Tabris Skrevet 30. august 2019 #7561 Skrevet 30. august 2019 Just now, Felis said: Dette blir et sidespor, men hva med disse bildene skal gjøre at jeg skal få mer lyst til å trene? Jeg sier ikke at de skal få deg til å få mer lyst til å trene. Poenget her var at noen kommenterte at kanskje det var noen lesere som ble motivert til å trene av å lese CBE, og det ble kommentert av det var i så fall tragisk. Jeg stusser på hvordan det å bli motivert til å trene kan være tragisk? 5
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7562 Skrevet 30. august 2019 9 minutter siden, LeneXCII skrev: Våkn opp, du lever i 2019 og ting som du nevner er hverken hemmeligheter eller tabu. Nei men vi lever i 2019 hvor villedende markedsføring ikke er lov, og det et faktisk det du applauderer her!
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7563 Skrevet 30. august 2019 4 minutter siden, Tabris skrev: Jeg sier ikke at de skal få deg til å få mer lyst til å trene. Poenget her var at noen kommenterte at kanskje det var noen lesere som ble motivert til å trene av å lese CBE, og det ble kommentert av det var i så fall tragisk. Jeg stusser på hvordan det å bli motivert til å trene kan være tragisk? Hvis noen blir motivert til å trene fordi de tror at de skal klare å trene seg til denne « Photoshoppede» kropp som også har silikon så er det tragisk. Selv om jeg tviler sterkt på at de fleste ikke skjønner at det ikke er bare trening som gjør at kroppen fremstilles slik.
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7564 Skrevet 30. august 2019 8 minutter siden, virkelig skrev: De som skriker mest om kroppen til CBE og det som legges ut av lettkledde bilder og som spiller på kropp, er de som syntes det er greit at Helene Drage gjør det samme. Det er vistnok helt innafor å gjøre det om du er stor, men ikke om du er slank og veltrent. Da skaper det kroppspress. Hvilke ungdom følger en blogger på over 30, gift og mamma til to. Vil tro dette er et større problem med Fynkygine da, der er det lettkledde bilder, bikini og pupp, og langt flere likes og følgere. Og garantert mye unge mennesker som følger, spesielt siden hun har med brødrene sine til stadighet som garantert unge jenter digger. Men den bloggertråden her inne er det ikke mye aktivitet i. Så regnestykket er ikke vanskelig når det kommer til hvorfor CBE absolutt skal under lupen på alt 24/7 Både Funky og Helen drage har trening som konsept, ikke «redigerte» kroppsbilder som overhodet ikke har noe med konteksten ellers på blogg.
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7565 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, lillesnøfnugg said: Hvis noen blir motivert til å trene fordi de tror at de skal klare å trene seg til denne « Photoshoppede» kropp som også har silikon så er det tragisk. Selv om jeg tviler sterkt på at de fleste ikke skjønner at det ikke er bare trening som gjør at kroppen fremstilles slik. Dere trekker så kraftige slutninger hele tiden. Hva med om de ikke blir motivert fordi de tror de skal få en kropp som hennes. Hva om de rett og slett bare blir motivert til å trene - punktum? 3
pøbelsara Skrevet 30. august 2019 #7566 Skrevet 30. august 2019 10 minutter siden, virkelig skrev: De som skriker mest om kroppen til CBE og det som legges ut av lettkledde bilder og som spiller på kropp, er de som syntes det er greit at Helene Drage gjør det samme. Det er vistnok helt innafor å gjøre det om du er stor, men ikke om du er slank og veltrent. Da skaper det kroppspress. Hvilke ungdom følger en blogger på over 30, gift og mamma til to. Vil tro dette er et større problem med Fynkygine da, der er det lettkledde bilder, bikini og pupp, og langt flere likes og følgere. Og garantert mye unge mennesker som følger, spesielt siden hun har med brødrene sine til stadighet som garantert unge jenter digger. Men den bloggertråden her inne er det ikke mye aktivitet i. Så regnestykket er ikke vanskelig når det kommer til hvorfor CBE absolutt skal under lupen på alt 24/7 Dette kalles whataboutism. OG dessuten er det en avsporing. 35
pøbelsara Skrevet 30. august 2019 #7567 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, Tabris skrev: Dere trekker så kraftige slutninger hele tiden. Hva med om de ikke blir motivert fordi de tror de skal få en kropp som hennes. Hva om de rett og slett bare blir motivert til å trene - punktum? Supert! Det er bra å trene! Jeg trener masse. Men jeg må innrømme at å se bilder av CBE i bikinitruse og skimpy topp med en kaffekopp i en døråpning ikke er det som får meg til å hove meg på sykkelen. Hvorfor skulle et slikt bilde inspirere til trening? Det er ingenting i bildet som handler om fysisk aktivitet av noe slag. 38
Crash Skrevet 30. august 2019 #7568 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, Ultiva skrev: Dersom man ikke med den aller største enkelhet kan forestille seg dette underlivet uten truse når alt faktisk er synlig gjennom trusa, ja da har man en særdeles underutviklet fantasi. Vi kan for eksempel både se at vaginaen er glattbarbert og at de ytre kjønnsleppene dekker de indre. Hvorfor i all verden tenker en gift tobarnsmamma i midten av trettiårene at dette MÅ nabolaget og verden få se? Jeg kan tenke meg sånn cirka hundre tusen bedre måter å feire datterens skolestart på. For et viktig poeng er - dette er et (tydelig retusjert og airbrushet) bilde som postes på en bedrifts offentlige SoMe-kanal for å høste oppmerksomhet og ros. Det kan selvfølgelig ikke sammenlignes med at norske kvinner generelt går med badetøy på stranda. For the record: Vagina er inni, vulva er utenpå, venusberget er foran 10
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7569 Skrevet 30. august 2019 Just now, pøbelsara said: Supert! Det er bra å trene! Jeg trener masse. Men jeg må innrømme at å se bilder av CBE i bikinitruse og skimpy topp med en kaffekopp i en døråpning ikke er det som får meg til å hove meg på sykkelen. Hvorfor skulle et slikt bilde inspirere til trening? Det er ingenting i bildet som handler om fysisk aktivitet av noe slag. Men poenget er ikke om du får lyst til å trene eller ikke. Poenget var at noen anså det som tragisk om noen ble motivert til å trene av CBE. 4
Lana01 Skrevet 30. august 2019 #7570 Skrevet 30. august 2019 3 minutter siden, virkelig skrev: De som skriker mest om kroppen til CBE og det som legges ut av lettkledde bilder og som spiller på kropp, er de som syntes det er greit at Helene Drage gjør det samme. Det er vistnok helt innafor å gjøre det om du er stor, men ikke om du er slank og veltrent. Da skaper det kroppspress. Hvilke ungdom følger en blogger på over 30, gift og mamma til to. Vil tro dette er et større problem med Fynkygine da, der er det lettkledde bilder, bikini og pupp, og langt flere likes og følgere. Og garantert mye unge mennesker som følger, spesielt siden hun har med brødrene sine til stadighet som garantert unge jenter digger. Men den bloggertråden her inne er det ikke mye aktivitet i. Så regnestykket er ikke vanskelig når det kommer til hvorfor CBE absolutt skal under lupen på alt 24/7 Mange gode poeng. og nettopp derfor er det også vanskelig å kjøpe folk sitt engasjement her inne., annet en det er CBE som skal tas for de hun er "uspiselig" må jekkes ned. Er ikke ydmyk nok osv. Bra med debatt men når det er bare enkelte som skal tas, i uker måneder og år. faller argumentasjonen og ligner mer på en heksejakt enn noe annet. 5
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7571 Skrevet 30. august 2019 4 minutter siden, Tabris skrev: Dere trekker så kraftige slutninger hele tiden. Hva med om de ikke blir motivert fordi de tror de skal få en kropp som hennes. Hva om de rett og slett bare blir motivert til å trene - punktum? Det hadde vært fint, kan du gi meg et eksempel på hvordan et eller flere bikinibilder kan gi inspirasjon til å trene og thats it?
Ultiva Skrevet 30. august 2019 #7572 Skrevet 30. august 2019 (endret) 4 minutter siden, Crash skrev: For the record: Vagina er inni, vulva er utenpå, venusberget er foran Haha, takk, gikk visst litt fort i svingene 😂 Fikset nå. Endret 30. august 2019 av Ultiva 8
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7573 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Lana01 said: Mange gode poeng. og nettopp derfor er det også vanskelig å kjøpe folk sitt engasjement her inne., annet en det er CBE som skal tas for de hun er "uspiselig" må jekkes ned. Er ikke ydmyk nok osv. Bra med debatt men når det er bare enkelte som skal tas, i uker måneder og år. faller argumentasjonen og ligner mer på en heksejakt enn noe annet. Helt enig. Spesielt når man ser hvor vanskelig det er å gi noen som helst positiv tilbakemelding om CBE. Om noen blir motivert til å trene av CBE, så er det "tragisk". Og selv om man klarer å skrive at det er bra om noen blir motivert til å trene, så bare MÅ man føye til "men JEG blir ikke det, av de falske bildene hennes!" 3
LeneXCII Skrevet 30. august 2019 #7574 Skrevet 30. august 2019 10 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Nei men vi lever i 2019 hvor villedende markedsføring ikke er lov, og det et faktisk det du applauderer her! Jeg applauderer ikke noe her, jeg påpeker et faktum. Tror du alt du ser på bilder er "virkeligheten"? Det blir jo like dumt som den gang det gikk opp for en del folk at NyttPåNytt faktisk ikke var laget slik det kunne se ut som, hvorpå Almås tørt påpekte at han faktisk ikke satt inne i TV’n til disse. 4
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7575 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Lana01 skrev: Mange gode poeng. og nettopp derfor er det også vanskelig å kjøpe folk sitt engasjement her inne., annet en det er CBE som skal tas for de hun er "uspiselig" må jekkes ned. Er ikke ydmyk nok osv. Bra med debatt men når det er bare enkelte som skal tas, i uker måneder og år. faller argumentasjonen og ligner mer på en heksejakt enn noe annet. Jeg tar avstand fra det du skiver om at hun skal jekkes ned osv.. Ta det gjerne med de som har skrevet det, og la oss andre slippe å måtte forholde oss til den type spekulering. Det holder i massevis at hun ikke merker reklame og ikke respekter barnas rett til personvern.
pøbelsara Skrevet 30. august 2019 #7576 Skrevet 30. august 2019 5 minutter siden, Tabris skrev: Dere trekker så kraftige slutninger hele tiden. Hva med om de ikke blir motivert fordi de tror de skal få en kropp som hennes. Hva om de rett og slett bare blir motivert til å trene - punktum? Dette var det jeg svarte på, @tabris. Ikke et ord her om at noe er tragisk eller ikke. Spørsmålet mitt står fortsatt - hva er det med et bilde av en dame med lite klær og en kaffekopp er det som skal virke motiverende for å trene? 27
Gjest CecilieX Skrevet 30. august 2019 #7577 Skrevet 30. august 2019 17 minutter siden, Tabris skrev: Uetiske valg er uetiske valg. Som jeg skrev i en av mine forrige poster, så er jeg 100% for kollektiv kritikk og bevisstgjøring av etiske temaer. Hvis du skal få stå for det du tror på, så må CBE også få gjøre det. Hvis CBE må tåle kritikk for det hun står for, så må du også tåle det. Tåler det helt fint, og når det stort sett aldri kommer argumenter som forsvarer bloggerne, men utelukkende alltid skal vris til å handle om de som er kritiske ref «moralpoliti» og «dobbeltmoral», da lever jeg veldig godt med det. Fordi det er en stilletiende innrømmelse av at man ikke har motargumenter. Det eneste man prøver på er å ugyldiggjøre kritikken, ikke imøtegå den.
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7578 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, lillesnøfnugg said: Det hadde vært fint, kan du gi meg et eksempel på hvordan et eller flere bikinibilder kan gi inspirasjon til å trene og thats it? Hvorfor skal jeg det? Det er så forskjellig hva som kan inspirere folk til å trene, det er helt subjektivt og individuelt. Så lenge man blir inspirert til å være mer aktiv, hvorfor er det tragisk? 2
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. august 2019 #7579 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, LeneXCII skrev: Jeg applauderer ikke noe her, jeg påpeker et faktum. Tror du alt du ser på bilder er "virkeligheten"? Det blir jo like dumt som den gang det gikk opp for en del folk at NyttPåNytt faktisk ikke var laget slik det kunne se ut som, hvorpå Almås tørt påpekte at han faktisk ikke satt inne i TV’n til disse. Driver nytt på nytt å pusher produktet på folk? Driver de med reklame? Ikke det? Da er det totalt irrelevant i denne sammenhengen.
Tabris Skrevet 30. august 2019 #7580 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, pøbelsara said: Dette var det jeg svarte på, @tabris. Ikke et ord her om at noe er tragisk eller ikke. Spørsmålet mitt står fortsatt - hva er det med et bilde av en dame med lite klær og en kaffekopp er det som skal virke motiverende for å trene? Hva som helst kan motivere hvem som helst til hva som helst. Vi har subjektive forhistorier. Jeg kan få klump i halsen av en reklamefilm andre synes er latterlig. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå