Vitulina Skrevet 14. mars 2024 #94021 Skrevet 14. mars 2024 Kommer dere på andre PT'er som dr mest opptatt av å vise seg selv frem og konkurrere mot en kunde? 😂 uendelig kilde til underholdning disse to 33
Inocybe Skrevet 14. mars 2024 #94022 Skrevet 14. mars 2024 CityCityBangBang skrev (1 time siden): Nei nei nei - HUN gjør jo absolutt ingenting feil - må vite: XXXXXXXX Ta en titt på @teamptsarpsborg sin instruksjon om hip thrust. Kanske de kan vise RDL rett utført også? 14 March 2024 07:21:08 netfit.no @XXXXXXX Hei 😊 Begge øvelsene er korrekt utført ✌🏼 Husk at det finnes ingen fasit på hvordan en øvelse skal se ut. Vi er bygd ulikt og en øvelse kan se veldig ulik ut fra person til person. 14 March 2024 07:27:16 XXXXXXXX @netfit.no enig i at visse justeringer må skje ds vi alle har ulike kropper. Men den der RDL'n tar jo ikke de riktige musklene. Hoptene skal jobbe, ikke rygg. 14 March 2024 07:42:36 netfit.no @XXXXXXXX Da tror jeg du skal ta en ny titt på filmen 😏 Da vil du se at når jeg utfører øvelsen så skjer det en 𝐞𝐤𝐬𝐭𝐞𝐧𝐬𝐣𝐨𝐧 𝐢 𝐡𝐨𝐟𝐭𝐞𝐥𝐞𝐝𝐝𝐞𝐭, mens ryggen er 𝐧ø𝐲𝐭𝐫𝐚𝐥 gjennom hele bevegelsen. Når det skjer en ekstensjon i hofteleddet så er det 𝐫𝐮𝐦𝐩𝐞 𝐨𝐠 𝐡𝐚𝐦𝐬𝐭𝐫𝐢𝐧𝐠 som jobber, 𝐢𝐤𝐤𝐞 ryggmuskulatur. Muskulaturen i ryggen har kun en stabiliserende rolle for å holde ryggen nøytral gjennom bevegelsen. kilde: instanavigation.com CBE (navn fjernet av meg) Ulike kropper? Mener hun som den ekstreme svaien og den formfulle stumpen som plutselig oppstår på egen filming men er fraværende ellers? 27 4
Gjest Diosa Skrevet 14. mars 2024 #94023 Skrevet 14. mars 2024 (endret) . Endret 3. september 2024 av Diosa
vinterskog Skrevet 14. mars 2024 #94024 Skrevet 14. mars 2024 (endret) Den der "ekstensjonen i hofteleddet" skal man lete lenge etter. Mulig noen fysioterapauter eller lignende her inne som kan svare? Eneste jeg ser er hevestang løft. Men hva vet jeg, har bare hatt PT (landets beste i sin idrett) og drevet med dette i 20 år... Og fryktelig nerd på at saker skal gå rett for seg. ps. jeg er IKKE profesjonell, bare veldig opptatt av å gjøre øvelser rett. Og så er jo mitt mål en sterk kropp som skal holde i mange år - ikke foto i halvmørke! Endret 14. mars 2024 av vinterskog 22 8
Korsihalsen Skrevet 14. mars 2024 #94025 Skrevet 14. mars 2024 Spanky skrev (2 timer siden): På Snapchat igår viste Caroline at de filmet til Netfit, screenshot fra før de startet, med masse lys. Og så, på Netfits IG, kommer video mørkt som f.. der de har skrudd av taklyset 🙄 HVORFOR? Jukser med noe, isopor vekter? 😬 Nei da, men ser ut som de har noe skjule. 8
CityCityBangBang Skrevet 14. mars 2024 #94026 Skrevet 14. mars 2024 1 hour ago, Vitulina said: Kommer dere på andre PT'er som dr mest opptatt av å vise seg selv frem og konkurrere mot en kunde? 😂 uendelig kilde til underholdning disse to Nei, det er i sannhet et underlig skue. 😔 I stedet for å svare en potensiell kunde på en ordentlig og forklarende måte velger de altså å strø om seg med "fine" termer og nærmest latterliggjøre vedkommende...... Det er nok måten å tiltrekke seg kunder på - not!😟 29
Spanky Skrevet 14. mars 2024 #94027 Skrevet 14. mars 2024 Korsihalsen skrev (15 minutter siden): Jukser med noe, isopor vekter? 😬 Nei da, men ser ut som de har noe skjule. Haha nei det tror jeg ikke da. Men de er jo opptatt av lys og skygge, og når lyset treffer rett viser/fremheves muskler og lignende. Med godt lys, vises det ikke på samme måte. Så, da kan en jo spekulerer i hvor mye muskler osv som hadde syntes med alle de andre som trener i godt lys, og viser det frem på nett. 8 1
Stargaze Skrevet 14. mars 2024 #94028 Skrevet 14. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (På 13.3.2024 den 0.02): Kan jeg spørre, fina....Er det noen som formulerer seg på en slik måte lenger? Ja, cbe 10
vinterskog Skrevet 14. mars 2024 #94029 Skrevet 14. mars 2024 Så mye styr for å filme frua tar vekter som er alt for tunge for henne. Hvorfor?? Ikke får de likes og ikke får de kommentarer. Alt bare for å kunne skrive av ditten og datten på skatten?? 10 11
Rev. Revenge Skrevet 14. mars 2024 #94030 Skrevet 14. mars 2024 (endret) Spanky skrev (5 timer siden): På Snapchat igår viste Caroline at de filmet til Netfit, screenshot fra før de startet, med masse lys. Og så, på Netfits IG, kommer video mørkt som f.. der de har skrudd av taklyset 🙄 HVORFOR? Lettere å jukse kropp med lys og skygge og plassering av de, lettere å kamuflere en ikke-nøytral nakke og en kroppstilling som ikke helt passer med vekt og posisjon på stangen, og lettere å skjule hvilken vekt som løftes på stangen. For meg ser det ut som at stangen fortsatt ligger på holderne. Cbe står for nært stativet til å ha løftet opp stangen for å utføre øvelsen. Med utgangspunkt i hva jeg ser av bildet delt her. Endret 14. mars 2024 av Revenge o'Cavatina 15
Keaton Skrevet 14. mars 2024 #94031 Skrevet 14. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden): Lettere å jukse kropp med lys og skygge og plassering av de, lettere å kamuflere en ikke-nøytral nakke og en kroppstilling som ikke helt passer med vekt og posisjon på stangen, og lettere å skjule hvilken vekt som løftes på stangen. For meg ser det ut som at stangen fortsatt ligger på holderne. Cbe står for nært stativet til å ha løftet opp stangen for å utføre øvelsen. Ligger filmet på kontoen til CBE. Er vel mest rumpa i fokus, så du må se godt etter. 11
Rev. Revenge Skrevet 14. mars 2024 #94032 Skrevet 14. mars 2024 (endret) Kollontaj skrev (13 minutter siden): Ligger filmet på kontoen til CBE. Er vel mest rumpa i fokus, så du må se godt etter. Film, ja. Jeg prøver å unngå å gi rumpa fra sarpsborg for mye oppmerksomhet. Det er kanskje ikke så lett når det er det eneste en ekshibisjonistisk tobarnsmor har å tilby. Endret 14. mars 2024 av Revenge o'Cavatina 8 10
Keaton Skrevet 14. mars 2024 #94033 Skrevet 14. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden): Film, ja. Jeg prøver å unngå å gi rumpa fra sarpsborg for mye oppmerksomhet. Det er kanskje ikke så lett når det er det eneste en ekshibisjonistisk tobarnsmor har å tilby. Det er litt synd på henne, for treninga har gjort henne varig bøyd i knærne, klarer ikke strekke kroppen i full lengde. Synd. 18 2
Frisk Frosk Skrevet 14. mars 2024 #94034 Skrevet 14. mars 2024 (endret) vinterskog skrev (4 timer siden): Den der "ekstensjonen i hofteleddet" skal man lete lenge etter. Mulig noen fysioterapauter eller lignende her inne som kan svare? Eneste jeg ser er hevestang løft. Men hva vet jeg, har bare hatt PT (landets beste i sin idrett) og drevet med dette i 20 år... Og fryktelig nerd på at saker skal gå rett for seg. ps. jeg er IKKE profesjonell, bare veldig opptatt av å gjøre øvelser rett. Og så er jo mitt mål en sterk kropp som skal holde i mange år - ikke foto i halvmørke! Det er en liten ekstensjon i hofteleddet, relativt sett når man tar utgangspunkt fra flektert stilling. Slik sett er det korrekt å bruke begrepet ekstensjon. Men den ekstensjonen i hofteledd er ikke stor, fordi CBE ikke tar ut hele bevegelsesutslaget hun burde gjøre i denne øvelsen - dvs. hun retter seg ikke helt opp, bruker ikke hofteleddets og sete- og hamstingsmuskulaturens hele bevegelsesutslag/-bane. (Antar du tenker på ett av to - enten ekstensjon i betydningen å rette seg helt opp (som man skal i denne øvelsen, men som CBE ikke gjør, hun gjør en svært ufullstendig ekstensjon) - eller den andre måten ekstensjon brukes, bakoverføring av lår bak kroppens midlinje sett fra siden, som er en ekstensjon, men skal man være helt nøyaktiv, så er det egentlig en retroversjon. I dagligtale bruker de fleste fagpersoner også ekstensjon om retroversjon. https://sml.snl.no/ekstensjon_-_anatomi