Rev. Revenge Skrevet 10. mars 2024 #93961 Skrevet 10. mars 2024 ~ Ada ~ skrev (2 timer siden): Full sminke, innsugd mage og påtatt blikk under styrketrening. Proteinpannekake-kake. Bare navnet gjør jeg småkvalm. Kan ikke huske sist jeg så snurten av grønnsaker og MAT der. Så mye uhelse. Kollontaj skrev (1 time siden): Ikke se på kunden. Ikke smile. Ikke bevege en muskel i ansiktet. Se mest mulig ut som en utstillingsdukke. Husk tomt blikk og for all del; ingen treningsglede må formidles. Takk for inspirasjonen, Treasures AS. Kan jeg få anbefale en avføringsprøve så tarmene har det godt til triss for et slikt pulver-kosthold og bukbevegelser? 13 1 6
AnnaCotta Skrevet 10. mars 2024 #93962 Skrevet 10. mars 2024 ~ Ada ~ skrev (2 timer siden): Full sminke, innsugd mage og påtatt blikk under styrketrening. Proteinpannekake-kake. Bare navnet gjør jeg småkvalm. Kan ikke huske sist jeg så snurten av grønnsaker og MAT der. Så mye uhelse. Får håpe Netfit-ernæringsfysiologen er på vei snart. Mye å rydde opp i. 26
Sursøtsaus Skrevet 10. mars 2024 #93963 Skrevet 10. mars 2024 En ting jeg ikke helt forstår er de utsagnene til Caroline om å bli "satt tilbake" evt "ikke bli satt tilbake". Satt tilbake i hva? Jeg kan ikke uttale meg på løpetreningen hennes for jeg driver bare med løping i den forstand at jeg vil opprettholde en viss kondisjon og kan ikke noe særlig om løpetrening, men styrketreningen hennes har vel minimalt med progresjon de siste årene? Hvertfall basert på det som er dokumentert. Det er mye hopp og sprett med kroppsvekt og push-ups på knær. Og trener hun egentlig styrke eller bedriver hun bare litt styrke for å støtte opp om løpingen? For jeg ser ikke noe systematisk styrketrening som øker over tid, og da kan det vel ikke defineres som trening? Det spiller egentlig ikke noen rolle om hun ikke fokuserer på styrketrening, og kroppsvekt og amrab-øvelser er fine økter, for all del, men når hun fronter "sterk og atletisk" så lurer jeg på hvor dokumentasjonen på "sterk" blir av. Dette er ikke ment som et stikk mot Carolines styrke, for man trener etter personlig styrkenivå og preferanse, men jeg forstår ikke helt hvorfor hun er talspersonen for styrketrening når det ikke er så mye styrketrening dokumentert. 21 12
Keaton Skrevet 10. mars 2024 #93964 Skrevet 10. mars 2024 Svaret er at styrketrening appellerer mer til kundene enn kun løping, vil jeg tro. Da må CBE fremstille noe som ligner styrketrening. 20
Sursøtsaus Skrevet 10. mars 2024 #93965 Skrevet 10. mars 2024 Kollontaj skrev (8 minutter siden): Svaret er at styrketrening appellerer mer til kundene enn kun løping, vil jeg tro. Da må CBE fremstille noe som ligner styrketrening. Fair enough, men er ikke LK en del av Netfit lengre? Hvis han skal satse på Hyrox så hadde dette vært mer passende innhold for målgruppa enn Carolines hopp og sprett og trening med strikk-videoer? 7 1
AnnaCotta Skrevet 10. mars 2024 #93966 Skrevet 10. mars 2024 Sursøtsaus skrev (3 timer siden): En ting jeg ikke helt forstår er de utsagnene til Caroline om å bli "satt tilbake" evt "ikke bli satt tilbake". Satt tilbake i hva? Jeg kan ikke uttale meg på løpetreningen hennes for jeg driver bare med løping i den forstand at jeg vil opprettholde en viss kondisjon og kan ikke noe særlig om løpetrening, men styrketreningen hennes har vel minimalt med progresjon de siste årene? Hvertfall basert på det som er dokumentert. Det er mye hopp og sprett med kroppsvekt og push-ups på knær. Og trener hun egentlig styrke eller bedriver hun bare litt styrke for å støtte opp om løpingen? For jeg ser ikke noe systematisk styrketrening som øker over tid, og da kan det vel ikke defineres som trening? Det spiller egentlig ikke noen rolle om hun ikke fokuserer på styrketrening, og kroppsvekt og amrab-øvelser er fine økter, for all del, men når hun fronter "sterk og atletisk" så lurer jeg på hvor dokumentasjonen på "sterk" blir av. Dette er ikke ment som et stikk mot Carolines styrke, for man trener etter personlig styrkenivå og preferanse, men jeg forstår ikke helt hvorfor hun er talspersonen for styrketrening når det ikke er så mye styrketrening dokumentert. Mye snakk om målsetninger i disse PR-postene. Sier hun som aldri løper løp, alltid avlyser, blir sjuk, ikke har noe treningsprogram, ikke forbereder seg og ikke prioriterer konkurranse. 17 1
Keaton Skrevet 10. mars 2024 #93967 Skrevet 10. mars 2024 Sursøtsaus skrev (2 timer siden): Fair enough, men er ikke LK en del av Netfit lengre? Hvis han skal satse på Hyrox så hadde dette vært mer passende innhold for målgruppa enn Carolines hopp og sprett og trening med strikk-videoer? Men målgruppa vil nok ikke forholde seg til LKE, han er ikke spiselig for kvinner som vil se ut som CBE (regner med det er målgruppa, dvs trene for utseendet.) 9 4
Isola2 Skrevet 10. mars 2024 #93968 Skrevet 10. mars 2024 Kollontaj skrev (55 minutter siden): Men målgruppa vil nok ikke forholde seg til LKE, han er ikke spiselig for kvinner som vil se ut som CBE (regner med det er målgruppa, dvs trene for utseendet.) Pluss at han har trakassert og fulgt etter en kvinne…selv om de later som om det ikke har skjedd..så er han uspiselig for de fleste kvinner og lite salgbar..de skjønner de vel på ett eller annet vis? 21 9
Isild Skrevet 11. mars 2024 #93969 Skrevet 11. mars 2024 Isola2 skrev (10 timer siden): Pluss at han har trakassert og fulgt etter en kvinne…selv om de later som om det ikke har skjedd..så er han uspiselig for de fleste kvinner og lite salgbar..de skjønner de vel på ett eller annet vis? Han er svært lite salgbar til kvinner. Han har sagt så mye som avslører et begredelig kvinnesyn. Er man ikke "perfekt", så er man "defekt" er vel det han har klart å ytre. Måten han "perfeksjonerer" og redigerer sin egen kone understreker bare dette synet. Han er ikke treneren man ønsker å møte opp hos usminket, med noen kilo ekstra, lår som "gnisser" og håret til alle kanter. 36
Laia Skrevet 11. mars 2024 #93970 Skrevet 11. mars 2024 Jeg skjønner ikke det fokuset på å trene for å være klar til sommeren (jfr. utsagn som «bare tre måneder til sommeren…» for å lokke «nye» medlemmer til gruppen sin. Er ikke dette en ganske feilslått markedsføring? Jeg trodde slike motivasjonsmetoder nå etterhvert var en saga blott, iallfall innen de seriøse og profesjonelle treningsmiljøene. I min ører høres dette helt «off» og feil ut. 41 8
~ Ada ~ Skrevet 11. mars 2024 #93971 Skrevet 11. mars 2024 Laia skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke det fokuset på å trene for å være klar til sommeren (jfr. utsagn som «bare tre måneder til sommeren…» for å lokke «nye» medlemmer til gruppen sin. Er ikke dette en ganske feilslått markedsføring? Jeg trodde slike motivasjonsmetoder nå etterhvert var en saga blott, iallfall innen de seriøse og profesjonelle treningsmiljøene. I min ører høres dette helt «off» og feil ut. Det er vel heller ingen (ekte) yogainstruktører som formidler verdier om bikinisesong. 37 8
FruJohansen Skrevet 11. mars 2024 #93972 Skrevet 11. mars 2024 Laia skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke det fokuset på å trene for å være klar til sommeren (jfr. utsagn som «bare tre måneder til sommeren…» for å lokke «nye» medlemmer til gruppen sin. Er ikke dette en ganske feilslått markedsføring? Jeg trodde slike motivasjonsmetoder nå etterhvert var en saga blott, iallfall innen de seriøse og profesjonelle treningsmiljøene. I min ører høres dette helt «off» og feil ut. Det er i beste fall utdatert, ja. Så mye negativt fokus det har vært på "bikinikroppen" som målsetting, skulle man tro at alle hadde fått det med seg. De fleste med markedsteft snakker om "helårskroppen", som man skal leve med og være venner med på det jevne. Fokus på funksjon framfor utseende. Som i så mange tilfeller ellers, framstår opphavspersonene akterutseilte og med dårlig kontakt med omverden. 36 13
Laia Skrevet 11. mars 2024 #93973 Skrevet 11. mars 2024 FruJohansen skrev (50 minutter siden): Det er i beste fall utdatert, ja. Så mye negativt fokus det har vært på "bikinikroppen" som målsetting, skulle man tro at alle hadde fått det med seg. De fleste med markedsteft snakker om "helårskroppen", som man skal leve med og være venner med på det jevne. Fokus på funksjon framfor utseende. Som i så mange tilfeller ellers, framstår opphavspersonene akterutseilte og med dårlig kontakt med omverden. Ja helt enig, det blir bare tonedøvt. Og det virker som et forsøk på å skape enda mer press fra bedriftens side, type: «Nå begynner det å haste, bare 3 mnd for å få bikinikroppen klar til sommeren». Jeg er muligens i alders- og målgruppen de ønsker å nå ut til, men kan trygt si at det ikke treffer 😀 24
Isola2 Skrevet 11. mars 2024 #93974 Skrevet 11. mars 2024 Laia skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke det fokuset på å trene for å være klar til sommeren (jfr. utsagn som «bare tre måneder til sommeren…» for å lokke «nye» medlemmer til gruppen sin. Er ikke dette en ganske feilslått markedsføring? Jeg trodde slike motivasjonsmetoder nå etterhvert var en saga blott, iallfall innen de seriøse og profesjonelle treningsmiljøene. I min ører høres dette helt «off» og feil ut. Veldig tonedøvt og lite i takt med tiden.. 21 2
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 11. mars 2024 Populært innlegg #93975 Skrevet 11. mars 2024 (endret) Laia skrev (8 timer siden): Jeg skjønner ikke det fokuset på å trene for å være klar til sommeren (jfr. utsagn som «bare tre måneder til sommeren…» for å lokke «nye» medlemmer til gruppen sin. Er ikke dette en ganske feilslått markedsføring? Jeg trodde slike motivasjonsmetoder nå etterhvert var en saga blott, iallfall innen de seriøse og profesjonelle treningsmiljøene. I min ører høres dette helt «off» og feil ut. Netfit.no og CBEno viser i hvert fall sitt sanne ansikt på denne måten. Hele opplegget virker å være i ferd med å rakne fullstendig. Netfit oppga tidligere å skulle fremme sunn helse, trening og kosthold og livsstil til folket. Forsøkte å finne det nå, men fant det ikke. Mener det er dokumentert tidligere i tråden. Går man inn på Netfit AS sin hjemmeside, Netfit.no, nå, så ser man at de ikke følger opp sitt eget "produkt". Fokuset er kun på CBEs utseende, ikke annet. I dag skriver vi 11. mars 2024, mens Netfit.no fremdeles reklamerer på egne hjemmesider med hvilke reiser de skal arrangere i 2023: https://netfit.no/ Reisen til Fuerteventura (som de forøvrig også staver feil) står det under "Treningsreiser" er utsatt til 2024, og Netfit.no linker fremdeles til Apollos hjemmeside for hotellet - selv om Apollo tydeligvis ikke har et samarbeid med Netfit AS lenger etter at reisen ble avlyst i 2023. https://netfit.no/treningsreise/fuerteventura/ I Apollos treningskalender er det tydeligvis heller ikke noen planer om noe samarbeid med Netfit AS om treningsreiser for hverken 2024 eller første kvartal 2025. https://www.apollo.no/reiser/treningsreiser/treningskalender Men Netfit, de fortsetter å reklamere for reisen og indirekte samarbeid med Apollo og gir inntrykk av at reisen kun ble utsatt til 2024. Dette er en form for villedende reklame, hvor Netfit AS forsøker å fremstå å ha seriøse samarbeid som de faktisk ikke har. Til nå har de forsøkt seg på samarbeid med TH Run Travels, som er tilsluttet Reisegarantifondet, for reiser til løp i utlandet. Men også det samarbeidet fremstår mer og mer useriøst siden eierne av både Netfit AS og TH Run Travels har drevet utstrakt umerket reklame på en måte som i stor grad har fremstått som et forsøk på å skjule at de er et samarbeid. Foruten at begge firmaer i denne sammenhengen i 2023 begge hadde utallige brudd på markedføringsloven, så fremstiller de seg selv på den som svært uprofesjonelle. Eiernes bedrifter Netfit AS, Treasures AS med Carolinebergeriksenno og også LKEs coach_eriksen/athlete excell fremstår mer og mer som luftsslott. De synes å ha mistet kontroll over hva de driver med. Netfit.no har ingen troverdighet, men fremstår kun som et sted som brukes for umerket reklame for annonseavtaler CBE har skaffet seg. Eierne CBE og LKE driver med utstrakt grad av juks for å fremstille seg som noe de ikke er. Den farlige sammenblandingen med svært usunt forhold til trening og kosthold blandet med en ekstremt utseendefokusert profil som altfor ofte bikker over i både forherligelse av ortoreksi, thinspo og proana som på toppen av alt blander barneeksponering med seksualiserte bilder av CBE. INGEN seriøse, kunnskapsrike, ansvarlige personlige trenere eller pt-studenter fronter et så helseskadelig innhold... At de nå bruker "sommerkroppen" som et salgsargument viser bare hvor useriøse og uprofesjonelle og fullstendig i uttakt med tiden de er. Forsvarlig og ansvarlig bedriftsvirksomhet er noe de ikke gir inntrykk av å ønske å ha, selv ikke når de gir inntrykk av at de skal selge "god helse" til andre... Det eierne fronter er det stikk motsatte av sunn livsstil og god helse! Endret 11. mars 2024 av Frisk Frosk språkvask 37 23
hvalstad45 Skrevet 11. mars 2024 #93976 Skrevet 11. mars 2024 On 3/8/2024 at 4:27 PM, Snødronninga said: Hun hoster og er forkjølet, men løpes skal det. Er det rart man er syk lenge når trening prioriteres selv om man fremdeles ikke er frisk. Vitner om at trening er tvangspreget, for dette blir bare latterlig. Max 5 timer søvn ja, hva var det jeg sa? 😄 Vi er vel alle til en viss grad opptatt av å trene for å holde kroppen fin, men jeg er på CBEs alder og merker hvordan dette aspektet har blitt mindre og mindre vitkig, noe jeg tror gjelder de aller fleste på vår alder. For det første MÅ jeg trene nå, for å ikke få vondter, trening hjelper enormt med det, særlig skånsom styrketrening. For det andre er det viktig for meg å være sterk i hverdagen med barn og ting som må løftes og leveres. Men CBE fronter kun at trening gjør henne tynn, og ellers er det bare et slit. CBEs kontoer gir meg mindre lyst til å trene. Hun fremstiller det som en enormt overflatisk ting man bare må gjøre, helst mens tankene er et helt annet sted, som i en eller annen elendig tv-serie. Hun gir aldri tips om styrkeøvelser som kan hjelpe folk med x eller y, alt handler evt om booty osv. Det er jeg faktisk totalt uinteressert i, jeg trenger god kjernemuskulatur og en velfungerende kropp, ikke en stuss som er imponerende i ekstremt rare poseringer. Og dette tror jeg jeg har felles med svært mange på vår alder, derfor faller CBE helt igjennom som trenings"inspirator", jeg går til helt andre for treningsinnhold. CBEs forhold til trening syns jeg faktisk virker totalt usunt og er null å trakte etter i mine øyne. Hadde hun i det minste blitt imponerende rask av all den løpinga, men hun klarer jo mesterstykket å ikke bli det heller. EDIT: Får ikke bort sitatet over 17 1 17
Snoker45 Skrevet 11. mars 2024 #93977 Skrevet 11. mars 2024 Hva tjener de penger på? Det eneste hun gjør hver dag er å trene? Hvor kommer inntekten fra? 14
Rev. Revenge Skrevet 11. mars 2024 #93978 Skrevet 11. mars 2024 (endret) Cbe utviser kun vedlikeholdstrening. En godt innbarket rutine for å holde seg "vektstabil". Mesteparten av økta foregår foran kjøleskapsdøren, og treningsmengden er proporsjonalt med alderen, økt til to ganger om dagen selv om cbe opp gjennom årene omtrent aldri har hatt et uttalt mål med løpingen, annet enn "sunn livsstil, glede og velvære". Lenge har glede, velvære og sunn livsstil vært lite å se til, nå skorter det på søvn også. Dette er samme frontperson som har avbrutt et sponset PT-kurs for Active Education, en sponset Yoga-istruktør sertifisering fra The Shala som ikke er godkjent etter standard, og som nå igjen prøver seg på PT-kurs hos AFPT betegnnet som studier, uvisst hvorvidt også dette er sponset, og som i flere år har forsøkt å etablere et treningsunivers og en egen app til formålet, dette for å ta betalt for å trene andre. Markedsføringen for dette er seksualiserte bilder av mage, pupp og rumpe, samt selfier fra do. Det er vel ikke nødvendig å skrive mer. Endret 11. mars 2024 av Revenge o'Cavatina navn på sponsede læresteder 28 8
Gjest Doktorgraden Skrevet 11. mars 2024 #93979 Skrevet 11. mars 2024 Lo godt av denne (Kate sin beklagelse). Kunne egentlig passet etter hvert eneste bilde lagt ut av C 😂
Sursøtsaus Skrevet 11. mars 2024 #93980 Skrevet 11. mars 2024 Hørte på den siste episoden av "Treningspodden" i dag om bl.a disiplin. Det ble først diskutert hvordan disiplin er nødvendig for å holde på gode rutiner som treninga, spesielt siden mars er den måneden hvor de fleste som har satt seg som mål om å trene regelmessig på nyåret, faller av. Men det ble også nevnt hvordan disiplin og selvkontroll også er viktig når det kommer til å kjenne kroppen og hvile. Det krever faktisk en grad av selvkontroll å skippe en planlagt treningsøkt dersom man er vandt til å trene mye. Det er lett å kjenne på dårlig samvittighet og presset om å prestere hver dag på trening, spesielt av eksterne motivasjonsfaktorer (eks. et kommentarfelt som skriker at du er så flink hver bidige dag). Å kjenne seg selv og egen kropp og faktisk velge å droppe økta for å hvile og hente seg inn igjen krever også en innsats, selv om bedriften fronter det motsatte. Hos dem er det å trene under sykdom, vondter, lav motivasjon og dårlig søvn et tegn på styrke og viljestyrke, men i realiteten kan det være tegn på det motsatte. Det er greit at Ingebrigtsen og Narve Gilje Nordås ikke legger inn hviledager, men de respresenterer ikke allmennheten, de representerer ikke en gang andre idrettsutøvere, for det er veldig vanlig å legge inn minst en hviledag selv i sesong for idrettsutøvere. CBE er langt unna en atlet, og resultatmessig viser hun ikke akkurat at å trene to dager hver dag gir henne store prestasjonsresultater. Det holder henne tynn, ja, men det ville nok trening fem - seks dager i uka også gjort. Gevinsten fra treningen får du også gjennom hvile, god søvn og næringsrik mat. Bedriften fronter nada (og det kommer fra en som drikker proteinshakes gjevnlig selv). 21 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå