Gjest Snøsøta Skrevet 7. februar 2023 #76821 Del Skrevet 7. februar 2023 Frisk Frosk skrev (9 timer siden): Det ser ikke riktig ut - fordi det meste er feil. Dette er ingen "planke", til det stikker hun setet altfor mye opp i luften. I planken skal det være en rett linje mellom skulder, hofteledd, knær og ned til hælen. Caroline har både her og ved et annet bilde som nylig ble vist her i tråden gjord denne øvelsen på denne måten. Som de treningsformidlerne de forsøker å late som om de er, så blir jeg jo veldig merkelig. For det er umulig å forstå hva de ønsker å formidle her. CBE gjør noe som ligner på en annen øvelse, bare at hun gjør øvelsen helt feil, både med å sette baken i været og ved å skape veldig knekk i nakken. Ser man på bildet under: Samme øvelse, men her har CBE i det minste ikke samme grusomme knekken i nakken. Ser man på venstre skulderblad viser den at hun egentlig er for svak i muskulaturen der, hun greier ikke stabilisere skulder, greier ikke å holde skulderbladet inntil kroppen, men det "vinger". Linjen fra skulder til hæl ligner også her en omvendt V. Jeg har selv vært syk i halvannet år og har ikke unnet gjøre noe annet enn å gå litt tur. Jeg er naturlig nok veldig svak. Jeg forsøkte meg på denne varianten av planken her og nå (den i lavere posisjon hvor man har albuene i gulvet er for tøff for meg foreløpig), og jeg - som ikke har trent på noe måte på halvannet år! - har ingen problemer med å gjøre planken på strake armer og gjøre den helt korrekt, med å ha rett linje fra skulder til hæl (brukte speil for å sjekke). Mens CBE, som nå skal trene andre, hun er ikke i stand til å gjøre en så lett øvelse uten å gjøre tre feil. Jeg kunne dessuten gjøre øvelsen med samlede ben, som er tyngre enn hva CBE viser. Men selvfølgelig, jeg har ikke noe ønske om å vise frem baken min eller at noen skal ta bilde setet mitt bakfra og nærmest gi illusjon av thighgap bakfra også... Dette er bare trist å vise frem, CBE og LKE! Og apropos Lars Kristian Eriksen, som jo har vært den som tar bildene av henne, iflg. dem selv... Lars Kristian Eriksen/ coachEriksen - dette er nivået han legger seg på! Enten lar han kona posere disse øvelsene bevisst feil utført for å vise frem hennes sete og kjevelinje.... eller så er det slik at han faktisk ikke er bedre på trening og øvelser enn dette, at han ikke greier å korrigere selv de letteste og enkleste øvelser når de utføres feil. Dette viser "kvaliteten" på deres treningskanaler. Og tilbake til LKEs fotoarbeid. Her er det lett å se at lårene til CBE, som her ser noenlunde naturlige ut og veltrente ut, de er på ingen måte i nærheten av å være så store som LKE har redigert dem til å bli i reklamen Netfit akkurat hadde om treningsoppfølging frem til 10k i Drammen. INGEN som bryr seg om egen helse bør kjøpe treningstjenester, helsetjenester eller kostholdstjenester av hverken CBE eller LKE! "Lars Kristian Eriksen/ coachEriksen - dette er nivået han legger seg på! Enten lar han kona posere disse øvelsene bevisst feil utført for å vise frem hennes sete og kjevelinje.... eller så er det slik at han faktisk ikke er bedre på trening og øvelser enn dette, at han ikke greier å korrigere selv de letteste og enkleste øvelser når de utføres feil." Dette bildet med denne kommentaren bør komme opp som disclaimer når noen går inn på netfit sine sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 7. februar 2023 #76822 Del Skrevet 7. februar 2023 NordreSving skrev (56 minutter siden): Det er ikke alle forunt å kunne lage seg et levebrød av å filme seg selv mens man bedriver hobby og fritidssysler. LKE bør snart innse det, før han pulveriserer det CBE har bygget opp. Veldig godt oppsummert. Jeg forkortet sitatet og uthevet det siste avsnittet i innlegget ditt: det siste her har jeg reflektert litt over, og for meg fremstår det som de prøver seg med all slags fremstøt for å unngå å måtte ta seg vanlig arbeid utenfor hjemmet. At de på en måte nekter å gi slipp på denne symbiosen de har levd med alle disse årene under dette foretaket. De siste krampeaktige påfunnene er visst en ide om å drive med en slags merkelig yogagreie (blir det kun online poseringer det mye omtalte instruktørkurset skal brukes til?) samt nå også et slags betalt opplegg for å trene mot et løp (også online basert). Det vil fremstå som trenere, men har vegring for å faktisk gå ut av huset og møte kunder irl. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 7. februar 2023 #76823 Del Skrevet 7. februar 2023 Til å ha nesten 300 000 følgere er det veldig få som kommenterer på bildene hennes! Husker hun hadde mange hundre kommentarer pr bilde/bloggpost i sine glansdager. Jeg tror folk er drittlei av kontoer som er så polerte som hennes. Det har skjedd null utvikling der på flere år. Det var fascinerende med flotte oppstilte bilder i starten, litt som i et magasin- som var målet hennes. 8 år senere er det helt likt, de svarer akkurat like kjedelig på spørsmål, takler konstruktiv kritikk like dårlig og fortsetter med livløse og oppstilte bilder. Jeg avfulgte for flere år siden, men titter innom profilen en gang i blant. Har ikke gått glipp av noen ting. Hva vil de egentlig med denne kontoen? Er det kun for å vise kropp og selvskryt eller vil de på ekte inspirere andre? Jeg tror det første sånn som kontoen fremstår nå. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 7. februar 2023 #76824 Del Skrevet 7. februar 2023 Man kan ikke annet enn å riste på hodet når CBE demonstrerer dette som nok skal være yoga. Ved flere anledninger har jeg advokert for at CBE burde ta opp yoga for å få kontroll på skulderblad, rygg, nakke og pust. Det hadde gitt så mye "gratis" på holdning og styrketreningen. Tydelig på for eksempel Vixen at hun luter veldig i ryggen i samme sekundet hun ikke fokuserer aktivt på (puppe)poseringen. Og med kontroll på øvre del rygg hadde hun neppe måttet rugge og vugge kroppen fram og tilbake og bruke beina for å hjelpe seg opp i pull up’en. Nakken hadde vært nøytral i alle styrkeøvelser i stedet for å henge og dingle i usunne vinkler. Så lite hadde gitt så mye. Men når man ser dette her skjønner man at her er det uendelig langt igjen å gå. Når ikke en gang instruktørkurs (!) kan få studenten til å puste med magen, dra skulderbladene på plass eller bare i det minste ta av skoene! Denne ekstreme motstanden mot forbedring er helt vilt rar og sitter nok mest av alt i hodet på studenten. Helt uimottakelig for gode råd selv i settinger CBE frivillig har oppsøkt for regner med alt dette og mer til har blitt påpekt på yoga-treningssamlingen. Netfit blir aldri bra så lenge de insisterer på å gjøre det dårlig. 39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 7. februar 2023 #76825 Del Skrevet 7. februar 2023 Minombre skrev (26 minutter siden): Til å ha nesten 300 000 følgere er det veldig få som kommenterer på bildene hennes! Husker hun hadde mange hundre kommentarer pr bilde/bloggpost i sine glansdager. Jeg tror folk er drittlei av kontoer som er så polerte som hennes. Det har skjedd null utvikling der på flere år. Det var fascinerende med flotte oppstilte bilder i starten, litt som i et magasin- som var målet hennes. 8 år senere er det helt likt, de svarer akkurat like kjedelig på spørsmål, takler konstruktiv kritikk like dårlig og fortsetter med livløse og oppstilte bilder. Jeg avfulgte for flere år siden, men titter innom profilen en gang i blant. Har ikke gått glipp av noen ting. Hva vil de egentlig med denne kontoen? Er det kun for å vise kropp og selvskryt eller vil de på ekte inspirere andre? Jeg tror det første sånn som kontoen fremstår nå. Jeg tror også hun hadde hatt flere kommentarer og mer engasjement om hun hadde holdt seg til det hun drev med før. Hun inspirerte definitivt mer med oppskrifter, reiser, (relevant) mote, osv. Nå er det trening, trening, trening og "perfekt" kropp i bittesmå klær. Hun har med dette snevret veldig inn på publikummet sitt, og jeg synes det er veldig rart når tallene åpenbart peker nedover. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 7. februar 2023 #76826 Del Skrevet 7. februar 2023 Nikea skrev (12 minutter siden): Jeg tror også hun hadde hatt flere kommentarer og mer engasjement om hun hadde holdt seg til det hun drev med før. Hun inspirerte definitivt mer med oppskrifter, reiser, (relevant) mote, osv. Nå er det trening, trening, trening og "perfekt" kropp i bittesmå klær. Hun har med dette snevret veldig inn på publikummet sitt, og jeg synes det er veldig rart når tallene åpenbart peker nedover. Enig! Hun gjorde det bedre på blogg enn på Insta. Tror uansett at folk har gått litt lei konseptet hennes, men det hadde absolutt vært bedre med litt mer variasjon enn det er nå. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 7. februar 2023 #76827 Del Skrevet 7. februar 2023 (endret) Minombre skrev (1 time siden): Til å ha nesten 300 000 følgere er det veldig få som kommenterer på bildene hennes! Husker hun hadde mange hundre kommentarer pr bilde/bloggpost i sine glansdager. Jeg tror folk er drittlei av kontoer som er så polerte som hennes. Det har skjedd null utvikling der på flere år. Det var fascinerende med flotte oppstilte bilder i starten, litt som i et magasin- som var målet hennes. 8 år senere er det helt likt, de svarer akkurat like kjedelig på spørsmål, takler konstruktiv kritikk like dårlig og fortsetter med livløse og oppstilte bilder. Jeg avfulgte for flere år siden, men titter innom profilen en gang i blant. Har ikke gått glipp av noen ting. Hva vil de egentlig med denne kontoen? Er det kun for å vise kropp og selvskryt eller vil de på ekte inspirere andre? Jeg tror det første sånn som kontoen fremstår nå. En konto helt blottet for sjarm, og med mål om å vise frem et uoppnåelig "ideal" gjennom photoshop og filter. Jeg fatter ikke hva som er inspirerende med dette. Endret 7. februar 2023 av K_mb 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 7. februar 2023 #76828 Del Skrevet 7. februar 2023 Altså, denne tråden og å følge CBE har vært litt guilty pleasure for meg, men nå er jeg, som flere andre her, bare mektig provosert! De siste sidene viser feil på feil på feil og direkte farlig informasjon. Jeg er faktisk litt sjokkert! Det skulle ikke vært lov og jeg håper Netfit går ad dundas kjapt, de er jo ikke gode! 28 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 7. februar 2023 Populært innlegg #76829 Del Skrevet 7. februar 2023 (endret) Jeg har tidligere argumentert for at paret sikkert kan finne seg en ordinær jobb, gjerne innenfor markedsføring. Jeg har endret mening! Først og fremst fordi det har blitt ekstreme krav til utdanning den siste tiden. Selv annonser for de enkleste arbeidsoppgaver krever bachelor. Ikke fordi stillingen avhenger av kunnskapen du tilegnet deg under utdanning, jeg ser stadig folk som ansettes i helt andre stillinger enn hva bacheloren tilsier, men fordi en bachelor viser at du er i stand til å tilegne deg kunnskap og fullføre målene du setter deg. Verken CBE eller LKE klarer noen av delene. Parets mange påbegynte utdannelser ser nok positivt ut i deres øyne, de er jo nesten advokat, nesten journalist og nesten ernæringsfysiolog, men for en arbeidsgiver er det et bevis på manglende gjennomføringskraft. En måte å omgå kravet til utdanning er å vise til resultater. CBE hadde Norges største blogg, millioninntekt og en halv million følgere. Jeg tror en eventuell arbeidsgiver vil undre seg like mye som meg på hvordan de klarte å kjøre det i grøfta. Den siste løsningen kan være å benytte nettverket sitt for å bli ansatt. Dessverre ser nettverket ut til å bestå av likesinnede, altså folk som klarer seg utmerket alene. Jeg har lagt merke til at Treasures støtter seg overraskende mye på innleid hjelp. De har manager, regnskapsfører og en ekstern pt, men ikke noe av dette krever full stilling. Et eventuelt ansettelsesforhold ville nok vært preget av de samme utfordringene vi ser de har i dag. Alle råd, selv de som er skånsomt formulert, avskrives som hat. Se for dere CBE i en opplæringssituasjon: "Nå sa Berit at jeg gjorde den oppgaven feil igjen, hun har vært ute etter meg siden dag en!" For ikke å snakke om LKE: "Nå sa Berit at jeg gjorde den oppgaven feil igjen, men jeg satt henne på plass og ba henne bruke cerebrum, fortrinnsvis sinister hemisfære, for det hun sier er erronaus. Etterpå sendte jeg henne 20 forskningsartikler som beviser at jeg har rett, så nå sitter hun nok og føler seg dum!" Jeg har til gode å se en jobbannonse relevant for dem som ikke har med tekstlinjen "Må kunne jobbe selvstendig og i team" Paret kan ingen av delene. De er fullstendig ute av stand til å samarbeide med andre, samtidig er de totalt avhengig av hverandre. Det settes høye krav til dagens arbeidstakere, særlig når de har oppnådd alderen til CBE og mannen. Ledere gidder ikke alltid å pakke inn tilbakemeldinger i silkepapir med sløyfe rundt, de kan derimot være ganske direkte. Hvordan skal paret takle det? Skal de blokkere sjefen? Skal Caroline sutre i lunsjen om at hun bare er et menneske og at sjefen gir henne nattlige angstanfall? Eller skal LKE ripe opp firmabilene og true den nesevise psykobitch-sjefen med en kule i panna? Altså, det er så mye som kan gå galt i et ansettelsesforhold for disse to. Dersom de kommer så langt som til ansettelse... Jeg tror de gjør klokt i å finne ett eller annet som kan holde skuta flytende på hjemmebane. I så fall vil jeg råde paret til å lese Kvinneguiden med litt andre øyne, for i denne tråden florerer det av gode råd innen alt fra markedsføring, regelverk og content, til trening og mote. Faktisk er det så mange smarte mennesker her at Rampelyset burde blitt NAV-godkjent kurs! Men da må jo paret først innse at de er på feil kurs, og det stoppes nok av personlighetene deres. Endret 7. februar 2023 av Felis 49 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 7. februar 2023 #76830 Del Skrevet 7. februar 2023 …og der var Netfis nede i 32500 følgere. Går ikke akkurat så det suser, men det er kanskje ikke så rart når frontfiguren ikke en gang kan vise basale øvelser korrekt 🤦♀️ 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. februar 2023 #76831 Del Skrevet 7. februar 2023 hvalstad45 skrev (45 minutter siden): Altså, denne tråden og å følge CBE har vært litt guilty pleasure for meg, men nå er jeg, som flere andre her, bare mektig provosert! De siste sidene viser feil på feil på feil og direkte farlig informasjon. Jeg er faktisk litt sjokkert! Det skulle ikke vært lov og jeg håper Netfit går ad dundas kjapt, de er jo ikke gode! Hvilken informasjon er farlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 7. februar 2023 #76832 Del Skrevet 7. februar 2023 Nikea skrev (2 timer siden): Jeg tror også hun hadde hatt flere kommentarer og mer engasjement om hun hadde holdt seg til det hun drev med før. Hun inspirerte definitivt mer med oppskrifter, reiser, (relevant) mote, osv. Nå er det trening, trening, trening og "perfekt" kropp i bittesmå klær. Hun har med dette snevret veldig inn på publikummet sitt, og jeg synes det er veldig rart når tallene åpenbart peker nedover. Ja, hun driver med noe hun ikke kan eller vet noe om. Samme gjelder «coachen». De er bare to godt voksne folk som tilbringer dagene med febrilsk trening og posering og de ser ut til å ha et problematisk forhold til kropp, mat og trening. Dette skal de da pushe på andre. Heldigvis har de ikke allverdens med oppslutning, folk flest vet ikke hvem de er, lenger. Ihvertfall ikke han. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 7. februar 2023 #76833 Del Skrevet 7. februar 2023 (endret) Noen her nevnte at det kanskje ikke var yogaøvelser hun viser ... Her bekrefter hun selv at det er det! (Svar på en kommentar under innlegget det er lagt ut skjermdumper av litt lenger opp i tråden) Endret 7. februar 2023 av FruRosa Lagt til et bilde jeg glemte i første omgang 16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 7. februar 2023 #76834 Del Skrevet 7. februar 2023 Angående yoga-posisjonene: jeg tolker emoji-bruken som at de har filmet. Kanskje disse stillbildene er midt mellom to ulike posisjoner? Jada, jeg legger godviljen veldig til her… 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 7. februar 2023 #76835 Del Skrevet 7. februar 2023 PecanPie skrev (1 minutt siden): Angående yoga-posisjonene: jeg tolker emoji-bruken som at de har filmet. Kanskje disse stillbildene er midt mellom to ulike posisjoner? Jada, jeg legger godviljen veldig til her… Hun sier selv først at det er en asana i solhilsen, som betyr enkeltstående posisjon fra en bestemt serie. Så har hun slettet det og bare bekrefter at det er yogaposisjoner. Så den holder nok ikke. Nice try! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 7. februar 2023 #76836 Del Skrevet 7. februar 2023 (endret) Jeg tror egentlig de bare har funnet opp en egen yogastil - Dunning-Kruger Yoga by @carolinebergeriksen Endret 7. februar 2023 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 7. februar 2023 #76837 Del Skrevet 7. februar 2023 Snøsøta skrev (8 minutter siden): Hun sier selv først at det er en asana i solhilsen, som betyr enkeltstående posisjon fra en bestemt serie. Så har hun slettet det og bare bekrefter at det er yogaposisjoner. Så den holder nok ikke. Nice try! Ah, det hadde jeg ikke fått med meg! Ville ikke lansert teorien om det ikke hadde gått meg hus forbi. Tenkte bare jeg skulle prøve meg på litt godvilje (selv om jeg egentlig tror disse bildene er 100% posering). 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 7. februar 2023 #76838 Del Skrevet 7. februar 2023 FruRosa skrev (33 minutter siden): Noen her nevnte at det kanskje ikke var yogaøvelser hun viser ... Her bekrefter hun selv at det er det! (Svar på en kommentar under innlegget det er lagt ut skjermdumper av litt lenger opp i tråden) Ser ut som om CBE tolker avsender sånn: Er dette yogaøvelser? (Jeg spør fordi jeg ikke har peiling på yoga😊) Svar: Ja😄(Ser du virkelig ikke det?) Hadde man formulert seg sånn: Mener du dette er en korrekt utført yogaøvelse? Svar: Blokkering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet 7. februar 2023 #76839 Del Skrevet 7. februar 2023 14 hours ago, Torden said: Jeg lurer på hva dette skal forestille😂 Er vel yoga for spesielt interesserte🔥 Det ser ikke ut som hun står i ro i posisjon, men at hun er i bevegelse (se på hestehalen). Så hun er nok på vei opp eller ned (?) i solhilsen, og akkurat når dette bildet ble knipset var vel rumpa størst.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 7. februar 2023 #76840 Del Skrevet 7. februar 2023 Sophia_08 skrev (11 minutter siden): Er vel yoga for spesielt interesserte🔥 Det ser ikke ut som hun står i ro i posisjon, men at hun er i bevegelse (se på hestehalen). Så hun er nok på vei opp eller ned (?) i solhilsen, og akkurat når dette bildet ble knipset var vel rumpa størst.. Man ser jo at hun heiser høyre rumpeball og lår opp for at begge skal synes på sidebildet og gi inntrykk av fyldig stuss. Hvem vet, kanskje er det *litt* ekstra padding der også 😅 Ett ord: issues! 🫣 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå