Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
CityCityBangBang skrev (24 minutter siden):

Kaller hun seg selv "Baby"? 😵

image.png.493c3acd804931e06521499b73f9b84c.png

Viktigere å dra fokuset til egen kropp og påkledning og gi inntrykk av å være mager, enn å vise en forsvarlig utført yogaøvelse.

Helt latterlig at hun kaller seg yogalærer. Om hun hadde tatt "lærer"-rollen på alvor så ville hun her forklart hvordan det bør gjøres, alternative øvelser for slike som henne selv, som ikke har bevegeligheten eller kontrollen til å utføre øvelsen riktig. Hun hopper her over flere steg for å kunne ligge i den stillingen på en forsvarlig måte.

Måtte INGEN ta imot trenings- eller yogaråd fra CBE og LKE!

• Liker 25
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
123Frustrert skrev (3 minutter siden):

Det er riktig at det er en yogastilling som heter happy baby og kan minne om dette.. men dette er ikke happy baby. Happy baby er en stilling de aller fleste klarer, også de med velutviklet rumpe.. som de kaller det i Sarpsborg, men cbe klarer det ikke og det er ganske spesielt at en som kaller seg som yogalærer ikke klarer denne stillingen.

Hva er den store forskjellen? 😊

IMG_0933.png

• Liker 2
Skrevet (endret)
vinterskog skrev (På 12.7.2023 den 17.05):

Har dama pute under nakken….? Og så myk som cbe er burde hun vel kunne ta tak i føttene korrekt. Jeg med bmi på way too much klarer det.

Nei, det er ikke pute under nakken - hun har en voldsom "knekk" i nakken bakover, fordi hun ikke er myk nok til å gjøre denne øvelsen korrekt. Du ser det også på hvor høye skuldrene hennes er opp fra underlaget, for at hun skal greie å ta tak i beina slik hun gjør (for å vise frem tynne hender, kan det virke som).

Hun har hoppet over minst et par skritt på veien for å kunne ligge riktig i denne posisjonen. Men de stegene hun har hoppet over ville gitt mindre fokus på hennes kropp, hennes sete, hennes spriking av beina. Ergo dropper hun/de å utføre øvelsen riktig, og velger heller å gjøre den kroppsfotovennlig.

Endret av Måne Rampelyset
Ryddet for krenkelser
  • Liker 37
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (1 time siden):

Nå har de ikke vært i Frankrike så lenge, men enn så lenge er det løping, styrketrening og yoga som er prioritert. Altså, det kan man gjøre overalt og når som helst ellers. Dere er i fuckings Frankrike! Skjønner det slik at barna er med, og da må man ta hensyn til dem men man skulle tro at det var moro å gjøre noe annet enn det de gjør hver dag hjemme. Helt utrolig at det brukes så mye tid på trening på hver eneste ferietur. De går glipp av mye!

Jeg ville tatt turen til Toulouse, som er en veldig vakker by. Sikkert flott i Bordeaux og Bilbao også. Tenk så mye interessant innhold de kunne laget. Da mener jeg ikke fruen i stive poseringer med trutmunn. Men vi får se da, turen er ikke over enda. 🙈

Det kan hende de bare vil være i ro på slottet. Husk det er varmt i Frankrike nå og ikke sikkert ungene synes det er så gøy å dra til byer, da. De vil nok leke og bade. Men noe innhold fra området de er i må hun vel klare å produsere. Ikke bare kropp og poseringer. Eller vent, det blir nok en uke med fokus på Caroline Berg Eriksen sin fantastiske kropp og utseende, det eneste viktige i deres verden.

Endret av Surikatt
  • Liker 13
Skrevet
Klink skrev (8 minutter siden):

IMG_0933.png

Du ser vel det? Hendenes plassering under føttene. CBE har tydeligvis lite peiling på yoga. Beinas plassering er heller ikke lik.

IMG_7863.jpeg

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Er da lagt ut film fra slottet de bor i ? 

Skrevet
2 minutter siden, Lilly Rose said:

Du ser vel det? Hendenes plassering under føttene. CBE har tydeligvis lite peiling på yoga. Beinas plassering er heller ikke lik.

IMG_7863.jpeg

CBE ser derimot som om hun kjærtegner de vakre leggene sine.
De har gjort mye idiotisk og kritikkverdig, men yoga-greiene hennes syns jeg er det klart latterligste patetiske.
Det er knapt mulig å få en mer anti-yoga person enn CBE, at hun evt skal begynne å lære bort yoga til folk er totalt uansvarlig og rent svindel. (Ja, man kan ødelegge seg ganske mye om man gjør yogaøvelser feil)

• Liker 37
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (7 minutter siden):

Nei, det er ikke pute under nakken - hun har en voldsom "knekk" i nakken bakover, fordi hun ikke er myk nok til å gjøre denne øvelsen korrekt. Du ser det også på hvor høye skuldrene hennes er opp fra underlaget, for at hun skal greie å ta tak i beina slik hun gjør (for å vise frem tynne hender, kan det virke som).

Hun har hoppet over minst et par skritt på veien for å kunne ligge riktig i denne posisjonen. Men de stegene hun har hoppet over ville gitt mindre fokus på hennes kropp, hennes sete, hennes spriking av beina. Ergo dropper hun/de å utføre øvelsen riktig, og velger heller å gjøre den kroppsfotovennlig. Alternativet er jo at hun faktisk ikke kan bedre etter de 3-4 helgene hun gikk yogakurs - og det viser vel bare det som tidligere er påpekt i tråden, at kurset ikke kvalifiserer til å sertifisere noen til å være yogalærer, siden det er for lite undervisning på kurset The Shala tilbyr før de gir alle på kurset YTT200 sertifikat.

Som med alt annet krever et kurs at en øver seg hjemme, noe CBE gjerne ikke har gjort? 

Endret av Lilly Rose
  • Liker 4
Skrevet
hvalstad45 skrev (2 minutter siden):

CBE ser derimot som om hun kjærtegner de vakre leggene sine.
De har gjort mye idiotisk og kritikkverdig, men yoga-greiene hennes syns jeg er det klart latterligste patetiske.
Det er knapt mulig å få en mer anti-yoga person enn CBE, at hun evt skal begynne å lære bort yoga til folk er totalt uansvarlig og rent svindel. (Ja, man kan ødelegge seg ganske mye om man gjør yogaøvelser feil)

CBE og LKE er født feilfri. Alle andre tar feil, uansett om det er eksperter eller kritikere. De gjør alt rett og se nå er de på racerfart nedover med røde tall. 

• Liker 17
Skrevet
Lilly Rose skrev (2 minutter siden):

Som med alt annet krever et kurs at en øver seg hjemme, noe CBE gjerne ikke har gjort? 

Jeg tror nok hun har øvd hjemme - om ikke annet har hun vist noen poserte "yogatreninger" hjemme (hvor fokuset var å fremstille seg og egen kropp mest mulig seksualisert...).

Men det hjelper ikke å øve mye hvis man øver feil - som vi jo har sett ut fra det CBE selv har lagt ut at hun gjør. Det hjelper heller ikke å øve hjemme om man har altfor lite undervisning, hvor det faktisk ikke er tid til å lose deltakerne gjennom ulike faser på en måte som gjør at de kan kjenne det på egen kropp, rett og slett fordi kroppen trenger tid til å bli tøyelig og sterk nok til å utføre øvelser på mer og mer krevende vis. Så lite undervisning som The Shala tilbyr elevene er uforsvarlig når de etterpå kaller elevene for "yogalærer". Elever som har trent yoga i flere år kunne nok kommet til et akseptabelt nivå på et slikt kurs... vel og merke hvis kurset faktisk innehold det antallet undervisningstimer som er obligatorisk for å kunne få YTT200-sertifikat. Noe kurset CBE tok hos The Shala ikke gjør iflg. hva The Shala selv opplyser om antall timer i ulike deler av kurset.

Når man hverken øver korrekt eller lærer nok - da er det uforsvarlig å late som om man kan yoga og skal lære det bort til andre!

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

Jeg tror nok hun har øvd hjemme - om ikke annet har hun vist noen poserte "yogatreninger" hjemme (hvor fokuset var å fremstille seg og egen kropp mest mulig seksualisert...).

Men det hjelper ikke å øve mye hvis man øver feil - som vi jo har sett ut fra det CBE selv har lagt ut at hun gjør. Det hjelper heller ikke å øve hjemme om man har altfor lite undervisning, hvor det faktisk ikke er tid til å lose deltakerne gjennom ulike faser på en måte som gjør at de kan kjenne det på egen kropp, rett og slett fordi kroppen trenger tid til å bli tøyelig og sterk nok til å utføre øvelser på mer og mer krevende vis. Så lite undervisning som The Shala tilbyr elevene er uforsvarlig når de etterpå kaller elevene for "yogalærer". Elever som har trent yoga i flere år kunne nok kommet til et akseptabelt nivå på et slikt kurs... vel og merke hvis kurset faktisk innehold det antallet undervisningstimer som er obligatorisk for å kunne få YTT200-sertifikat. Noe kurset CBE tok hos The Shala ikke gjør iflg. hva The Shala selv opplyser om antall timer i ulike deler av kurset.

Når man hverken øver korrekt eller lærer nok - da er det uforsvarlig å late som om man kan yoga og skal lære det bort til andre!

Jeg er enig i at CBE ikke bør lære bort yoga og burde nok blitt fratatt verifiseringen. Det er ikke bare dårlig reklame for CBE/LKE/Netfit, men The Shala også. Det kan ikke være noe særlig krav til måloppnåelse for å bestå. Da er det ekstra skummelt at CBE skal undervise og lære bort yoga, noe hun tydeligvis ikke kan. Jeg kan ikke yoga, men ser på bildene jeg la ut at Caroline ikke utfører øvelsen korrekt. Poserings-baby yoga velger jeg kalle den øvelsen. Resten er posering-yoga. 

• Liker 18
Skrevet
Frisk Frosk skrev (35 minutter siden):

Viktigere å dra fokuset til egen kropp og påkledning og gi inntrykk av å være mager, enn å vise en forsvarlig utført yogaøvelse.

Helt latterlig at hun kaller seg yogalærer. Om hun hadde tatt "lærer"-rollen på alvor så ville hun her forklart hvordan det bør gjøres, alternative øvelser for slike som henne selv, som ikke har bevegeligheten eller kontrollen til å utføre øvelsen riktig. Hun hopper her over flere steg for å kunne ligge i den stillingen på en forsvarlig måte.

Måtte INGEN ta imot trenings- eller yogaråd fra CBE og LKE!

Hun er overraskende stiv til å drive så aktivt med yoga at hun kan starte som yoga lærer. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

IMG_0933.png

Den er åpenbar😀 fortell meg hva stillingen til Cbe skal gjøre? 

• Liker 8
Skrevet

I happy baby skal skuldrene fortsatt være i kontakt med underlaget, så om man ikke har mobiliteten enda, vil armene nødvendigvis møte et annet punkt enn utside/innside fot. Det smerter meg å se utførelsene hennes av forskjellige yogastillinger. Kanskje ville det plaget meg mindre om hun var mer ydmyk rundt egen nybegynner-het og ikke omfavnet lærertittelen helt enda... for hun er ingen yogalærer. 

• Liker 26
  • Nyttig 10
Skrevet
3 hours ago, Fibonacci said:

Det er vel yogastillingen som kalles «Happy Baby»? Men litt merkelig å legge ut.

Ha ha.... Da gir det jo litt mening. Men det er kanskje ikke å forvente at alle skjønner det. 😅

Takk for oppklaring. ☺️

• Liker 2
Skrevet
CityCityBangBang skrev (4 timer siden):

Kaller hun seg selv "Baby"? 😵

image.png.493c3acd804931e06521499b73f9b84c.png

Jeg kan ikke yoga, men er ikke nakke/hals og skuldre fryktelig anspent her?

• Liker 13
  • Nyttig 4
Gjest Glufseguri
Skrevet
FruRosa skrev (14 minutter siden):

Dette er ikke yoga, men posering.

Hilsen Yoga-Åge😏

Skrevet
FruRosa skrev (20 minutter siden):

Det er sikkert den ekstreme og naturlige svaien hun har i ryggen som gjør at det blir slik 😅

• Liker 19
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...