Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Kaffemonsteret skrev (1 time siden):

Mannen spiser altså 2700 kcal en dag han løper 19km. 
 

enkelt regnestykke:

Basalbehovet for en mann er 30kcal per kg kroppsvekt. Antar man at han veier 70kg (mulig lavt??), så er det 2100kcal. 
 

Løping 19km forbrenner ihvertfall 1000 kcal, trolig en god del mer. Men la oss være defensive. 
 

dette innebærer at han forbruker 3100 kcal, og er dermed i 400kcal underskudd. Og dette blir fremstilt som en vanlig dag. Mannen er tynn dom en strek- hvordan er dette holdbart i lengden og hvordan kan dette gi gode resultater på idrettsbanen over tid?

Jeg kan ikke se for meg at det er holdbart eller gir gode resultater. En toppidrettsutøver spiser nok mye mer enn det. Hvis ikke hadde de alle sett like uthulet ut i fjeset. Han sliter med mye skader, og som jeg skrev en god del sider tilbake - det er forsket på og bevist, at det er mer helseskadelig enn helsefremmende å trene slik han gjør i en alder av 40-år. Og når du da tillegg spiser mindre enn du skal, og sover mindre iht aktivitetsnivå o.l - så kan jeg ikke tenke meg noe annet enn at den livsstilen er direkte skadelig i lengden.

Endret av kraftwerk
  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaffemonsteret skrev (1 time siden):

Mannen spiser altså 2700 kcal en dag han løper 19km. 
 

enkelt regnestykke:

Basalbehovet for en mann er 30kcal per kg kroppsvekt. Antar man at han veier 70kg (mulig lavt??), så er det 2100kcal. 
 

Løping 19km forbrenner ihvertfall 1000 kcal, trolig en god del mer. Men la oss være defensive. 
 

dette innebærer at han forbruker 3100 kcal, og er dermed i 400kcal underskudd. Og dette blir fremstilt som en vanlig dag. Mannen er tynn dom en strek- hvordan er dette holdbart i lengden og hvordan kan dette gi gode resultater på idrettsbanen over tid?

Det regnestykket hun la ut gir kun mening dersom LKE lå paddeflat ut i sofaen resten av dagen mens han ikke løp eller spiste. Hun baserer hans forbruk ene og alene på løping og BMR, men de fleste oss pleier å være i bevegelse gjennom dagen enten det innebærer å stå på kjøkkenet og lage mat, rydde, gå, løpe ærend osv. Det er også kalorier forbrent. Dessuten syns jeg det er pussig at hun informerer om at hun på mindre aktive dager inntar 2 måltider og insinuerer at de er større for å dekke behovet, men hvorfor i all verden skulle ikke hun ha tid til å lage seg mer enn 2 måltider? Hun er ikke en toppidrettsutøver som trener 6-8 timer daglig. Hun har heller ikke enn jobb med oppmøte og fast arbeidstid. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (2 timer siden):

De som sier fra blir blokkert.

Det gjør ingenting. Har null interesse av å følge den galskapen, uansett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffemonsteret skrev (1 time siden):

Mannen spiser altså 2700 kcal en dag han løper 19km. 
 

enkelt regnestykke:

Basalbehovet for en mann er 30kcal per kg kroppsvekt. Antar man at han veier 70kg (mulig lavt??), så er det 2100kcal. 
 

Løping 19km forbrenner ihvertfall 1000 kcal, trolig en god del mer. Men la oss være defensive. 
 

dette innebærer at han forbruker 3100 kcal, og er dermed i 400kcal underskudd. Og dette blir fremstilt som en vanlig dag. Mannen er tynn dom en strek- hvordan er dette holdbart i lengden og hvordan kan dette gi gode resultater på idrettsbanen over tid?

Landslagsutøvere får startnekt og blir tatt ut av vanlig trening om de ikke får i seg nok riktig mat en periode - fordi det er uansvarlig å fortsette å trene hardt og konkurrere om man ikke får i seg nok og riktig næring. I tillegg til at de da blir svært utsatt for å pådra seg skader så gir det også risiko for dårligere helse på sikt.

Men det gjelder sikkert ikke for LKE, han har sikkert en kropp som følger andre fysiologiske regler enn alle andres...

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice-91 skrev (5 timer siden):

Enig hvorfor ikke bruke dette bilde fra når hun deltok på Oslo halvmaraton (tror det var sponset). 

Er to andre bilder også som hadde passet bedre enn det bilde dem bruker

D51CD581-20FB-44DF-912C-01A705C3E974.jpeg

Så fint. Nå er det i stedet spagaten foran plastikktreet. Det er veldig, veldig rart at de ikke selv synes det er flaut og pinlig, men flott.

IMG_20230206_210223.png

Endret av ~ Ada ~
La til bilde
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ~ Ada ~ said:

Så fint. Nå er det i stedet spagaten foran plastikktreet. Det er veldig, veldig rart at de ikke selv synes det er flaut og pinlig, men flott.

IMG_20230206_210223.png

Noe av det første man lærer er vel at yoga gjøres barfot.

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (19 minutter siden):

 

Men det gjelder sikkert ikke for LKE, han har sikkert en kropp som følger andre fysiologiske regler enn alle andres...

Alle andre lover og regler som ikke passer dem er dumme må vite, for de vet best 😛

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE.no gjør yoga slik hun selv tolker yoga, tenker jeg. Slik gjøres det med alt annet også; reklameregler, barne-eksponering, alkohol-loven, korona-regler osv. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne. Men det innlegget som er postet i kveld om yoga, har virkelig null og niks med yoga å gjøre. Det er så provoserende å se dronningen av poseringer og navlebeskuende speil selfies poste såkalt yoga content. Jeg finner ikke ord , og skal også ta meg en pause fra tråden. Det er så provoserende. Så ubeskrivelig provoserende!!!

 

 

E67266B4-945C-49AA-9E9B-93499520E634.jpeg

  • Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (10 minutter siden):

Kilde: Cbe sin Instagramkonto.

Jeg kan ingenting om yoga, eller trening. Men dette ser ikke riktig ut.

(For øvrig også et merkelig bildeutsnitt)

Screenshot_20230206_215059_Instagram.jpg

Bildesnittet er jo tydeligvis slik fordi beina står på noe, litt i samme gate som den veldig lave kjøkkenbenken. Eller gjør de det? Jeg klarer vikrelig ikke tolke det bildet 🤷😂

Endret av neon_sun
Diskuterer med meg selv
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (1 time siden):

Noe av det første man lærer er vel at yoga gjøres barfot.

Men, hun skriver jo ikke noe sted at dette er yoga? Hun bruker yoga-emoji, men også slå hjul-emoji, og emoji med et annet tre enn oliventre. Tøy og bøy, tolker jeg det som. Nok ting å ta av (som er kritikkverdig)

At øvelsen planke, uansett om hun trener yoga eller styrke, er utført for å fremheve rumpen og ikke for å belaste riktig muskulatur, det er det liten tvil om. 

Endret av Hanne357
Tilføyd parentes for å klargjøre
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det ikke er meningen at dette skal ligne på yoga. Kanskje det bare er filming for styrkeøvelser, eller mest sannsynlig posering for å vise litt kropp (rumpe) til folket. 

Men at hun kommer til å holde på med poseringsyoga i minst mulig og trange klær, blir jeg ikke overrasket over.

 

Endret av Snødronninga
Ville formulere meg på en annen måte
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Så fint. Nå er det i stedet spagaten foran plastikktreet. Det er veldig, veldig rart at de ikke selv synes det er flaut og pinlig, men flott.

IMG_20230206_210223.png

Skoene brukes her for å holde beina på plass, ved å hekte hælene på skoene på utsiden av teppet.

Og selv ikke i en spagat kan hun vise hele ansiktet, men kun vise ene siden av ansiktet...

Igjen, ikke annet enn se på meg, se på meg, hva jeg kan, kan, kan, er jeg ikke flink...

 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (13 timer siden):

Når dette bildet er lagt til for å reklamere for løping og deltagelse på løp skjønner man fokuset. Et bildet hvor cbe presser stussen ut og brystene frem samtidig som hun suger inn magen.. og blir sniktittet på. Hva har det med løp å gjøre? Gir meg helt feil vipp. Et bilde av en løpende folkemengde og et bilde hvor man krysser mållinjen med et smil hadde vært mer passende, men her skal kropp vises.

F700BC52-2EF6-4F23-9355-CE980B821F97.png

100% unaturlig positur. 100% unaturlig. 100% stygt

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

neon_sun skrev (32 minutter siden):

Bildesnittet er jo tydeligvis slik fordi beina står på noe, litt i samme gate som den veldig lave kjøkkenbenken. Eller gjør de det? Jeg klarer vikrelig ikke tolke det bildet 🤷😂

Men rumpa skal NED i yoga cbe. Uansett om du har rumpepute eller ei. Nøytral rygg!! Om hun ikke klarer å strekke såpass ut i hoftelddsbøyeren st ryggen blir nøytral kommer hun aldri til å bli instruktør.

 Cbe i høy planke og en som ser ut som kan yoga, også i høy planke.31A2EE65-36C4-414B-A399-6297135FAD4C.thumb.png.a8fb34689288e03c16cdc47a633aad56.png9B9712B5-0394-481D-B5B3-52C00D4F460B.jpeg.4288f13ccd8e3f62caea6385c1677011.jpeg

Endret av 123Frustrert
  • Liker 29
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (52 minutter siden):

Hun mener vel ikke at dette har noe med yoga å gjøre? Kanskje det bare er filming for styrkeøvelser, eller mest sannsynlig posering for å vise litt kropp til folket. 

Men at hun kommer til å holde på med poseringsyoga i minst mulig og trange klær, blir jeg ikke overrasket over.

 

Det er ingenting annet enn posering for å vise frem CBEs sete...

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon_sun skrev (1 time siden):

Bildesnittet er jo tydeligvis slik fordi beina står på noe, litt i samme gate som den veldig lave kjøkkenbenken. Eller gjør de det? Jeg klarer vikrelig ikke tolke det bildet 🤷😂

Hun står nok ikke på noe, bare på tærne med sko på. se siste to bildene jeg siterte til over her.

Det ser bare helt merkelig ut fordi CBE utfører øvelsen - om man kan kalle det hun gjør for det - helt feil.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...