Pasha Skrevet 24. februar 2025 #103861 Skrevet 24. februar 2025 tipper at innlegget 11.09 var forhåndslagret grunnet bursdagen til barnet 3
Benazim Skrevet 24. februar 2025 #103862 Skrevet 24. februar 2025 Snødronninga skrev (22 timer siden): Når det gjelder det at man har (i følge hun selv) feil inntrykk av henne, så er det ikke første gang hun kommer med slike uttalelser. Jeg tror det handler om noe mer personlig enn at hun får kritikk for feil treningsteknikk og ikke er sterk nok. Jeg mener bestemt at hun må ta en god del ansvar for, at mange har et inntrykk av henne som hun ikke kjenner seg igjen i. Akkurat dette stusset jeg også veldig over. Jobben hennes er jo faktisk å fremstille seg selv (dvs. "seg selv") på en bestemt måte, så hvis hun blir oppfattet på en annen måte enn det hun ønsker, så er det jo faktisk hun selv som har feilet grundig i formidlingen. 27 7
Surikatt Skrevet 24. februar 2025 #103863 Skrevet 24. februar 2025 Hun fremstiller seg selv slik hun skulle ønske hun var men ikke er. Hun ser ikke forskjell mellom fantasi og virkelighet, da? Mulig det er en yrkesskade når man i 15 år har stirret på seg selv i speil og mobilen. 30 4
Rev. Revenge Skrevet 24. februar 2025 #103864 Skrevet 24. februar 2025 Berg Eriksen har gjennom alle år klaget over at alle misforstår budskapene hennes. Klaget over at ingen kjenner henne. At det hun deler bare er litt av virkeligheten. At all kritikk er feil fordi publikum ikke har forstått. Og nå klager hun altså over at publikum ikke vet hvem hun er. Var dette meg, ville jeg kanskje tatt en grundig kikk på hva det er som gjør at alle misforstår/tar feil av det jeg formidler. Hele. Forbanna. Tiden. 37 11
Laia Skrevet 25. februar 2025 #103865 Skrevet 25. februar 2025 Rev. Revenge skrev (7 timer siden): Berg Eriksen har gjennom alle år klaget over at alle misforstår budskapene hennes. Klaget over at ingen kjenner henne. At det hun deler bare er litt av virkeligheten. At all kritikk er feil fordi publikum ikke har forstått. Og nå klager hun altså over at publikum ikke vet hvem hun er. Var dette meg, ville jeg kanskje tatt en grundig kikk på hva det er som gjør at alle misforstår/tar feil av det jeg formidler. Hele. Forbanna. Tiden. Jeg synes hun gjorde et godt inntrykk i første episode (sett til side sekvensen med designersko og yndlingsbuksa i gjørmebadet og gigakofferten som ble slept gjennom skogen. Dette bidro jo til litt underholdning iallfall). Hun var veldig god på å støtte makkeren og forholdt seg (tilsynelatende) rolig selv om de ble liggende sist i løypa. Det eneste jeg reagerer negativt på var dette med motivasjonen hennes for deltagelse: nok en gang så er det det viktigste for henne å bevise at andre tar feil, hun har rett. Hvorfor dette opphenget i utelukkende dette formålet forstår jeg bare ikke (men det lyder unektelig kjent fra den kanten). Jeg ville forventet at for de fleste ville hovedmotivasjonen for deltakelse være å oppnå en eller annen form for selvutvikling, følelse av samhold, styrke og kameratskap i tøffe situasjoner o.l. Jeg håper hun oppnår alt dette, og klarer å vri fokuset bort fra denne besettelsen av å alltid skulle «ha rett». 36
Stargaze Skrevet 25. februar 2025 #103866 Skrevet 25. februar 2025 Når sminken og redigeringen må kastes ser vi den (nesten) ekte cbe. Hvis hun kutter alt det tullet hele tiden, senker skuldrene og slutter med manisk trening og et ensidig kosthold så nærmer vi oss den hun egentlig er. Tror bare at hun, etter så mange år med «fake» sliter med å forstå, og finne, hvem hun selv er også.. 21
Surikatt Skrevet 25. februar 2025 #103868 Skrevet 25. februar 2025 Frk.Fjas skrev (21 timer siden): Fruen formidlet på snap at hun skal til legen for å få orden på migrenen. Håper hun respekterte tiden og ikke dukket opp når det passet henne. Ser at hun har fått medisiner. Synd ikke legen følger henne på snap, da hadde kanskje litt mindre trening, mer mat og mer søvn vært foreslåtte tiltak Helt enig. Og mindre skjerm🙂 10 2
FruRosa Skrevet 25. februar 2025 #103869 Skrevet 25. februar 2025 Laia skrev (2 timer siden): Jeg synes hun gjorde et godt inntrykk i første episode (sett til side sekvensen med designersko og yndlingsbuksa i gjørmebadet og gigakofferten som ble slept gjennom skogen. Dette bidro jo til litt underholdning iallfall). Hun var veldig god på å støtte makkeren og forholdt seg (tilsynelatende) rolig selv om de ble liggende sist i løypa. Det eneste jeg reagerer negativt på var dette med motivasjonen hennes for deltagelse: nok en gang så er det det viktigste for henne å bevise at andre tar feil, hun har rett. Hvorfor dette opphenget i utelukkende dette formålet forstår jeg bare ikke (men det lyder unektelig kjent fra den kanten). Jeg ville forventet at for de fleste ville hovedmotivasjonen for deltakelse være å oppnå en eller annen form for selvutvikling, følelse av samhold, styrke og kameratskap i tøffe situasjoner o.l. Jeg håper hun oppnår alt dette, og klarer å vri fokuset bort fra denne besettelsen av å alltid skulle «ha rett». Tiden etter at hun kom hjem fra innspillingen har vel vist (på SoMe) at hun er akkurat den samme. 23 2
hvaduikkeser Skrevet 25. februar 2025 #103870 Skrevet 25. februar 2025 pålandjorda skrev (1 time siden): Er nesen operert? Hva er det som ikke er operert🤷♀️ 7 1
Bendie Skrevet 25. februar 2025 #103871 Skrevet 25. februar 2025 (endret) Laia skrev (3 timer siden): Jeg synes hun gjorde et godt inntrykk i første episode (sett til side sekvensen med designersko og yndlingsbuksa i gjørmebadet og gigakofferten som ble slept gjennom skogen. Dette bidro jo til litt underholdning iallfall). Hun var veldig god på å støtte makkeren og forholdt seg (tilsynelatende) rolig selv om de ble liggende sist i løypa. Det eneste jeg reagerer negativt på var dette med motivasjonen hennes for deltagelse: nok en gang så er det det viktigste for henne å bevise at andre tar feil, hun har rett. Hvorfor dette opphenget i utelukkende dette formålet forstår jeg bare ikke (men det lyder unektelig kjent fra den kanten). Jeg ville forventet at for de fleste ville hovedmotivasjonen for deltakelse være å oppnå en eller annen form for selvutvikling, følelse av samhold, styrke og kameratskap i tøffe situasjoner o.l. Jeg håper hun oppnår alt dette, og klarer å vri fokuset bort fra denne besettelsen av å alltid skulle «ha rett». Jeg forstår henne godt. «Alle» her inne har i alle år fortalt hvordan hun egentlig er og påpeker «alle feil» til en hver tid. Bare se på antall innlegg her i tråden. Det er et enormt trykk, daglig kommer det mer. Det er svært mange som ønsker hun mislykkes. Det legges ut screenshot for å bevise hvordan hun egentlig ser ut. Det er en opphengthet i at hun trener feil, har ingen fremgang. Har ingen styrke. Alt på kroppen studeres og ikke minst ansiktet. Har hun endret nese, kinn., munn. Hun er operert, det ser alle. Bruker hun puter i trenings tightsen. Hun suger i hvert fall inn magen. Og det er ikke kun her, men i hennes eget kommentarfelt og jeg tipper på jodel. Har hun et samarbeid kontaktes de på mail, en må jo fortelle hvem CBE egentlig er. Tror ikke vi, som ikke opplever dette, skal dømme andre for hva de føler. Jeg tror hun ønsker å vise hvem hun er. At hun duger. og det er i camp kulinarisk og kompani Laurits en ser personen utenfor SoMe kanalene. Og i en annen setting og ikke øyeblikks bilder. En mer ekte fremstilling av hvem hun er. Jeg heier på henne. At hun får sparket litt tilbake til alle de som sier hun ikke duger. Endret 25. februar 2025 av Bendie 8 8
enkefru Skrevet 25. februar 2025 #103872 Skrevet 25. februar 2025 (endret) Surikatt skrev (13 timer siden): Hun fremstiller seg selv slik hun skulle ønske hun var men ikke er. Hun ser ikke forskjell mellom fantasi og virkelighet, da? Mulig det er en yrkesskade når man i 15 år har stirret på seg selv i speil og mobilen. Dette! Jeg leste en artikkel forrige dagen om influensere... der artikkelforfatteren mente de var mer posører. Jeg slår et slag for å bytte ut begrepet influenser med posør - det er jo bare det de er! Endret 25. februar 2025 av enkefru 23 5
Laia Skrevet 25. februar 2025 #103873 Skrevet 25. februar 2025 (endret) Bendie skrev (36 minutter siden): Jeg forstår henne godt. «Alle» her inne har i alle år fortalt hvordan hun egentlig er og påpeker «alle feil» til en hver tid. Bare se på antall innlegg her i tråden. Det er et enormt trykk, daglig kommer det mer. Det er svært mange som ønsker hun mislykkes. Det legges ut screenshot for å bevise hvordan hun egentlig ser ut. Det er en opphengthet i at hun trener feil, har ingen fremgang. Har ingen styrke. Alt på kroppen studeres og ikke minst ansiktet. Har hun endret nese, kinn., munn. Hun er operert, det ser alle. Bruker hun puter i trenings tightsen. Hun suger i hvert fall inn magen. Og det er ikke kun her, men i hennes eget kommentar felt og jeg tipper på jodel. Har hun et samarbeid kontaktes de på mail, en må jo fortelle hvem CBE egentlig er. Tror ikke vi, som ikke opplever dette, skal dømme andre for hva de føler. Jeg tror hun ønsker å vise hvem hun er. At hun duger. og det er i camp kulinarisk og kompani Laurits en ser personen utenfor SoMe kanalene. Og i en annen setting og ikke øyeblikks bilder. En mer ekte fremstilling av hvem hun er. Jeg heier på henne. At hun får sparket litt tilbake til alle de som sier hun ikke duger. Jeg på en måte ser hva du vil frem til med innlegget ditt. Det kan være hardt å stå i kritikk (som kan være både berettiget noen ganger og usaklig i andre ). Dette er noe de fleste profesjonelle aktører, som selger varer eller tjenester, må forholde seg til. Jeg tror dessverre at mye av kritikken kommer som et resultat av det som oppfattes som rene løgner. Ta f.eks. det tåredryppende innlegget CBE en gang dedikerte til sin datter (etter å ha blitt avslørt i redigeringsskandalen), der hun bedyret å aldri redigere seg igjen og sånn sett være et forbilde for sine barn. Tenker du at dette løftet har blitt opprettholdt? Og stemmer det f.eks. at CBE som personlig trener har hjulpet «hundrevis» av kunder med trening- og kosthold? Det kan godt være, men ingenting er dokumentert. Og dessverre, med en historikk som inkluderer få skrupler mht løgn og juks, så blir dette inntrykket av løgner eller, i beste fall, lettvint håndtering av fakta, hengende ved. Jeg ser gjerne at CBE lykkes jeg, og håper sånn sett hun klarer å snu mitt inntrykk av CBE AS. Men igjen, ved å gå inn i KL med denne steile «jeg skal bevise at haterne tar feil» holdningen, så skaper det igjen slags distanse. Dette er mine personlige refleksjoner. Jeg tar ikke ansvar for det du refererer til som andre har skrevet om CBE. Endret 25. februar 2025 av Laia 26 10
Bendie Skrevet 25. februar 2025 #103874 Skrevet 25. februar 2025 Laia skrev (6 minutter siden): Jeg på en måte ser hva du vil frem til med innlegget ditt. Det kan være hardt å stå i kritikk (som kan være både berettiget noen ganger og usaklig i andre ). Dette er noe de fleste profesjonelle aktører, som selger varer eller tjenester, må forholde seg til. Jeg tror dessverre at mye av kritikken kommer som et resultat av det som oppfattes som rene løgner. Ta f.eks. det tåredryppende innlegget CBE en gang dedikerte til sin datter (etter å ha blitt avslørt i redigeringsskandalen), der hun bedyret å aldri redigere seg igjen og sånn sett være et forbilde for sine barn. Tenker du at dette løftet har blitt opprettholdt? Og stemmer det f.eks. at CBE som personlig trener har hjulpet «hundrevis» av kunder med trening- og kosthold? Det kan godt være, men ingenting er dokumentert. Og dessverre, med en historikk som inkluderer få skrupler mht løgn og juks, så blir dette inntrykket av løgner eller, i beste fall, lettvint håndtering av fakta, hengende ved. Jeg ser gjerne at CBE lykkes jeg, og håper sånn sett hun klarer å snu mitt inntrykk av CBE AS. Men igjen, ved å gå inn i KL med denne steile «jeg skal bevise at haterne tar feil» holdningen, så skaper det igjen slags distanse. Dette er mine personlige refleksjoner. Jeg tar ikke ansvar for det du refererer til som andre har skrevet om CBE. Det kan være at hun har gjort ting som absolutt ikke er bra. Og gudene vet hun må betale for det. For det brukes igjen og igjen og igjen for å vise til at kritikken er berettiget. Det er mye som ikke er bra i SoMe, men at gå etter en bestemt influenser og daglig vurdere enhver ting hun gjør i et kritisk lys, er usmakelig. Bare se på innleggene rett før jeg postet. Nå mener jeg ikke ditt innlegg. Det er konstruktive innlegg, her, men de drukner dessverre i en haug av søppel innlegg. Noe som igjen preger hele tråden. Og en kan bare tenke seg hvordan det er å være den/de som daglig må sitte som mottakere av dette og som hele tiden trykkes ned.. Å tenke at CBE tråkker feil med denne «steile» holdningen kan godt være mulig, men jeg forstår henne så inderlig vell. 8 4
Laia Skrevet 25. februar 2025 #103875 Skrevet 25. februar 2025 Bendie skrev (19 minutter siden): Det kan være at hun har gjort ting som absolutt ikke er bra. Og gudene vet hun må betale for det. For det brukes igjen og igjen og igjen for å vise til at kritikken er berettiget. Det er mye som ikke er bra i SoMe, men at gå etter en bestemt influenser og daglig vurdere enhver ting hun gjør i et kritisk lys, er usmakelig. Bare se på innleggene rett før jeg postet. Nå mener jeg ikke ditt innlegg. Det er konstruktive innlegg, her, men de drukner dessverre i en haug av søppel innlegg. Noe som igjen preger hele tråden. Og en kan bare tenke seg hvordan det er å være den/de som daglig må sitte som mottakere av dette og som hele tiden trykkes ned.. Å tenke at CBE tråkker feil med denne «steile» holdningen kan godt være mulig, men jeg forstår henne så inderlig vell. Er ikke helt enig i at kritikken går målrettet på en influenser. Det er bare å se på antall tråder her og i andre fora: et stort antall influensere blir diskutert. Noen influensere har også gjort seg avhengig av akkurat denne type oppmerksomhet, som de oppnår ved å bruke clickbait eller gjøre noe veldig ukonvensjonelt som de vet setter i gang diskusjoner og som fører til økt trafikk/klikk og inntekter. Mao, de ønsker, og lever godt av å ha «haters». Sier ikke at det nødvendigvis er tilfellet med CBE. Jeg tror hennes tråd her på KG har blitt såpass stor pga hennes fordums storhetstid som ubestridt toppblogger i Norge. Jeg synes f.eks. er interessant å prøve å forstå årsakene til hvorfor hun ikke klarte å holde på denne posisjonen. Hvorfor flykter følgerne? Det skal sies at følgertallet på IG har fått et godt oppsving de siste dagene, sikkert pga KL (socialblade.com). Jeg tror nok ikke vi kommer til å bli helt enige om hvordan vi ser på dette, så jeg konstaterer det og legger ballen død nå. 16
Bendie Skrevet 25. februar 2025 #103876 Skrevet 25. februar 2025 Laia skrev (2 minutter siden): Er ikke helt enig i at kritikken går målrettet på en influenser. Det er bare å se på antall tråder her og i andre fora: et stort antall influensere blir diskutert. Noen influensere har også gjort seg avhengig av akkurat denne type oppmerksomhet, som de oppnår ved å bruke clickbait eller gjøre noe veldig ukonvensjonelt som de vet setter i gang diskusjoner og som fører til økt trafikk/klikk og inntekter. Mao, de ønsker, og lever godt av å ha «haters». Sier ikke at det nødvendigvis er tilfellet med CBE. Jeg tror hennes tråd her på KG har blitt såpass stor pga hennes fordums storhetstid som ubestridt toppblogger i Norge. Jeg synes f.eks. er interessant å prøve å forstå årsakene til hvorfor hun ikke klarte å holde på denne posisjonen. Hvorfor flykter følgerne? Det skal sies at følgertallet på IG har fått et godt oppsving de siste dagene, sikkert pga KL (socialblade.com). Jeg tror nok ikke vi kommer til å bli helt enige om hvordan vi ser på dette, så jeg konstaterer det og legger ballen død nå. Vil bare kommentere en ting. Det å gå etter en influenser gjelder uavhengig av hvem en går etter. Når det er sagt er det oppsiktsvekkende hvor aktiv denne tråden er, til tross for hun ikke er en influenser i toppsjiktet, tvert i mot. Det understreker bare at dette handler om noe helt annet, for svært mange. Jeg er svært sjeldent i denne tråden . Jeg følger ikke livet til CBE, men synes hun gjorde et bra inntrykk i Camp Kulinaris og det ser lovende ut etter første episode Kl. Da skal også jeg legge ballen død. 5 1
Snødronninga Skrevet 25. februar 2025 #103877 Skrevet 25. februar 2025 Bendie skrev (1 time siden): Jeg forstår henne godt. «Alle» her inne har i alle år fortalt hvordan hun egentlig er og påpeker «alle feil» til en hver tid. Bare se på antall innlegg her i tråden. Det er et enormt trykk, daglig kommer det mer. Det er svært mange som ønsker hun mislykkes. Det legges ut screenshot for å bevise hvordan hun egentlig ser ut. Det er en opphengthet i at hun trener feil, har ingen fremgang. Har ingen styrke. Alt på kroppen studeres og ikke minst ansiktet. Har hun endret nese, kinn., munn. Hun er operert, det ser alle. Bruker hun puter i trenings tightsen. Hun suger i hvert fall inn magen. Og det er ikke kun her, men i hennes eget kommentarfelt og jeg tipper på jodel. Har hun et samarbeid kontaktes de på mail, en må jo fortelle hvem CBE egentlig er. Tror ikke vi, som ikke opplever dette, skal dømme andre for hva de føler. Jeg tror hun ønsker å vise hvem hun er. At hun duger. og det er i camp kulinarisk og kompani Laurits en ser personen utenfor SoMe kanalene. Og i en annen setting og ikke øyeblikks bilder. En mer ekte fremstilling av hvem hun er. Jeg heier på henne. At hun får sparket litt tilbake til alle de som sier hun ikke duger. Bendie skrev (32 minutter siden): Det kan være at hun har gjort ting som absolutt ikke er bra. Og gudene vet hun må betale for det. For det brukes igjen og igjen og igjen for å vise til at kritikken er berettiget. Det er mye som ikke er bra i SoMe, men at gå etter en bestemt influenser og daglig vurdere enhver ting hun gjør i et kritisk lys, er usmakelig. Bare se på innleggene rett før jeg postet. Nå mener jeg ikke ditt innlegg. Det er konstruktive innlegg, her, men de drukner dessverre i en haug av søppel innlegg. Noe som igjen preger hele tråden. Og en kan bare tenke seg hvordan det er å være den/de som daglig må sitte som mottakere av dette og som hele tiden trykkes ned.. Å tenke at CBE tråkker feil med denne «steile» holdningen kan godt være mulig, men jeg forstår henne så inderlig vell. Denne tråden har holdt det gående i mange år, og det er ikke alt som skrives her som er konstruktivt og nødvendig. Jeg har ikke tenkt å si at jeg ikke tror hun duger i KL, hun har både en fysikk og sikkert en vilje, til å klare seg bra. Som jeg sa i et annet innlegg, så er det litt rart å høre på at motivasjonen hennes er å vise at kritikken hun får, er feil. At hun vil bevise at hun takler opplegget, det forstår jeg. At hun ikke har klart å vise hvem hun er, i løpet av en 15 år lang karriere, den må hun nesten ta på sin egen kappe. Du sier "gudene vet hun må betale for det". At denne tråden ikke er hyggelig for CBE, forstår nok alle. Ellers så synes jeg faktisk at hun slipper unna med veldig mye. Hun kan få all kritikk i verden, men hun fortsetter i samme spor, uten noen særlige konsekvenser. Caroline Berg Eriksen er en mester på ansvarsfraskrivelse, og innrømmer sjelden eller aldri feil. Ett godt eksempel er reel'en der hun snakker om kcal, hvor kritikken haglet. Det er ikke all kritikk som er fortjent, men det er en god del som er det. Jeg synes det er på tide at Caroline tar ansvar for sitt eget innhold også. Når det kommer kritikk, tas den ikke seriøst og svares på med en spydig tone. Det finnes så mange eksempler på dette, som også har vært tatt opp i tråden. Hun har til tider en lite tiltalende oppførsel, og ærlig talt så burde hun være såpass moden at kanskje, bare kanskje - så kan Caroline se litt inn i seg selv også. 17 11
Stargaze Skrevet 25. februar 2025 #103878 Skrevet 25. februar 2025 Den største utfordringen er at CBE mener hun blir oppfattet feil og vil vise hvem hun virkelig er gjennom KL. I alle sine kanaler viser hun en helt annen person en den hun tydeligvis er, hun kan jo begynne å være seg selv i stedet for å fremme en redigert og "perfekt" utgave av både seg selv og livet sitt. Alle vet at livet ikke er perfekt, og ikke en utgave av perfekte fruer i Wisteria Lane. Hvis hun fremover velger å være seg selv, så vil det hjelpe mye på det inntrykket hun gir. 26
Bendie Skrevet 25. februar 2025 #103879 Skrevet 25. februar 2025 Stargaze skrev (40 minutter siden): Den største utfordringen er at CBE mener hun blir oppfattet feil og vil vise hvem hun virkelig er gjennom KL. I alle sine kanaler viser hun en helt annen person en den hun tydeligvis er, hun kan jo begynne å være seg selv i stedet for å fremme en redigert og "perfekt" utgave av både seg selv og livet sitt. Alle vet at livet ikke er perfekt, og ikke en utgave av perfekte fruer i Wisteria Lane. Hvis hun fremover velger å være seg selv, så vil det hjelpe mye på det inntrykket hun gir. Jeg tror også hun har alt å vinne på å fornye seg og fremstå slik hun gjorde på CL og nå ser ut til å gjøre på KL. 3
MissKatt Skrevet 25. februar 2025 #103880 Skrevet 25. februar 2025 Caroline har landet et samarbeid med Yoplait og reklamerer for kvarg. Det er positivt at hun har klart å lande et såpass stort samarbeid (men det kan jo hende at vilkårene er dårlige - hva vet jeg), etter lang tids tørke på samarbeidsfronten. Mulig deltakelsen hennes i KL er medvirkende faktor. På en måte unner jeg henne suksessen som deltakelse i KL mulig kan gi henne, hvis hun klarer å slappe av og by på seg selv. På den andre siden tenker jeg at det er på høy tid at hun skaffer seg et ærlig arbeid, før hun blir fullstendig på siden av samfunnet 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå