Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Rastebenk said:

Ja det er veldig suspekt at lønningene de nå har unnet seg tilsvarer ganske så nøyaktig 6G hver. Lønninger som ikke henger på greip i fht bedriftens resultater, og definitivt ikke i fht arbeidsmengde eller prestasjoner. Men som du skriver, så tilsvarer lønnene maksbeløpet for ytelser hos NAV.. Hmm..

Som du poengterer så har de pleid å leve veldig luksuriøst på minimumslønninger. Ulrik Nygaard (pilotfruemannen) har uttalt at han og Julianne lever relativt gratis i hverdagene fordi de skriver av alt som de viser frem i SoMe. Det er jo helt vanvittig at dette faktisk er mulig.

Jeg kan ikke fatte at det skal være lov. Det regelsystemet er overhodet ikke i takt med måten man kan tjene penger i sosiale medier på i dag. Det er blodig urettferdig. De kan i realiteten trekke av alt, fra kaffen, isen, til alle klærne sine bare fordi de tjener penger på å vise fram hverdagslivet sitt. Det skulle ikke vært lov, det skulle i det minste vært en overgrense, hvorfor finnes ikke det?

Jeg tror forresten overhodet ikke LKE er for "stolt" til å gå på nav, har inntrykk av at han grafser til seg alle penger han kan få, og dette anser han nok som gratis penger man er idiot om man ikke tar.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
IreneV skrev (2 timer siden):

Ikke så definert som hun er på alle bilder, hvis du sammenligner med bilder tatt av andre. Tipper hun retusjerer voldsomt. Så definert kropp krever som regel fasting et døgn før "forestilling".

Alt av bilder og filmer er retusjert og filtrert, helt uten skam. Hun fremstiller seg som noe hun ikke er, men ønsker å være. Når jeg ser bilder og filmer tatt av andre, ser hun helt annerledes ut. Det forundrer meg at de innbiller seg at hun ser sånn ut. Hun hardtrener, går til kosmetisk sykepleier, bruker mye sminke og på toppen av dette bruker filtre som forandrer grunnleggende trekk til noe helt annet. Da sliter man med å akseptere sitt utseende. Og dette mener hun skal være til inspirasjon for andre. 

• Liker 29
  • Nyttig 3
Gjest IreneV
Skrevet
Surikatt skrev (1 minutt siden):

Alt av bilder og filmer er retusjert og filtrert, helt uten skam. Hun fremstiller seg som noe hun ikke er, men ønsker å være. Når jeg ser bilder og filmer tatt av andre, ser hun helt annerledes ut. Det forundrer meg at de innbiller seg at hun ser sånn ut. Hun hardtrener, går til kosmetisk sykepleier, bruker mye sminke og på toppen av dette bruker filtre som forandrer grunnleggende trekk til noe helt annet. Da sliter man med å akseptere sitt utseende. Og dette mener hun skal være til inspirasjon for andre. 

Hun ser ut som en "avatar". Det finnes virtuelle influencere som ser like ekte ut som CBE. Det markedet er så og si dødt.
Hadde hun hatt kompetanse innen kosthold og trening, og en ekte treningsglede, et ønske om å hjelpe andre med å komme i form, da kunne hun kanskje hatt suksess med Netfit AS. Men jeg ser ikke at det er tilstede. Og som mange andre har nevnt før meg, konkurransen er hard i det markedet. For å ta et eksempel; Lene Alexandra Øien snudde om fra rosablogger og "silikonbabe" til en respektert og suksessfull PT.

Skrevet
Bulsara skrev (1 time siden):

Det var jo en kryptisk post med Privatmegleren for et par måneder siden, så kanskje det er som du foreslår @Felis, en ny Funkis villa. Samtidig også suspekt med akkurat den summen som tilsvarer maks G.

MEN, kan ikke se for meg at de to «vil synke så langt ned» å motta ytelser fra NAV. Det rimer dårlig med den finpussede fasaden. 

En av de andre reisende på slottet kommenterte på en av CBEs poster, så tittet innom hennes profil. Hun viste mye mer fra slottet. Hun har samtidig gjort suksess med egen skjonnhetsklinikk og innenfor injeksjoner. Kan tenkte meg hun lever det livet CBE kunne ønsket seg. Suksess, mange reiser til luksuriøse steder, mye glam og glamour. 
Aldri for sent for CBE å ta en bachelor i sykepleie. 

Hvem av de? Ser ingenting på tm dama, Ine. 

Hjemmesiden til slottet så skikkelig flott ut, skulle gjerne besøkt det! Lurer på hva det koster. 

Skrevet
hvalstad45 skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke fatte at det skal være lov. Det regelsystemet er overhodet ikke i takt med måten man kan tjene penger i sosiale medier på i dag. Det er blodig urettferdig. De kan i realiteten trekke av alt, fra kaffen, isen, til alle klærne sine bare fordi de tjener penger på å vise fram hverdagslivet sitt. Det skulle ikke vært lov, det skulle i det minste vært en overgrense, hvorfor finnes ikke det?

Jeg tror forresten overhodet ikke LKE er for "stolt" til å gå på nav, har inntrykk av at han grafser til seg alle penger han kan få, og dette anser han nok som gratis penger man er idiot om man ikke tar.

Det er ikke lov. Alt de kjøper på firmaet og bruker privat skal innberettes som skattepliktig fordel.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Er vel derfor paret må ta ut litt lønn, for å kunne betale skatt på alt de nytter. Tror noen skrev 30%, men kan ta feil. 

• Liker 4
Gjest Bulsara
Skrevet
vinterskog skrev (26 minutter siden):

Hvem av de? Ser ingenting på tm dama, Ine. 

Hjemmesiden til slottet så skikkelig flott ut, skulle gjerne besøkt det! Lurer på hva det koster. 

En som har kommentert på bildet fra GC om den eneste kvelden med høye hæler. 

Skrevet
Bulsara skrev (1 time siden):

Det var jo en kryptisk post med Privatmegleren for et par måneder siden, så kanskje det er som du foreslår @Felis, en ny Funkis villa. Samtidig også suspekt med akkurat den summen som tilsvarer maks G.

MEN, kan ikke se for meg at de to «vil synke så langt ned» å motta ytelser fra NAV. Det rimer dårlig med den finpussede fasaden. 

En av de andre reisende på slottet kommenterte på en av CBEs poster, så tittet innom hennes profil. Hun viste mye mer fra slottet. Hun har samtidig gjort suksess med egen skjonnhetsklinikk og innenfor injeksjoner. Kan tenkte meg hun lever det livet CBE kunne ønsket seg. Suksess, mange reiser til luksuriøse steder, mye glam og glamour. 
Aldri for sent for CBE å ta en bachelor i sykepleie. 

De ser kanskje for seg at et potensiellt nytt hus vil innbringe MYE spons. Det ble veldig stille etter de kryptiske meldingene om megler og tomt. Realiteten er kanskje at de ikke er spesielt attraktive for potensielle sponsorer..?

• Liker 10
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Isola2 skrev (10 minutter siden):

De ser kanskje for seg at et potensiellt nytt hus vil innbringe MYE spons. Det ble veldig stille etter de kryptiske meldingene om megler og tomt. Realiteten er kanskje at de ikke er spesielt attraktive for potensielle sponsorer..?

Reklamemarkedet har litt dårlige tider, og mange har tråkket på bremsen. Unike, attraktive og definerte målgrupper er i vinden, og målgruppene skal ha tillit til det mediet man ser, leser og bruker.

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (18 timer siden):

På kornet!

Det er påfallende hvordan de syltynne elsker å legge ut bilder av usunn mat. Gjennomgående tema hos veldig mange.

En kjent side av det å ha anoreksia er å lage mat og bake kaker til andre. Og nærmest ikke spise av det selv. Og også se i kokebøker etc 

• Liker 11
Gjest IreneV
Skrevet
Pusern3 skrev (Akkurat nå):

En kjent side av det å ha anoreksia er å lage mat og bake kaker til andre. Og nærmest ikke spise av det selv. Og også se i kokebøker etc 

Ja, mange tar stor glede i å kjenne på kontrollen man føler når andre stapper i seg, men egen mage rumler... Fæl sykdom. Og man blir en mester i å lyve. "Jeg har så høy forbrenning, kan spise hva jeg vil!. 

Skrevet
Kaputt skrev (6 timer siden):

Jeg er sikkert lovlig sent ute - men leste først om underskuddet i 2022 i avisene i går. 

Lurer på hva de kan gjøre for å snu den skuta. Tror egentlig det er for seint og at storhetstiden er over. 

Er vel strengt tatt en stund siden deres storhetstid 🥹

• Liker 8
Skrevet
Minombre skrev (2 timer siden):

Mulig det, men det var ikke det jeg reagerte på. Du skriver at det ikke er rom for is og bakevarer for å holde seg sylslank når man er på hennes alder. Det er å generalisere og det er det jeg reagerer på. Jeg skjønner veldig godt at man både kan posere seg til og redigere seg til tynnere og mer definert kropp og det er veldig tydelig stramming av muskler og inntrukket mage på bildene av henne. 

Jeg forstår hva du mener. Noen få er skapt slik at de kan spise "is og bakevarer" og likevel holde seg naturlig sylslank. De er ikke så veldig mange, men de finnes. Tror det IreneV skrev bare er et eksempel hvor vanskelig det er å balansere språket når bedriftseiere som CBE gjør seg selv, egen kropp og eget utseende til eget produkt.

Problemet er at CBE ikke er en av disse som er naturlig så sylslank som hun fremstiller seg. Noe vi har sett tydelig om vi ser på både eldre og nyere bilder av henne som andre har tatt. Men hun gjør alt hun kan for å late som om hun er det. Og at det hun fremstiller et narrativ slik både CBE og LKE har gjort over mange år nå, så er det lenge siden det har bikket over til å bli både thinspo og proana. Og det er et bevisst valg av bedriften, uansett om den plukkingen av bakverket var bevisst eller ikke mtp. thinspo/proana

Når bedriftseier ikke naturlig er blant de få som er så sylslanke (slank, ja, men ikke sylslank)  OG man i siste 10-14 årene har blitt tatt i å jukse med eget utseende på nett for å bevisst fremstille seg selv som langt slankere enn man er - da er det ikke lenger tvil om hva disse bedriftseierne forsøker å selge. Og etterhver som årene har gått har produktet de selger blitt mer og mer ekstremt i sitt uttrykk, hvor alt fokus er på tilsynelatende ekstremt lav fettprosent (som ikke er naturlig for CBE i utgangspunktet), poseringer, redigering og filterbruk - alt de har av verktøy brukes for å fremstille produktet produktet "CBE" som noe hun ikke er. Og det som fremstilles nå er farlig, det er klassisk uttrykk for det personer med spiseforstyrrelser gjør, både med tanke på mat, spising, fokus på mat, trening, narrativ, overtrening, ekstremt utseende- og kroppsfokusering.

Så det er ingen tvil om hva bedriftseierne forsøker å selge. Om det er ubevisst eller bevisst de velger å selge thinspo/proana, det er egentlig helt uviktig, da det er dette de velger å selge. Så bevisste de er på gjennomføringen, så mange bevisste valg de må ta hver eneste dag for å skape akkurat dette narrativet, så er jeg overbevisst om at de vet utmerket godt hva de gjør. De flørter daglig med narrativet om "flink ortorektisk altfor tynn kvinne" og thinspo/proana - forsøkt pakket inn i "delikate" bilder.

Jeg er enig i at man ikke skal generalisere når det kommer til kropp og størrelse. Men det er akkurat dette influencerne i alle år har gjort og fremdeles gjør; når noen trår ørlite feil i ordvalg, fordi influencerns egen sammenblanding av egen person/kropp/liv og eget produkt og narrativ, da bruker influencerne saklig og legitim kritikk som "hatere og hetsere". Det er vanskelig å aldri trå feil i formuleringer, jeg er sikkert ikke fri for det jeg heller. Men det er både viktig og greit med stadige påminnelser om hvor bevisste vi må være med tanke på hvordan vi uttrykker oss :)

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
CityCityBangBang skrev (2 timer siden):

Så hun deltok på det umodne og usmakelige stuntet til Ballinciaga under Stavernfestivalen?

https://www.vg.no/rampelys/i/xgzoV8/ballinciaga-med-bikini-stunt-paa-stavernfestivalen-provoserende

Kommentar fra post fra 6. juli instanavigation.com:

image.png.339ca09b6b89a6b8f96e0a4e6b056ecf.png

Ser ikke kommentaren på hennes IG? Tviler sterkt på at hun deltok,

det vil jo si at hun 1) må dele spotlight med andre 2) risikere at andre tar bikini bilder av henne som hun ikke kan kontrollere og 3) at hun risikerer å bli assosiert med noe som kan få henne på forsidene av avisene, i en story hun selv ikke kan kontrollere. Da forventes det jo en uttale fra henne. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (48 minutter siden):

Jeg forstår hva du mener. Noen få er skapt slik at de kan spise "is og bakevarer" og likevel holde seg naturlig sylslank. De er ikke så veldig mange, men de finnes. Tror det IreneV skrev bare er et eksempel hvor vanskelig det er å balansere språket når bedriftseiere som CBE gjør seg selv, egen kropp og eget utseende til eget produkt.

Problemet er at CBE ikke er en av disse som er naturlig så sylslank som hun fremstiller seg. Noe vi har sett tydelig om vi ser på både eldre og nyere bilder av henne som andre har tatt. Men hun gjør alt hun kan for å late som om hun er det. Og at det hun fremstiller et narrativ slik både CBE og LKE har gjort over mange år nå, så er det lenge siden det har bikket over til å bli både thinspo og proana. Og det er et bevisst valg av bedriften, uansett om den plukkingen av bakverket var bevisst eller ikke mtp. thinspo/proana

Når bedriftseier ikke naturlig er blant de få som er så sylslanke (slank, ja, men ikke sylslank)  OG man i siste 10-14 årene har blitt tatt i å jukse med eget utseende på nett for å bevisst fremstille seg selv som langt slankere enn man er - da er det ikke lenger tvil om hva disse bedriftseierne forsøker å selge. Og etterhver som årene har gått har produktet de selger blitt mer og mer ekstremt i sitt uttrykk, hvor alt fokus er på tilsynelatende ekstremt lav fettprosent (som ikke er naturlig for CBE i utgangspunktet), poseringer, redigering og filterbruk - alt de har av verktøy brukes for å fremstille produktet produktet "CBE" som noe hun ikke er. Og det som fremstilles nå er farlig, det er klassisk uttrykk for det personer med spiseforstyrrelser gjør, både med tanke på mat, spising, fokus på mat, trening, narrativ, overtrening, ekstremt utseende- og kroppsfokusering.

Så det er ingen tvil om hva bedriftseierne forsøker å selge. Om det er ubevisst eller bevisst de velger å selge thinspo/proana, det er egentlig helt uviktig, da det er dette de velger å selge. Så bevisste de er på gjennomføringen, så mange bevisste valg de må ta hver eneste dag for å skape akkurat dette narrativet, så er jeg overbevisst om at de vet utmerket godt hva de gjør. De flørter daglig med narrativet om "flink ortorektisk altfor tynn kvinne" og thinspo/proana - forsøkt pakket inn i "delikate" bilder.

Jeg er enig i at man ikke skal generalisere når det kommer til kropp og størrelse. Men det er akkurat dette influencerne i alle år har gjort og fremdeles gjør; når noen trår ørlite feil i ordvalg, fordi influencerns egen sammenblanding av egen person/kropp/liv og eget produkt og narrativ, da bruker influencerne saklig og legitim kritikk som "hatere og hetsere". Det er vanskelig å aldri trå feil i formuleringer, jeg er sikkert ikke fri for det jeg heller. Men det er både viktig og greit med stadige påminnelser om hvor bevisste vi må være med tanke på hvordan vi uttrykker oss :)

Takk for fint innlegg, igjen.
Jeg benytter "sylslank" som et begrep for det som ikke er naturlig. Burde gjort det klarere. Det finnes naturlig slanke og trente  kvinner på 38, med flate mager, som har født barn, og som kan kose seg med is og bakevarer. Men som du påpeker, det er sjeldent, og som regel genetisk betinget. CBE sine bilder viser på ingen måte en naturlig kropp. Den er retusjert. Eller hun går på en meget streng diet, der hun faster , eller kutter vanninntak før hun tar bildene. I tillegg er hun vel operert? Brystene ser alt annet enn naturlige ut. De ser faktisk smertefulle ut.

Endret av IreneV
Skrevet
38 minutter siden, MacBeth said:

Ser ikke kommentaren på hennes IG? Tviler sterkt på at hun deltok,

det vil jo si at hun 1) må dele spotlight med andre 2) risikere at andre tar bikini bilder av henne som hun ikke kan kontrollere og 3) at hun risikerer å bli assosiert med noe som kan få henne på forsidene av avisene, i en story hun selv ikke kan kontrollere. Da forventes det jo en uttale fra henne. 

Ligger under et innlegg fra 6 juli om de eneste høye hælene i ferien:

image.png.c2f0a66d67c77b0dcf444275a8f923f1.png

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
56 minutter siden, Kollontaj said:

Serr? 😳

Vet jo ikke, men det ser unektelig slik ut på den kommentaren. 🙊

• Liker 2
Skrevet

Nå har Gubben startet med kaffekopper og magebilder også 😜🥹

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...