Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

To måltider på dager der hun trener mindre, altså bare en gang om dagen da? Er kanskje innafor? Jeg tenker på signaleffekten til egne og andre barn/ungdommer. Tren, men spis sjelden. Kan ikke være de minimåltidene som vises på IG, iallfall. Da må disse være bløff. (Bildene signaliserer noe annet enn teksten her, for å si det mildt.)

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

allie skrev (34 minutter siden):

Dersom hensikten med spørsmålsrunde på Netfit, er å dra inn flere kunder, så bommer de litt.

Her er screenshot fra netfit sin spørsmålsrunde i dag, der det fortelles at coachen i går løp 19 km og spiste to måltider på tilsammen 2700 kcal…

 

ACBF0FCE-E748-4126-B38B-41D45C32EFFA.jpeg

Dette er jo skremmende!
Godt mulig både herr og fru får i seg de nødvendige kalorier og næringsstoffer, men signaleffekten er farlig. Det vises små porsjoner, shaker/smothiebowls og lite grønnsaker i monitor. Og masse trening... 

  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (6 timer siden):

Når dette bildet er lagt til for å reklamere for løping og deltagelse på løp skjønner man fokuset. Et bildet hvor cbe presser stussen ut og brystene frem samtidig som hun suger inn magen.. og blir sniktittet på. Hva har det med løp å gjøre? Gir meg helt feil vipp. Et bilde av en løpende folkemengde og et bilde hvor man krysser mållinjen med et smil hadde vært mer passende, men her skal kropp vises.

F700BC52-2EF6-4F23-9355-CE980B821F97.png

For ikke å snakke om at til og med skyggen av baken blir redigert helt ut av proporsjoner sammenlignet med resten av skyggen...

...og CBE er mer opptatt av å stå med en ekstremt stiv og usunn holdning mens hun vrir hodet bort fra mottaker mens hun stirrer fokusert ned i sin mobil.

Det å se rett inn i kamera med et åpent, ærlig og imøtekommende uttrykk og smil - nei, det er helt fraværende.

Det eneste dette bildet viser er selvdigging med en stalkerfotograf i skyggene, se på meg, se på meg, se på meg, men aldri forvent at jeg gidder engasjere meg med dere som ser på meg..

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt, distanse og kaloriinntak bør de holde seg for gode for å dele, dette er direkte farlig! For ti år siden lot jeg meg selv "motivere" av innleggene til Caroline og prøvde å løpe like mye som - eller mer - enn henne. Mitt eneste mål med løpingen var å bli tynn. En spiseforstyrrelse hadde jeg allerede klart å skaffe meg på egenhånd, men å lese bloggen til Caroline hjalp meg på en måte holde den gående fordi jeg skjønte at hun også var syk og hun skulle ikke klare å være "bedre" enn meg.

  • Liker 32
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (1 time siden):

Dersom hensikten med spørsmålsrunde på Netfit, er å dra inn flere kunder, så bommer de litt.

Her er screenshot fra netfit sin spørsmålsrunde i dag, der det fortelles at coachen i går løp 19 km og spiste to måltider på tilsammen 2700 kcal…

 

ACBF0FCE-E748-4126-B38B-41D45C32EFFA.jpeg

Dette er skummelt uansvarlig av dem og viser at de også på Netfit viderefører det som har vært et av hovedfokusene til både Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen i flere år - thinspo og ortoreksi!

Det er så provoserende at ansvarlige myndigheter/etater ikke stopper dette paret!

 

Den som stiller spørsmål (om det er noen andre enn de selv) takker for at de deler og motiverer, og Caroline svarer med at det er så hyggelig å høre *hjerteriøyneneemoji*... og svarer med thinspo og dokumentering av at det er dette de selv driver med. F..n så uansvarlig av dem!

  • Liker 34
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (6 timer siden):

Når dette bildet er lagt til for å reklamere for løping og deltagelse på løp skjønner man fokuset. Et bildet hvor cbe presser stussen ut og brystene frem samtidig som hun suger inn magen.. og blir sniktittet på. Hva har det med løp å gjøre? Gir meg helt feil vipp. Et bilde av en løpende folkemengde og et bilde hvor man krysser mållinjen med et smil hadde vært mer passende, men her skal kropp vises.

F700BC52-2EF6-4F23-9355-CE980B821F97.png

Enig hvorfor ikke bruke dette bilde fra når hun deltok på Oslo halvmaraton (tror det var sponset). 

Er to andre bilder også som hadde passet bedre enn det bilde dem bruker

D51CD581-20FB-44DF-912C-01A705C3E974.jpeg

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

123Frustrert skrev (6 timer siden):

Når dette bildet er lagt til for å reklamere for løping og deltagelse på løp skjønner man fokuset. Et bildet hvor cbe presser stussen ut og brystene frem samtidig som hun suger inn magen.. og blir sniktittet på. Hva har det med løp å gjøre? Gir meg helt feil vipp. Et bilde av en løpende folkemengde og et bilde hvor man krysser mållinjen med et smil hadde vært mer passende, men her skal kropp vises.

F700BC52-2EF6-4F23-9355-CE980B821F97.png

Male gaze så det holder. Fugleperspektiv for å gjøre CBE liten og inntrykket blir en stalker som ligger på lur og tar bilder av en intetanende dame. Bildet illuderer at betrakteren og objektet ikke kjenner hverandre, ingen kommunikasjon dem i mellom og derfor heller ikke mellom objekt og leseren. 

  • Liker 37
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Ice-91 skrev (27 minutter siden):

Enig hvorfor ikke bruke dette bilde fra når hun deltok på Oslo halvmaraton (tror det var sponset). 

Er to andre bilder også som hadde passet bedre enn det bilde dem bruker

D51CD581-20FB-44DF-912C-01A705C3E974.jpeg

Det der er et supert bilde av Caroline Berg Eriksen :)  Hun har det i seg, hvorfor ikke dele den entusiasmen der med følgerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Snødronninga skrev (1 time siden):

Hørte på podcasten og spalten "Null filter". Jeg fikk inntrykk av at de skulle ta opp spørsmål hun vanligvis ikke ville, eller turt å svare på. I nyeste episode er det ikke slike spørsmål i det hele tatt. Det er snakk om hva gjør hun for å være en bra mamma, parforhold etter barn og hvorfor hun ble pescetarianer. 

Jeg tenker: Våg å ta opp temaer du ofte blir kritisert for, tør å gå litt i dybden. Er det ikke null filter det er snakk om?

 

Det hadde vel vært mer interessant å høre om parforholdet etter at mannen stalket og ripet opp bilen til en kritiker og ble dømt for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (42 minutter siden):

For ikke å snakke om at til og med skyggen av baken blir redigert helt ut av proporsjoner sammenlignet med resten av skyggen...

...og CBE er mer opptatt av å stå med en ekstremt stiv og usunn holdning mens hun vrir hodet bort fra mottaker mens hun stirrer fokusert ned i sin mobil.

Det å se rett inn i kamera med et åpent, ærlig og imøtekommende uttrykk og smil - nei, det er helt fraværende.

Det eneste dette bildet viser er selvdigging med en stalkerfotograf i skyggene, se på meg, se på meg, se på meg, men aldri forvent at jeg gidder engasjere meg med dere som ser på meg..

Godt å lese at det ikke bare er meg som reagerer på at skyggen ikke samsvarer med CBE!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (5 minutter siden):

Det der er et supert bilde av Caroline Berg Eriksen :)  Hun har det i seg, hvorfor ikke dele den entusiasmen der med følgerne?

Fordi det bildet ikke viser fyldig rumpe.

Fordi det bildet ikke viser hvor tynn hun er.

Fordi det bildet ikke viser bare "den rette" siden av ansiktet hennes.

Fordi det bildet ikke viser henne så "on fleek" som de hun selv poster. 

Eller kanskje en miks av alt dette . .

  • Liker 37
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (1 time siden):

Dersom hensikten med spørsmålsrunde på Netfit, er å dra inn flere kunder, så bommer de litt.

Her er screenshot fra netfit sin spørsmålsrunde i dag, der det fortelles at coachen i går løp 19 km og spiste to måltider på tilsammen 2700 kcal…

 

ACBF0FCE-E748-4126-B38B-41D45C32EFFA.jpeg

De gir et godt inntrykk av å være spiseforstyrret med slike uttalelser som skal være råd til andre. Det er helt sykt det de holder på med. Trenger noe å vite hvor langt han løp og kaloritelling??  Noen burde si i fra på denne siden deres. 

Endret av Surikatt
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet i hvert fall at hvis jeg skulle valgt noen til å trene meg opp til 10k eller annet, så ville jeg valgt en som så sunn, frisk og sterk ut. Og som jeg så hadde en sunn livstil. 

Altså ingen av de to.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (1 time siden):

De gir et godt inntrykk av å være spiseforstyrret med slike uttalelser som skal være råd til andre. Det er helt sykt det de holder på med. Trenger noe å vite hvor langt han løp og kaloritelling??  Noen burde si i fra på denne siden deres. 

De som sier fra blir blokkert.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen spiser altså 2700 kcal en dag han løper 19km. 
 

enkelt regnestykke:

Basalbehovet for en mann er 30kcal per kg kroppsvekt. Antar man at han veier 70kg (mulig lavt??), så er det 2100kcal. 
 

Løping 19km forbrenner ihvertfall 1000 kcal, trolig en god del mer. Men la oss være defensive. 
 

dette innebærer at han forbruker 3100 kcal, og er dermed i 400kcal underskudd. Og dette blir fremstilt som en vanlig dag. Mannen er tynn dom en strek- hvordan er dette holdbart i lengden og hvordan kan dette gi gode resultater på idrettsbanen over tid?

Endret av Kaffemonsteret
Feil
  • Liker 39
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffemonsteret skrev (28 minutter siden):

Mannen spiser altså 2700 kcal en dag han løper 19km. 
 

enkelt regnestykke:

Basalbehovet for en mann er 30kcal per kg kroppsvekt. Antar man at han veier 70kg (mulig lavt??), så er det 2100kcal. 
 

Løping 19km forbrenner ihvertfall 1000 kcal, trolig en god del mer. Men la oss være defensive. 
 

dette innebærer at han forbruker 3100 kcal, og er dermed i 400kcal underskudd. Og dette blir fremstilt som en vanlig dag. Mannen er tynn dom en strek- hvordan er dette holdbart i lengden og hvordan kan dette gi gode resultater på idrettsbanen over tid?

Han hadde sikkert spist pizza kvelden før og var feit dagen etter. Sitat ham selv..... 

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffemonsteret skrev (37 minutter siden):

Mannen spiser altså 2700 kcal en dag han løper 19km. 
 

enkelt regnestykke:

Basalbehovet for en mann er 30kcal per kg kroppsvekt. Antar man at han veier 70kg (mulig lavt??), så er det 2100kcal. 
 

Løping 19km forbrenner ihvertfall 1000 kcal, trolig en god del mer. Men la oss være defensive. 
 

dette innebærer at han forbruker 3100 kcal, og er dermed i 400kcal underskudd. Og dette blir fremstilt som en vanlig dag. Mannen er tynn dom en strek- hvordan er dette holdbart i lengden og hvordan kan dette gi gode resultater på idrettsbanen over tid?

LKE har skrevet at han veier 67 kilo, han er vel 178 cm høy så han er helt normalvektig. LKE slet med skader gjennom hele fotballkarrieren sin når han var 10 kg tyngre også, så det er ikke noe nytt at han plages med skader. Han bruker arbeidslivet sitt på å løpe, og så må han vel legge seg på operasjonsbordet om ti år for å skifte ut knærne. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kaffemonsteret said:

Mannen spiser altså 2700 kcal en dag han løper 19km. 
 

enkelt regnestykke:

Basalbehovet for en mann er 30kcal per kg kroppsvekt. Antar man at han veier 70kg (mulig lavt??), så er det 2100kcal. 
 

Løping 19km forbrenner ihvertfall 1000 kcal, trolig en god del mer. Men la oss være defensive. 
 

dette innebærer at han forbruker 3100 kcal, og er dermed i 400kcal underskudd. Og dette blir fremstilt som en vanlig dag. Mannen er tynn dom en strek- hvordan er dette holdbart i lengden og hvordan kan dette gi gode resultater på idrettsbanen over tid?

Man ser jo på han at han får i seg for lite, han har blitt veldig gammel i ansiktet de siste årene fordi han er så mager.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...