Tenker du skal holde deg til den pt'en du har, @vinterskog ) Skal jeg tippe, så velger coach_eriksen og pt-student CBE å gjøre øvelsen slik fordi de, hvis de utfører øvelsen korrekt, ikke får vist frem kurvene i setet til CBE... Dette er CBE på sitt høyeste punkt, rett før hun senker seg ned igjen: https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno Her er fremdeles både knær og hofter flekterte (i bøy). Og verre - her viser både Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen at det de gjør kun er en posering. For istedenfor en nøytral rygg, så beholder CBE svaien i korsryggen, tilter bekkenet fremover for å løfte baken opp og fremstå som større. Dette er ikke, slike "netfit.no" sier i kommentarfeltet, at øvelsen vil se forskjellig ut fra person til person. Dette er CBE som poserer, for både CBE og LKE har i årevis dokumentert via sine firmakanaler at den "svaien" CBE snakker om når hun får kritikk, den er selektiv hos henne, dvs. hun poserer seg til en større rumpe enn hun har når det er det hun ønsker å gi inntrykk av. Siden de selv tar opp at øvelsen kan gjøres eller se ut forskjellig fra person til person, så skulle de - om de var seriøse og forsvarlige - kommet med eksempler på hvordan gjøre øvelsen sikker på ev. ulike måter. Istedenfor velger de å la CBE posere en ufullstendig øvelse som ikke er korrekt gjort... Så fullstendig uprofesjonelle er både personlig trener Lars Kristian Eriksen, aka coach_eriksen, og pt-student Caroline Berg Eriksen at de begge to er langt mer opptatt av å posere CBE mer sexy i deres egne øyne, enn å vise øvelser utført korrekt... (og bruker virkemidler som mørke og lys for å skape større kontraster for å fremstille CBE mer muskuløs enn hun faktisk er, samt en måte å skjule feil i øvelsene - hyppig brukt av LKE selv på coach_eriksen også). Personlige trenere som holder på slik er svært uforsvarlige og er farlig for de som følger deres "treningsråd". Det gis også inntrykk av at CBE bruker vekter som er tyngre enn det hun er sterk nok til å løfte. Baserer dette på to ting, det ene er at de viser et kort klipp hvor CBE skal løfte vekten fra stativet, hvor det gis inntrykk av at hun ikke greier å løfte opp vekten, at hun har beregnet at den har en viss vekt, men fordi hun ikke har lagt inn nok kraft så får hun en "rekyl" i muskulturen. Det kuttes raskt der, og i neste klipp vises CBE stående et stykke fra stativet, statisk stående med en fleksjon i knær og hofte. Det andre er det at CBE sjelden har vist disse øvelsene med å ta ut hele bevegelsesutslaget, heller ikke hip thrust, hun stopper alltid øvelsene før hun har kommet helt opp - og dermed får man ikke trent hele muskelens bevegelsesutslag. Jo mer disse legger ut på sine bedriftskanaler, carolinebergeriksenno, netfit.no, coach_eriksen, jo mer avslører de sin manglende kompetanse og ikke minst også manglende vilje til å gjøre annet enn å posere, helt ukritiske til det faktum at de på denne måten risikerer at de som følger rådene deres risikerer å pådra seg skader... Endret 14. mars 2024 av Frisk Frosk Presisering i min kommentar til Vinterskog 36 8
Frisk Frosk Skrevet 14. mars 2024 #94035 Skrevet 14. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (35 minutter siden): Lettere å jukse kropp med lys og skygge og plassering av de, lettere å kamuflere en ikke-nøytral nakke og en kroppstilling som ikke helt passer med vekt og posisjon på stangen, og lettere å skjule hvilken vekt som løftes på stangen. For meg ser det ut som at stangen fortsatt ligger på holderne. Cbe står for nært stativet til å ha løftet opp stangen for å utføre øvelsen. Med utgangspunkt i hva jeg ser av bildet delt her. Hun løfter stangen med vektene, men alt blir jo grums når de velger at alt skal være så mørkt, og da vises det ikke like godt at hun poserer med tyngre vekter enn hva hun er sterke nok til å løfte. Og den nakken... jeg tenkte jeg ikke skulle kommentere på den, men det er å be om nakkeproblemer slik hun/de holder på når de viser at de løfter vekter.... 16
