Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Totten skrev (15 timer siden):

Jeg reagerer litt på at hun trener på senter i ørsmå sportsbh'er. Har ikke de fleste senter fortsatt policy om å være litt mer påkledd? Det har de hvertfall der jeg trener. 

Det er jo _ingen_ andre der når hun trener. Jeg skjønner ikke hvilket senter det er, men fryktelig populært kan det jo ikke være.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Knope skrev (12 timer siden):

Bare halvparten da, siden hun svarer hver enkelt i kommentarfeltet. 

Skjønner, takk! Enda godt. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (7 minutter siden):

Du har helt rett - målt har hun. I hvert fall har hun målt midje-hofte! 

Se @Kollontaj sitt innlegg #104454 her:

Hehe, tenkte akkurat på den måle-kommentaren der da jeg leste innlegget du svarer på! Neida, måler aldri! 🤥

Endret av Kollontaj
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Måler veldig lite presist også. 0,66. 😂 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Men teit å kommentere at hun ikke har timeglassfigur. Men den midje-hofte-ratioen har hun jo det. Imidlertid er det dumt å selge et treningsprogram med timeglassfigur som mål - fordi det er noe de færreste vil oppnå. Å bli slankere og mer muskuløs av trening kan man jo, men for å skulpturere kroppen på den måten, bør man ligge nærme det idealet i utgangspunktet. Dessuten er det ofte sånn at de som trener for prestasjon, gøy osv, gjerne ender opp med en bedre fysikk også :) 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (På 26.9.2025 den 0.24):

@Sarah93 Hun har ikke brede hofter, det handler da om hoftebredde også, ikke om du har en liten trent rumpe bak der et sted. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kroppstypen hennes men fra hva jeg kan se så er ikke dette noen timeglassfigur. Men ja, det er egentlig en veldig teit diskusjon som er et resultat av hennes teite fiksering på at man skal trene seg til en drømmekropp. Som da er å trene på seg brede skuldre, og rumpetrening uten å trene lår. Har man ikke den naturlige, berømte timeglassfiguren så kan man la være å fokusere på den. Det handler om å akseptere den kroppstypen man har, tenker jeg. Å trene seg sunn, sterk, frisk og glad. Ikke for å få en viss fasong. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 21
  • Nyttig 10
Skrevet
Snødronninga skrev (8 minutter siden):

@Sarah93 Hun har ikke brede hofter, det handler da om hoftebredde også, ikke om du har en liten trent rumpe bak der et sted. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kroppstypen hennes men fra hva jeg kan se så er ikke dette noen timeglassfigur. Men ja, det er egentlig en veldig teit diskusjon som er et resultat av hennes teite fiksering på at man skal trene seg til en drømmekropp. Som da er å trene på seg brede skuldre, og rumpetrening uten å trene lår. Har man ikke den naturlige, berømte timeglassfiguren så kan man la være å fokusere på den. Det handler om å akseptere den kroppstypen man har, tenker jeg. Å trene seg sunn, sterk, frisk og glad. Ikke for å få en viss fasong. 

Til det uthevede: Halleluja.... 

Hallo alle influensere - Se her - Gratis tips!!!!!!!

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (8 timer siden):

Måler veldig lite presist også. 0,66. 😂 

Husker den «hofte-midje» ratio påstanden hennes. Bare at hun sikkert mente at det skulle være «midje-hofte». Så det kom jo ut ganske feil ut for henne. 
Hun startet gjerne kriger i kommentarfeltet for å forsvare sånne «viktige» temaer. Har aldri lest, hørt om noen andre profesjonelle PT-er som er så opphengt i sånne uvesentligheter. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Laia skrev (3 timer siden):

Husker den «hofte-midje» ratio påstanden hennes. Bare at hun sikkert mente at det skulle være «midje-hofte». Så det kom jo ut ganske feil ut for henne. 
Hun startet gjerne kriger i kommentarfeltet for å forsvare sånne «viktige» temaer. Har aldri lest, hørt om noen andre profesjonelle PT-er som er så opphengt i sånne uvesentligheter. 

Det er overhodet ikke vanlig. Det er feil fokus.

De eneste som er opptatte av lignende detaljer er de som trener seg opp til å delta i en eller annen bikini- eller bodyfitnesskonkurranse der proporsjoner er viktig.

Noe Berg Eriksen ikke har snøring på, siden hun for kort tid siden var så stolt av å ha trent rygg, der det medfølgende bildet bare gjorde vondt i magen.

• Liker 16
Skrevet

Bikket under 294 k insta følgere i dag, som forventet.

Kilde: socialblade.com

• Liker 10
Skrevet

Det er så uvant å ha vondt noe sted forteller CBE på snap. Hun har hatt vondt i ryggen en liten stund og fortvilet over det. Hun sier hun er veldig svai i ryggen, men jeg tenker at poseringen kanskje har begynt å ta på? Når du over flere år poserer så du får bredere thigh gap og større rumpe, kanskje det faktisk ikke er så bra. Fant et bilde på KG som viser galskapen. Jeg vet @FruJohansen har et enda bedre eksempel på sin instagram.

A32E5AE0-0350-4DC7-A41B-58464554A032.jpeg

Kom deg til en fysioterpeut/manuellterapeut e.l  i stedet for å løpe!

• Liker 14
  • Nyttig 11
Skrevet

Interessant (ikke egentlig), men sjekket snappen for å høre forklaringen. Var noen øvelser som antakelig lå til grunn. Forteller at hun ikke har hatt noen skader siden 2011, så da kan vi konstantere at de løy i 2021 fordi de skulle lage reklame for en ellipsemaskin. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Snødronninga skrev (36 minutter siden):

Det er så uvant å ha vondt noe sted forteller CBE på snap. Hun har hatt vondt i ryggen en liten stund og fortvilet over det. Hun sier hun er veldig svai i ryggen, men jeg tenker at poseringen kanskje har begynt å ta på? Når du over flere år poserer så du får bredere thigh gap og større rumpe, kanskje det faktisk ikke er så bra. Fant et bilde på KG som viser galskapen. Jeg vet @FruJohansen har et enda bedre eksempel på sin instagram.

For en merkelig kropp hun har. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes egentlig det er ganske ufint å si. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Durancell skrev (33 minutter siden):

For en merkelig kropp noen merkelige, stive og skadelige poseringer hun har velger å innta til stadighet. 

Rettet det litt for deg ;)

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

At hun kom til å få ryggproblemer pga. måten hun poserer og trener, det bør ikke overraske noen som helst.

Det at hun får det burde også få alle potensielle kunder til pt_carolineberg til å droppe å følge hennes treningsopplegg.

Caroline Berg Eriksen, som nå også kaller seg pt_carolineberg, og først forsøkte å selge "tjenester" gjennom Netfit AS/ netfit.no, og som nå forsøker seg med å selge "FitFemme" gjennom pt_carolineberg, har i årevis vist feiltrening av seg selv. Øvelser hun har utført på en slik måte at skader og problemer ER å forvente, det var kun et spørsmål om tid før de kom. 

I tillegg har vi disse evinnelige poseringene som hun tilsynelatende konstant inntar på bilder, enten hun skal fremstille seg som sexy, girl next door, mor, "personlig trener" (uten mer enn et kort kurs som ikke lenger tilbys fordi det ikke følger bransjens ønskede standard), thinspo-proana-girl - så skal nesten alltid disse kunstige, voldsomt stive og anspente, ekstreme poseringene til.

For det viktigste for Caroline Berg Eriksen er ikke å ha en sunn og sterk kropp. Selv det "nye" opplegget hun nå tilbyr gjennom FitFemme / pt_carolineberg, viser hennes hovedfokus - nemlig å forme sin kropp for å møte et utseendekrav hun selv (og mannen, LKE) har satt gjennom årevis. Der det skal være stor rumpe uten å trene lår tilsvarende til sete, der fokuset er å trene på seg en smal midje, mer enn å trene funksjonelt, hennes nåværende ideal er "timeglassfigur", og for å "oppnå" dette, velger hun altså å trene og posere feil, samt holde en fettprosent som ikke bare er helt unaturlig for hennes kropp, men som også er farlig for kvinner over tid (når de ikke har dette som sin naturlige vekt).

Både treningen og poseringene hennes gir stramme og korte hoftebøyere. Og mest trolig er hun også svak i hoftebøyerne, tross den voldsomme og usunne poseringen. En stram iliopsoas (hoftebøyer) gir som regel ryggsmerter, og det kan gi så store ryggsmerter at man mistenker både prolapser og annet man ikke ønsker, og man kan bli helt bevegelseshindret av smertene. En svak hoftebøyer vil bare forsterke problemet ytterligere.

Videre har Caroline Berg Eriksen selv mange ganger opp gjennom årene selv fortalt at hun er mye stresset og også at hun får angst og søvnproblemer. Sykelig fokus på trening og kroppsfokus har ofte den effekten, og det Caroline Berg Eriksen over år har vist følgere er nettopp et sykelig fokus på utseende, trening, kroppsfokus, det å spise lite mat. Dette fokuset på utseende og kropp har hun vist mer eller mindre siden hun startet som blogger for over 16 år siden. Nesten to tiår med usunt kroppsfokus setter spor.  Og en stram hoftebøyer hjelper ikke på avspenning, eller fri pust, eller angst - tvert imot vil en stram hoftebøyer hemme fri pust, hindrer avspenning (begge deler nødvendig for god søvnkvalitet) og faktisk kunne forverre kroppslige symptomer fra angst. (En god start på å få ned angst kunne vært å slutte å selge egne barn for å slippe å jobbe selv, og å drive ærlig forretningsvirksomhet istedenfor å ha satt lovbrudd i system, som firmaene Treasures as, Netfit AS m.fl. som eierne Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har driftet.)

Denne vonde ryggen som Caroline Berg Eriksen nå påstår å ha fått har vært forutsagt minst en gang i året i denne tråden de siste årene, hvor treningsregimene til CBE og LKE har blitt verre og verre. Ingen overraskelse overhodet!

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

Hadde nok hjulpet mye å kutte ut alle de merkelige poseringene hun gjør. 

• Liker 16
Skrevet
Snødronninga skrev (2 timer siden):

Trenger vel ikke kjøpe fysio- eller manuellterapeut,  hun har jo både lege og PT-Åge i hus!

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...