra inn penger til den livsstilen de har lagt seg til. Når de er vant til å tjene svimlende summer på å utlevere seg selv og sine nærmeste så skal det nok mye til før de slutter å blogge. Mange av toppbloggerne har heller ingen utdanning utover vgs, så å gå fra flere millioner i årsinntekt til å leve på stipend og lån fra Lånekassen blir en umulighet. 

Kampen om å holde seg på topp, være den mest leste og dermed mest attraktiv for annonsørene er nok hard. Det er mange om beinet i blogglandia-land, derfor må man hele tiden pushe grenser. Selge mere, selge seg selv. Og barna. Og sin gamle bestemor 

 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 8.41, Ultiva skrev:

Signerer denne. Hvorfor publiserer hun kommentarer om barna sine i det hele tatt? Hvorfor ønsker hun ikke å skjerme dem? Gitt historikken med kommentarforfalsking så kan vi jo heller ikke vite hvem som produserer disse kommentarene.

Bloggen består av kontraster. En overfladisk og jublende blogghverdag, akkompagnert av en sur og kvass tone i kommentarfeltet. Pludrende, korte tekster fulle av selvfølgeligheter, satt opp mot tungt redigerte og overarbeidede bilder. Bloggens frontfigur er tydeligvis mest glad i fritid, mens fotografen er mest glad i photoshop.

Amen🙏🏽

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle, handle, handle. 

CBE har garantert smykker fra før som hun kan bruke, kanskje hun kan lage et skjellsmykke? Klær i hvitt og beige har hun også. Tenk på klimaet, CBE, bruk det du har i skapet! 

 

Ps. Ikke lest innlegget, svarer på grunnlag av innlegget over her. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Macimba

Det er et forbruk som er helt hinsides. Nå hamstrer hun skjellsmykker og annet dill, og masse beige ton i ton klær. Hun som har skapene fulle fra før. At de i den familien ikke er flau over å fronte et slikt enormt forbruk.

Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

 

 

Endret av Macimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet vel egentlig ikke hvor mye tøy privatpersonen har i klesskapene, men det vi får servert via bloggen later til å være mengde på mengde med annonsørprodukter som pushes ut for å få leserne til å shoppe, for så sjeldent å bli sett gjenbrukt. Bloggeier er en vandrende reklameplakat, med en stilsans mer i hevd med insistering av for små størrelser enn faktisk genuint opptatt av mote, etter sammensettingen å dømme. Er det mote man vil ha, følger man andre kanaler.

Jeg kan ikke tenke meg at alt tøyet beholdes, pga. skattekostnadene. Men jeg misliker sterkt bildet av kjøpefest, shoppingmani og forbrukssykdom som bloggen representerer, der alt er til salgs for høystbydende annonsør - også integritet, mindreåriges privatliv og etikk. Er det verdt det, carolinebergeriksen.no? Var det ikke nå dere hevdet at dere skulle pensjonere dere for 6-7 år siden? Hva skjedde med det?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hebbbbbe skrev:

Dette har jeg lurt på flere ganger, også. Hva er det med enkelte bloggere som gjør at de ikke tar til seg kritikk som går på sikkerheten og tilværelsen til barna. Har de ikke evnen til å reflektere over hvorfor denne kritikken kommer? Forstår de det ikke? Tror de at det er misunnelse? Blåser de i konsekvensene? Jeg er helt oppriktig nysgjerrig på dette...

De er forførte av pengene de tjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hebbbbbe skrev:

Dette har jeg lurt på flere ganger, også. Hva er det med enkelte bloggere som gjør at de ikke tar til seg kritikk som går på sikkerheten og tilværelsen til barna. Har de ikke evnen til å reflektere over hvorfor denne kritikken kommer? Forstår de det ikke? Tror de at det er misunnelse? Blåser de i konsekvensene? Jeg er helt oppriktig nysgjerrig på dette...

Ja, hva ligger bak dette? Hvorfor er ikke mindreåriges sikkerhet viktig for disse bloggerne? Hvorfor skjønner de ikke at barn har rett på er privatliv?? Seriøst, Eriksen hva er skjer?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...