Frisk Frosk Skrevet 14. mars 2024 #94036 Skrevet 14. mars 2024 vinterskog skrev (39 minutter siden): Så mye styr for å filme frua tar vekter som er alt for tunge for henne. Hvorfor?? Ikke får de likes og ikke får de kommentarer. Alt bare for å kunne skrive av ditten og datten på skatten?? Alt for å slippe å gjøre ærlig arbeid?? 12
FruRosa Skrevet 14. mars 2024 #94037 Skrevet 14. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (22 minutter siden): Film, ja. Jeg prøver å unngå å gi rumpa fra sarpsborg for mye oppmerksomhet. Det er kanskje ikke så lett når det er det eneste en ekshibisjonistisk tobarnsmor har å tilby. Har du glemt magen? 6
Gjest NordreSving Skrevet 14. mars 2024 #94038 Skrevet 14. mars 2024 (endret) CityCityBangBang skrev (6 timer siden): Nei nei nei - HUN gjør jo absolutt ingenting feil - må vite: XXXXXXXX Ta en titt på @teamptsarpsborg sin instruksjon om hip thrust. Kanske de kan vise RDL rett utført også? 14 March 2024 07:21:08 netfit.no @XXXXXXX Hei 😊 Begge øvelsene er korrekt utført ✌🏼 Husk at det finnes ingen fasit på hvordan en øvelse skal se ut. Vi er bygd ulikt og en øvelse kan se veldig ulik ut fra person til person. 14 March 2024 07:27:16 XXXXXXXX @netfit.no enig i at visse justeringer må skje ds vi alle har ulike kropper. Men den der RDL'n tar jo ikke de riktige musklene. Hoptene skal jobbe, ikke rygg. 14 March 2024 07:42:36 netfit.no @XXXXXXXX Da tror jeg du skal ta en ny titt på filmen 😏 Da vil du se at når jeg utfører øvelsen så skjer det en 𝐞𝐤𝐬𝐭𝐞𝐧𝐬𝐣𝐨𝐧 𝐢 𝐡𝐨𝐟𝐭𝐞𝐥𝐞𝐝𝐝𝐞𝐭, mens ryggen er 𝐧ø𝐲𝐭𝐫𝐚𝐥 gjennom hele bevegelsen. Når det skjer en ekstensjon i hofteleddet så er det 𝐫𝐮𝐦𝐩𝐞 𝐨𝐠 𝐡𝐚𝐦𝐬𝐭𝐫𝐢𝐧𝐠 som jobber, 𝐢𝐤𝐤𝐞 ryggmuskulatur. Muskulaturen i ryggen har kun en stabiliserende rolle for å holde ryggen nøytral gjennom bevegelsen. kilde: instanavigation.com CBE (navn fjernet av meg) Jeg kan ikke skjønne annet enn at dersom det ikke finnes en «fasit», da faller jo hele vitsen med netfit og liknende bort. De sier jo at det ikke er noen vits i å følge treningsinfluencere, fordi du uansett ikke kan stole på at ved å gjøre det samme, gjør det korrekt, fordi «det kan se ulikt ut fra person til person». Jeg trodde dette var poenget med å filme øvelser, men da er det jo ikke noe du kan bruke til å lære av. I så fall står man igjen med at Netfit ikke er en læringsarena, men utelukkende handler om å se på noen andre trene. Endret 14. mars 2024 av NordreSving La til
panzerpølsa Skrevet 14. mars 2024 #94039 Skrevet 14. mars 2024 NordreSving skrev (10 minutter siden): Jeg kan ikke skjønne annet enn at dersom det ikke finnes en «fasit», da faller jo hele vitsen med netfit og liknende bort. De sier jo at det ikke er noen vits i å følge treningsinfluencere, fordi du uansett ikke kan stole på at ved å gjøre det samme, gjør det korrekt, fordi «det kan se ulikt ut fra person til person». Jeg trodde dette var poenget med å filme øvelser, men da er det jo ikke noe du kan bruke til å lære av. I så fall står man igjen med at Netfit ikke er en læringsarena, men utelukkende handler om å se på noen andre trene. Klassisk svar fra noen som ikke egentlig gjør ting med riktig form og utførelse. Samme som alltid skylder på dårlige sko, småsyk, småskader, dårlig føre osv. 13
Gjest Minthia Skrevet 14. mars 2024 #94040 Skrevet 14. mars 2024 NordreSving skrev (13 minutter siden): Jeg trodde dette var poenget med å filme øvelser, men da er det jo ikke noe du kan bruke til å lære av. I så fall står man igjen med at Netfit ikke er en læringsarena, men utelukkende handler om å se på noen andre trene. Å se på noen posere er vel enda mer presist her..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå