Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ellie77 skrev (13 timer siden):

Spot on. Derfor har hun nå lukket kontoen igjen i håp om å lokke noen nysgjerrige følgere….tragikomikk på sitt aller mest….tragiske!

Tydelig at hun åpner kontoen når hun har reklame på story. Dette kan være to delt:

1. annonsøren kan kreve det. Fordi en lukket konto har mindre reklameverdi enn en lukket.

2. hun får falske høye tall på story fordi flere «tilskuere» strømmer til når de ser den er åpen. Disse er jo da mennesker som ikke vil følge henne, og nok heller ikke kjøpe noe hun reklamerer for. Altså ingen verdi for annonsøren..

Siden tallene hennes raser nedover igjen funker tydeligvis ikke strategien..

• Liker 27
  • Nyttig 2
Gjest Blinkie
Skrevet
Ikkenoledig skrev (1 minutt siden):

Tydelig at hun åpner kontoen når hun har reklame på story. Dette kan være to delt:

1. annonsøren kan kreve det. Fordi en lukket konto har mindre reklameverdi enn en lukket.

2. hun får falske høye tall på story fordi flere «tilskuere» strømmer til når de ser den er åpen. Disse er jo da mennesker som ikke vil følge henne, og nok heller ikke kjøpe noe hun reklamerer for. Altså ingen verdi for annonsøren..

Siden tallene hennes raser nedover igjen funker tydeligvis ikke strategien..

Jeg er glad for at strategien deres ikke fungerer :) :)  

Skrevet

CBE er vel mest kjent for å stenge og åpne IG kontoen sin nå til dags.. 😅

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror administrerende direktør i Treasures AS Caroline Berg Eriksen har byttet bransje. Fra påvirker og annonsesalg til performance artist der hun iscenesetter bilder fra et liv hun later som at hun lever, med en klokkeren tro på at selfier fra dass og spistestue, og sprelling i sofa med seg selv som hovedinnhold er noe som gir tilskuerne mening (attehæ?), glede (en god latter) og inspirasjon (vantro og hoderyst).

• Liker 28
  • Nyttig 10
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (8 minutter siden):

Jeg tror administrerende direktør i Treasures AS Caroline Berg Eriksen har byttet bransje. Fra påvirker og annonsesalg til performance artist der hun iscenesetter bilder fra et liv hun later som at hun lever, med en klokkeren tro på at selfier fra dass og spistestue, og sprelling i sofa med seg selv som hovedinnhold er noe som gir tilskuerne mening (attehæ?), glede (en god latter) og inspirasjon (vantro og hoderyst).

Den målgruppen hun en gang hadde, den er det i hvert fall tydelig at hun ikke henvender seg til lenger og ikke har gjort på lenge, om noensinne.

Det er tydelig at de ikke har noen fungerende eller bevisst bedriftsstrategi, kanskje bortsett fra å fremstille CBE som mest mulig kunstig, fremme thinspo, ortoreksi, proana i en salig blanding med sensualiserte/seksualiserte bilder av mor innimellom bilder av overeksponerte barn.

Sier bare en ting til CBE og LKE - the dark web...

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet
Ikkenoledig skrev (6 timer siden):

Altså ingen verdi for annonsøren..

Og hvilke annonsører er det de har nå som tror på at det er god bruk av sponsorkroner? Er vel nesten bare TM-klinikken regner jeg med, og dette yoga-kurset kan neppe være fornøyde, for det har vært lite fremming av dette kurset i CBE sine kanaler 😛

• Liker 11
Skrevet
Sandrianna skrev (6 minutter siden):

Hun har jo også nådd en alder hvor man ikke tar bilder av seg selv på sosiale medier. Det er en ting som jeg har lovet mannen min så er det at jeg ikke skal legge ut bilder på sosiale medier etter jeg har fylt 30 år. Men nå ser det ut som om mannen hennes vil det så da er det sånn det blir. Barna burde ihvertfall ikke være med på bildene.

Hæ? 😂

• Liker 35
  • Nyttig 5
Skrevet
Sandrianna skrev (9 minutter siden):

videreutvikle artistkarrieren sin.

Hvilken artistkarriere? Den hun trodde hun kunne føre videre etter å ha "sunget" i det derre tv-programmet på TV2?

• Liker 16
Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

Og hvilke annonsører er det de har nå som tror på at det er god bruk av sponsorkroner? Er vel nesten bare TM-klinikken regner jeg med, og dette yoga-kurset kan neppe være fornøyde, for det har vært lite fremming av dette kurset i CBE sine kanaler 😛

Den dagen hun åpnet kontoen sin var det reklame for ICIW. Og sist gang hun åpnet den var det Lifesum elle Chiquell. Er vel stort sett de 3 hun reklamerer for.

• Liker 7
Skrevet
Ikkenoledig skrev (1 time siden):

Den dagen hun åpnet kontoen sin var det reklame for ICIW. Og sist gang hun åpnet den var det Lifesum elle Chiquell. Er vel stort sett de 3 hun reklamerer for.

Tviler på at de betaler nok til at det er noe å leve av for CBE & Co

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Sandrianna said:

JHun har jo også nådd en alder hvor man ikke tar bilder av seg selv på sosiale medier. Det er en ting som jeg har lovet mannen min så er det at jeg ikke skal legge ut bilder på sosiale medier etter jeg har fylt 30 år. 

Men i alle dager. Hvorfor?

• Liker 20
Skrevet
Sandrianna skrev (2 timer siden):

Hun har jo også nådd en alder hvor man ikke tar bilder av seg selv på sosiale medier. Det er en ting som jeg har lovet mannen min så er det at jeg ikke skal legge ut bilder på sosiale medier etter jeg har fylt 30 år. Men nå ser det ut som om mannen hennes vil det så da er det sånn det blir.

Glad for at de eminente damene på to av mine favorittkontoer Pasta Grannies og thisispattismith kjører en annen strategi.

:jepp: 

• Liker 40
Skrevet
Sandrianna skrev (9 minutter siden):

Fordi sosiale medier handler om å vise sin lykkeligste øyeblikk som vil være på internet til evig tid.

Derfor vil jeg ikke legge ut bilder etter at jeg har fylt 30. Utseendet avslører at man er blitt eldre. Se på Sophie Elise eller Caroline Berg Eriksen de er begge for gamle. Det er kleint å se på bilder hvor de prøver å gjøre seg sexy. 

Men selvom Caroline Berg Eriksen er for tynn så skal hun ha kred for å jobbe hardt.

Dette må være noe av det mest latterlige jeg har lest her inne. Gratulerer, det er jammen god gjort. 
Du mener altså at man er mest lykkelig før fylte 30, og at det er så skammelig å bli eldre at man skal gjemme seg bort. Det er jo ikke til å tro at noen faktisk mener noe sånn. 

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Virker som om det er noen som prøver på avsporing nå.

Det begynner å virke nesten manisk i måten IG-kontoen til firmaet nå åpnes og stenges konstant.

I tillegg til alt annet som er diskutert rundt dette så viser de jo at de som bedrift er helt uforutsigbart for potensielle følgere, og ikke minst for potensielle annonsører.

I tillegg til dette har jo bedriftseier, som dokumentert i tråden, gått ut og skrevet at det som legges ut på stories på bedriftskanalen ikke teller. Lurer på hva annonsørene deres mener om det?

At bedriftseier mener dette vises tydelig i det elendige arbeidet som lenge er gjort når de har laget reklamer for samarbeidspartnere som betaler dem for å lage og presentere annonser på IG-kontoen til influencerne.

Det at bedriftseierne nå kjører en åpen konto og lukket konto om hverandre gjør at annonsørene ikke lenger kan vite hva de får for det de betaler.

Lurer på om samarbeidspartnerne blir informert om dette?

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Sandrianna skrev (1 time siden):

Fordi sosiale medier handler om å vise sin lykkeligste øyeblikk som vil være på internet til evig tid.

Derfor vil jeg ikke legge ut bilder etter at jeg har fylt 30. Utseendet avslører at man er blitt eldre. Se på Sophie Elise eller Caroline Berg Eriksen de er begge for gamle. Det er kleint å se på bilder hvor de prøver å gjøre seg sexy. 

Men selvom Caroline Berg Eriksen er for tynn så skal hun ha kred for å jobbe hardt.

Hva i all verden? 😅 Man kan fint oppleve svært lykkelige øyeblikk i livet sitt etter fylte 30 år altså 😉

CBE er forresten ikke for tynn, hun ser helt normal ut på alle andre bilder enn sine egne. Her er hun på Norges Nye Megahit og hun ser 100 % normalvektig og frisk ut. Hun ser også MYE søtere og mer hyggelig ut enn på sine egne og mannens nitidig teknisk bearbeidede bilder. Instagram lyver og det er utrolig viktig at folk forstår akkurat det. 

Screenshot_20230325_225407_Samsung Internet.jpg

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/L5aBRp/norges-nye-megahit-oeker

Endret av Rastebenk
  • Liker 46
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet
loffen skrev (19 timer siden):

Det lurer jeg også på!

Språket deres er like pussig på norsk som på engelsk. 

Era Vulgaris skrev (18 timer siden):

Tipper hun mente å skrive «Blir her hele helgen, jeg». Noe som selvfølgelig er bare tull, for vi vet jo alle at det kommer minst fire frenetiske løpeøkter før helgen er omme. 

Jeg syns det er en del merkelige formuleringer generelt hos dem, jeg tror det meste er slurv eller kanskje også en muntlig måte å skrive på som ikke er kjent for meg.

Språket hennes var mye bedre når hun skrev blogg, og jeg syns det har blitt verre og verre etter hun gikk over til bare IG. I podcasten så syns jeg hun har et veldig umodent språk, så da er det veldig naturlig at dette gjenspeiler seg i jobben hun gjør ellers.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
MacBeth skrev (43 minutter siden):

Jeg syns det er en del merkelige formuleringer generelt hos dem, jeg tror det meste er slurv eller kanskje også en muntlig måte å skrive på som ikke er kjent for meg.

Språket hennes var mye bedre når hun skrev blogg, og jeg syns det har blitt verre og verre etter hun gikk over til bare IG. I podcasten så syns jeg hun har et veldig umodent språk, så da er det veldig naturlig at dette gjenspeiler seg i jobben hun gjør ellers.

Hun er umoden til å nærme seg 40 år. Hun har sullet og dullet seg i speilet siden hun var 14 år. Hennes verdi er utseende og kropp. Noe faglig dybde utenfor utseende og kropp har ikke denne damen. 0 erfaring om livet utenfor Barbieboblen sin. Det må bli ufattelig tomt når livet kun dreier seg om hår, sminke, negler, botox, fillers, spa, selfier og evig dokumentering. Hva vil folk huske fotballfrua som? 

• Liker 32
Skrevet
Xstrella skrev (3 minutter siden):

Hun er umoden til å nærme seg 40 år. Hun har sullet og dullet seg i speilet siden hun var 14 år. Hennes verdi er utseende og kropp. Noe faglig dybde utenfor utseende og kropp har ikke denne damen. 0 erfaring om livet utenfor Barbieboblen sin. Det må bli ufattelig tomt når livet kun dreier seg om hår, sminke, negler, botox, fillers, spa, selfier og evig dokumentering. Hva vil folk huske fotballfrua som? 

Jeg vil si at hun nærmest ikke har et liv… 

• Liker 2
Skrevet

Avsporing, men kan ordet ‘manisk’ slutte å bli brukt om CBE? Å åpne og lukke en konto gjør ikke at en person er manisk. Å si at noen er manisk, er det samme som de folka som sier de er deprimert når de bare er lei seg, er helt adhd når de ikke kan konsentrere seg, får helt angst når de bare snakker om noe de gruer seg til, får helt ocd fordi de f.eks liker ting på en spesiell måte osv osv…

(og ja, vet mange himler med øya og mener det ikke er så farlig fordi det ikke er ‘vondt ment mot de som faktisk er manisk’, men det er faktisk stigmatiserende å bruke ordet manisk i dagligtalen slik der blir gjort her)

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
BuffyTheVampire skrev (24 minutter siden):

Avsporing, men kan ordet ‘manisk’ slutte å bli brukt om CBE? Å åpne og lukke en konto gjør ikke at en person er manisk. Å si at noen er manisk, er det samme som de folka som sier de er deprimert når de bare er lei seg, er helt adhd når de ikke kan konsentrere seg, får helt angst når de bare snakker om noe de gruer seg til, får helt ocd fordi de f.eks liker ting på en spesiell måte osv osv…

(og ja, vet mange himler med øya og mener det ikke er så farlig fordi det ikke er ‘vondt ment mot de som faktisk er manisk’, men det er faktisk stigmatiserende å bruke ordet manisk i dagligtalen slik der blir gjort her)

Da tillater jeg meg å samtidig tilføye at når jeg bruker ordet narsissisme så er det på ingen måte med henvisning til personlighetsforstyrrelser, men til trekk vi alle har i ulike grader.

Endret av ~ Ada ~
Skrivefeil
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...