~ Ada ~ Skrevet 9. mars 2024 #93941 Del Skrevet 9. mars 2024 CityCityBangBang skrev (9 timer siden): Og hadde jeg vært venninne ville jeg ikke satt så veldig pris på å (eventuelt) bli smittet. 😷 Ved nytt virus, nei. Her ser det mer ut som at tidligere sykdom ikke slipper tak. Mon tro hvorfor. Skal hun bli PT for andre, har hun en læringskurve å gå. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. mars 2024 #93942 Del Skrevet 9. mars 2024 Isild skrev (3 timer siden): Han er så pompøs og grandios! Det er flaut å lese så åpenbart selvskryt. 90% av makspuls er ikke mulig over særlig lang tid, alle som løper vet dette. Men kroppen hans tåler sikkert det da. Fantastisk! Kanskje ikke 2-3 timer, men rundt to, iallfall. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 9. mars 2024 #93943 Del Skrevet 9. mars 2024 (endret) Kollontaj skrev (30 minutter siden): Kanskje ikke 2-3 timer, men rundt to, iallfall. Det er godt mulig jeg har lært dette feil. Men da jeg selv kjørte Vo2-maxtester lærte jeg at 90% av maxpuls er sone 5 og kun fungerer til kortere intervaller. Jeg ser for meg at sone 4 da vil være 70% kanskje. Fremdeles veldig imponerende. Men han skrev at han løp på 90% i 2-3 timer. Jeg tror ikke det er fysisk mulig å ligge på 90% av max i 2-3 timer uten å kollapse. Men jeg VET det ikke. Noen andre som vet? Endret 9. mars 2024 av Isild 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 9. mars 2024 #93944 Del Skrevet 9. mars 2024 Stargaze skrev (10 timer siden): Dette er jo ikke Caroline. Og det vet hun nok selv også. Direkte latterlig å legge ut et sånt bilde, damen må jo være helt forstyrret. Skal bli morsomt å se henne i Camp Kulinaris snart. Den ekte C De kommer til å få mange seere bare for å se hvordan hun ser ut nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. mars 2024 #93945 Del Skrevet 9. mars 2024 Hunter7 skrev (10 timer siden): Enten så er det filteret eller så har fruentimmeret begynt å få tynnere hår (hva fanden? Hjelper ikke hårvitamingummibjørnene?!?) OG har en dårlig kamuflert tatovering av en snømann på halsen (thug-wife living a thug-life). Ved langvarig lav vekt, høy intensitet/mye trening og ensidig kosthold/lavt kaloriinntak så er det vanlig at man mister hår og blir tynnere i håret. Likedan blir håret livløst og fliser seg fort opp i tuppene…. Har ei frisør-venninne og hun sier at det hjelper lite med dyre shampoer, kurer, oljer osv i håret for å få ett friskere hår (eneste som har noe for seg er varmebeskyttende før føning/krølling/glattetang) da håret er «dødt». For ett friskere hår så er det kosthold og næring, samt en balansert hverdag ift hvile, søvn og aktivitet som hjelper, da håret vokser ut fra hårrøttene. Hun ser fort hvem som har ett sunt kosthold og levesett blant kundene sine. Caroline har i de årene jeg fulgte henne, sånn ca fra tiden før bryllupet og inntil for ikke så lenge siden sagt at hun trente alltid om morgenen pga hun kunne ikke trene på kveldene da det gikk utover nattesøvnen. Nå har hun lenge slitt med søvn, samtidig som hun også økte treningsmengde fra å trene hver morgen til nå å trene morgen og kveld. Rart hun ikke ser sammenhengen selv🤷🏼♀️ Det er jo ett av de første budene ang søvn, helt fra barnealder at siste timene før leggetid så skal det roes ned for å sovne når man legger seg. T.o.m skjermbruk er frarådt siste timen før man finner senga hvis man sliter med søvn Det er jo logisk at kropp og sinn ikke omstiller seg fra høy aktivitet til å bli trøtt med ett knips. Da jeg jobbet turnus i helsevesenet og kom hjem 22.30 etter ei travel vakt så var det bare å glemme å gå rett til sengs, selv om jeg måtte opp igjen 0530 pga jeg hadde dagvakt dagen etter. Kroppen måtte lande en times tid før jeg fant roen til å finne senga Det er heller ingen grunn til at hun må trene morgen og kveld hver dag uansett hvordan formen er. Hun oppnår bare på sikt å bryte kroppen ned når hun ikke lar kroppen hvile og ikke legger inn dager uten trening for å restituere. Helt merkelig at dette ikke læres på PT-kurset. Selv jeg som ikke er PT vet hvor viktig restitusjon er for kroppen og at man ikke skal drive hardtrening når man er syk. Med ett treningsopplegg som dette så risikerer også kvinner å utvikle beinskjørhet, særlig når inntak av ernæring ikke står i stil med aktivitetsnivå For bedre søvn bør også mengde koffein reduseres. 20 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 9. mars 2024 #93946 Del Skrevet 9. mars 2024 Isild skrev (1 time siden): Det er godt mulig jeg har lært dette feil. Men da jeg selv kjørte Vo2-maxtester lærte jeg at 90% av maxpuls er sone 5 og kun fungerer til kortere intervaller. Jeg ser for meg at sone 4 da vil være 70% kanskje. Fremdeles veldig imponerende. Men han skrev at han løp på 90% i 2-3 timer. Jeg tror ikke det er fysisk mulig å ligge på 90% av max i 2-3 timer uten å kollapse. Men jeg VET det ikke. Noen andre som vet? Er ikke makspuls ca 220-alder? Hvis han er 40 (?) vil makspuls være 180, og 90% av det 162. I mitt mattehode som ikke kan noe om trening 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 9. mars 2024 #93947 Del Skrevet 9. mars 2024 solsolsol skrev (29 minutter siden): Er ikke makspuls ca 220-alder? Hvis han er 40 (?) vil makspuls være 180, og 90% av det 162. I mitt mattehode som ikke kan noe om trening 😅 Korrekt maxpuls måles med maske - på f.eks tredemølle. Jeg kan bare sammenligne med eget opplegg. Min max er 188, og min anebefalte treningssone for intervaller er da å ligge på 170-175 i puls på intervaller (som varer i minutter, ikke timer) At noen klarer å ligge på 90% av max i flere timer tror jeg er fysisk umulig. På 90% klarer man ikke å snakke, svetten hagler og kroppen roper om å stoppe. 90% av maxpuls er rett og slett "løpe for livet"-modus hvis det makes sense. Full spurtmodus, eller svært bratt. At han klarer å løpe i fjellet i 2, 3 timer i pulssone 3-4 derimot, det tror jeg nok. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 9. mars 2024 #93948 Del Skrevet 9. mars 2024 solsolsol skrev (1 time siden): Er ikke makspuls ca 220-alder? Hvis han er 40 (?) vil makspuls være 180, og 90% av det 162. I mitt mattehode som ikke kan noe om trening 😅 NTNU/CERG har kommet med en mer nøyaktig utretning ut fra alder: 211 - 0,64 % av alder. https://www.ntnu.no/cerg/hfmax Gjennomsnittet for en mann på LKEs alder er 185 (men det kan variere fra person til person). Jeg ser ikke helt for meg at man greier å holde 90+ % i makspuls over to timer, greier ikke å finne noe om det heller når jeg søker (eller har ikke tid til å lete mer). Kan jo være enkelte langdistanseutøvere kan greie det, men jeg vet ikke. Det som er sikkert, det er at man vet at bedriftsstrategiene til LKE og CBE har feilet fullstendig når de i 14-15 år har hatt som bevisst og gjennomført strategi å jukse og lyve så mye at de nå ikke lenger er troverdige på selv de minste ting de presenterer. Folk forbinder deres bedrifter, Treasures AS (med CBEno), Netfit AS (netfit.no) og Coached by Eriksen (coach_eriksen) med juks og løgner, totalt blottet for troverdighet. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. mars 2024 #93949 Del Skrevet 9. mars 2024 Står det ikke at maxpulsen hans er 163? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 9. mars 2024 #93950 Del Skrevet 9. mars 2024 Kollontaj skrev (41 minutter siden): Står det ikke at maxpulsen hans er 163? 😅 Ja, her er det noe som skurrer. De høye verdiene over så lang tid og så sone 5 på 163. Not normal. Kanskje han bør få seg en løpecoach som kan hjelpe ham med disse tingene, gjennomføre en test i lab og forklare ham det fra scratch. 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffekoppQueen Skrevet 9. mars 2024 #93951 Del Skrevet 9. mars 2024 Spørsmålet er og om han har korrigert sonene sine eller om han bruker de som ligger inne på klokkene (Polar, Garmin osv). De er nemlig helt annerledes enn Olympiatoppen sine. Bruker man klokkene uten å korrigere, vil man ligge i høyere enn en man kanskje reelt ligger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjedda Skrevet 9. mars 2024 #93952 Del Skrevet 9. mars 2024 3 hours ago, Frisk Frosk said: NTNU/CERG har kommet med en mer nøyaktig utretning ut fra alder: 211 - 0,64 % av alder. https://www.ntnu.no/cerg/hfmax Gjennomsnittet for en mann på LKEs alder er 185 (men det kan variere fra person til person). Jeg ser ikke helt for meg at man greier å holde 90+ % i makspuls over to timer, greier ikke å finne noe om det heller når jeg søker (eller har ikke tid til å lete mer). Kan jo være enkelte langdistanseutøvere kan greie det, men jeg vet ikke. Det som er sikkert, det er at man vet at bedriftsstrategiene til LKE og CBE har feilet fullstendig når de i 14-15 år har hatt som bevisst og gjennomført strategi å jukse og lyve så mye at de nå ikke lenger er troverdige på selv de minste ting de presenterer. Folk forbinder deres bedrifter, Treasures AS (med CBEno), Netfit AS (netfit.no) og Coached by Eriksen (coach_eriksen) med juks og løgner, totalt blottet for troverdighet. Disse formelene er uansett bare en form for kvalifisert gjetning. Det kan variere mye fra person til person. Det er ikke noe problem for godt trente mosjonister å ligge på 90% av maxpuls på halvmaraton. LKE vet hvordan man skal trene i forskjellige soner, ellers hadde han aldri klart å løpe så fort som han gjør. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 9. mars 2024 #93953 Del Skrevet 9. mars 2024 (endret) Det står ikke at makspulsen er 163 6 hours ago, Kollontaj said: Står det ikke at maxpulsen hans er 163? 😅 Nei, det står at sone 5 begynner på 163. Ut fra mine soner på klokken har han da 178 i makspuls, han ligger 4 under meg i alle soner. (Jeg bruker olympiatoppen sine, men alle sonene stemmer ellers med 4 under mine.) Endret 9. mars 2024 av Rufs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. mars 2024 #93954 Del Skrevet 9. mars 2024 Rufs skrev (32 minutter siden): Det står ikke at makspulsen er 163 Nei, det står at sone 5 begynner på 163. Ut fra mine soner på klokken har han da 178 i makspuls, han ligger 4 under meg i alle soner. (Jeg bruker olympiatoppen sine, men alle sonene stemmer ellers med 4 under mine.) Ah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 10. mars 2024 #93955 Del Skrevet 10. mars 2024 BittenTei skrev (6 timer siden): Bare å melde seg på - for å lære seg å trene seg til en kjedsommelig, anorektisk og intetsigende wrangfluencer 🤗 The madness must stop; now. Altså, selv jeg får sixpack og glødende hud i et så flatterende lys. Dette er villedende markedsføring. Og hvor er reklamemerkingen? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 10. mars 2024 #93956 Del Skrevet 10. mars 2024 Tråden er ryddet for krenkelser. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 10. mars 2024 #93957 Del Skrevet 10. mars 2024 Rastebenk skrev (1 time siden): Altså, selv jeg får sixpack og glødende hud i et så flatterende lys. Dette er villedende markedsføring. Og hvor er reklamemerkingen? Aldri folk på treningssenteret der de jobber? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 10. mars 2024 #93958 Del Skrevet 10. mars 2024 AnnaCotta skrev (1 time siden): Aldri folk på treningssenteret der de jobber? Kun barna LK «trener». Mulig det er en og annen person tilknyttet andre PT der, men det ser rimelig tomt ut ja. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 10. mars 2024 #93959 Del Skrevet 10. mars 2024 Full sminke, innsugd mage og påtatt blikk under styrketrening. Proteinpannekake-kake. Bare navnet gjør jeg småkvalm. Kan ikke huske sist jeg så snurten av grønnsaker og MAT der. Så mye uhelse. 32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. mars 2024 #93960 Del Skrevet 10. mars 2024 ~ Ada ~ skrev (19 minutter siden): Full sminke, innsugd mage og påtatt blikk under styrketrening. Proteinpannekake-kake. Bare navnet gjør jeg småkvalm. Kan ikke huske sist jeg så snurten av grønnsaker og MAT der. Så mye uhelse. Ikke se på kunden. Ikke smile. Ikke bevege en muskel i ansiktet. Se mest mulig ut som en utstillingsdukke. Husk tomt blikk og for all del; ingen treningsglede må formidles. 34 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå