Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

@Felis De gjør vel det de kan for å beskytte inntektene sine? Inkludert legge lokk på alt det ulovlige og uetiske de har bedrevet opp gjennom. Tviler på at disse tingene er samtale-emner mellom dem, da hadde de neppe gønna på nå med hvor store ofre de er. Alternativet er at de lever i en alternativ virkelighet og synes alt de gjør er helt innafor. 

• Liker 21
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

@Felis De gjør vel det de kan for å beskytte inntektene sine? Inkludert legge lokk på alt det ulovlige og uetiske de har bedrevet opp gjennom. Tviler på at disse tingene er samtale-emner mellom dem, da hadde de neppe gønna på nå med hvor store ofre de er. Alternativet er at de lever i en alternativ virkelighet og synes alt de gjør er helt innafor. 

Jeg heller litt mot denne tolkningen - det er nesten fascinerende.

Ikke helt uten grunn at nettopp denne tråden er 4000 sider lang, foråsidetsånn.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (34 minutter siden):

Det tviler jeg på, faktisk. De konkludere nok med at all kritikk og motstand de får er alle andres skyld, og slik går nå dagene. De eier ikke selvinnsikt, evne eller ønske om endring, eller ansvar for noe som helst. 
Mulig de ligger søvnløse for å finne ut hva mer de kan lyve om, lure og bedra folk med. Modus operandi må opprettholdes. 
Og jeg lurer veldig på hvem som har ønske om å dra på treningsreise med dette paret? Aldri i ville helvete om jeg hadde orket å oppholde meg i nærheten av dem over flere dager. 

Hadde ikke gjort det mot betaling engang. 

• Liker 8
Skrevet
Lill :) skrev (25 minutter siden):

De er vel på det nivået nå. Også med tanke på denne enorme interessen for trening. Husker hun (Camilla Øvestad) skrev side opp og ned om netthets, mens samboer truet folk på nett. 

Same same….

• Liker 2
Gjest Blinkie
Skrevet (endret)
NettoppJa skrev (14 timer siden):

Veldig bra kommentar, lurer på hvor lenge den får stå 🤷‍♀️ ellers har jeg lyttet til teaseren av podcasten. Og her er det harmende dirre over kvinneguidens avsløringer... 

image.thumb.png.affe5c00e13bfa36b8b93e9c71512d2c.png

Kilde: Cbe insta kommentarfelt 

Å hjelpes cbe/lke ! Jeg blir kvalm av måten de opptrer på i some. Netthat..Virkelig?? Lars Kristian er en mester i å oppføre seg dårlig på nettet. Forferdelig at denne «mannen» er en pappa for to små jenter.. De fremmer thinspo, og redigerer ALLE bildene av seg selv, der hvor de ikke ligner på seg selv. Og kritikk skal dere ikke ha da. Da blir det baluba. Og det er virkelig ikke netthat i det hele tatt. Sjerp dere ekteparet fra særp !!!!

Endret av Blinkie
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Felis said:

Du har helt rett, men jeg klarer likevel ikke å fri meg fra tanken på om denne episoden krysset tankene hans den forholdsvis lange stunden det tok å kjøre til kvinnens hus. Og videre de minuttene han fulgte etter bilen hennes, hvor han også fikk blikkontakt med henne i speilet. Han fjernet sine egne solbriller for å stirre hardt på henne. Han MÅ jo ha forstått hvor skremmende han virket på kvinnen han forfulgte?

Er hukommelsen deres så dårlig at det ikke streifet han? Heller ikke da han ringte henne flere ganger senere på kvelden og pustet i røret? Var det ikke en liten flik av hjernen som tok han tilbake til den dagen hans egen kone ringte han og fortalte hvor redd hun var, og han følte avmakt og sinne, i følge seg selv?

Eller er det slik at han føler at han er berettiget på et vis? Hevet over andre mennesker...? Han følte seg krenket fordi denne kvinnen, med sin korte melding, truet levebrødet deres, ergo hadde han rett til å gjøre henne livredd? 

Jeg lurer også på hva som foregår i Carolines hode. Jeg har vært gift i årevis med en fantastisk mann og far til mine barn, men jeg kan med handa på hjertet si at hvis han hadde forfulgt, truet og ripet opp bilen til en annen kvinne, så hadde forholdet vårt vært ødelagt for alltid. Det er ikke sikkert at jeg hadde gått ifra han, men jeg hadde aldri sett på han på samme måte igjen. Respekten, tilliten og stoltheten hadde vært borte, og erstattet med skam og kanskje et snev av frykt. 

Men Caroline virker helt uanfektet. Hun hjalp til og med å lage et alternativt narrativ i avisa, hvor HUN var offeret. Og nå fremstiller hun seg som offeret igjen. Hun blir så opprørt på egne vegne av at noen kanskje har beskyldt søsteren hennes for å bare dele 50% av genene hennes at hun gråter. Men at en annen mor, ikke altfor langt fra Kulås, er så redd for sin egen sikkerhet at hun ikke tør å stå frem og fortelle hva Lars Kristian gjorde mot henne, det hopper hun glatt bukk over. 

De to er virkelig noe for seg selv...

Altså... For å bruke CBE's egne særs velformulerte utsagn: DETTE!!!

Det er rett og slett skremmende og så ekstremt virkelighetsfjernt. Trist.

Endret av CityCityBangBang
Tillegg
  • Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

En kvinne skrev en saklig kommentar på Beckmanns fb-side om at hun ikke ønsket å bruke produktene deres mer siden de samarbeidet med influencere som eksponerer barn. Dette var én av mange saklige, kritiske kommentarer etter at CBE hadde hatt et reklameinnslag for Beckmanns skolesekker, hvor yngstebarnets følelser rundt skolestart ble beskrevet.

LKE klikket i vinkel, hisset opp fan i kommentarfeltet, og samme kveld hadde han søkt opp den ene kvinnen. Dagen etter oppsøkte han henne og ventet på henne i bilen utenfor hennes hjem, fulgte etter henne i bil når hun kjørte et sted. Etter at hun hadde parkert bilen og gått inn et sted valgte Lars Kristian Eriksen å skrape opp alle flater på bilen, så store skader at hele bilen måtte omlakkeres. Og på kvelden ringte han trakasserende til henne flere ganger. Kvinnen hadde kjent ham igjen, anmeldte ham. Han tilstod alt hos politiet, fikk en tilståelsesdom som innebar både en bot og erstatning for det hærverket han hadde gjort mot kvinnens bil.

Husker ikke i farta, men mener det var to dager etter hendelsen CBE stilte opp til intervju i Dagbladet, hvor alt hun snakket om stort sett var hvor forferdelig det var å bli utsatt for så mye netthets og netthat som det hun, mannen og barna ble utsatt for. Og eksemplet var at de brukte den ene kommentaren fra Beckmanns fb-side som hadde vært uakseptabel. Hun gjorde et stort nummer i Dagbladet av hvor skremmende det var å bli utsatt for hets og hat og at hun, mannen og barna var offer for dette. Mener artikkelen stod på trygg fem dager etter Lars Kristian Eriksen hadde begått bevisst forfølgelse og trakassering av kvinnen og gjort hærverk mot bilen hennes, pga. én saklig kommentar hun hadde kommet med til Beckmann...

Dette ble utførlig diskutert her i tråden i fjor sommer og høst.

Men den som fikk frem historien er FruJohansen, som har sett alle dokumentene i saken og som så offentliggjorde den på sin IG-kanal. Det er seks episoder (tror jeg det var?) og du bør se dem alle og i rekkefølge.

https://www.instagram.com/frujohansen.no/reels/

Og ikke minst hun som ble oppsøkt, forfulgt og trakassert av Lars Kristian Eriksen og fikk bilen sin ødelagt - for at hun tørte å ta saken videre og for at hun lot Fru Johansen få innsyn i hele historien og se all dokumentasjon! Disse to burde fått en pris for avsløre hvor ekstreme noen av influencerne er blitt og hvordan de kommer unna med det.

Her er intervjuet i Dagbladet: https://www.dagbladet.no/kjendis/skolesekk-brak-skummelt/76347256

Søker du i tråden får du også diskusjonen rundt saken, både etter Beckmann i juni i fjor og i oktober/november da Fru Johansen la ut saken om LKEs hærverk.

😱😱😱😱😱😱

Jeg har deltatt lite her og på Instagram siste året, har hatt fokus i Ukraina. Skjønner at jeg har gått glipp av mye. Takk for dette, jeg er sjokkert! 

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
miss summers skrev (11 timer siden):

😱😱😱😱😱😱

Jeg har deltatt lite her og på Instagram siste året, har hatt fokus i Ukraina. Skjønner at jeg har gått glipp av mye. Takk for dette, jeg er sjokkert! 

Slettet..

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
miss summers skrev (11 minutter siden):

😱😱😱😱😱😱

Det er sjokkerende og det er skremmende!

Og dette er mannen Apollo nå skal ha som en treningsinstruktør på arrangert treningsferie...

At media ikke har tatt opp dette er skremmende!

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

Forsøkte å finne en tidligere sak om netthetsbeskyldninger , og fant istedet dette, ang. at de var utsatt for beskyldninger om bilderedigeringer (etter avsløringene i 2014/2015).

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/01/03/frustrerende-start-pa-aret/

"Etter alt som hendte mot slutten av 2014 og i starten av 2015, trodde jeg at jeg hadde gjort det klinkende klart for alle hvordan jeg stiller meg til bilderedigering av denne typen. Ord kan ikke beskrive hva jeg følte den gangen. Jeg var så utrolig lei meg for det jeg hadde gjort, jeg var ydmyk, flau og jeg lovte leserne mine at det aldri ville gjenta seg. Dette løftet har jeg holdt. Ikke bare fordi det var viktig ovenfor meg selv og leserne mine, men også fordi jeg har en datter som jeg elsker over alt på jord, og som jeg ikke ønsker skal vokse opp med en mor som har behov for å redigere kroppen sin. Jeg har alt å tape på å bryte dette løftet og jeg er faktisk et såpass ærlig menneske at jeg holder det jeg lover."

CBE har visst både glemt at hun ikke ønsket at datteren skulle vokse opp med en mor som har behov for å redigere kroppen sin - og at hun har alt å tape på å bryte eget løfte om aldri billedredigering for å gjøre henne slankere skulle skje igjen.

Spol syv år frem i tid og det er knapt noen som har sett hvordan den virkelige CBE ser ut på flere år, bortsett fra når hun har blitt tatt bilder av av helt andre.

Nå er det både redigeringer, ekstreme poseringer og filter på toppen. Gjerne på bilder hvor også barna er med.

Du er såsant ikke et ærlig menneske lenger, Caroline, det viste du til fulle i fjor sommer da du stod frem i Dagbladet og fremstilte deg selv, mannen og barna som ofre for netthetsere og netthatere - få dager etter at din mann hadde forfulgt og trakassert en kvinne og begått hærverk mot hennes bil...

Hele businessen er bygget opp på løgner. Dette går ikke i lengden. 

• Liker 14
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Det er sjokkerende og det er skremmende!

Og dette er mannen Apollo nå skal ha som en treningsinstruktør på arrangert treningsferie...

At media ikke har tatt opp dette er skremmende!

Hensynet til den fornærmede veier tyngst og vedkommende ønsket å være anonym. Flaks for Eriksens.

• Liker 18
Skrevet

Kostnad og nytteverdi...er det LKE som dikterer eller skriver dette under hennes navn?

En kan i hvert fall ikke beskylde dem for å være særlig tonesterke mht. å fange opp et initiativ til å diskutere kritikk. Et lite tips til hva leserne/lytterne er interessert i, der altså, som ikke følges opp (til f.eks en episode i podden.

Dog positivt at det i det hele tatt ble en liten utveksling i kommentarfeltet, som ennå står. En ser imidlertid av argumentene at det nok ene og alene er for å underbygge eget ønske om å belyse netthets og fronte nok et falsk narrativ om at de er positive til konstruktiv kritikk. Spørs om de i det hele tatt vet hva forskjellen er.

De bedriver et risikoprosjekt når de tematiserer netthat. Det er et spørsmål om tid når LKEs egen trakassering på både nett og i virkeligheten slår tilbake på dem selv. Det viser, etter min mening, en grenseløshet i personligheten som er et stort, rødt flagg (blant flere mindre flatterende sider.

• Liker 29
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå):

Hensynet til den fornærmede veier tyngst og vedkommende ønsket å være anonym. Flaks for Eriksens.

Om hun ikke ønsker at saken skal slås opp, så kan jeg forstå det. Det er nok en stor belastning å stå i, selv som anonym. Uansett er det flott at hun lot Fru Johansen ta saken.

Men media trenger ikke bruke hennes navn eller bilde av henne for å omtale saken, ikke så lenge de har sett all dokumentasjon på at det stemmer. De kan beskytte sine kilder.

LKE er tross alt en mann som er kjent for å være svært hissig og sint på nett, og nettroll, for å ha kommet med hetsende uttalelser om andre og hat rettet mot andre. Det har media omtalt mange ganger. Da han i fjor sommer gikk videre til å forfølge i virkeligheten og begå hærverk, da har det eskalert betydelig, og hans evne til impulskontroll er tydelig liten.

Når han nå retter seg inn på en til en trening av også kvinner, og nå også treningsreiser i samarbeid med Apollo så synes jeg det burde vært gjort kjent at denne mannen er en risiko å være i nærheten av, spesielt om man skulle ha noe å klage på ang. f.eks.treningsopplegget på reisen.

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, Sharpa VinterBerg said:

Vil legge til at barnet til vedkommende var også tilstede da dette skjedde..

Akkurat det er jeg ikke sikker på om er verifisert? Kom ikke fram i Frujohansens fortelling tror jeg - og mener det var én her inne som nevnte det (at det var henting av barn som var ærendet til kvinnen) - og så har den versjonen spredd seg - men jeg tror ikke det har blitt verifisert (?). 

(Om ikke det er sant: historien er ille nok uten den detaljen - og saken devalueres ved å legge på feil. Og gir dem vann på møllen om sladderen her inne på KG)

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Har noen kontaktet Apollo ang denne treningsreisa?  og evt. fått svar? 

• Liker 8
Skrevet

02A4F0C4-EA42-46AD-8C38-0BF396A32B05.thumb.jpeg.68f180bd56a39083b26c8beb27ef2af4.jpeg

Tror jammen jeg hiver meg på en treningstur med han her. 
Ser jo så happy og relaxed ut etter trening…

Fra spøk til alvor; en «coach» konto bør kanskje inspirere? Ikke veldig oppløftende og inspirerende dette..

• Liker 45
  • Nyttig 3
Skrevet

Oppe klokken 5 for å krangle med folk i kommentarfeltet på Instagram😂

• Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...