Frisk Frosk Skrevet 9. juli 2023 #85441 Skrevet 9. juli 2023 IreneV skrev (2 timer siden): Takker for info! Kunne tenke meg at de kjører en såpass aggressiv utlevering og markedsføring av barna. Nitrist. Enda mer skremmende er det jo når vi vet at de via Treasures AS kanaler også har vist barn som trener i tettsittende klær på mølla i speilkjelleren... 11 2
Frøkenfryden Skrevet 9. juli 2023 #85442 Skrevet 9. juli 2023 Klementine skrev (5 timer siden): Hennes sanne jeg skinte godt igjennom på podcasten for oss hørte på den. Det er meg, meg, meg. Hun er fullstendig uten evne til å se utenfor sin egen boble. De er like ille begge to. Men det jeg lurer på etter at disse tallene nå er presentert er hvordan de evner å lønne Susan. Vil dette samarbeide sakte, men sikkert fades ut slik det fremsto i avslutningen av poden? De er jo tre stykker på lønningslisten, ikke bare to. De avsluttet jo fordi de hadde allerede tatt opp så utrolig mange viktige temaer Neida, var litt mystisk det der ja, og hun virket avmålt siste podden. 12
Kollontaj Skrevet 9. juli 2023 #85443 Skrevet 9. juli 2023 (endret) Frøkenfryden skrev (50 minutter siden): De avsluttet jo fordi de hadde allerede tatt opp så utrolig mange viktige temaer Neida, var litt mystisk det der ja, og hun virket avmålt siste podden. De bommet jo fullstendig på både målgruppe, forberedelser, gjennomføring og evne til å formidle. Nå skal jeg ikke påstå å ha hørt så mye, men det jeg hørte var mer enn nok. Det var rett og slett vondt å høre på. Ikke alle kan lykkes med podcast, man må ha noe å formidle, det må gjennomføres forberedelser og sjekking av markedet. Å snakke om løst og fast på ubehjelpelige måter, holder ikke, selv om du har et slags «navn». I tillegg er det gunstig om det er makkere med kjemi og som vet at humor ikke er hyppige tji-hi og ha-ha. Endret 9. juli 2023 av Kollontaj 23 4
Stargaze Skrevet 9. juli 2023 #85444 Skrevet 9. juli 2023 Stod ikke slottet til forventningene? Brått slutt på deling i dag. 10
Klementine Skrevet 9. juli 2023 #85445 Skrevet 9. juli 2023 Stargaze skrev (14 minutter siden): Stod ikke slottet til forventningene? Brått slutt på deling i dag. uff... fælt å le, men en kan jo begynne å lure. 5
Pusern3 Skrevet 9. juli 2023 #85446 Skrevet 9. juli 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): De bommet jo fullstendig på både målgruppe, forberedelser, gjennomføring og evne til å formidle. Nå skal jeg ikke påstå å ha hørt så mye, men det jeg hørte var mer enn nok. Det var rett og slett vondt å høre på. Ikke alle kan lykkes med podcast, man må ha noe å formidle, det må gjennomføres forberedelser og sjekking av markedet. Å snakke om løst og fast på ubehjelpelige måter, holder ikke, selv om du har et slags «navn». I tillegg er det gunstig om det er makkere med kjemi og som vet at humor ikke er hyppige tji-hi og ha-ha. Man må ha en utstråling gjennom mikrofonen om dere forstår. En sterk og fengende personlighet som balanserer det seriøse som taes opp perfekt med humor og mer lett innhold. dette mangler totalt her og tror heller ikke de har evnen til å få det til. Er noe man «har» eller ikke. 4
Frukthage Skrevet 10. juli 2023 #85447 Skrevet 10. juli 2023 Frisk Frosk skrev (3 timer siden): Enda mer skremmende er det jo når vi vet at de via Treasures AS kanaler også har vist barn som trener i tettsittende klær på mølla i speilkjelleren... Og ironien blir verre av at det av Netfits brukervilkår fremgår at følgende ikke er tillatt: • Bruke bilder av barn Jeg regner med at de som bedriftsledere har lest gjennom brukervilkårene. Men de skjønner liksom ikke hensynet bak regelen og at det burde gjelde på alle områder hvor andre kan se bilder av barn? 21 4
Frisk Frosk Skrevet 10. juli 2023 #85448 Skrevet 10. juli 2023 (endret) Frukthage skrev (På 10.7.2023 den 2.00): Og ironien blir verre av at det av Netfits brukervilkår fremgår at følgende ikke er tillatt: • Bruke bilder av barn Jeg regner med at de som bedriftsledere har lest gjennom brukervilkårene. Men de skjønner liksom ikke hensynet bak regelen og at det burde gjelde på alle områder hvor andre kan se bilder av barn? Det er nok enklere å ta Netfit.no for deling av bilder av barn, enn det til nå har vært å ta influencere for å utnytte barn. Men når Netfit.no også har barn (uten nedre aldersgrense...) som målgruppe, da er det nok bra at de har tatt innregelen om at bilder av barn ikke er lov. Det er ingen av eierne har dokumentert kompetanse til å trene barn, såvidt jeg har sett. Det å trene barn krever andre hensyn enn å trene voksne. Det kreve både mer kunnskap og mer erfaring. Ingenting tilsier at Netfit.no er en ansvarlig aktør når det kommer til det å trene barn og unge (eller noen, for den saks skyld). Ang. ulike regler for andre og dem selv. LKE har jo uttalt at han mente det var "urettferdig" at CBE fikk advarsel fra Helsetilsynet pga. gjentatte brudd på alkoholloven, at det de legger ut på Story på IG "ikke teller", siden det forsvinner etter et døgn. CBE har ikke én eneste gang merket en reklame for retusjert person. Andre skal, iflg. dem følge deres regler og norske lover - mens de selv driter i det. Følgende setning, eller lignende, er kanskje vanlig i slike tekster, men fra eierne bak Netfit og Treasures AS er det liksom ingen overraskelse: "Behandlingen er basert på en interesseavveining, og innebærer situasjoner der vi ønsker eller trenger å gjøre noe som i hovedsak er til vår fordel, forutsatt at det ikke skader dine interesser eller grunnleggende rettigheter og friheter." (understreking gjort av meg) Denne setningen går igjen minst fire ganger. Og når man vet hvem som står bak nettstedet/appen, så er det virkelig ikke betrykkende å lese "som i hovedsak er til vår fordel"... da de knapt gjør noe annet, bare de kan tjene penger på det. Som f.eks. at de skal ha konkurranser hvor de bl.a. skal trekke frem enkeltbrukeres vekttap o.l. Det går også ganske tydelig frem av vilkårene at de planlegger å ha en god del inntekter av å selge brukerinformasjon til tredjepart, annonsører. Så dette er et produkt jeg aldri hadde betalt noe for. Det er heller ikke betryggende at LKE skal ha fri tilgang til kunder som kan komme til å være kritisk til driften. Hele bedriften fremstår som merkelig og useriøs. De gikk ut med at nå skulle appen lanseres i juni. Og så blir de bare tause, helt tause. Når potensielle kunder etterspør hva som skjer sletter og blokkerer de - for så å sette kontoen til privat på IG. Ingen logikk i å gjøre noe slikt hvis man ønsker å drive seriøs forretningsdrift. Da må man være troverdig, kunne gi et forutsigbart produkt, ha kunden i fokus. Og eierne selv, de stikker av på selvdiggende, sponset reklameferie mens siste frist for lanseringen kom og passerte. Og nå skal det visst "komme snart" - som det skulle ha gjort i syv år. Midt oppi alt dette er det uskyldige barn som har blitt eksponert kontinuerlig fra før de ble født. Om eierne av Netfit.no ønsker å tas på alvor da kunne de begynne med å slutte helt å eksponere egne barn. Og så kunne CBE og LKE skaffet seg relevant og nok utdanning. Og de bør sette aldersgrense på 18 år. Barn har ikke noe å gjøre det syke overtrenings- og thinspo/proana-universet Netfits eiere stadig skaper. Endret 25. juli 2023 av Måne Rampelyset Innlegget er ryddet for krenkelser 19 7
Gjest Marsh Skrevet 10. juli 2023 #85449 Skrevet 10. juli 2023 Minombre skrev (8 timer siden): Kontrastene er store når det gjelder reklame for hoteller ser jeg. Et eksempel fra Emilie Nereng sin story på insta hvor hun hopper av glede når hun kommer inn på hotellrommet og ser på utsikten fra rommet. Ekte smil, ekte glede. Hadde valgt det hotellet 10 av 10 ganger kontra det på GranCa som CBE reklamerte for! (Selv om Geiranger og Gran Canaria ikke kan sammenlignes sånn sett, men heller ekthet i Geiranger enn overfladiskhet på GranCa) Og når hun blir gjort oppmerksom på bruken av alkohol i reklame, eller forøvrig på bilder, så svarer hun på en vettig måte, og skjønner at det ikke er greit.
S0lstraalen Skrevet 10. juli 2023 #85450 Skrevet 10. juli 2023 Næmmen! Fikk a ikke flere følgere på insta etter lukket profil noen dager? 😂 Digg 😂 17
Bingo Bongo Skrevet 10. juli 2023 #85451 Skrevet 10. juli 2023 Frisk Frosk skrev (5 timer siden): Det er ingen av eierne har dokumentert kompetanse til å trene barn, såvidt jeg har sett. Det å trene barn krever andre hensyn enn å trene voksne. Det kreve både mer kunnskap og mer erfaring. Ingenting tilsier at Netfit.no er en ansvarlig aktør når det kommer til det å trene barn og unge (eller noen, for den saks skyld). Man skal vel også ha politiattest på plettfri vandel for å trene barn. Jeg er usikker på om alle i teamet kvalifiserer til en slik attest, gitt info om trakassering som har kommet frem tidligere? 🤔 15 10
Era Vulgaris Skrevet 10. juli 2023 #85452 Skrevet 10. juli 2023 Bingo Bongo skrev (34 minutter siden): Man skal vel også ha politiattest på plettfri vandel for å trene barn. Jeg er usikker på om alle i teamet kvalifiserer til en slik attest, gitt info om trakassering som har kommet frem tidligere? 🤔 For å trene/arbeide med barn trenger man ikke ha plettfri vandel. Du kan rane en bank eller ha bedrevet hærverk, og allikevel jobbe med barn. Politiattesten går kun på straffbare forhold direkte knyttet opp mot barn. 13 2
Aricia Skrevet 10. juli 2023 #85453 Skrevet 10. juli 2023 Igjen: Hvis det er SoMe-kanaler rettet mot barn man faktisk er genuint opptatt av å diskutere, så er det mange andre man burde sette inn støtet mot enn akkurat CBE.no og Netfit. (Og når det gjelder eksponering av barn i kommersielle SoMe er det ikke samme debatt). 8 2
Ellie77 Skrevet 10. juli 2023 #85454 Skrevet 10. juli 2023 Aricia skrev (3 minutter siden): Igjen: Hvis det er SoMe-kanaler rettet mot barn man faktisk er genuint opptatt av å diskutere, så er det mange andre man burde sette inn støtet mot enn akkurat CBE.no og Netfit. (Og når det gjelder eksponering av barn i kommersielle SoMe er det ikke samme debatt). Det er jeg enig i. Den ballen kan få lov til å ligge. 6
Frøkenfryden Skrevet 10. juli 2023 #85455 Skrevet 10. juli 2023 Kollontaj skrev (8 timer siden): De bommet jo fullstendig på både målgruppe, forberedelser, gjennomføring og evne til å formidle. Nå skal jeg ikke påstå å ha hørt så mye, men det jeg hørte var mer enn nok. Det var rett og slett vondt å høre på. Ikke alle kan lykkes med podcast, man må ha noe å formidle, det må gjennomføres forberedelser og sjekking av markedet. Å snakke om løst og fast på ubehjelpelige måter, holder ikke, selv om du har et slags «navn». I tillegg er det gunstig om det er makkere med kjemi og som vet at humor ikke er hyppige tji-hi og ha-ha. Helt enig! Mer godt og seriøst oppsummert av deg enn meg. Latterliggjøring av podcast pleier jeg ikke drive med, men når man ikke gidder legge ned en meter forberedelse og tror det er nok å møte opp, da er det lov å le. 12 2
Laia Skrevet 10. juli 2023 #85456 Skrevet 10. juli 2023 (endret) S0lstraalen skrev (1 time siden): Næmmen! Fikk a ikke flere følgere på insta etter lukket profil noen dager? 😂 Digg 😂 Etter å ha rast ned til ca 299 600ish (kilde: instanavigation.com) under sydenhotell ferien, har tallet de siste dagene gradvis steget igjen (per i dag 299 875), noe jeg synes er veldig merkverdig da trenden over lang tid bare har gått en vei: ned. Dvs. med unntak av det omdiskuterte hoppet på 4000 (?) følgere etter puppestuntet og stenging av konto forrige gang. Uansett er de tilbake der de var før dette desperate tiltaket. Som sagt, jeg personlig synes det er underlig at følgertallet plutselig går oppover igjen. Spørsmålet er om det er en reell stigning eller et forsøk på diskret kjøp av følgere for å komme seg over 300 k igjen. Kan ikke se at noe av innholdet i kanalene skulle tilsi en økende popularitet. Tvert om, synes jeg at kvaliteten på innholdet er verre enn noen gang før. Endret 10. juli 2023 av Laia 14 7
MacBeth Skrevet 10. juli 2023 #85457 Skrevet 10. juli 2023 IreneV skrev (12 timer siden): Hva er in nå? Litt sånn halvåpen gullfiskmunn? 🧜♀️ Brydde meg ikke nok til å spørre 1 1
~ Ada ~ Skrevet 10. juli 2023 #85458 Skrevet 10. juli 2023 (endret) Aricia skrev (4 timer siden): Igjen: Hvis det er SoMe-kanaler rettet mot barn man faktisk er genuint opptatt av å diskutere, så er det mange andre man burde sette inn støtet mot enn akkurat CBE.no og Netfit. (Og når det gjelder eksponering av barn i kommersielle SoMe er det ikke samme Jeg synes det er relevant hvordan det kan innvirke på barn og unge, som var slik jeg forstod innlegget du opprinnelig siterte. Endret 10. juli 2023 av ~ Ada ~ 3 1
Gjest IreneV Skrevet 10. juli 2023 #85459 Skrevet 10. juli 2023 (endret) Aricia skrev (1 time siden): Igjen: Hvis det er SoMe-kanaler rettet mot barn man faktisk er genuint opptatt av å diskutere, så er det mange andre man burde sette inn støtet mot enn akkurat CBE.no og Netfit. (Og når det gjelder eksponering av barn i kommersielle SoMe er det ikke samme debatt). Jeg er på flere tråder, og synes det er viktig å diskutere helheten, det store bildet. Det å fokusere på, og rapportere enkeltbilder og poster er også viktig, men det blir så lett å avskrive som "hat, hets, troll, misunnelse, kvinnefiendtlighet". Nettopp derfor har influencere kunnet peke på Kvinneguiden som "haters". Hvis man klarer å diskutere innvirkningen de har, samtidig som man diskuterer enkelte poster og bilder, så bli det en bedre debatt. Synes jeg. Nå som forskningen endelig har kommet på plass, så har man mye å vise til også. CBE og mannen prøver å favne bredt med sine sosiale medier. Deres målgruppe er tenåringer, barnefamilier, menn og kvinner . Og de eksponerer barn som er i en alder der det blir naivt å tro at de ikke kommuniserer med andre barn på sin alder om sitt yrke. For det er en jobb hele familien har. Spiseforstyrrelser har økt drastisk, også blant gutter, pasientene blir stadig yngre, og treningskanaler som dette er rene giften. Endret 10. juli 2023 av IreneV
Aricia Skrevet 10. juli 2023 #85460 Skrevet 10. juli 2023 (endret) ~ Ada ~ skrev (46 minutter siden): Jeg synes det er relativt hvordan det kan innvirke på barn og unge, som var slik jeg forstod innlegget du opprinnelig siterte. Det er ikke først og fremst barn (temaet her var barn) CBE.no innvirker på, og det er mye annet i SoMe man burde rettet skytset mot hvis innvirkning på barn er det man vil diskutere. Endret 10. juli 2023 av Aricia 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå