Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg synes denne er interessant - men ikke spesielt overraskende. 

Engagement rate på 1% er uhyre lite - men ikke rart når det anslås at hun har nesten 30% fake følgere.

IMG_1883.jpg

Endret av Scutum
  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (11 timer siden):

Det er jo dette de gjør hver gang. De avslører egen manglende kunnskap. Og fokuset er konstant på dem selv og eget utseende.

Engasjement og formidling med tanke på mottaker, det er ikke-eksisterende. Som i siste delinger fra CBE - hva var hensikten med å legge ut de bildene? Hva ønsket hun å gi mottaker av bildene? Hva ønsket hun å formidle? Hva trodde hun poseringene hennes ville gi mottaker? Skulle bildene motivere, engasjere, selge? Det hun sier i linken over er jo at det bare er bilder. Fra i går. Med andre ord, ingen bevisst hensikt, ingen bevisste tanker om hvorfor bildene legges ut, ikke noe arbeid med tanke på hva som ønskes formidles og for hvordan dette fremstår for mottaker. Ingen mening, ingen hensikt. Og med det bygges omdømmet bare enda litt mer ned.

Det er som regel slik at hvis folk skal bli interessert i noe, interessert i å kjøpe noe, så må de føle at de får noe igjen. CBE og LKE engasjerer ikke, fordi de viser at de ikke har noe å selge.

Det er tydelig at til og med et kort yogakurs er for langt til å bli tatt på alvor. Istedenfor forsøkes solgt treningsoppfølging 24/7 frem til 10 k i Drammen - med lovbrytende juksebilder og egendokumentasjon på manglende forståelse av treningsteori og -gjennomføring.

De gjør hva som helst for å slippe å møte opp på en arbeidsplass kl 8-16. Trene og posere for så å photoshoppe til å se tynnest mulig ut er det hun gjør, mens vi andre er på jobb.

Ærlig jobb? Det gidder de ikke.

Endret av K_mb
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (2 timer siden):

Jeg synes denne er interessant - men ikke spesielt overraskende. 

Engagement rate på 1% er uhyre lite - men ikke rart når det anslås at hun har nesten 30% fake følgere.

IMG_1883.jpg

Jeg er ikke så god i matematikk, men er det mulig å estimere sånn ca hvor mange av 298,4K følgere som er fake? (Ikke prosentvis). 27,2% er svært mange faktisk.

Og 1% engasjement - er det sånn ca 1000 stykker som kanskje er engasjert? For det er ca det antallet hun får i likes på sine "beste" poster. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (32 minutter siden):

Jeg er ikke så god i matematikk, men er det mulig å estimere sånn ca hvor mange av 298,4K følgere som er fake? (Ikke prosentvis). 27,2% er svært mange faktisk.

Og 1% engasjement - er det sånn ca 1000 stykker som kanskje er engasjert? For det er ca det antallet hun får i likes på sine "beste" poster. 

I går var følgertallet 298 144.

27.2% av dette utgjør (røflig) 81 100 fake følgere.

Endret av Laia
Rettet totalt følgertall
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (3 minutter siden):

I går var følgertallet 198 144.

27.2% av dette utgjør (røflig) 81 100 fake følgere.

Det er ganske mange, ja. Da har hun ca 100k ekte følgere og maks 1000 likes på sine mest populære poster. 

Samarbeidspartnere ser jo dette, muligens de også bruker samme side som du var inne på? Det er absolutt ikke noe rart, at hun ikke drar inn noen skikkelige partnere eller jobber. Hittil i år har hun vel ikke reklamert for særlig heller? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (2 minutter siden):

Det er ganske mange, ja. Da har hun ca 100k ekte følgere og maks 1000 likes på sine mest populære poster. 

Samarbeidspartnere ser jo dette, muligens de også bruker samme side som du var inne på? Det er absolutt ikke noe rart, at hun ikke drar inn noen skikkelige partnere eller jobber. Hittil i år har hun vel ikke reklamert for særlig heller? 

Ja, det er godt mulig. 
Siden heter Modash (Modash.io | Find, analyze and monitor influencers like the best.) og er rimelig velkjent, så jeg vil tro andre bruker denne også - som samarbeidspartnere. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kraftwerk skrev (12 minutter siden):

Det er ganske mange, ja. Da har hun ca 100k ekte følgere og maks 1000 likes på sine mest populære poster. 

Samarbeidspartnere ser jo dette, muligens de også bruker samme side som du var inne på? Det er absolutt ikke noe rart, at hun ikke drar inn noen skikkelige partnere eller jobber. Hittil i år har hun vel ikke reklamert for særlig heller? 

Jeg skrev visst feil utgangspunkt: mente 298 144. Men antallet fake stemmer 🙂

Skal rette opp i opprinnelig post

Endret av Laia
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (44 minutter siden):

Jeg er ikke så god i matematikk, men er det mulig å estimere sånn ca hvor mange av 298,4K følgere som er fake? (Ikke prosentvis). 27,2% er svært mange faktisk.

Og 1% engasjement - er det sånn ca 1000 stykker som kanskje er engasjert? For det er ca det antallet hun får i likes på sine "beste" poster. 

1% av antall følgere er rett i underkant av 3000 følgere. Trekker man fra 30% falske følgere blir det ca 2000 følgere. 

Men nå vet jeg ikke om falske følgere engasjerer seg? I så fall er vel engasjementsraten blant ikke-falske følgere ørlite høyere, ca 1,4-1,5% - om jeg ikke har regna helt feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (35 minutter siden):

1% av antall følgere er rett i underkant av 3000 følgere. Trekker man fra 30% falske følgere blir det ca 2000 følgere. 

Men nå vet jeg ikke om falske følgere engasjerer seg? I så fall er vel engasjementsraten blant ikke-falske følgere ørlite høyere, ca 1,4-1,5% - om jeg ikke har regna helt feil. 

Falske følgere engasjerer seg ikke, det er bots (fake kontoer) - de trykker hverken liker eller kommenterer (som er det som påvirker engasjementsraten) 

Engasjementsraten på 1% gjenspeiler hvor mange av de totalt 298 000 følgerne (iberegnet bots) som er aktive følgere. 

Nærmere 1/3 av følgerne er bots/fake, og jeg tror vi kan si at det er forsvinnende få av de gjenværende som kommenterer og trykker liker. Det betyr at det ikke er mange av de 2/3 heller som egentlig blir særlig inspirert (eller som er innom der i hele tatt) 

At det fortsatt finnes annonsører der ute som ikke har satt seg inn i dette med følgertall og engasjementsrate er oppsiktsvekkende. De kaster jo markedsføringsbudsjettet sitt rett ut av vinduet. De kan like gjerne skrive sine reklamekampanjer i smeltende snø. 

Endret av Isild
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (21 minutter siden):

Falske følgere engasjerer seg ikke, det er bots (fake kontoer) - de trykker hverken liker eller kommenterer (som er det som påvirker engasjementsraten) 

Engasjementsraten på 1% gjenspeiler hvor mange av de totalt 298 000 følgerne (iberegnet bots) som er aktive følgere. 

Nærmere 1/3 av følgerne er bots/fake, og jeg tror vi kan si at det er forsvinnende få av de gjenværende som kommenterer og trykker liker. Det betyr at det ikke er mange av de 2/3 heller som egentlig blir særlig inspirert (eller som er innom der i hele tatt) 

At det fortsatt finnes annonsører der ute som ikke har satt seg inn i dette med følgertall og engasjementsrate er oppsiktsvekkende. De kaster jo markedsføringsbudsjettet sitt rett ut av vinduet. De kan like gjerne skrive sine reklamekampanjer i smeltende snø. 

Det var det jeg trodde, at falske følger ikke engasjerer deg. Og i så fall stemmer ikke engasjementsraten dersom den tar utgangspunkt i totalt antall følgere, inkludert falske. 

En engasjementsrate på 1,5% er jo ikke noe voldsomt uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (25 minutter siden):

Det var det jeg trodde, at falske følger ikke engasjerer deg. Og i så fall stemmer ikke engasjementsraten dersom den tar utgangspunkt i totalt antall følgere, inkludert falske. 

En engasjementsrate på 1,5% er jo ikke noe voldsomt uansett. 

Nei, det er svært labert. Sammenlignet med store influencere, så er det forsvinnende lavt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (16 timer siden):

Socialblade viser 124 kommentarer i gjennomsnitt på innlegg. Noen som vet hvor lang tid det regnes over? Rask hoderegning (inkludert bedriftens egne kommentarer) siden 1.1 tilsier vel heller rundt halvparten i antall kommentarer. 

Kan hende det er medregnet alle kommentarene de sletter..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PecanPie skrev (1 minutt siden):

Det var det jeg trodde, at falske følger ikke engasjerer deg. Og i så fall stemmer ikke engasjementsraten dersom den tar utgangspunkt i totalt antall følgere, inkludert falske. 

En engasjementsrate på 1,5% er jo ikke noe voldsomt uansett. 

De pumper opp den engasjementsraten så godt de kan. Alle kontoene deres, inkludert bikkja liker postene, de svarer på hver eneste kommentar osv. Samtidig ser vi at det er mye vennetjenester blant influencere, de liker og kommenterer på hverandres poster. Man kan lure på hvor mange utenfor denne bobla som egentlig bryr seg...

  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (15 timer siden):

Du må klikke helt øverst på Caroline Berg Eriksen, men det skjønte du sikkert etterhvert! 😅 

Jepp, etterhvert 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (11 timer siden):

Hvis LKE definerer loven som "dum", så gjelder den ikke, sånn er det bare. Definisjonen av "dum" er en lov som går på tvers av hva paret ønsker, og som normalt ikke straffes med bøter eller fengsel.

Han gjorde det tidlig klart at påbud om merking av redigert utseende var en "dum" lov, som han ikke hadde til hensikt å følge. Det samme har vi sett med alkoholloven, reklamemerking, båndtvang, redningsvest i fritidsbåt og bruk av hjelm på ATV. Heldigvis straffes hærverk og trusler med bøter og prikk på rullebladet, så det defineres forhåpentligvis ikke som en "dum" lov lenger. (Selv om jeg er redd det eneste han lærte av den seansen var hvordan han ikke skal bli tatt i fremtiden. Kan anbefale kasko for alle som kommenterer under eget navn...)

Det verste at det understrekete ikke er en fleip en gang...

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Inger Houghton i Dubai er gamlevenn med Adrian Paul og brukte senteret hans en del i hine hårde dager sammen med Martin Norum og Benjamin Christensen som også jobbet der. Fotografering til bok, blant annet. Hun gjør vel en vennetjeneste med å dele ut klikk.

Endret av Revenge o'Cavatina
Frisket opp hukommelsen
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (16 timer siden):

Hvor lang svarfrist har de på 24/7? Men det går nok bra siden Lars Kristian Eriksen bruker mye tid på å kontrollere Internett, blokkere brukere de ikke liker som faktisk bare trykket «like» på en kritisk kommentar og ellers blande seg inn i det meste med sin inkompetanse. 

Vel.. en venninne av meg spurte dem på Netfit om akkurat dette, da hun trener litt uvanlige tidspunkt pga skiftarbeid. Dette er nå 3 dager siden, og enda ikke fått svar 🤪

  • Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (44 minutter siden):

Vel.. en venninne av meg spurte dem på Netfit om akkurat dette, da hun trener litt uvanlige tidspunkt pga skiftarbeid. Dette er nå 3 dager siden, og enda ikke fått svar 🤪

Og de skal gi 24/7 service 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (Akkurat nå):

Og de skal gi 24/7 service 

Sikkert opptatt med å svare alle som har meldt seg på. Har ikke tid til å svare potensielle kunder på Netfit da 🤔

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...