Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, På besøk skrev:

Da har hun sluppet forsvarerene løs i kommentarfeltet. En sympatisk liten mobb som skal ta en som fortalte en litt morsom historie. Har kommentert at hun burde slette hele greia når det blir så dårlig stemning, istedenfor har hun sluppet til enda flere fra fotballfruepolitiet.  

Link?

For finner ikke det du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Link?

For finner ikke det du beskriver.

Hun har slettet den opprinnelige kommentaren og påfølgende angrep på hun som kommenterte. Glemte dessverre å ta skjermdump :(

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, På besøk skrev:

Hun har slettet den opprinnelige kommentaren og påfølgende angrep på hun som kommenterte. Glemte dessverre å ta skjermdump :(

Hvorfor godkjenner hun for rett etterpå å slette? Rart. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lana01 skrev:

Å joda  rumpa er der den. Flott er den også og struttende.   

https://imgur.com/a/QKCcHaV

Flott for én gangs skyld å se den struttende rumpe i en setting der den passer perfekt 👍. Strutterumpe er fint til samba. Knapt så classy på familietur med barna eller reklame for byferie. Håper det er en trend som holder lenge. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tranedatter skrev:

De fleste, om ikke alle, får større rumpe av rett vinkel og posering. Av ryggen ser du stor svai, ikke uvanlig når man danser. :) 

Dessuten: den rompa er en helt vanlig damerompe. Hun er tross alt voksen dame med to barn. 

Hun så helt fantastisk ut. Hun pekte nese til alle de som hevder at det er L.K sine redigerings ferdigheter, som jukser med kroppen. Selvfølgelig endrer rompa seg etter posering og vinkler,  men å hevde den er helt alminnelig er vel å ta hardt i? 

Endret av Bendie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
9 minutter siden, Bendie skrev:

Hun så helt fantastisk ut. Hun pekte neste til alle de som hevder at det er L.K sine redigerings ferdigheter, som jukser med kroppen. Selvfølgelig endrer rompa seg etter posering og vinkler,  men å hevde den er helt alminnelig er vel å ta hardt i? 

Vet ikke hvem du omgås med, men de fleste jeg kjenner har da damerumpe.

Ja cbe så flott ut på showet, mye bedre enn de ihjelredigerte bildene de viser på insta og blogg. Smule misunnelig på de bena altså, jeg er knapt 160 cm... og kan ikke gå med høye hæler engang for å hjelpe på mine små cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Inocybe skrev:

Hvorfor godkjenner hun for rett etterpå å slette? Rart. 

Jeg kommenterte en gang til at jeg syns det var spesielt å la angrepene fortsette når hun som skrev den opprinnelige kommentaren har forklart at det ikke var ment som noe annet enn en artig kommentar. Skjønte vel at hun hadde dratt det for langt (igjen...). Men det blir bare spekulasjoner :)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, På besøk skrev:

Jeg kommenterte en gang til at jeg syns det var spesielt å la angrepene fortsette når hun som skrev den opprinnelige kommentaren har forklart at det ikke var ment som noe annet enn en artig kommentar. Skjønte vel at hun hadde dratt det for langt (igjen...). Men det blir bare spekulasjoner :)

Jeg kommenterte også at det er fasinerende hvordan hun bruker leserene som legger igjen kommentarer til å lage liv i kommentarfeltet. Hun kan styre det kommentarfeltet som hun ønsker og hun må ikke tro at vi ikke legger merke til det. 

Her satt hun som bloggeier og redaktør tilbake som den som dreit seg ut, det var flaut å lese hva hun godkjente etter at hun ga innrykk av at hun syns den første kommentaren var morsom. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, På besøk skrev:

Da har hun sluppet forsvarerene løs i kommentarfeltet. En sympatisk liten mobb som skal ta en som fortalte en litt morsom historie. Har kommentert at hun burde slette hele greia når det blir så dårlig stemning, istedenfor har hun sluppet til enda flere fra fotballfruepolitiet.  

Hva var den morsomme historien? Og hva skrev forsvarerne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 timer siden, Lana01 skrev:

Å joda  rumpa er der den. Flott er den også og struttende.   

https://imgur.com/a/QKCcHaV

2 timer siden, Bendie skrev:

Hun så helt fantastisk ut. Hun pekte nese til alle de som hevder at det er L.K sine redigerings ferdigheter, som jukser med kroppen. Selvfølgelig endrer rompa seg etter posering og vinkler,  men å hevde den er helt alminnelig er vel å ta hardt i? 

Godt at dette endelig er på plass https://www.nrk.no/kultur/slik-skal-de-unnga-at-reklame-fra-pavirkere-forer-til-kroppspress-1.14711237  mulig at å diskutere røva til CBE er rimelig lite oppegående når så store endringer skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 minutter siden, virkelig skrev:

Hva skulle det liksom ha med min kommentar å gjøre ?

Det har med det å gjøre at dere påstår at det er bare de på KG rampelys som mener at kroppspress og fake image pakket inn som blogg CBE er bare noe sjalu og bitre kjerringer på KG mener noe om. Og at det å bli påvirket er en privatsak, da er man lettpåvirkelig. Dere tok feil. Som aktiv debattant regner man da med å få noe tilbakemelding på dette, noe annet enn synsing om andres barneoppdragelse foreks?

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Det har med det å gjøre at dere påstår at det er bare de på KG rampelys som mener at kroppspress og fake image pakket inn som blogg CBE er bare noe sjalu og bitre kjerringer på KG mener noe om. Og at det å bli påvirket er en privatsak, da er man lettpåvirkelig. Dere tok feil. Som aktiv debattant regner man da med å få noe tilbakemelding på dette, noe annet enn synsing om andres barneoppdragelse foreks?

Hvem er dere ? Og hvem er dere som tok feil

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg forventet en mye større bakende, ble overrasket. 

1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Godt at dette endelig er på plass https://www.nrk.no/kultur/slik-skal-de-unnga-at-reklame-fra-pavirkere-forer-til-kroppspress-1.14711237  mulig at å diskutere røva til CBE er rimelig lite oppegående når så store endringer skjer.

Ja nå diskuterte du jo den selv for et par sider siden da …. men flott at det kommer retningslinjer. Ser at retningslinjene først og fremst  gjelder markedsføring av kosmetiske inngrep og lignende og kosttilskudd og tilsvarende, og her har vel ikke CBE  bidratt? men som sagt veldig bra med etiske retningslinjer . og redigering av kropp er ikke bra, men det er heller ikke greit å spekulere  i det. 

Endret av Lana01
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lana01 skrev:

Ja nå diskuterte du jo den selv for et par sider siden da …. men flott at det kommer retningslinjer. Ser at retningslinjene først og fremst  gjelder markedsføring av kosmetiske inngrep og lignende og kosttilskudd og tilsvarende, og her har vel ikke CBE  bidratt? men som sagt veldig bra med etiske retningslinjer . og redigering av kropp er ikke bra, men det er heller ikke greit å spekulere  i det. 

Disse gummibjørner til håret og lignende ting CBE.no tidligere har reklamert for er innbefattet i de nye retningslinjene. Får håpe CBE nå tenker seg om en ekstra gang før hun igjen reklamerer for lurium 🤞.

Eksempel på lureri: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/04/03/veien-til-lengre-har/

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Inocybe skrev:

Disse gummibjørner til håret og lignende ting CBE.no tidligere har reklamert for er innbefattet i de nye retningslinjene. Får håpe CBE nå tenker seg om en ekstra gang før hun igjen reklamerer for lurium 🤞.

Eksempel på lureri: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/04/03/veien-til-lengre-har/

Det er bra. Da håper jeg de tar det til etterretning 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 21.9.2019 den 11.47, KatyP skrev:

At hun har den kroppen hun har er helt greit. Men det er måten hun viser den frem på og hva hun gjør ift redigering, posering osv. Jamfør diverse utsagn om lavkarbo, fortjene å spise etter to timer løping og CBE tegner selv et image få burde men mange streber etter å leve opp til. Jo, hun har et ansvar ovenfor leserne sine, ikke kom og påstå noe annet. Og det har vært uttalelser om at hennes blogg har bidratt til spiseforstyrrelser. Merk deg bidra. Det er selvsagt en mye mer komplisert lidelse enn hva Caroline Berg Eriksen skal stå ansvarlig for. Men å bidra. Jo. Pressen har et etisk ansvar for hva de publiserer. Bloggere har sin vær varsom plakat. Dessverre var den frivillig å skrive under på, noe jeg mener er feil. 

Ingen, ikke engang Caroline får fraskrive seg sitt ansvar som offentlig person.

CarolineBergEriksen.no bidrar med bla å vise fram særdeles små porsjoner med mat, for det ser sikkert mere delikat ut på bilder?Ved å alltid fortelle at hovedpersonen selv bruker XS i klær til tross for at det nok ikke alltid stemmer. Ved å stille seg opp i spesielle vinkler vil frua alltid se tynnere ut enn virkeligheten viser ifg dem som har sett henne. Rumpa vokser og blir borte, og det skjer ikke helt av seg selv. Dette vil inspirere folk med en eller annen slags spiseforstyrrelse til negativt tanker og det bør CarolineBergEriksen.no ta inn over seg. 

Forøvrig er det også ganske åpenbart at den eldste datteren ikke blir vist fram like mye på bloggen som før. Den yngste datteren derimot....blir vist fram mere og vi hører henne på ig story. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2019 den 8.40, FotbaIlflua skrev:

Hun er ikke i en livssituasjon som åpner opp for muligheten til refleksjon og mental utvikling.

Hun jobber sammen med mannen og et management som er avhengige av å tjene penger på henne. De heier henne fram og fyrer opp under "haters-narrativet" fordi (negativ) oppmerksomhet er hovedinntekten til bloggeren og managementet. 

Mannen har heller ikke hatt en vanlig jobb, og vet da heller ikke hvordan arbeidslivet fungerer eller får input utenfra. 

Venner og familie er ikke kritiske, og har like store problemer med å skille privatpersonen fra bloggen som hovedpersonene selv og fans har. Dermed oppfatter de også all saklig kritikk som hat. Jeg tør å påstå at de som faktisk er flinkest til å skille bloggpersonen fra privatpersonen er de saklige kritikerne.

Hun lever av å vise seg og familien sin fram, så perfekt og polert som hun klarer. Jeg skjønner ikke hvordan hun orker å stå i det, men man blir vel avhengig av oppmerksomheten. I tillegg tjener de millioner som de ikke ville tjent på en vanlig jobb, samt at de har et enormt fleksibelt liv. Det er stort sett bare reisebloggere og andre influencere som kan reise på ferie og kalle det jobb.

Ja, på mange måter så lever hun nok i narrativ boblen. Det som også overrasket meg når jeg så episoden i Bloggerne med mor og søster hvor de snakket om denne blomsterkransen  er hvordan hun ga uttrykk for at bloggen er henne og at LKE hadde en mye mer perifer rolle i den enn hva jeg egentlig har tenkt. Etter som årene har gått har jeg hatt et inntrykk av at bloggen handler om Berg Eriksen som par, at de har vært en duo. Men i denne episoden ga hun han en mye mer perifer rolle. Vet ikke om jeg missforsto? eller hva dere andre som har sett episoden tenker om dette? 

Det må være en veldig spesiell dynamikk i heimen når man driver med det de gjør. Når alt handler om henne. Hva skal de gjøre den dagen det ikke gir nok inntjening? Hva skal hun gjøre når hun ikke får all den gudedyrkelsen. Det er forferdelig skue å se på en slik narsissisme og at det fenger. Bare se på storyen på IG det er så selvopptatt som det går an å bli. 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært obligatorisk ferie for influencere, så de fikk gjort noe annet noen uker i året. Kanskje de får litt perspektiv på ting.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...