Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Korkoselig skrev (41 minutter siden):

Så trist å se at hun NÅ, om man ser bort fra et par stories tidligere, kan bruke et par innlegg i egen story på Gaza💔

Det har pågått i ÅTTE måneder. 

jeg synes det er fint, og ikke kritikkverdig at hun bruker plattformen sin til litt fokus på Gaza.
Mange influencere kjører bare på sitt vanlige løp.  

Endret av Fredrik29
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
LilleSnupp skrev (23 timer siden):

Å trene 10-11t i uka er veldig bra. Punktum!

Ja, jeg er kjempefornøyd med det, men jeg har en lederjobb. Allikevel så klarer jeg det med litt lange økter i helgene.

vinterskog skrev (23 timer siden):

Hun har en snitthastighet på 6,5 km/t… folk med lange ben går i det tempoet.  Ikke for at en kjapp gåtur ikke kan regnes som trening, men er jo ikke akkurat det som fremstilles på sosiale medier av frua. 

Dette er snittfarten min når jeg går.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Korkoselig skrev (5 timer siden):

Så trist å se at hun NÅ, om man ser bort fra et par stories tidligere, kan bruke et par innlegg i egen story på Gaza💔

Det…. Dette!

Hun er ikke eneste, men det blir for tamt og gjennomsiktig at det kommer NÅ! 
livredd for å bli mer upopulær …

skamfullt.. hun er usmakelig ..  han er verre! 

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (5 timer siden):

Men herregud! Hun har lagt ut stories tidligere og nå innlegg? Og det er ikke bra nok? 

Aldri sett!

• Liker 2
Skrevet

Støtter ikke LKE Israel da?

• Liker 14
Skrevet
Korkoselig skrev (8 timer siden):

Hvis hun ikke gjør det, blir det feil. Hvis hun gjør det, er det for sent, uten troverdighet og/eller upassende sammen med resten av innholdet på profilen. CBE gjør mye kritikkverdig, men jeg ender bare med å få sympati med henne når jeg ser hvordan folk hiver seg på og kritiserer alt mulig hun gjør/ikke gjør/gjør feil/sier/ikke sier i denne tråden.

• Liker 13
Skrevet

«Alle» influensere nevnte plutselig Gaza nå. En kollektiv «faen vi glemte de som lider der nede - kanskje vi kan få litt engasjement mot oss ved å nevne de nå»-sukk.

Flaut.

• Liker 30
Skrevet
Sugar&Spice skrev (17 timer siden):

Det der er en av de verste hip-thrustene jeg har sett. 

Tenk at hun selger PT-tjenester 😭 det er faktisk helt katastrofalt! 

For ikke å snakke om nedtrekk med ekstremt høye skuldre. Åpenbart for tungt. 

• Liker 10
Skrevet

Det er kanskje ikke så lett å ta et offentlig standpunkt på bedriftskanalen når styrets leder (og ektemann og far til dine barn) har lekt midtøstenekspert i månedsvis og støtter Israel helt og fullt. Han har blant annet delt et innlegg som forsvarer de høye dødstallene og hevder at det ikke er krigsforbrytelser.

Jeg tar sjeldent Caroline i forsvar, men akkurat her kan jeg forstå at hun synes det er vanskelig. Ikke bare er hun gift med en støttespiller av Israel, men han er i tillegg en besserwisser av de sjeldne. Caroline selv har vist at hun har svært litte kunnskap om det aller meste, og heller ingen vilje til å tilegne seg kunnskap. Jeg tipper at hun synes denne konflikten er stor og vanskelig å mene noe om, samt å mene noe om den kan starte en krig på hjemmebane. Det er jo interessant at innleggene kom etter samvær med venninnen, som er muslim og absolutt ikke støtter Israel.

• Liker 39
  • Nyttig 6
Skrevet
Felis skrev (16 minutter siden):

Det er kanskje ikke så lett å ta et offentlig standpunkt på bedriftskanalen når styrets leder (og ektemann og far til dine barn) har lekt midtøstenekspert i månedsvis og støtter Israel helt og fullt. Han har blant annet delt et innlegg som forsvarer de høye dødstallene og hevder at det ikke er krigsforbrytelser.

Jeg tar sjeldent Caroline i forsvar, men akkurat her kan jeg forstå at hun synes det er vanskelig. Ikke bare er hun gift med en støttespiller av Israel, men han er i tillegg en besserwisser av de sjeldne. Caroline selv har vist at hun har svært litte kunnskap om det aller meste, og heller ingen vilje til å tilegne seg kunnskap. Jeg tipper at hun synes denne konflikten er stor og vanskelig å mene noe om, samt å mene noe om den kan starte en krig på hjemmebane. Det er jo interessant at innleggene kom etter samvær med venninnen, som er muslim og absolutt ikke støtter Israel.

Det som er spesielt er å se at mange influensere plutselig nå skal skrive noe om Gaza/Israel. Noen få har gjort det over tid, men plutselig de siste dagene så skal "alle" skrive om det. Veldig tydelig at de fleste kopierer hverandre. Tenk om Gaza gir mye engasjement? Da må man ikke være sist ut for da får man ingen verdi ut av det i egen kanal.

Trist utvikling å se at en så stor konflikt og tragedie reduseres til clickbait for norske influensere...

• Liker 19
Skrevet

Du har nok rett @Felis Med en mann som støtter Israel og en businessvenninne som er i helt motsatt ende (naturlig nok), kan det jo virke som CBE har nølt seg frem til at noe må hun kommunisere, men det må ikke være for mye. Tviler på at hun vet noe om bakgrunnen for konflikten, jeg mener det fremkom i Podcasten at det svikter på allmennkunnskap og ordentlige nyheter er vel ikke noe som brukes tid på mens det løpes på mølla. 

Grunnen til at flere influencere er «på» nå, skyldes den siste utviklingen. https://www.nrk.no/urix/palestinas-nye-ambassador_-_-intet-menneske-kan-akseptere-det-1.16901209 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
11 hours ago, Torden said:

Ja, jeg er kjempefornøyd med det, men jeg har en lederjobb. Allikevel så klarer jeg det med litt lange økter i helgene.

Dette er snittfarten min når jeg går.

Her er det dere som misforstår, får være grenser for usaklig kritikk. Stravaen hennes viser tid per kilometer, det er da ikke så vanskelig å se. Hun løper gjerne på + - 6 min per kilometer, helt fint løpetempo. Og 11 timer i uka er da helt strålende, hun trener jo ikke til noe annet enn en tynn kropp, hvorfor skulle hun trent mer.
(Joda, hun har Netfit, men vi ser jo alle at hun ikke praktiserer som trener og kun er opptatt av å holde sin egen kropp fit.)

• Liker 14
Gjest Doktorgraden
Skrevet

Kan noen friske opp hukommelsen min? Var det ikke sånn at LKE skulle starte med å trene toppidrettsutøvere sammen med en annen? Hvor har det blitt av han andre og hvorfor trener han bare barn?

Skrevet
Korkoselig skrev (14 timer siden):

Jeg synes det bare er helt tragisk når «influensere» deler sånt. Kaster seg på en bølge og noen nesten gråter av egen godhet. Samtidig som de utleverer egne barn, pusher kjøps-og kroppspress og har null tyngde i internasjonal politikk. Det er veldig enkelt å dele, men hvis de virkelig vil bidra med noe, så gjør noe da. 

• Liker 22
  • Nyttig 8
Skrevet
Doktorgraden skrev (44 minutter siden):

Kan noen friske opp hukommelsen min? Var det ikke sånn at LKE skulle starte med å trene toppidrettsutøvere sammen med en annen? Hvor har det blitt av han andre og hvorfor trener han bare barn?

Tipper ingen var interessert…de barna han trener er vel mest sannsynlig  barn av bekjente.

• Liker 13
Skrevet

De siste dagene føler jeg alle jeg har på Instagram,  både bekjente, og "kjendiser " har delt samme innlegg om Gaza

• Liker 16
Gjest Minthia
Skrevet
Pasha skrev (5 minutter siden):

De siste dagene føler jeg alle jeg har på Instagram,  både bekjente, og "kjendiser " har delt samme innlegg om Gaza

Det er jo en internasjonal kampanje som følge av Israels siste krigshandlinger i Rafah. Bra at hun poster. Hun har postet om Israel/Palestina tidligere også. Tidligere gjorde hun aldri sånt, det er en positiv utvikling.

Skrevet
Minthia skrev (2 timer siden):

Det er jo en internasjonal kampanje som følge av Israels siste krigshandlinger i Rafah. Bra at hun poster. Hun har postet om Israel/Palestina tidligere også. Tidligere gjorde hun aldri sånt, det er en positiv utvikling.

Det tok lang tid før hun delte noe om Gaza, (tror jeg) men i hvert fall Ukraina. Hun fikk noen kommentarer på innleggene sine, spørsmål om hvorfor hun ikke nevnte noe. Ikke så lenge etterpå, delte hun litt på story. Da kan det tenkes at hun følte seg presset til å komme med ett eller annet, og det er vel slik jeg føler generelt med henne når det gjelder viktige samfunnstemaer. Det kommer ikke naturlig. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...